trennen schreef:Hallo C4,
Weet je wel zeker dat je het geluid van je navigatie via de speakers van de radio wilt? Erg iritant als bij elke aanwijzing van je navigatie systeem het geluid weg valt. Heb hier al van diverse mensen gelezen dat ze het eerst wel hadden maar vervolgens toch naar een aparte speaker gegaan zijn.
Zie ook de reactie van JW een paar draadjes naar beneden (2x mute op 1 radio)
Groet Toine
Het kan ook anders, maar......
Zelf heb ik ook een aparte speaker gekoppeld aan de MS 5500, ik laat dus de stem niet (alleen) via het speakertje gaan van de monitor. En dat bevalt mij goed, ik zou het niet anders meer willen.
Als C4 dat niet (meer) wil is het mogelijk één van de speakers van de radio te gebruiken. Dan moet er een "mutebox" tussen geplaatst worden, de MA 1300/00
/viewtopic.php?t=470&highlight=ma1300 van VDO is er zo een. Daarmee gaat dan het geluid van de begeleidingsstem naar de speaker, maar dat gaat buiten de radio om.
Of dat allemaal nou zoveel beter is dan de begeleiding via de aparte speaker? Persoonlijk denk ik het niet.
In elk geval zou ik nooit (meer) een mute willen hebben als er een begeleidingsstem doorkomt.
Lees daarover ook nog eens dit topic:
/viewtopic.php?t=1218&highlight=ma+1300
Groet,
JW