Antennesplitter voor TMC en Radio
-
- Normal Member
Over de meeting gesproken en de antenne splitser, is er iemand die dan nog een mooie aanbieding heeft voor zo'n ding? ik wil er nog steeds een kopen maar vind die 75 euro voor zo'n ding toch wel veel geld...
Patrick
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik zou het wel kunnen installeren denk ik, maar weet gewoon niet hoe en waar alles zit. Kheb eigenlijk m'n kofferbak altijd tjokvol liggen dus ik kijk nooit naar alle geinstalleerde troep daar achterin. Maar idd misschien iets voor de meeting. Al denk ik daar ik toch even een onderhoudsbeurtje moet hebben dat ik meteen die mannen effe vraag om 'm erin te zetten.
Bedankt voor reaktie!
Bedankt voor reaktie!
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000
Hide post links |
-
- Junior Member
Zo, splitter geinstalleerd en de files rollen m'n scherm in, kweet niet of ik daar nou zo blij mee ben......hahaha
Maar ontvangst is duidelijk een stuk beter, steeds meerdere tmc-kanalen nu. Nu begin ik wat aan die tmc-box te hebben. Mensen die nog twijfelen over het nut van zo'n splitter, NIET MEER TWIJFELEN!!! Tis top nu.
Maar ontvangst is duidelijk een stuk beter, steeds meerdere tmc-kanalen nu. Nu begin ik wat aan die tmc-box te hebben. Mensen die nog twijfelen over het nut van zo'n splitter, NIET MEER TWIJFELEN!!! Tis top nu.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000
Hide post links |
-
- Senior Member
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Junior Member
Heeft er iemand ervaring met de tmc ontvangst in Belgie ? Is een echte ramp met mijn plakantenne. Heb wel goede resultaten in Duitsland. Mininum 3 of 4 zenders, en steeds ontvangst. In Belgie denk ik 50 ´% ontvangst.
Hide post links |
-
- Senior Member
Lucky,
In Duitsland heb ik, in het westen, altijd ongeveer 5 maar vaak veel meer zenders. (ik heb mij plakantenne vervangen door een splitter). In belgie heb ik meestal maar 1 zender, soms 2: VIC-TL en Classic21.
't gaat echter niet alleen om de hoeveelheid zenders, ook de kwaliteit van ontvangst is van belang. Ga doorvoor via Instellingen en Diagnose (code 6330, maar wees voorzichtig: geen instellingen wijzigen) en TMC. Daar staat ook het item 'qual'. Met splitter heb ik in NL bijna altijd minimaal 2 zenders met een qual van boven de 55. Ik geloof dat 63 het maximum is. In het westen van NL heb ik bijna altijd qual 63 op RWS-RAD1 en SKYTMC4U.
Groet,
Riekus
In Duitsland heb ik, in het westen, altijd ongeveer 5 maar vaak veel meer zenders. (ik heb mij plakantenne vervangen door een splitter). In belgie heb ik meestal maar 1 zender, soms 2: VIC-TL en Classic21.
't gaat echter niet alleen om de hoeveelheid zenders, ook de kwaliteit van ontvangst is van belang. Ga doorvoor via Instellingen en Diagnose (code 6330, maar wees voorzichtig: geen instellingen wijzigen) en TMC. Daar staat ook het item 'qual'. Met splitter heb ik in NL bijna altijd minimaal 2 zenders met een qual van boven de 55. Ik geloof dat 63 het maximum is. In het westen van NL heb ik bijna altijd qual 63 op RWS-RAD1 en SKYTMC4U.
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Junior Member
Kortom... in Belgie is het zoals vele dingen een klucht. En de objectiviteit van de berichten is ook niet om over naar huis te schrijven. In Belgie is het waarschijnlijk.... weggegooid geld.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik was rond Hemelvaart in Zuid-Limburg. Ben teruggereden via de oostelijke kant van Belgie omhoog.
Ik had de verkeersinfo van Vlaanderen aanstaan en het stond behoorlijk vol met berichten.
Tic-Vlaanderen geeft ook regionale berichten door, er waren heel wat lokale wegen afgesloten.
Kortom, wat ik er van gezien heb in België, was het perfect en dus geen weggegooid geld.
Frits de Laar
Ik had de verkeersinfo van Vlaanderen aanstaan en het stond behoorlijk vol met berichten.
Tic-Vlaanderen geeft ook regionale berichten door, er waren heel wat lokale wegen afgesloten.
Kortom, wat ik er van gezien heb in België, was het perfect en dus geen weggegooid geld.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Junior Member
Dat is het juist !! Het staat vol met vals alarm meldingen. Het is helemaal niet objectief.
Een voorbeeld uit de praktijk. Op de E 34 Antwerpen naar Turnhout, is de afrit Lille in beide richtingen een tijd afgesloten geweest. Als je nu de route plant van voor Antwerpen, naar Nederland over die E 34, dan krijg je direkt een melding met geluidssignaal dat die afrit afgesloten is. Wat ben je nou in hemelsnaan op die afrit verloren ??? Waarom dan die melding ?? Om verwarring te zaaien als je de route niet kent. Nog een actueel voorbeeld. Momenteel zijn alle afritten op de ring Antwerpen afgesloten. Als je nu een route plant van Nederland vb Breda, naar Gent, dan rijd je gewoon over de ring van Antwerpen, en vervolg je de weg. Krijg je de melding "Afrit Borgerhout afgesloten". Waarom ???? En al die andere afritten zijn ook afgeloten... waarom worden die dan niet vermeld ?? Als je daar niet dagelijks rijd, en je kent de situatie niet, dan heb je aan die hele tmc geen donder.
Een voorbeeld uit de praktijk. Op de E 34 Antwerpen naar Turnhout, is de afrit Lille in beide richtingen een tijd afgesloten geweest. Als je nu de route plant van voor Antwerpen, naar Nederland over die E 34, dan krijg je direkt een melding met geluidssignaal dat die afrit afgesloten is. Wat ben je nou in hemelsnaan op die afrit verloren ??? Waarom dan die melding ?? Om verwarring te zaaien als je de route niet kent. Nog een actueel voorbeeld. Momenteel zijn alle afritten op de ring Antwerpen afgesloten. Als je nu een route plant van Nederland vb Breda, naar Gent, dan rijd je gewoon over de ring van Antwerpen, en vervolg je de weg. Krijg je de melding "Afrit Borgerhout afgesloten". Waarom ???? En al die andere afritten zijn ook afgeloten... waarom worden die dan niet vermeld ?? Als je daar niet dagelijks rijd, en je kent de situatie niet, dan heb je aan die hele tmc geen donder.
Hide post links |
-
- Junior Member
Riekus schreef:
Met splitter heb ik in NL bijna altijd minimaal 2 zenders met een qual van boven de 55. Ik geloof dat 63 het maximum is. In het westen van NL heb ik bijna altijd qual 63 op RWS-RAD1 en SKYTMC4U.
Grappig
Ik heb geen splitter, althans een goedkope, en ik zit op Qual 58 met RAD1 en Sky ook in de randstad. Dus het nut van zo'n dure splitter ontgaat mij dan even. Waarschijnlijk is het een eindje van de Randstad weg wel beter, maar hier, neuh, het werkt goed
Bert
Met splitter heb ik in NL bijna altijd minimaal 2 zenders met een qual van boven de 55. Ik geloof dat 63 het maximum is. In het westen van NL heb ik bijna altijd qual 63 op RWS-RAD1 en SKYTMC4U.
Grappig
Ik heb geen splitter, althans een goedkope, en ik zit op Qual 58 met RAD1 en Sky ook in de randstad. Dus het nut van zo'n dure splitter ontgaat mij dan even. Waarschijnlijk is het een eindje van de Randstad weg wel beter, maar hier, neuh, het werkt goed
Bert
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Hide post links |
-
- Starting Member
Weet er iemand misschien een adresje waar de antennesplitter MA1410 op voorraad is?
Zou hem graag ergens ophalen, zodat deze begin volgende week ingebouwd kan worden.
Zou hem graag ergens ophalen, zodat deze begin volgende week ingebouwd kan worden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Normaal heeft navco ze op voorraad, www.navco.nl
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Navco is ook uitverkocht. Maar in ieder geval bedankt.
VDO is schijnbaar door zijn antennesplitters heen, want overal krijg ik te horen dat ze eind juni pas binnenkomen.
Dan moet de dealer m'n navigatie maar inbouwen zonder, en kijk ik later wel een keer om hem er in te laten zetten.
VDO is schijnbaar door zijn antennesplitters heen, want overal krijg ik te horen dat ze eind juni pas binnenkomen.
Dan moet de dealer m'n navigatie maar inbouwen zonder, en kijk ik later wel een keer om hem er in te laten zetten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je BMIS, www.bmis.nl ook geprobeerd?jmros schreef:Navco is ook uitverkocht. Maar in ieder geval bedankt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Persbericht:
Alle reclame / support op dit forum voor de MA1410 leidt tot uitverkocht raken van de voorraad bij VDO
Moeten we VDO niet om sponsoring van de site gaan vragen??
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Riekus,
Leuk persbericht
Begin deze week heb ik mijn al eerder bestelde MA 1410 geleverd gekregen, en m'n leverancier BMIS bevestigde me zojuist dat ik de laatste heb die hij voorlopig kan leveren. Ergens tweede helft juli zouden ze weer regulier leverbaar zijn. Via andere kanalen is er denkelijk nog wel aan te komen, dus diegenen die er erg om verlegen zitten moeten even contact opnemen met BMIS.
Ook hij denkt dat de positieve verhalen op dit forum wel eens mede debet kunnen zijn aan het opraken van de MA 1410 in ons land
Overigens, je hebt de "Nooit meer een boete" banner toch wel gezien bovenaan de pagina?
Groet,
JW
Leuk persbericht
Begin deze week heb ik mijn al eerder bestelde MA 1410 geleverd gekregen, en m'n leverancier BMIS bevestigde me zojuist dat ik de laatste heb die hij voorlopig kan leveren. Ergens tweede helft juli zouden ze weer regulier leverbaar zijn. Via andere kanalen is er denkelijk nog wel aan te komen, dus diegenen die er erg om verlegen zitten moeten even contact opnemen met BMIS.
Ook hij denkt dat de positieve verhalen op dit forum wel eens mede debet kunnen zijn aan het opraken van de MA 1410 in ons land
Overigens, je hebt de "Nooit meer een boete" banner toch wel gezien bovenaan de pagina?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
Even terugkomen op tmc in België, ook hier heb ik nu prima signaal, echter een hele hoop meldingen zijn niet actueel. Ik weet niet of het technisch mogelijk is maar ik zou in het verkeersinfo menu graag de tijd van de melding zien...... Zo kan je zelf bepalen of de melding nog actueel is.
Over de splitter, in Duitsland volop te verkrijgen tegen normale prijs. www.caraudio24.de
Ik heb daar m'n hele systeem gekocht en afhandeling was in alle gevallen perfekt, helemaal qua prijs. Nou woon ik natuurlijk vlakbij de grens en heb ik daar een postadres dus dat is wat makkelijker.
Over de splitter, in Duitsland volop te verkrijgen tegen normale prijs. www.caraudio24.de
Ik heb daar m'n hele systeem gekocht en afhandeling was in alle gevallen perfekt, helemaal qua prijs. Nou woon ik natuurlijk vlakbij de grens en heb ik daar een postadres dus dat is wat makkelijker.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 729