Aansluiten RC5400 op PC5000
-
- New Member
Aansluiten RC5400 op PC5000
Wie kan me helpen met het aansluiten van de afstandsbediening??
Ik heb een nieuwe RC5400 afstandsbed. besteld omdat m'n oude defect is. Alléén zit er aan m'n kabel een rond contact met drie pinnetjes. Het nieuwe stekkertje is met twee pinnetjes. Volgens leverancier kan dit en moet de nieuwe stekker afknippen en de twee draden solderen. Maar...welke twee van de drie draden van de PC moet ik gebruiken??
Alvast bedankt, Stefan
Ik heb een nieuwe RC5400 afstandsbed. besteld omdat m'n oude defect is. Alléén zit er aan m'n kabel een rond contact met drie pinnetjes. Het nieuwe stekkertje is met twee pinnetjes. Volgens leverancier kan dit en moet de nieuwe stekker afknippen en de twee draden solderen. Maar...welke twee van de drie draden van de PC moet ik gebruiken??
Alvast bedankt, Stefan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Heeft die nieuwe afstandsbediening maar twee draden?
De communicatie met de PC loopt over drie draden, er is een plus 5V, een massa en een RC5 data lijn. Dat kan ik zien op het schema dat ik daarvan heb, dat geldt voor alle VDO computers.
Dus de vraag: hoe zit dat met die twee draden bij jou, waar komt dat vandaan?
Groet,
JW
De communicatie met de PC loopt over drie draden, er is een plus 5V, een massa en een RC5 data lijn. Dat kan ik zien op het schema dat ik daarvan heb, dat geldt voor alle VDO computers.
Dus de vraag: hoe zit dat met die twee draden bij jou, waar komt dat vandaan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Vanaf de PC lopen inderdaad drie draden. Aan de nieuwe afst. zitten er maar twee. Ik zou er bij de nieuwe afst. ook maar twee nodig hebben...De vraag is dus welke twee...
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens de documentatie die ik heb moet de RC 5400 met DRIE draden aangesloten worden, als aangegeven: plus, min en data. Om die reden klopt het imho niet dat je er nu maar twee hebt.
Als jouw leverancier (wie?) zegt dat het wel kan moet hij maar duidelijk maken hoe dat moet.
Voorts de vraag: waarom ook een nieuwe houder? Was die oude dan ook kapot?
Groet,
JW
Als jouw leverancier (wie?) zegt dat het wel kan moet hij maar duidelijk maken hoe dat moet.
Voorts de vraag: waarom ook een nieuwe houder? Was die oude dan ook kapot?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hier wordt een vergissing gemaakt. Beide delen hebben absoluut 3 pinnetjes. Dus als er in de stekker van de houder maar twee pinnetjes zitten is er één afgebroken of je hebt een houder van een ander merk navigatie
Verder heet de houder RCD3200, de AB zelf is de RC5400
Verder heet de houder RCD3200, de AB zelf is de RC5400
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
De achterkant van een RC5400 heeft ook 3 contactpunten. Kijk eens of de cradle ook 3 contactpunten heeft, zo ja, dan is er, zoals al aangegeven, waarschijnlijk een pinnetje afgebroken. De draad zelf bestaat uit een gele, rode en een mantel/afscherming. Zo even uit mijn hoofd is de gele voor de data, de rode voor 5v en de mantel/afscherming wordt gebruikt voor de massa.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- New Member
bedankt!! Ga morgen even kijken (ben nu aan het werken) laat weten wat het is geworden. Dus de drie draden van bestaande en nieuwe afstandsbed. hebben dezelfde kleuren en kan gewoon met elkaar worden verbonden?? op m`n huidige kabel zit ook geel/rood/zwart.
Hide post links |
-
- Senior Member
NEE!
Je moet in ieder geval niet de draden met elkaar verbinden maar gewoon de plug in de contrplug steken. Dat moet voldoende zijn.
Je moet in ieder geval niet de draden met elkaar verbinden maar gewoon de plug in de contrplug steken. Dat moet voldoende zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Mee eens...
In z'n eerste posting schrijft Stefan:
Het lijkt me dat Stefan eens moet vertellen wat hij nu eigenlijk gekocht heeft, want hier klopt iets niet
Groet,
JW
In z'n eerste posting schrijft Stefan:
Oftewel: aan beide zijden zitten stekkertjes. Dus waarom afknippen en gaan solderen?Alléén zit er aan m'n kabel een rond contact met drie pinnetjes. Het nieuwe stekkertje is met twee pinnetjes. Volgens leverancier kan dit en moet de nieuwe stekker afknippen en de twee draden solderen.
Het lijkt me dat Stefan eens moet vertellen wat hij nu eigenlijk gekocht heeft, want hier klopt iets niet
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik ben trouwens ook uiterst benieuwd naar de CV van die "leverancier" met de 2 pennetjes-mening!
Hide post links |
-
- Normal Member
De plug in de contra plug steken is natuurlijk het makkelijkst. Maar doorverbinden kan ook (mits het uiteraard goed gedaan wordt). Mijn PC5000 is samen met de afstandsbediening RC5000 ooit uit mijn auto geroofd en daarbij is de bekabeling doorgesneden. Daarna een PC5100 gekocht met een RC5400. De cradle van de RC5000 had ik nog wel (kabel was bij de computer doorgesneden). Inmiddels heb ik mijn PC5100 vervangen met een PC5400 en daarbij kreeg ik weer een RC5000. Dus de cradle weer tevoorschijn gehaald. Op de B stekker een nieuwe draad gezet, daaraan het doorgesneden deel van de oude bedrading gezet (waar de plug nog aan zat), en vervolgens de cradle aangesloten. Werkt perfect.
Ik moest alleen even uitvogelen welke draad waarvoor was. Massa was vrij duidelijk, signaal en 5v een gok. Ook meteen de ledtjes vervangen (zelfs in het aarde donker was de verlichting amper waar te nemen). De gele ledjes nu vervangen met helder rode leds (tip voor VW rijders! Blauw leds gaat niet wegens een verkeerd voltage). En ook gelijk de behuizing zwart gespoten (deze was zilver en deels versleten).
Edit#
@Gerritje
Die foto, die is toch niet van de stekker van de afstandsbediening? Ziet er uit als een mini din plug en volgens mij zit er bij mij een andere stekker aan.
Ik moest alleen even uitvogelen welke draad waarvoor was. Massa was vrij duidelijk, signaal en 5v een gok. Ook meteen de ledtjes vervangen (zelfs in het aarde donker was de verlichting amper waar te nemen). De gele ledjes nu vervangen met helder rode leds (tip voor VW rijders! Blauw leds gaat niet wegens een verkeerd voltage). En ook gelijk de behuizing zwart gespoten (deze was zilver en deels versleten).
Edit#
@Gerritje
Die foto, die is toch niet van de stekker van de afstandsbediening? Ziet er uit als een mini din plug en volgens mij zit er bij mij een andere stekker aan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar dit zijn echt waar de stekkers van de RCD3200 (voor de RC5400) en de contrastekker van de zgn "signalcable", die met de bruine ISO B-plug. En geloof me, die pluggen passen feilloos in elkaar@Gerritje
Hide post links |
-
- New Member
De stekker van hier boven (foto) is inderdaad van de nieuwe afst. bed. Maar het ronde contact van m'n bestaande kabel is echt wel anders. Zit bv 6 aansluit gaatjes in waar er drie van worden gebruikt e.d, het past echt niet. Ik ga wel effe vogelen. jullie horen nog van me.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je allereerste bericht mbt de oude bestaande kabel:
En nu schrijf je ineens:
Je zult daar wel gaatjes bedoelen maar goed,Alléén zit er aan m'n kabel een rond contact met drie pinnetjes.
En nu schrijf je ineens:
Kun jij toveren dat er nu ineens 3 gaatjes zijn bijgekomen of klopte de informatie tot nu toe toch al niet?Maar het ronde contact van m'n bestaande kabel is echt wel anders. Zit bv 6 aansluit gaatjes in waar er drie van worden gebruikt
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat kan op zich wel kloppen. Zij het dat het in tegenspraak is met wat je eerder schreef.Stevolvo schreef:De stekker van hier boven (foto) is inderdaad van de nieuwe afst. bed. Maar het ronde contact van m'n bestaande kabel is echt wel anders. Zit bv 6 aansluit gaatjes in waar er drie van worden gebruikt e.d, het past echt niet. Ik ga wel effe vogelen. jullie horen nog van me.
Jij hebt dan nog de kabel met stekker die vanaf de PC 5000 naar de oude RC5000 afstandsbediening en z'n dockingstation liep. Voor de aansluiting van de nieuwe op de oude heeft VDO een verloopje.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Ah, de TS heeft dus dit stekkertje en daar past de contra stekker die Gerritje heeft laten zien niet op. Dan werkt het verloopje waar JW het over heeft wellicht. Maar als de TS op het stekkertje van Gerritje maar 2 pinnetjes heeft dan is er toch iets niet goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja zeker!
Want hij zag ook al niet het verschil tussen 3 en 6 gaatjes. Het stekkertje zal dus wel gewoon een derde pennetje hebben zoals het hoort.
Want hij zag ook al niet het verschil tussen 3 en 6 gaatjes. Het stekkertje zal dus wel gewoon een derde pennetje hebben zoals het hoort.
Hide post links |
-
- New Member
Het is (eindelijk) opgelost..De aansluitingen waren inderdaad zoals op beide foto's (RAH en Gerritje). De verwarring onstond toen ze me in het begin vermelde dat ik moest twee draden moest solderen, omdat deze afst. bed. maar twee draden zou hebben!! Terwijl het er achteraf gewoon drie zijn (zoals bestaande aansluiting) maar ik wilde van te voren informatie verwerven over welke twee van de drie draden van PC ik dan wel niet moest hebben, niet nodig dus!! Ik heb het dus aangesloten en op de PC ingesteld op RC 5400, werkt nu perfect. Iedereen bedankt voor de info!! Stefan
Hide post links |
-
- Senior Member
Om met Shakespeare af te sluiten: Much ado about nothing!
Hide post links |
-
- New Member
Is niet nothing!! Ze hebben me goed (althans zover als ging) geholpen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495