Actuele positie MS3000....
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
Actuele positie MS3000....
Nu ik de handleiding gelezen heb (met dank aan JW), zie ik ineens wel het scherm met het aantal sats (tijdens begeleiding), die staat op 5, 6 of 7 zo'n beetje dus het ontvangst van het GPS signaal is goed. Maar in het volgende "i" venstertje staat "Actuele Positie" en daar staat niet mijn adres van de locatie waar ik ben maar het adres waar ik het systeem gekocht heb. Het systeem heeft dus moeite mijn positie te bepalen, hierdoor denk ik ook dat mijn systeem trager is dan hij behoort te zijn. Bij het vertrekken van huis naar een bestemming duurt het zo'n 5 minuten voor het systeem pas echt goed functioneerd. Ik neem aan dat hij dus steeds als beginpunt het adres van de vorige eigenaar pakt ipv waar ik op dit moment ben.....
In het gewone menu staat ergens een optie "Positie invoeren" of iets dergelijks, in de handleiding vermelden ze hierbij dat je dat uitsluitend moet gebruiken als het systeem de actuele positie kwijt is (wat in mijn geval dus zo lijkt te zijn), hij vraagt je dan een kruising in te voeren, daar naartoe te rijden, de kruising over te steken en in het midden van de kruising op "OK" te drukken, zodat hij zijn positie weer kan bepalen.
Is dit nu de oplossing voor dit probleem??? Of moet ik ergens anders aan denken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Niet gaan rommelen in het menu "Positie invoeren". De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk heel ergens anders en wel dat de computer de verkeerde spanningen krijgt toegevoerd
Op punt A1 hoort de permanente plus te zitten, en op A3 de geschakelde plus. Als die twee verwisseld zijn zal de computer de werkelijke positie niet opslaan als je het contact uitschakelt. En dat is ook de reden dat 'ie er bij het opstarten zó lang over doet om weer goed te werken.
Overigens zal hij nu ook niet goed adressen opslaan in het adresboek, klopt dat?
Check dus eerst die spanningen
Groet,
JW
Niet gaan rommelen in het menu "Positie invoeren". De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk heel ergens anders en wel dat de computer de verkeerde spanningen krijgt toegevoerd
Op punt A1 hoort de permanente plus te zitten, en op A3 de geschakelde plus. Als die twee verwisseld zijn zal de computer de werkelijke positie niet opslaan als je het contact uitschakelt. En dat is ook de reden dat 'ie er bij het opstarten zó lang over doet om weer goed te werken.
Overigens zal hij nu ook niet goed adressen opslaan in het adresboek, klopt dat?
Check dus eerst die spanningen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Hetgeen JW zegt is zeer waarschijnlijk het probleem, het systeem krijgt geen constante voeding op de rode draad.
Op de paarse draad moet de geschakelde voeding komen.
Op de paarse draad moet de geschakelde voeding komen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
ha die JW,
Je had wederom weer eens gelijk..... en ik dacht nog wel zeker te weten dat ik het goed had gedaan... niet dus
Ik had idd. de plussen verwisseld, stom eigenlijk ik had gewoon beter moeten kijken, op mijn draadje in de auto staat namelijk "12V" dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dat de permanente Plus was.... Niet dus, nu heb ik namelijk pas voor het eerst op het andere draadje gekeken (geel/roze) daar staat "memory" op, en dat is dus de permanente plus...... dom dom dom..... bedankt weer in iedergeval, hij is nu ook een STUK sneller dan voorheen..... hij begon iedere keer zijn route in Alkmaar
Je had wederom weer eens gelijk..... en ik dacht nog wel zeker te weten dat ik het goed had gedaan... niet dus
Ik had idd. de plussen verwisseld, stom eigenlijk ik had gewoon beter moeten kijken, op mijn draadje in de auto staat namelijk "12V" dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dat de permanente Plus was.... Niet dus, nu heb ik namelijk pas voor het eerst op het andere draadje gekeken (geel/roze) daar staat "memory" op, en dat is dus de permanente plus...... dom dom dom..... bedankt weer in iedergeval, hij is nu ook een STUK sneller dan voorheen..... hij begon iedere keer zijn route in Alkmaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Zo zie je maar weer, een foutje is snel gemaakt
Troost je met de gedachte dat je niet de eerste bent, en vast ook niet de laatste die dit overkomt. Vaak ook veroorzaakt omdat op de ISO-A-stekker aansluiting in de auto deze spanningen verwisseld zitten
Veel erger is het in die situatie waarbij mensen zeggen dat ze alles goed hebben aangesloten en dat blijven volhouden, "want zó stom zijn ze toch niet, wat denk je wel", en dat dan later blijkt dat het toch verkeerd zat.
En intussen maar schelden op die kl@%$ Navi, deugt niks van enz.
En nu, gewoon lekker gebruiken en even bijhouden hoe het met de HW fouten gaat
Groet,
JW
Zo zie je maar weer, een foutje is snel gemaakt
Troost je met de gedachte dat je niet de eerste bent, en vast ook niet de laatste die dit overkomt. Vaak ook veroorzaakt omdat op de ISO-A-stekker aansluiting in de auto deze spanningen verwisseld zitten
Veel erger is het in die situatie waarbij mensen zeggen dat ze alles goed hebben aangesloten en dat blijven volhouden, "want zó stom zijn ze toch niet, wat denk je wel", en dat dan later blijkt dat het toch verkeerd zat.
En intussen maar schelden op die kl@%$ Navi, deugt niks van enz.
En nu, gewoon lekker gebruiken en even bijhouden hoe het met de HW fouten gaat
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Inderdaad, zo zie je maar: Meten is weten, daar moet je beginnen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
precies.....
eindelijk kan ik nu lekker rijden, systeempje koste me 150 euro compleet, zelf ingebouwd (koste wat tijd maar dan heb je ook wat)... al met al ben ik dus voor weinig geld klaar en kom ik toch waar ik zijn moet! Ik ben er zeer blij mee, hij is nu ook een stuk sneller dan gister!
bedankt allemaal voor de goede raad....
Ps. Om eerlijk te zijn dacht ik zelf ook eerst Yeah Right!.,.... ik heb het zéker wel goed aangesloten.... Oja, en HW fouten zijn er niet meer gemaakt en heb er al aardig wat KM mee gereden in die paar dagen dat hij er nu in zit dus ik denk dat alles wel mee zal vallen.... schrikt toch snel af 108 HW fouten als je dat ineens ziet, zo zie je maar... ook niet overhaast conclusies trekken, wie weet heeft de vorige eigenaar wel altijd met een slechte vuile/bekraste kopie rond gereden ofzoiets.... hoe dan ook, het ziet er allemaal zonnig uit! Buiten ook trouwens.... ik ga ff lekker touren.... moet nog even naar Tilburg op en neer..... kan hij gelijk goed kalibreren.....
eindelijk kan ik nu lekker rijden, systeempje koste me 150 euro compleet, zelf ingebouwd (koste wat tijd maar dan heb je ook wat)... al met al ben ik dus voor weinig geld klaar en kom ik toch waar ik zijn moet! Ik ben er zeer blij mee, hij is nu ook een stuk sneller dan gister!
bedankt allemaal voor de goede raad....
Ps. Om eerlijk te zijn dacht ik zelf ook eerst Yeah Right!.,.... ik heb het zéker wel goed aangesloten.... Oja, en HW fouten zijn er niet meer gemaakt en heb er al aardig wat KM mee gereden in die paar dagen dat hij er nu in zit dus ik denk dat alles wel mee zal vallen.... schrikt toch snel af 108 HW fouten als je dat ineens ziet, zo zie je maar... ook niet overhaast conclusies trekken, wie weet heeft de vorige eigenaar wel altijd met een slechte vuile/bekraste kopie rond gereden ofzoiets.... hoe dan ook, het ziet er allemaal zonnig uit! Buiten ook trouwens.... ik ga ff lekker touren.... moet nog even naar Tilburg op en neer..... kan hij gelijk goed kalibreren.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Wellicht heb je het al gezegd, maar met welke CD rijd je rond? Het hoort niet echt in dit topic thuis, maar ben wel benieuwd. En meld je de fouten in de kaartendatabase die je tegenkomt onderweg ook? Die van Navteq kan je hier op het forum melden, die van TeleAtlas moet je naar hen zelf opsturen (helaas is mijn ervaring dat ze er niks mee doen...).
Groetjes en veel naviplezier,
Toho_NL.
Groetjes en veel naviplezier,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
hoi hoi....
Ik rij met Teleatlas 2004/'05 01, altijd Teleatlas gebruikt ook overigens. Het enige flinke nadeel van Teleatlas vind ik persoonlijk dat je idd de fouten niet door kan geven, kan wel natuurlijk maar of ze er daadwerkelijk iets mee doen??? Op die manier voel je je een beetje achtergesteld als consument van een duur product, best veel geld natuurlijk voor zo'n CD'tje (ik snap wel waarom hoor) maar dan verwacht ik ook íets meer service van Teleatlas.
De volgende CD die ik ga kopen zal dan ook van de concurent zijn. weet iemand toevallig wanneer er weer een nieuwe versie verwacht wordt (of is er al een nieuwere..) en wat deze gaat kosten (Benelux)?......
Ik rij met Teleatlas 2004/'05 01, altijd Teleatlas gebruikt ook overigens. Het enige flinke nadeel van Teleatlas vind ik persoonlijk dat je idd de fouten niet door kan geven, kan wel natuurlijk maar of ze er daadwerkelijk iets mee doen??? Op die manier voel je je een beetje achtergesteld als consument van een duur product, best veel geld natuurlijk voor zo'n CD'tje (ik snap wel waarom hoor) maar dan verwacht ik ook íets meer service van Teleatlas.
De volgende CD die ik ga kopen zal dan ook van de concurent zijn. weet iemand toevallig wanneer er weer een nieuwe versie verwacht wordt (of is er al een nieuwere..) en wat deze gaat kosten (Benelux)?......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik kreeg laatst (ongeveer een week geleden) een flyer van Navteq dat er een nieuwe versie uitgebracht is. Het gaat hierbij dan dus om de CD's die Navteq zelf levert. Deze zijn er ook voor jouw systeem. De CD's kosten bij hen rechtstreeks: €145,-- exclusief BTW. Ik meen dat je deze CD's ook bij andere bedrijven kan kopen, maar weet dat niet zeker (BMIS, weet jij meer?). Het gaat hier om de versie lente / zomer 2005.
Groetjes en succes ermee,
Toho_NL.
P.s. de beschrijving van hun site:
Deze bijgewerkte CD-ROM is uw ideale reisgenoot wanneer u onderweg bent in België, Nederland en Luxemburg. Hiermee beschikt u over een volledige* dekking voor de Benelux met meer dan 267.000 km aan wegen en 54.000 handige adressen, alsmede gedetailleerde informatie over meer dan 1.100 steden en dorpen in de Benelux. Verder zijn Major Roads of Europe opgenomen en worden TMC-codes voor verkeersinformatie op Belgische en Nederlandse autosnelwegen ondersteund (Traffic Message Channel).
*'Volledige dekking' streeft ernaar om het gehele wegennet van een land te dekken. Maar omdat het wegennet continu verandert, kan deze dekking nooit gegarandeerd 100% nauwkeurig en volledig zijn.
Groetjes en succes ermee,
Toho_NL.
P.s. de beschrijving van hun site:
Deze bijgewerkte CD-ROM is uw ideale reisgenoot wanneer u onderweg bent in België, Nederland en Luxemburg. Hiermee beschikt u over een volledige* dekking voor de Benelux met meer dan 267.000 km aan wegen en 54.000 handige adressen, alsmede gedetailleerde informatie over meer dan 1.100 steden en dorpen in de Benelux. Verder zijn Major Roads of Europe opgenomen en worden TMC-codes voor verkeersinformatie op Belgische en Nederlandse autosnelwegen ondersteund (Traffic Message Channel).
*'Volledige dekking' streeft ernaar om het gehele wegennet van een land te dekken. Maar omdat het wegennet continu verandert, kan deze dekking nooit gegarandeerd 100% nauwkeurig en volledig zijn.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2003
-
-
carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault -
Reacties: 16
Weergaves: 2055
-