welke keuze tussen X1/1BT/X1BT/X1R??

sanii
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2008 18:17

welke keuze tussen X1/1BT/X1BT/X1R??

Bericht door sanii »

hallo,

ik ben van plan om binnenkort een pioneer X1/1BT/X1BT/X1R 1-din systeem aan te schaffen.
Het wordt een 2ehands aangezien ik als student me nu nog geen nieuwe kan veroorloven.

maar nou had ik een paar vraagjes:

- welke is nou het beste van de bovengenoemde? qua mogelijkheden??
(hij moet wel touchscreen, navigatie, DVD, dat soort zaken hebben.


- welke kabels moeten er nou precies in een doos zitten als je zo'n systeem koopt?

- waar moet ik specifiek naar kijken behalve dat er een blackbox bij zit?

ik heb al verschillende research's gedaan op google maar ik heb nog steeds geen duidelijk beeld wat er nou precies in moet zitten aangezien ik een 2ehands systeem ga kopen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en daarom wacht ik jullie reacties af.

Gr. Sanii

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je begint met het downloaden van de Installatiehandleiding en de Gebruiksaanwijzingen op www.pioneer.nl
http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... IC-X1R.pdf
http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... IC-X1R.pdf
http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... X1R_DU.pdf
Hetzelfde kun je doen voor de X1 en elk ander model.
Zorg ervoor dat je de unit altijd ingebouwd en werkend te zien krijgt en laat het scherm gerust 10 keer naar binnen en buiten bewegen. Zeker met een beperkt budget kun je je geen zeperd veroorloven.
In de inbouwhandleiding staat ook een complete opgave van alles wat erbij aanwezig moet zijn aan kabels en andere onderdelen. BT wil alleen maar zeggen dat er een losse BRT unit bij is geleverd. Die is nooit ingebouwd. De kwaliteit van de BT unit is niet onomstreden :?
Grote problemen kun je verwachten met het schermmechanisme en de flatcable. Deze systemen zijn daar ondertussen berucht om. Alleen al daarom zou ik je zo'n systeem ten sterkste afraden. :cry:
Verder heeft Pioneer in de afgelopen jaren nog geen enkele foutloze kaartupdate uitgebracht. Met de laatste, toch redelijk dure CNDV 80 MT is weer een postcodeprobleem. Postcodes beginnend met een 3 kunnen niet worden ingevoerd bij een aantal toestel.
Kortom. Volkomen achterhaalde techniek, kwetsbaar mechanisme en storingsgevoelige onderdelen

Als je perse 1 DIN wilt of moet is een ijzersterke Traffic Pro Low Speed (4720) of een VDODayton MS4100/4200 een veel betere en betrouwbaarder keuze.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ga helemaal mee met Gerritjes opmerkingen. Een ouwe X1... zou ik nooit meer kopen, zelfs als er al een nieuwe CDNV80MT DVD kaart-set bij zit.

Wil je beslist een inbouw toestel? Zo nee, overweeg dan een VDO PN1000 of 2050, top toestellen met topaktuele kaarten voor weinig geld, zie oa http://www.navco.nl/index.php?cPath=73_49

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sanii
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2008 18:17

Bericht door sanii »

hallo,

bedankt voor jullie reacties.

ik wil per se zo'n inbouw ding. waarom?

omdat het gewoon veel mooier staat, zo'n zuignap ding vind ik maar niks en lelijk.

ik zoek gewoon een veelzijdig apparaat dat netjes is ingebouwd en er heel strak uit ziet.

hoe kan ik achter dat schuifmechanisme/flatpach ofz. achterkomen of die naar behoren werkt?
zijn er rare bijgeluiden te horen of wat dan ook?

ik bedank jullie alvast voor jullie reacties


gr. Sanii

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je research is nog niet helemaal gereed zie ik, dan was je wel wat spijtoptanten tegengekomen :wink:
Het scherm komt niet helemaal naar buiten of klapt niet vanzelf omhoog, er komen rare geluiden uit, krakende tandwieltjes, plotselinge donkere plekjes of uitvallen van het scherm, gedeeltelijk of geheel uitvallen van het touchscreen of de knopjes.
Geloof ons nu maar, gezien de ervaringen heb je een zeer grote kans iets verkeerds of met defecten te kopen en reparatie is duur. Meestal zijn de kosten daaraan meer dan de economische waarde van zo'n systeem.
Ik zou zeggen dat een gebruikt X1R systeem niet meer dan € 250 mag kosten en dat is misschien ook weggegooid geld
Overigens zijn er op marktplaats verdacht veel losse headunits te koop hetgeen bij mij de gedachte doet postvatten dat er nogal wat auto's rondrijden met uitsluitend een nutteloze hide away unit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 307
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3305
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 664
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 416
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 796
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 367
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 14017

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”