carin 520 522
-
- New Member
carin 520 522
Wie kan mij vertellen hoe ik eenvoudig kan zien of ik een Carin 520 of 522 heb? en hoe kom ik aan de meest recente firmware wat installeerbaar is op de 520 / 522 en aan de nieuwste update cd?
Het is nl. zo dat ik heb een Land Rover uit 1999 aangeschaft heb en daar zit deze carin vast in.
Maar naast een boekje waar niets over een type of zo in staat heb ik de volgende gegevens van het scherm instellingen gehaald: HW nummer 0106 en SW nummer 0410
Wie kan mij verder helpen?
Alvast dank voor de hulp groet, Ferry
Het is nl. zo dat ik heb een Land Rover uit 1999 aangeschaft heb en daar zit deze carin vast in.
Maar naast een boekje waar niets over een type of zo in staat heb ik de volgende gegevens van het scherm instellingen gehaald: HW nummer 0106 en SW nummer 0410
Wie kan mij verder helpen?
Alvast dank voor de hulp groet, Ferry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Jij hebt de speciale Land Rover uitvoering van de Carin 521 en de allerlaatste software is de versie 4.1 van maart 1998
Er is geen enkele mogelijkheid om daar nog iets aan te veranderen. Ik hoop dat de ingestelde taal goed is want ik zou niet weten hoe aan de juiste software cd te komen
Er is geen enkele mogelijkheid om daar nog iets aan te veranderen. Ik hoop dat de ingestelde taal goed is want ik zou niet weten hoe aan de juiste software cd te komen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Beste Gerritje,
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb inmiddels dieper in het forum geneust en las dat dezelfde vraag al eens eerder gesteld is. Sorry hoor dat ik niet eerst verder keek, maar ja je weet hoe dat gaat.
Maar houd dit nu in dat er qua firmware geen updates zijn, of dat er geen update bij of via VDO / Carin / Philips van het kaart materiaal te verkrijgen is?
Is er geen andere oplossing om voor de benelux nieuwere kaarten te installeren?
Overigens heb ik gewoon de Nederlandse taal dus dat valt dan weer mee. Wel is de CD al een gebrande, en geen orginele.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen,
Groet,
Ferry
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb inmiddels dieper in het forum geneust en las dat dezelfde vraag al eens eerder gesteld is. Sorry hoor dat ik niet eerst verder keek, maar ja je weet hoe dat gaat.
Maar houd dit nu in dat er qua firmware geen updates zijn, of dat er geen update bij of via VDO / Carin / Philips van het kaart materiaal te verkrijgen is?
Is er geen andere oplossing om voor de benelux nieuwere kaarten te installeren?
Overigens heb ik gewoon de Nederlandse taal dus dat valt dan weer mee. Wel is de CD al een gebrande, en geen orginele.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen,
Groet,
Ferry
Hide post links |
-
- Senior Member
Navigatie cd's is geen enkel probleem. Die zijn nog volop te verkrijgen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ha. super! valt alweer mee. Heb je een goed adres voor me waar ik de navigatie update kan krijgen?
Oh.. ja nog wat. Nu tref ik onder het dashboard een TV tuner aan, maar ik ga er vanuit dat deze niet bedoeld is geweest om via het scherm van de navigatie te gebruiken maar voor een los ander scherm. klopt mijn redenering?
Ferry.
Oh.. ja nog wat. Nu tref ik onder het dashboard een TV tuner aan, maar ik ga er vanuit dat deze niet bedoeld is geweest om via het scherm van de navigatie te gebruiken maar voor een los ander scherm. klopt mijn redenering?
Ferry.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mbt de TV Tuner is dat moeilijk te zeggen. Ga er maar vanuit dat ie stokoud is en dat je hem daarom alleen al gewoon in de kliko kunt gooien. Analoge TV bestaat immers niet meer!
Een goede bron voor kaart cd's is www.navco.nl
Een goede bron voor kaart cd's is www.navco.nl
Hide post links |
-
- New Member
Aanvullende vraag over softwaredownload
Ik ben misschien blond, maar ik heb via TORRENT een MS5000 update (v4.9) voor mijn Carin 520/522 gedownload en gebrand op een CD.
Wanneer ik deze in de CARIN stop herkent hij de CD niet en spuugt hem uit. Mijn verwachting was dat hij meteen zou gaan draaien en me door de systeemupdate zou helpen.
Wat doe ik nu verkeerd?
Groet, Igor
Wanneer ik deze in de CARIN stop herkent hij de CD niet en spuugt hem uit. Mijn verwachting was dat hij meteen zou gaan draaien en me door de systeemupdate zou helpen.
Wat doe ik nu verkeerd?
Groet, Igor
Hide post links |
-
- Senior Member
Een MS 5000 update, versie 4.9 voor een Carin?
Over het op deze manier inspelen van een update op zo'n oud systeem is al vaak geschreven, da's uiterst riskant. Niet doen dus, probeer ergens aan een goede 4.9 versie te komen en probeer díe in te spelen.
Overigens, welke versie zit er nu in?
Groet,
JW
Over het op deze manier inspelen van een update op zo'n oud systeem is al vaak geschreven, da's uiterst riskant. Niet doen dus, probeer ergens aan een goede 4.9 versie te komen en probeer díe in te spelen.
Overigens, welke versie zit er nu in?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Update l aat maar zitten, maar hoe brand ik een nieuwe kaart
Dat updaten van het systeem laat ik inderdaad maar zitten. Het kan schade veroorzaken lees ik.
Wel heb ik nieuwe kaarten gedownload. xxxxxxxx
Groet, Igor
Edit Mod: tekst verwijderd, zie Reglement
Wel heb ik nieuwe kaarten gedownload. xxxxxxxx
Groet, Igor
Edit Mod: tekst verwijderd, zie Reglement
Hide post links |
-
- New Member
Update 4.9
Hoi, ik heb vorig jaar systeem software versie 4.9 geïnstalleerd.
Ging vanzelf als je tenminste de voorschriften volgt.
Versie 4.9 is de laatste update die voor een Carin 520-522 is gemaakt geweest.
Ik zie dat er cd's met de versie 4.9 aangeboden worden op ebay.
Succes.
Ging vanzelf als je tenminste de voorschriften volgt.
Versie 4.9 is de laatste update die voor een Carin 520-522 is gemaakt geweest.
Ik zie dat er cd's met de versie 4.9 aangeboden worden op ebay.
Succes.
Hide post links |
-
- New Member
Carin 522 - OS4.9 - Benelux
Ik heb pas een duitse auto gekocht met de Philips-Caren 522 er in.
Is weliswaar een wat ouder systeem (zelf werk ik al jaren met TomTom), en heeft niet echt meer waarde ....
Maar toch, het is een heel net scherm, de TMC doet z'n best, en hij wist ons netjes naar oberhausen,oberhausen te dirigeren.
Probleem is wel dat er alleen de Duitse kaart in zit (TeleAtlas / VDO dayton van 2006/2007), en het ding ook duitse instructies probeert uit te delen ..... vanaf de grensovergang bij Arnhem ..... rij ik nu in een groot duits weiland !!!!!!!
Ik dus op zoek naar een mogelijkheid om de Caren weer te gebruiken.
De handleiding gevonden, en via dit forum ook dus dat Caren522 compatibel zou zijn met VDO dayton MS5000 ?!?
Heb wel een nieuwer os 4.9 gevonden (maar twijfel of ik die er wel op zal gaan zetten ... gezien commentaren)
Ook BeNeLux materiaal heb ik gevonden ......
Maar wie kan aangeven hoe het zit met het Nederlands krijgen van de menu's en de aanwijzingen ?
Hoe werkt dat .... en waar kan ik eventueel naar zoeken.
Alvast bedankt,
Is weliswaar een wat ouder systeem (zelf werk ik al jaren met TomTom), en heeft niet echt meer waarde ....
Maar toch, het is een heel net scherm, de TMC doet z'n best, en hij wist ons netjes naar oberhausen,oberhausen te dirigeren.
Probleem is wel dat er alleen de Duitse kaart in zit (TeleAtlas / VDO dayton van 2006/2007), en het ding ook duitse instructies probeert uit te delen ..... vanaf de grensovergang bij Arnhem ..... rij ik nu in een groot duits weiland !!!!!!!
Ik dus op zoek naar een mogelijkheid om de Caren weer te gebruiken.
De handleiding gevonden, en via dit forum ook dus dat Caren522 compatibel zou zijn met VDO dayton MS5000 ?!?
Heb wel een nieuwer os 4.9 gevonden (maar twijfel of ik die er wel op zal gaan zetten ... gezien commentaren)
Ook BeNeLux materiaal heb ik gevonden ......
Maar wie kan aangeven hoe het zit met het Nederlands krijgen van de menu's en de aanwijzingen ?
Hoe werkt dat .... en waar kan ik eventueel naar zoeken.
Alvast bedankt,
Hide post links |
-
- Senior Member
Instellingen/Taal/Taal wijzigen/Taal selecteren die je wilt vervangen
Als er om wordt gevraagd, de cd met de systeemsoftware en talen inleggen.
De rest gaan dan vanzelf
Als er om wordt gevraagd, de cd met de systeemsoftware en talen inleggen.
De rest gaan dan vanzelf
Hide post links |
-
- New Member
@Gerritje bedankt
Maar de enige CD die er in zit is "Deutchland 2006/2007" (TeleAtlas).
Een Nederlandse Taal-CD zit er niet in/bij.
Die zal nog wel bij de oorspronkelijke eigenaar liggen .... en niet bij de garage waar ik de auto kocht.
Mijn taal-keuze menu is beperkt tot Duits of Engels.
Iemand die weet waar ik de NL taal cd per ongeluk zou kunnen vinden ?
Maar de enige CD die er in zit is "Deutchland 2006/2007" (TeleAtlas).
Een Nederlandse Taal-CD zit er niet in/bij.
Die zal nog wel bij de oorspronkelijke eigenaar liggen .... en niet bij de garage waar ik de auto kocht.
Mijn taal-keuze menu is beperkt tot Duits of Engels.
Iemand die weet waar ik de NL taal cd per ongeluk zou kunnen vinden ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je die hebt is er niets anders nodig want daarmee moet je de taal wijzigen zoals ik je heb geadviseerdHeb wel een nieuwer os 4.9 gevonden (maar twijfel of ik die er wel op zal gaan zetten ... gezien commentaren)
Hide post links |
-
- Starting Member
geen idee waar je woont maar als je in de buurt van zwolle woont kan ik je taal wel omzetten met systeem cd
of anders iemand bij je in de buurt????
of anders iemand bij je in de buurt????
Hide post links |
-
- New Member
Info:
SY587/02
HW 0201
SW 0490
Week 99
Year 99
Oud kreng dus, maar wel zo te zien met OS4.9
De BeNeLux kaart pakt hij niet (ligt dat aan binnenring ? type beveiliging ? of vanwege kaartmateriaal van MS5000 ?)
Keuzen:
- Flink wat geld uitgeven voor geschikt officieel materiaal
- Betere truuk toepassen op materiaal
- Hoop gedoe / semi-stiekem met 'vrienden' afspreken om nabij A'maar "even de CD te mogen vasthouden"
- Weggooiien en m'n TomTom (op handheld) gebruiken
Suggesties voor de beste keuze ? Ik ben best bereid om er nog wat tijd in te steken, maar niet veel geld !
N.B. Ik sta nu in een Engels weiland .... maar 't ziet er hetzelfde uit
Gr,
Gerard.
SY587/02
HW 0201
SW 0490
Week 99
Year 99
Oud kreng dus, maar wel zo te zien met OS4.9
De BeNeLux kaart pakt hij niet (ligt dat aan binnenring ? type beveiliging ? of vanwege kaartmateriaal van MS5000 ?)
Keuzen:
- Flink wat geld uitgeven voor geschikt officieel materiaal
- Betere truuk toepassen op materiaal
- Hoop gedoe / semi-stiekem met 'vrienden' afspreken om nabij A'maar "even de CD te mogen vasthouden"
- Weggooiien en m'n TomTom (op handheld) gebruiken
Suggesties voor de beste keuze ? Ik ben best bereid om er nog wat tijd in te steken, maar niet veel geld !
N.B. Ik sta nu in een Engels weiland .... maar 't ziet er hetzelfde uit
Gr,
Gerard.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-