Carin 520 aansluitingen

Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

Carin 520 aansluitingen

Bericht door Holiday »

Ik heb een oude Carin 520 op een beurs gekocht, inclusief handleiding en bekabeling, maar geen inbouwschema.
Bij handleidingen heb ik het schema gedownload.
Voordat ik hem in de auto inbouw, heb ik hem eerst in proefopstelling geplaatst met een voeding van 12 volt.
Op deze voeding heb ik de rode draad en de dikke bruine draad aangesloten, A1 en A7.
Als ik de voeding aan zet gebeurt er niets.
Druk ik de knop op de computer in dan gaan de twee letjes branden en hoor ik de cd gaan draaien, verder gebeurt er niets en ik krijg ook geen beeld op de monitor, na een minuut of zo gaat de computer vanzelf weer uit.
Ik kan overal op drukken maar er gebeurt verder niets, ook het display geeft geen beeld.

Mijn vraag is, moet ik nog meer draadjes aan de spanning hangen om de Carin aan het werk te krijgen en is het vereist om de bedrading van de Tachograaf, achteruitrijlicht, ontsteking en dimlicht aan te sluiten.
Is er misschien iemand die de volledige inbouwbeschrijving heeft.

Vast bedankt voor de antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Welkom op het forum, we zullen je vast wel verder kunnen helpen.

Inderdaad, om je 520 aan de praat te krijgen moet je ook de geschakelde plus aansluiten, als ik het goed heb is dat de paarse draad op A3. En als je dan vervolgens wilt testen of het vooruit/achteruit systeem goed werkt moet je als je het achteruitrijden wilt simuleren het punt DIR switch A4 aan 12V leggen. Normaal moet dit aan massa liggen, in de auto wordt dat gedaan via de gloeidraden van de achteruitrijlampen. Tenslotte kun je de dag-nacht schakeling testen door A9 aan de 12V te knopen.

Verder sluit je natuurlijk gewoon de GPS antenne aan, dan zal het systeem zichzelf initialiseren. En ja, een puls gaat natuurlijk een beetje moeilijk, zo in een proefopstelling op zolder :wink:

Succes, we horen het wel,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Ik ben ook net bezig een 520 aan te sluiten in de auto, en vraag me het volgende af. Ik heb alles aangesloten zover dat kan (plus, min, contact, licht, antenne) echter als ik systeem aanzet vindt hij niet de correcte locatie. Hoelang duurt het voordat de locatie gevonden is. moet de heletijd de sateliet groen zijn? ik zie altijd min 6 stipjes in het kleine schermpje, betekent dat hij dan contact heeft met 6 satelieten?

Ik ben nog bezig de puls draad te vinden, heb nog wat tips gekregen van Leon, echter ik vraag me nu wel af of hij goed functioneert.

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Patrick,

Als je al die tijd 6 Sat's hebt moet het gaan lukken. Dat eerste initialiseren kan overigens best een hoop tijd kosten, met die "ouwetjes" is 10 minuten zeer wel mogelijk, misschien nog wel langer als ze wat slecht ter been zijn :wink:

En ja, als je daar 6 Sat's ziet zijn het er ook wel 6.

We horen wel..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

JW,

Net alles geprobeert om hem aan de praat te krijgen.....
Zeker een half uur in de auto gezeten met het contact aan, echter geen goede positionering... Ook als ik ga rijden volgt hij niet ondanks het groot aantal Sats. Heb de gps ant. even losgehaald en dan valt het signaal gelijk weg, wat natuurlijk te verwachten is. tevens vindt ik het raar dat de orientatie precies verkeerd om is (maw. de voorkant van de auto wijst naar het Noorden terwijl Carin denkt dat het naar het zuiden wijst.....). Ik weet zeker dat voordat het systeem uit de vorige auto werd gehaald dat hij het goed deed (is n.l. de oude carin van mijn ouders) wellicht dat er wat gebeurt is bij de garage. Echter het feit dat de pc het verder goed doet doet mij twijfelen....

Wat kan ik proberen. Puls signaal lukt ook niet, heb een andere post lopen met Topsport, dus zal die daar verder afmaken, wellicht dat je even kunt meekijken (post: Carin aansluiten in de polo sdi 1999)

Is er een manier hoe ik het geheel kan testen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51

Bericht door T5-Roger »

Ik heb een carin 522, op het scherm na gelijk aan de 520. Ik ben,( omdat ik een week voor aflevering van mijn nieuwe auto nog even op weg moest ) zonder puls van arnhem via diverse lokaties naar brugge in Belgie gereden. In die tijd heeft ie 4 keer een positiebepaling kunnen doen, en TELKENS als ik het contact uitgezet had zag ie de laatste lokatie waar ie correct ingebouwd is geweest weer als lokatie waar ie zich zou bevinden.

Mijn conclusie :

Het CARIN systeem MOET een pulssignaal hebben om gecombineerd met het sattelietsingaal een calibratie te maken voor de plaats waar je je bevindt.

Nadat ik het systeem volledig ingebouwd had in mijn nieuwe auto was de plaatsbepaling binnen 5 km perfect.

Toch maar die puls verzorgen lijkt me!
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Patrick,

Als ik het goed heb kun je ook bij de Carin in het diagnosemenu zien hoeveel Sat's je echt ontvangt. Daarvoor code 6330 ingeven. Als dat er dan ook 6 zijn zou de calibrering moeten lukken. Bij 3 of minder zal er een serieus probleem zijn voor die eerste calibrering.

Gaan rijden zonder aangesloten puls heeft bij een Carin geen zin. De computer is veel te traag om de GPS info al rijdende te verwerken, en dus blijft je pijl gewoon staan.
Waar de puls zit in jouw Polo weet ik echt niet, hopelijk kom je er met Topsport uit.

In dat zelfde diagnose menu kun je checken hoe de I/O settings zijn, en daarbij moet je dan even kijken of de R op high staat. Dat kun je veranderen als je achteruit aangesloten en ingeschakeld is. Verander er verder even niks, voor je het weet krijg je dat niet meer goed :oops:

Los testen heb ik zelf geen ervaring mee, maar de methode van Holiday lijkt me daarbij helemaal niet zo gek.

Succes,
JW

Edit JW 10.25 pm : Ik zie dat terwijl ik dit antwoord aan het typen was, ook al door T5-Roger gereageerd is. Zijn idee dat een calibratie alleen mogelijk is door met een puls te rijden is interessant, en zou best kunnen kloppen.
Hoe dan ook, een puls moet je sowieso hebben, gewoon proberen dan.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

Geen beeld

Bericht door Holiday »

Ik heb de paarse draad ook op de plus aangesloten en zie nu in het scherm een openingtekst met onderaan dat je de OK knop in moet drukken om verder te gaan, echter kan ik drukken op alle knoppen van de afstandbediening, maar er gebeurt niets.
Zijn er nog andere draadjes die beslist ergens op aangesloten moeten worden.
Heeft niemand een volledige aansluit handleiding.
Situatie tot nu.
Spanning er op en de computer gaat draaien, de monitor geeft alleen de welkomsttekst, verder kom ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Heb je die A/B op het systeem aangesloten en zit 'ie in de houder?
Of doe je het met de losse A/B? Zo ja, zitten daar dan wel verse batterijen in en richt je 'm op het oogje van de monitor?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

a/b

Bericht door Holiday »

Ik heb hem geprobeerd in de houder en los, het geeft geen verschil.
Op de monitor zie ik boven de ir venster nog een ledje, dit bij mij uit is dat goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51

Bericht door T5-Roger »

Ja, dat ledje brandt bij mij ook nooit.

Overbodige vraag..... is de houder aangesloten op de kabelboom?

Zijn je batterijen goed?

Mijn carinsysteem had problemen in de houder, als de AB er in gedrukt werd deed ie het, maar als ie gewoon in de nokjes geklemd zat reageerde ie niet op de AB, ik heb in het kuiltje aan de achterkant van de AB toen een dun stripje kunststof gelijmd en daardoor zit de AB wat dieper in de houder en DUS vaster op de contacten.

Om een kapotte AB te elimineren zou je de AB van een andere carin of VDO MS 5000 of 3000/3100 en wellicht ook de 4100/4200 kunnen proberen, volgens mij werken die ook allemaal op je carin systeem
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

A/B

Bericht door Holiday »

De kabelboom is volledig aangesloten en de batterijen zijn ook nog vol.
Wat mij wel opvalt, is dat de verlichting van de a/b niet branden als hij in de houder gedrukt wordt en ook niet als ik op een knop druk.
Misschien is de a/b dan wel stuk.
Ik ga wel eens zoeken naar iemand die ook dit systeem in zijn auto heeft en dan vraag ik of ik zijn a/b even mag lenen, tevens zal ik dan mijn a/b op zijn systeem uitproberen.

Bedankt voor je reactie.

Holiday

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Zeker een goed idee om even een ander A/B te proberen. Neem er dan wel een van de carin 520/522 of van de MS 5X00 serie. Die van de 4XX0 en de 3X00 kun je niet gebruiken, daar ontbreekt de "MAP" knop op. Daarmee is de besturing ook anders.

En inderdaad, wat je schrijft is merkwaardig, de verlichting hoort te gaan branden als 'ie in de houder zit

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51

Bericht door T5-Roger »

Probeer eens of je verlichting wel brandt (en de AB wel functioneerd) als je de AB handmatig tot de aanslag in de houder drukt (dan heb je een soortgelijk probleem als ik had (al werkte de mijne wel in de hand)

Ik had in mijn oauto van de zaak een MS3000 met AB MET map - knop (van MS5000) en die werkte perfect, alleen geen reactie als je op mapknop drukte uiteraard.. :roll:
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

Verlichting a/b

Bericht door Holiday »

De verlichting van de a/b doet het wel, ook in de houder.
Ik zag dit niet goed omdat het te licht was in de kamer.
Kan iemand mij ook vertellen hoeveel stroom deze 522 nodig heeft, de zekering van 10 amp. lijkt mij een beetje overdreven voor een navigatiesysteem.
Ik gebruik nu een voeding die 2 amp. kan geven, ik zie de voeding niet in elkaar storten of zoiets.

Ook zou ik nog willen weten welke draden er in mijn proefopstelling beslist aangesloten moeten zijn aan plus of min.
De rode vast aan + en de bruine aan - is duidelijk. De paarse is de schakeldraad die ook aan de + komt.
Maar moeten er nu nog meer draden ergens aangesloten worden?

Vast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51

Bericht door T5-Roger »

voor een volledige werking heb je een puls nodig, maar om je ab te testen lijkt me +30; +15 en -31 voldoende uiteraard wel monitor en ab-houder aansluiten
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2004 01:00

Hij werkt

Bericht door Holiday »

Alle gebruikers die mij advies gegeven hebben wil ik bedanken, de 522 doet het.
Er zat een kleine sluiting in de a/b kabel en nu dat dit verholpen is doet hij het prima.
Ik heb er een paar dagen mee gespeeld en er veel over gelezen en nu besloten om hem niet te vervangen voor mijn PDA met Alturion.
Liefhebbers kunnen hem terug vinden bij te koop.

m.v.g.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 773

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”