Aansluitschema TMC-box MT5010/01

johanna3
New Member
New Member

Aansluitschema TMC-box MT5010/01

Bericht door johanna3 »

Ik heb in mijn auto de ms 3100 en daar wil ik de tmc box 5010/01 op aansluiten.
Bij de tmc zit de kabel voor antenne ontvangst dat is op zich duidelijk.
Maar er is ook een dikke zwarte kabel met 6 aders die uitkomen in het witte stekkertje in de tmc box.
Aan de andere zijde zitten de 6 losse aders die aangesloten moeten worden.
Ik zie een rode een bruine en geel rodeen een zwarte waar weer 2 aders uitkomen .
wie kan mij helpen wat waar op moet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: aansluitschema tmc 5010/01

Bericht door JW »

johanna3 schreef:Ik heb in mijn auto de ms 3100 en daar wil ik de tmc box 5010/01 op aansluiten.
Bij de tmc zit de kabel voor antenne ontvangst dat is op zich duidelijk.
Maar er is ook een dikke zwarte kabel met 6 aders die uitkomen in het witte stekkertje in de tmc box.
Aan de andere zijde zitten de 6 losse aders die aangesloten moeten worden.Ik zie een rode een bruine en geel rodeen een zwarte waar weer 2 aders uitkomen .
wie kan mij helpen wat waar op moet
Hallo,

Zo te lezen heeft iemand dan de stekker er af geknipt die daar hoort te zitten :oops:
Mogelijkerwijs is de Box gebruikt in combinatie met een Carin 520/522 of met de MS 3000, daar moesten ze anders worden aangesloten.

Drie draden horen in een groen blokje uit te komen dat achter in de computer gestoken moet worden, en wel de dunne witte en zwarte draden alsmede de afscherming van die twee.
De bruine draad moet op Massa, de geel/rode op de accuplus en de rode komt op de contactplus te zitten. Normaliter doe je dat door vlak bij de computer een aftakking te maken in de voedingsbedrading naar de computer. Pas daar overigens wel mee op, dáár is de bedrading anders gekleurd, even goed kijken dus in je instructies.

Met die laatste drie draden zul je dan geen probleem hebben, maar dat groene Mini-ISO C stekkertje moet je wel hebben. Wellicht kun je het bij een inbouw station bemachtigen, de witte draad moet dan op C12 komen, de rode op C10 en de afscherming op C11 van dat stekkertje. Voorts moet je er een losse blauwe C3 stekker bij hebben, samen kunnen ze dan in het contactblok op de computer gestoken worden en klikken ze vast.

Kijk maar even bij de Handleidingen, daar staat 'ie van de 5011, die is qua aansluitingen identiek.

Succes, we horen wel hoe je dit oplost..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member

Bericht door RAH »

Stekker kun je bij Conrad halen/bestellen ( http://www.conrad.nl ) bestelnr 378652 - 89
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”