Carin 440 loopt in de kosten...

gremers
New Member
New Member

Carin 440 loopt in de kosten...

Bericht door gremers »

Heren (en dames?),

In een poging om de van mijn ouders overgenomen Carin 440 in onze Punto (type 188, 2001) in te bouwen, heb ik alle onderdelen kunnen plaatsen (zie onderwerp 'antenne-plaatsing', op dit forum) en voorzichtig wegwerken. Ook doet de radio/cd het prima, maar heb ik er toch voor gekozen om de laatste A-aansluitingen in de zekeringenkast door een ervaren inbouwbedrijf hier in de buurt te laten verzorgen, met in het achterhoofd een beperkte rekening én 100% behoud van de Punto... (een wijs besluit :idea: , en dat voor een doe-het-zelver als ik!)

Zojuist werd me door hen telefonisch medegedeeld dat zowel de communicatiekabel tussen de radio en de navigatiecomputer, alsmede de antennekabel, compleet vervangen moeten worden. Dit omdat het systeem na aansluiting niet werkte, c.q. geen satelieten ontving! In de vorige (eerste) inbouw in een Xantia Break werkte alles echter drie jaar lang feilloos, en zowel bij de uitbouw destijds als bij de inbouw nu ben ik erg voorzichtig met de kabels omgesprongen. Gezien onze afhankelijkheid van de auto, en in toenemende mate van het navigatiesysteem, ben ik akkoord gegaan met de werkzaamheden.

Maar met de teleurstelling komen ook de vragen: is het Carin-systeem zó gevoelig voor verhuizing? Hoe weet ik of de rekening (die al op ruim driehonderd Euro wordt geschat) wel geheel noodzakelijk was? Nemen de heren wel de tijd voor enige calibratie?

Wellicht ga ik hier enigszins off-topic (waarvoor dan mijn excuses), maar ik twijfel sterk aan de integriteit van het inbouwbedrijf, danwel de betrouwbaarheid van Carin. Ik ga sowieso proberen de oude onderdelen terug te krijgen en elders te laten controleren.

Wat kan ik doen (behalve slecht slapen vannacht) ???

:(

gremers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Tja een lastig verhaal. :arrow: Als je het inbouw bedrijf niet vertrouwd dan zou ik hen betalen voor de gedane werkzaamheden en naar een ander bedrijf gaan. Je kan natuurlijk ook de oude kabels terug vragen. Ik zou dat wel direct doen anders krijg je mischien het antwoord dat ze deze hebben weggegooid :!: Zoals ik al zei: het blijft een lastig verhaal zeker omdat je zelf niet zeker weet dat de kabels goed waren. De set was immers wel werkend uitgebouwd.

Je kan vragen aan het inbouw station dat ze demonstreren dat de kabels defect zijn. Dan weet je in ieder geval zeker dat de oude kabels die jij bij de set geleverd hebt defect zijn.

Dat is het enige wat ik je als tip kan meegeven.

Suc6.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

Stuur me je E-Mail aders eens ? Vr Gr

Link:
BBcode: