200 meter afwijking?

rknl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:26

200 meter afwijking?

Bericht door rknl »

Ik heb sinds een week het probleem dat mijn MS5000 overal zo'n 200 meter naast zit....
En dat is best lastig als je verdwaalt bent in Rotterdam :?
Ik heb al de fabrieksinstellingen teruggezet, en een tijdje de spanning er af gehad.

Ook is het zo dat bij "boordcomputer" de snelheid niet meer klopt.
Als ik 120km/uur rijd, dan geeft de VDO ongeveer 50km/uur aan....
Waarschijnlijk staan deze problemen met elkaar in verband, alleen geen idee waar ik t zoeken moet.

Bij diagnose geeft hij wel aan dat er pulsen zijn als ik rij.

Komt iemand dit probleem bekend voor???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo rknl

welkom op dit forum, sorry voor de late reactie :(

in wat voor auto en type is dit systeem ingebouwd :?: , en had je daarvoor helemaal geen problemen. :?:
lijkt mij inderdaad in de pulsdraad te zitten, weet je misschien waar en op welke draad hij is aangesloten :?:


laat graag even weten of het probleem zich nog voordoet

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:Hallo rknl

welkom op dit forum, sorry voor de late reactie :(

in wat voor auto en type is dit systeem ingebouwd :?: , en had je daarvoor helemaal geen problemen. :?:
lijkt mij inderdaad in de pulsdraad te zitten, weet je misschien waar en op welke draad hij is aangesloten :?:


laat graag even weten of het probleem zich nog voordoet

Topsport
Aanvullend hierop:
Hoeveel satalieten ontvang je gemiddeld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rknl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:26

Bericht door rknl »

Het systeem in ingebouwd in een Honda CRX.
Het aantal satellieten bedraagt normaal 5 of 6.

Maar het probleem is opgelost :)
Het was niet de navigatie die t probleem was, maar de auto...

Vandaag reed ik een stukje en gaf m'n computer v/d auto een foutcode.
Foutcode was dus de voertuigssnelheid-sensor. Diezelfde pulsen gaan dus blijkbaar ook naar de navigatie.
Sensor gerepareerd, en navigatie werkt ook ineens weer feilloos :)


En iedereen bedankt voor t advies :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Harstikke goed dat het probleem is opgelost.

Succes met het wederom navigeren :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

dus toch de pulsdraad wat de oorzaak was, zonder goede puls geen goede navigatie :!:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rknl
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:26

Bericht door rknl »

Zonder pulsdraad werkte het zelfs beter als met foutieve puls.
Alleen wel erg traag....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

rknl schreef:Zonder pulsdraad werkte het zelfs beter als met foutieve puls.
Alleen wel erg traag....
Dat klopt dat je NAV zonder puls wel traag maar wel werkt.
De NAV gebruikt veel meer je puls en de Gyro.
De satalieten worden alleen als ondersteuning (verificatie) gebruikt.
Dus als je geen puls hebt dan kan het systeem alleen de Sats en gyro gebruiken. Vandaar de vertraging.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”