Hallo,
Vorige week heb ik een Philips Carin 522/520 navigation systeem gekocht (2e hands).
Maar ik heb er geen aansluitschema van dit systeem.
Kan iemand mij hier mee helpen
Gr. ruben
Aansluitschema Carin 522/520
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jun 2005 18:58
-
- Normal Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52
Ruben,
In de rechterbovenhoek van dit forum bevindt zich een link naar de rubriek handleidingen. Ook de Philipsen worden daar genoemd.
groeten, en sterkte.
In de rechterbovenhoek van dit forum bevindt zich een link naar de rubriek handleidingen. Ook de Philipsen worden daar genoemd.
groeten, en sterkte.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jun 2005 18:58
TNZKKA schreef:Ruben,
In de rechterbovenhoek van dit forum bevindt zich een link naar de rubriek handleidingen. Ook de Philipsen worden daar genoemd.
groeten, en sterkte.
Bedankt,
Maar dit is alleen het elektrische aansluitschema
Ik zou graag de hele technische handleiding (inbouwhandleiding) willen hebben.
Zou iemand mij daar mee kunnen helpen.
Gr Ruben
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die zoek ik ook al een poosje, ter aanvulling van m'n documentatie.Rubens schreef:TNZKKA schreef:Ruben,
In de rechterbovenhoek van dit forum bevindt zich een link naar de rubriek handleidingen. Ook de Philipsen worden daar genoemd.
groeten, en sterkte.
Bedankt,
Maar dit is alleen het elektrische aansluitschema
Ik zou graag de hele technische handleiding (inbouwhandleiding) willen hebben.
Zou iemand mij daar mee kunnen helpen.
Gr Ruben
Zelf heb ik bij de inbouw van een 520 de instructie voor de MS 5000 gebruikt, en daarbij dan voor de electrische aansluitingen, die anders zijn dan bij de MS 5000, de door jou al gedownloade schema's gebruikt.
Een ander verschil is dat de computer van de 520/522 beslist horizontaal gemonteerd moet worden, je kunt een afwijking daarin niet SW-matig corrigeren zoals dat bij de PC 5000 wel kan.
Voor de rest kun je de algemene tips gebruiken van de MS 5000 inbouwinstructie, en dan is het zeer goed te doen.
Succes, we horen wel of het gelukt is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jun 2005 18:58
Hallo JW,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de versie v/d MS 5000 ook gedownload, maar nog steeds een paar vraagjes????
Ik zie dat je op je "tachosignaal resp. impulsgever" (km-teller) aan moet sluiten,
Maar ik heb volgens mij geen digitale km-teller waar moet ik dan op aansluiten? (Ik heb een Saxo '97)
En wat word er met duur-plus en met je Onstekkings-plus bedoelt (dit zijn toch gewoon je 12 V voedingen (b.v. voor je radio) en je voeding voor je onstekking v/d motor) ???
De rest moet wel gaan lukken denk ik
Alvast bedankt.
Gr Ruben
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de versie v/d MS 5000 ook gedownload, maar nog steeds een paar vraagjes????
Ik zie dat je op je "tachosignaal resp. impulsgever" (km-teller) aan moet sluiten,
Maar ik heb volgens mij geen digitale km-teller waar moet ik dan op aansluiten? (Ik heb een Saxo '97)
En wat word er met duur-plus en met je Onstekkings-plus bedoelt (dit zijn toch gewoon je 12 V voedingen (b.v. voor je radio) en je voeding voor je onstekking v/d motor) ???
De rest moet wel gaan lukken denk ik
Alvast bedankt.
Gr Ruben
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ruben,
De Saxo is wel voorzien van een "digitaal" pulssignaal. Afhankelijk van de uitvoering kan die op onderscheidelijke plekken gevonden worden, zie o.a http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... %2fCitroen of ook de pulssignalen in de Citroën sectie van dit forum.
Duurplus is inderdaad de accuplus, en de contactplus is het accessoire contact dat geschakeld wordt via het contact. Zie ook het instructieboekje van je Saxo.
Probleem met die laatste kan zijn dat deze spanning onderbroken wordt tijdens het starten, daar heeft de Carin computer last van. In dat geval is het bijplaatsen van een "tijdvertraagd afvallend relais" de oplossing, zie het verhaal hierover bij Tricks & Tips viewtopic.php?t=906.
We horen wel hoe het verder loopt.
Groet,
JW
De Saxo is wel voorzien van een "digitaal" pulssignaal. Afhankelijk van de uitvoering kan die op onderscheidelijke plekken gevonden worden, zie o.a http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... %2fCitroen of ook de pulssignalen in de Citroën sectie van dit forum.
Duurplus is inderdaad de accuplus, en de contactplus is het accessoire contact dat geschakeld wordt via het contact. Zie ook het instructieboekje van je Saxo.
Probleem met die laatste kan zijn dat deze spanning onderbroken wordt tijdens het starten, daar heeft de Carin computer last van. In dat geval is het bijplaatsen van een "tijdvertraagd afvallend relais" de oplossing, zie het verhaal hierover bij Tricks & Tips viewtopic.php?t=906.
We horen wel hoe het verder loopt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jun 2005 18:58
Hallo,
Daar ben ik weer!!!
Wie o wie kan mij helpen.
Mijn Carin 522 heb ik aangesloten (volgens bovenstaande instuctie's)
maar hij werkt nog niet zoals het zou moeten
Alles doet het maar mijn begeleidingsscherm veranderd niet als ik rijd, links of rechts ga.
(alleen de richtingspijl verander als ik afsla)
De Km stand naar de bestemming blijft altijd het zelfde
Volgens mij heb ik mijn tacho signaal niet correct aangesloten,
maar zou niet weten waar ik anders op aan moet sluiten!!
(ik heb op de groen/gele draad aan gesloten zoals dit staat in de instrucie hierboven.)
Of is het toch wat anders???
Alvast bedankt voor de reactie.
gr ruben
Daar ben ik weer!!!
Wie o wie kan mij helpen.
Mijn Carin 522 heb ik aangesloten (volgens bovenstaande instuctie's)
maar hij werkt nog niet zoals het zou moeten
Alles doet het maar mijn begeleidingsscherm veranderd niet als ik rijd, links of rechts ga.
(alleen de richtingspijl verander als ik afsla)
De Km stand naar de bestemming blijft altijd het zelfde
Volgens mij heb ik mijn tacho signaal niet correct aangesloten,
maar zou niet weten waar ik anders op aan moet sluiten!!
(ik heb op de groen/gele draad aan gesloten zoals dit staat in de instrucie hierboven.)
Of is het toch wat anders???
Alvast bedankt voor de reactie.
gr ruben
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Zo te lezen zit inderdaad de puls niet (goed) aangesloten. Heb je die groen/gele draad inderdaad van punt 28 op de motorsturingscomputer gehaald? En die werkt dan niet?
En heb je voorts gekeken naar de verder genoemde "Kabelfarbe: rosa/grün. Unter Lenkrad am 7 pol. Stecker, PIN 2" voor de Saxo vanaf 1996?
Als je het niet lukt de goede draad te vinden, vraag het dan even aan je Citroën dealer. Heb ik destijds ook gedaan bij mijn Xantia, en dat werkte prima.
Groet,
JW
Zo te lezen zit inderdaad de puls niet (goed) aangesloten. Heb je die groen/gele draad inderdaad van punt 28 op de motorsturingscomputer gehaald? En die werkt dan niet?
En heb je voorts gekeken naar de verder genoemde "Kabelfarbe: rosa/grün. Unter Lenkrad am 7 pol. Stecker, PIN 2" voor de Saxo vanaf 1996?
Als je het niet lukt de goede draad te vinden, vraag het dan even aan je Citroën dealer. Heb ik destijds ook gedaan bij mijn Xantia, en dat werkte prima.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751