Aloha,
Ik heb een auto gekocht waar het VDO systeem PC3200 in zit. Dit werkt met CIQ systeem en is schijnbaar verlopen. Dat hadden ze bij de verkoop natuurlijk niet gezegd. Aangezien ik niet zo goed op de hoogte was van dit systeem ben ik op onderzoek gegaan. Ik heb diverse systemen al gehad (Pioneer Avic / Orginele VW Blaupunt / TomTom) maar deze is toch net even iets anders merk ik. Ik heb altijd de vrijheid gehad om eigen backups te maken (zo noemt men dat ). Maar nu weet ik me even geen raad. Je kan simpel zeggen koop een cd en gaan met die banaan want dan heb je een nieuwe activatie enzo maar ik heb vernomen dat dit CIQ systeem verleden tijd is of gaat worden.
Hoe gaat dit nu in zijn werk ?
Ik heb alle cd's (2005/1 enz) er bij zitten maar kan niet navigeren omdat hij niet geactiveerd is schijnbaar. Ik meen dat je altijd nog op de oude cd's kon werken met die kanttekening dat je dus geen update's hebt en dus oude navigatiekaarten hebt. Maar ik kan niets want hij blijft de melding geven niet actief.
-Moet je bij een VDO systeem altijd opnieuw activeren als het een gebruikt systeem is ?
-Is het CIQ verleden tijd ?
Auto gekocht met VDO Dayton MS3200 systeem, en nu?
-
- New Member
-
- Senior Member
Proficiat met je auto en met een nog zeer bruikbaar C-IQ systeem.-Moet je bij een VDO systeem altijd opnieuw activeren als het een gebruikt systeem is ?
-Is het CIQ verleden tijd ?
Om met je laatste vraag te beginnen, ja C-IQ is sinds 31 maart verleden tijd.
De enige manier om jouw systeem nog te gebruiken is om een zgn supercode te kopen icm een CD of set CD's
Voor Benelux + Hoofdwegen Europa kost dat € 99 en voor Heel Europa € 199
Dat is op dit moment de enige manier om je 3200 te gebruiken.
Echter, als het een BOVAG garage is waar je deze hebt gekocht is de leverancier verplicht om jou een aantoonbaar werkend systeem te leveren. Immers, het systeem maakt integraal onderdeel uit van de levering.
Is hij daartoe niet bereid of in staat, dan zou je in het uiterste geval de koop kunnen (laten) ontbinden of tenminste een tegemoetkoming in de kosten kunnen verlangen of overeenkomen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Is het een goed systeem ?
Dus m.a.w is het de investering van 199,00 zeker wel waard ?
Investeren in Navtec of Teleatlas ?
Dus m.a.w is het de investering van 199,00 zeker wel waard ?
Investeren in Navtec of Teleatlas ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is een kwalitatief goed systeem maar of het zo die € 199 investering voor de Europaset CD's waard is zul je helemaal zelf moeten beslissen.
Anderzijds kun je voor € 100 meer een compleet kleurensysteem als de MS5000 met heel Europa aanschaffen.
Op enig moment 1:1 upgraden naar een kleurensysteem is er niet bij vanwege verschillen in de monitorkabel.
Anderzijds kun je voor € 100 meer een compleet kleurensysteem als de MS5000 met heel Europa aanschaffen.
Op enig moment 1:1 upgraden naar een kleurensysteem is er niet bij vanwege verschillen in de monitorkabel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ok
Dus er komen daarnaast nog extra kosten bij voor kabels als ik upgrade naar een 5000 systeem ?
Ik heb ook nog een PDA met TomTom europa dus vandaar de twijfel over dit systeem. Vast systeem is natuurlijk veel beter als die TomTom zut. Zou kunnen kiezen voor Benelux voor de VDO en als ik de grens over ga de PDA meenemen. Ik wil dat ding nml nogal eens vergeten. Die VDO zit ingebouwd dus die vergeet jeniet gauw.
Wat ik me ook afvraag, gezien het systeem ingebouwd zit en ik niet verder kom als de standaard menu items tot aan het navigeren weet ik niet of het systeem uberhaupt wel werkt. Of kan ik dat gewoon aannemen ?
Het zou jammer zijn als ik 99 euri neer tel en hij doet het niet.
Dus er komen daarnaast nog extra kosten bij voor kabels als ik upgrade naar een 5000 systeem ?
Ik heb ook nog een PDA met TomTom europa dus vandaar de twijfel over dit systeem. Vast systeem is natuurlijk veel beter als die TomTom zut. Zou kunnen kiezen voor Benelux voor de VDO en als ik de grens over ga de PDA meenemen. Ik wil dat ding nml nogal eens vergeten. Die VDO zit ingebouwd dus die vergeet jeniet gauw.
Wat ik me ook afvraag, gezien het systeem ingebouwd zit en ik niet verder kom als de standaard menu items tot aan het navigeren weet ik niet of het systeem uberhaupt wel werkt. Of kan ik dat gewoon aannemen ?
Het zou jammer zijn als ik 99 euri neer tel en hij doet het niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
De 3200 is een goed systeem, en het werkt snel en accuraat. Maar als je eerder een kaartsysteem gebruikt hebt zal het lastig zijn weer met een pictogram systeem te moeten navigeren. Dat moet je je gewoon realiseren.
Je kun wel testen of het systeem in principe goed werkt, immers je kunt gewoon adressen ingeven en dergelijke. Ook de computerfunctie moet nog werken, daarmee kun je checken of de puls goed doorkomt.
En wellicht is er nog een preview beschikbaar, daar kun je twee dagen mee navigeren. Is die nog aanwezig?
Je idee om in de Benelux met de 3200 te navigeren en op vakantie de TT te gebruiken lijkt me een goed compromis. Er dan van uitgaand dat je die pictogrammen gedurende je ritten in de Benelux acceptabel vindt.
Groet,
JW
Je kun wel testen of het systeem in principe goed werkt, immers je kunt gewoon adressen ingeven en dergelijke. Ook de computerfunctie moet nog werken, daarmee kun je checken of de puls goed doorkomt.
En wellicht is er nog een preview beschikbaar, daar kun je twee dagen mee navigeren. Is die nog aanwezig?
Je idee om in de Benelux met de 3200 te navigeren en op vakantie de TT te gebruiken lijkt me een goed compromis. Er dan van uitgaand dat je die pictogrammen gedurende je ritten in de Benelux acceptabel vindt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
@Gerritje,
Je meld dat ik voor 100 euri meer een compleet kleurensysteem (MS5000) kopen met heel Europa.
Is dit dan een kwestie van kabeltjes opnieuw aansluiten en past het scherm in de klep voor van een Touran (midden op het dashbord in dat opbergvak) ? Daar zit nml nu het scherm in wat ik omhoog moet klappen om het te zien en neer klap als ik het opbergvak sluit.
Je meld dat ik voor 100 euri meer een compleet kleurensysteem (MS5000) kopen met heel Europa.
Is dit dan een kwestie van kabeltjes opnieuw aansluiten en past het scherm in de klep voor van een Touran (midden op het dashbord in dat opbergvak) ? Daar zit nml nu het scherm in wat ik omhoog moet klappen om het te zien en neer klap als ik het opbergvak sluit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet dan een neiuwe kabel trekken voor de monitor en deze past niet onder de klep van het aflegvak van de Touran.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht