Weet iemand waarom deze cd niet werkt? Krijg 'Navigatiesysteem niet bestuurbaar' op het display.
De bijgeleverde cd is van 2000, die ik nu heb is van 2004/2005.
Zou de software van de RC959 te oud zijn? Volgens mij versie 2.00
Productie datum 98-10. Ook heb ik nog steeds het probleem dat het 'backlight' niet werkt. En dat is wel vervelend in het donker! Alvast bedankt!!
Benelux + Major roads cd werkt niet in Philips RC959
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo,
Wat staat er eigenlijk op het label van die CD?
Voor de Philips zijn er de door VDO (kijk bij hun shop) geleverde CD's, en die zijn gelabeld 2003/02. De nieuwste CD's komen nu op de markt, dat zijn de 2004/01.
Daarnaast zijn er de Navteq CD's, versie voorjaar/zomer 2004. TeleAtlas heeft sinds kort wel een 2004/2005 op de markt voor VDO, echter de vraag is of je deze hebt dan wel eentje die bestemd is voor de DX systemen van Blaupunkt. En die werkt uiteraard niet in je Philips.
Dus de vraag is: wat staat er precies op die CD?
Groet,
JW
Wat staat er eigenlijk op het label van die CD?
Voor de Philips zijn er de door VDO (kijk bij hun shop) geleverde CD's, en die zijn gelabeld 2003/02. De nieuwste CD's komen nu op de markt, dat zijn de 2004/01.
Daarnaast zijn er de Navteq CD's, versie voorjaar/zomer 2004. TeleAtlas heeft sinds kort wel een 2004/2005 op de markt voor VDO, echter de vraag is of je deze hebt dan wel eentje die bestemd is voor de DX systemen van Blaupunkt. En die werkt uiteraard niet in je Philips.
Dus de vraag is: wat staat er precies op die CD?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Het is inderdaad de Tele Atlas 2004/2004 voor de VDO. scan van de cd is bijgevoegd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Dat stelt me inderdaad voor een raadsel, die CD is zeker geschikt voor alle Philips/VDO-Dayton Navi's en hoort daar gewoon op te werken.
Jouw 959 is welliswaar een ouwetje, maar dat zou geen probleem mogen zijn. Nog even voor alle zekerheid de vraag of die 2000 CD wel goed werkt, klopt dat?
Ten aanzien van een SW update, zo te zien is dat maar beperkt mogelijk. Verder dan 2.3 kan dan niet, omdat de productiedatum vóór 12/1998 ligt.
Als je me even de preciese gegevens doorgeeft die je in je configuratie scherm ziet, dus serienummer, HW nummer, SW nummer en prod.datum dan kan ik dat definitief bevestigen.
Maar als geschreven, ook met SW 0200 zou je 959 die CD moeten accepteren en lezen.
Zijn er anderen, inbouwers of wie dan ook die dit eerder hebben meegemaakt? Ik zal ook proberen elders wat info te krijgen.
Groet,
JW
Dat stelt me inderdaad voor een raadsel, die CD is zeker geschikt voor alle Philips/VDO-Dayton Navi's en hoort daar gewoon op te werken.
Jouw 959 is welliswaar een ouwetje, maar dat zou geen probleem mogen zijn. Nog even voor alle zekerheid de vraag of die 2000 CD wel goed werkt, klopt dat?
Ten aanzien van een SW update, zo te zien is dat maar beperkt mogelijk. Verder dan 2.3 kan dan niet, omdat de productiedatum vóór 12/1998 ligt.
Als je me even de preciese gegevens doorgeeft die je in je configuratie scherm ziet, dus serienummer, HW nummer, SW nummer en prod.datum dan kan ik dat definitief bevestigen.
Maar als geschreven, ook met SW 0200 zou je 959 die CD moeten accepteren en lezen.
Zijn er anderen, inbouwers of wie dan ook die dit eerder hebben meegemaakt? Ik zal ook proberen elders wat info te krijgen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Zoals eerder aangegeven heb ik contact gezocht met een insider op dit gebied.
Die bevestigde m'n vermoeden dat er wat anders aan de hand zou moeten zijn, omdat je systeem de melding geeft: 'Navigatiesysteem niet bestuurbaar'
Als er iets met de CD mis zou zijn zou je eerder een melding moeten krijgen dat je CD niet geschikt is voor je Navi.
De terugmelding die jij krijgt duidt op een onvolledige communicatie tussen de computer en je Radio. Maar dat zou je ook moeten hebben als je die oude CD in de computer stopt, dus vandaar m'n vraag nog eens:
Groet,
JW
Zoals eerder aangegeven heb ik contact gezocht met een insider op dit gebied.
Die bevestigde m'n vermoeden dat er wat anders aan de hand zou moeten zijn, omdat je systeem de melding geeft: 'Navigatiesysteem niet bestuurbaar'
Als er iets met de CD mis zou zijn zou je eerder een melding moeten krijgen dat je CD niet geschikt is voor je Navi.
De terugmelding die jij krijgt duidt op een onvolledige communicatie tussen de computer en je Radio. Maar dat zou je ook moeten hebben als je die oude CD in de computer stopt, dus vandaar m'n vraag nog eens:
Laat even weten hoe dat zit.Nog even voor alle zekerheid de vraag of die 2000 CD wel goed werkt, klopt dat?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
De CD heb ik inmiddels aan de praat gekregen! Ik ben er achter gekomen dat de sleutel van het contactslot 1 tikje verder moet drukken.... (nooit geprobeerd, misschien typisch PT cruiser?) Wellicht verkeerd aangesloten? Ik kan nu trouwens ook op postcode zoeken... wel handig, al geeft hij nu wel bij adressen uit het geheugen aan dat het adres niet op de CD staat. Als je het daarna handmatig opzoekt en opslaat werkt het wel.
De gegevens van het systeem:
Serienummer 581/00
HW nr 010A
SW nr 02.00
Prod datum 98/26
Ik ben benieuwd naar welke SW ik kan updaten!
JW nogmaals bedankt voor al je moeite!
De gegevens van het systeem:
Serienummer 581/00
HW nr 010A
SW nr 02.00
Prod datum 98/26
Ik ben benieuwd naar welke SW ik kan updaten!
JW nogmaals bedankt voor al je moeite!
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi JW, onze antwoorden hebben elkaar gekruist hahaha, de CD van 2000 werkte prima, al was het een kopie (zat bij de auto bij aanschaf) Nieuwe CD is wat trager, misschien meer data? Het probleem van het frontje blijft (geen backlight) toevallig ook een suggestie?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ja, zoiets kan gebeuren, plezierig te lezen dat het allemaal wel blijkt te werken. Ook een ouwetje kan het dus nog prima doen, welliswaar met een (kleine) makke bij z'n display, maar toch...
Dat je de adressen uit je geheugen niet kunt gebruiken komt omdat je vorige 2000 CD vermoedelijk een oude Navteq is, en die slaat z'n gegevens anders op dan jouw nieuwe TeleAtlas. Omgekeerd is dat ook zo.
Inderdaad, de CD zal trager zijn door de overvloed aan data.
Je systeem is vermoedelijk wel te upgraden naar de laatste SW, versie 2.9. Zekerheid daarover kan ik je geven als je je systeem even uit je dashboard haalt en me de preciese gegevens vermeldt op de stickers. Met name het WA nummer is daarbij van belang.
Met je frontje kan ik je helaas niet verder helpen, mensen als BMIS (Cees) en FransNacht weten daar meer van.
Groet,
JW
Ja, zoiets kan gebeuren, plezierig te lezen dat het allemaal wel blijkt te werken. Ook een ouwetje kan het dus nog prima doen, welliswaar met een (kleine) makke bij z'n display, maar toch...
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Dat je de adressen uit je geheugen niet kunt gebruiken komt omdat je vorige 2000 CD vermoedelijk een oude Navteq is, en die slaat z'n gegevens anders op dan jouw nieuwe TeleAtlas. Omgekeerd is dat ook zo.
Inderdaad, de CD zal trager zijn door de overvloed aan data.
Je systeem is vermoedelijk wel te upgraden naar de laatste SW, versie 2.9. Zekerheid daarover kan ik je geven als je je systeem even uit je dashboard haalt en me de preciese gegevens vermeldt op de stickers. Met name het WA nummer is daarbij van belang.
Met je frontje kan ik je helaas niet verder helpen, mensen als BMIS (Cees) en FransNacht weten daar meer van.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi JW, helaas heb ik bij de auto geen beugeltjes gekregen om de radio eruit te halen... toch maar even naar de garage!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel -
Reacties: 0
Weergaves: 590
-
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 885
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 323