vreemd probleem Pioneer AVIC HD3

Jelle Rutgers
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 21:03

vreemd probleem Pioneer AVIC HD3

Bericht door Jelle Rutgers »

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen:

Als ik mijn auto (Scania R500) -sleutel op accesoirestand zet, is er geen probleem met GPS-satellietontvangst; minimaal 6 vindt'ie er altijd wel. Maar zodra ik de sleutel op contact draai, valt de onvangst van de satellieten weg!

Heb de helpdesk al geprobeerd en het systeem mede op hun aanraden eens gereset (via het pinnetje linksonder het scherm), maar nog geen resultaat. De auto bevind zich op de map op de laatste plaats waar hij -op accesoirestand- genoeg satellieten zag. Bij de helpdesk suggereerden ze dat de GPS-antenne kapot zou zijn. Dat lijkt mij stug, hoe kan het dan dat de HD3 nog wel satellieten ziet als de sleutel op accesoirestand staat?

Vlak voor de jaarwisseling heb ik m'n navigatiesoftware geupdate, met een legale CD bij een erkend inbouwstation. Maar na die tijd heeft hij wel naar behoren gewerkt...... iemand een idee hoe 't komt, maar vooral hoe 't op te lossen is?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: vreemd probleem Pioneer AVIC HD3

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In sommige auto's zijn er systemen actief die de ontvangst van satellieten afschermen of zelfs volledig onmogelijk maken
Dat hoeft niet eens iets High Tech te zijn maar bijv de electrische ruitverwarming kan al voldoende afscherming bieden om alle ontvangst te verliezen.
Daarbuiten zijn er ook hoogfrequent storingen mogelijk.

In beide gevallen zou het plaatsen van een buitenantenne deze problemen kunnen oplossen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jelle Rutgers
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 21:03

Re: vreemd probleem Pioneer AVIC HD3

Bericht door Jelle Rutgers »

Afgelopen Vrijdag bleek bij de Pioneer-inbouwert dat met een antenne die buiten geplaatst is het probleem ineens verholpen blijkt. Waarschijnlijk is het een combinatie van een warmte-werende voorruit samen met het maut-kastje die een eigen GPS-signaal ontvangt.... :D dus voor die oplossing alvast bedankt!

...maar nou nog een vraag:

er zit op m'n AVIC HD3 ook een rechtsafcamera aangesloten. Telkens wanneer ik rechtsaf geslagen ben en het beeld springt weer terug op de map, dan rijdt het voertuig op de kaart eerst 100 meter achteruit. Na een paar seconden springt hij dan vanzelf weer op de goeie locatie. Iemand een idee hoe dat komt?

Groetjes, Jelle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: vreemd probleem Pioneer AVIC HD3

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is een vreemd fenomeen en ik zou haast geneigd zijn om te denken dat er permanent 12 volt op de achteruitaansluiting staat. In sommige auto's wordt namelijk niet de 12 volt doorgeschakeld naar de lampen maar de andere zijde van de lampen aan massa gelegd. Haal de achteruitaansluiting maar eens weg om te proberen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Avic F310BT Probleem met adres invoer.
    door Gmac » 19 okt 2015 14:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 981
  • Touchscreen doet vreemd ?
    door misisound » 21 jan 2015 18:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2149
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 399
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 777
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1445
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1083

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”