ik weet staat hier mss niet op zijn plaats, maar ik hoop toch dat ik een reactie krijg van jullie.
Ik heb een 12 cd lader aan mijn avic gehangen, maar deze cd lader werkt alleen maar als mijn motor draait, wat ik redelijk raar vind want de lader krijgt altijd 12V spanning en natuurlijk als de motor gestart wordt rond de 14V.
Ik heb de voeding genomen aan de gele draad van bij mijn avic, en de massa ergens waar ik deze kon vinden in de omstreken van mijn lader.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? heeft er iemand een verklaring voor?
Vraagje i.v.m. Pioneer CD-lader op Pioneer Avic-X1
-
- Junior Member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2007 20:20
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ja, ik denk dat je hem van de geschakelde plus 12 volt van je AVIC hebt genomen.
Hang hem aan de permanente 12 volt en je probleem kan verholpen zijn.
Hang hem aan de permanente 12 volt en je probleem kan verholpen zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daarbij wel de kanttekening dat de lader dan altijd stroom trekt. En dat houdt je accu niet eindeloos vol, na een weekeindje kan dat dan wel eens over-en-uit zijn
Waarom moet je de motor starten? Je hebt toch ook de stand "accessoires", dus één klik draaien van de contactsleutel? Dan werkt 'ie ook, bij mij wel in elk geval.
Groet,
JW
Waarom moet je de motor starten? Je hebt toch ook de stand "accessoires", dus één klik draaien van de contactsleutel? Dan werkt 'ie ook, bij mij wel in elk geval.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Bij die vermaledijde VW van mij niet!Waarom moet je de motor starten? Je hebt toch ook de stand "accessoires", dus één klik draaien van de contactsleutel? Dan werkt 'ie ook, bij mij wel in elk geval.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En daar heb je, na 40 jaar VW gebruik, nog geen oplossing voor gevonden......
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2007 20:20
hehe ze hebben hier het aan het goede eind, heb idd een vw, maar sinds ze er een gps ingestoken hebben, blijft mijn radio wel spelen tot ik er pas de sleutel volledig uittrek, met mijn vorige radio was dit niet--> heeft te maken dat ze er een extra interface hebben ingestoken voor die gps.
Maar hoe kan ik dit hetbeste opslossen, want wil nu ook weer niet dat da ding sta te verbruiken als het niet in werking is.
Nog iemand voorstellen?
Maar hoe kan ik dit hetbeste opslossen, want wil nu ook weer niet dat da ding sta te verbruiken als het niet in werking is.
Nog iemand voorstellen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je dus geen accesoirestand hebtdan is het beste om het te laten zoals het isNog iemand voorstellen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2007 20:20
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Uit je verhaal begrijp ik dat je de headunit wel aan kunt zetten zonder dat het contactslot op aan staat, klopt dat?
Als dat zo is zou je kunnen proberen of de "antenne uit" op de headunit, da's een blauwe draad als ik het goed heb, ook spanning krijgt als je de headunit aanzet zonder de contactsleutel om te draaien.
Mocht dat zo zijn kun je die draad gebruiken om de wisselaar aan te sturen. Die mag alleen voor sturing gebruikt worden, max. 300 mA volgens de inbouwinstructie.
Groet,
JW
Als dat zo is zou je kunnen proberen of de "antenne uit" op de headunit, da's een blauwe draad als ik het goed heb, ook spanning krijgt als je de headunit aanzet zonder de contactsleutel om te draaien.
Mocht dat zo zijn kun je die draad gebruiken om de wisselaar aan te sturen. Die mag alleen voor sturing gebruikt worden, max. 300 mA volgens de inbouwinstructie.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2007 20:20
Het is idd zo dat mijn radio wel werkt als de sleutel in het contact zit, maar dat vind ik echter raar heb dezelfde voeding genomen als deze radio zedus je zou toch denken dat die samen dan moet geactiveerd worden.
Tenzij hier een andere massa van toepassing is, dan waar ik de mijne heb genomen. Maar dit vind ik echter zeer ver gezocht, want denk nu niet dat ze de massa afschakelen.
Het zal normaal wel eerder de + zijn die ze afschakelen.
Maar ik kan idd eens aan die antenne stuurdraad kunnen proberen, maar zal maar eerst controleren wat die lader trekt van stroom anders is mene radio mss naar de haaien
Tenzij hier een andere massa van toepassing is, dan waar ik de mijne heb genomen. Maar dit vind ik echter zeer ver gezocht, want denk nu niet dat ze de massa afschakelen.
Het zal normaal wel eerder de + zijn die ze afschakelen.
Maar ik kan idd eens aan die antenne stuurdraad kunnen proberen, maar zal maar eerst controleren wat die lader trekt van stroom anders is mene radio mss naar de haaien
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2007 20:20
of wil je zeggen dat ik best via een afzonderlijk relay systeem werkt van mijn batterij en aansturing via die blauwe draad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De CD-wisselaar trekt het benodigde vermogen uit de constante plus, de directe accuaansluiting dus. De geschakelde plus is normaliter slechts een stuurspanning, daar lopen niet meer dan een paar mA's.
Meet het maar even, dan weet je het zeker.
En check dan gelijk of die blauwe draad ook spanning krijgt als je de headunit inschakelt buiten het contactslot om.
De inbouw instructie doet daar wat raadselachtige uitspraken over, ik weet het dus niet precies.
Groet,
JW
Meet het maar even, dan weet je het zeker.
En check dan gelijk of die blauwe draad ook spanning krijgt als je de headunit inschakelt buiten het contactslot om.
De inbouw instructie doet daar wat raadselachtige uitspraken over, ik weet het dus niet precies.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 924
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 471
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1602
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1113
-
-
Pioneer avic f80DAB
door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 543
-