Update's Pioneer AVIC - X3 BT

ElRenegado
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2007 15:32

Update's Pioneer AVIC - X3 BT

Bericht door ElRenegado »

Ik vraag me af waar ik update's kan vinden voor de nieuwste pioneer.
Namelijk de avic-x3bt die ik sinds enkele dagen in me auto heb zitten.

Ik doel dan op :
- navigatie / kaarten update's
- flitspalen
- software update's

Op de site van pioneer staat niets, en pioneer zelf zegt dat dat nog wel even kan gaan duren.
Maar ik neem aan dat er op andere site's misschien iets is te vinden, met name voor de flitsertjes ?

Alvast bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum! Ik merk dat je kennelijk van pure wanhoop al meteen aan de bel bent gaan hangen.
Nu heb je een systeem gekocht dat zo nieuw is dat de verf nog niet eens de gelegenheid heeft gekregen om uit te harden. Is het dan niet een beetje inconsequent om nu al van nieuw software en kaarten te willen worden voorzien.
En waarom zou er na een paar dagen al weer een update noodzakelijk of verwacht zijn? Een mens kan ook te gretig zijn want wat je nu vraagt lijkt mij volkomen kul. Ook de vraag over flitspalen, want dat had je beter kunnen bedenken alvorens tot aanschaf van dit apparaat over te gaan.
Bovendien heeft Pioneer nu niet bepaald de reputatie erg actueel te zijn met nieuwe kaartsoftware!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ElRenegado
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2007 15:32

Bericht door ElRenegado »

Nou Nou..... het mag zeker wel op een wat normalere manier gezegdt worden.
Pure wanhoop.... nou nee.
Meteen aan de bel hangen ?? Nee ook niet waar... ik heb gegoogled, diverse site's doorgespit, en gebeld met pioneer.
Alleen meneer pioneer vertelde me dat als er zoiets beschikbaar word, het eerder op forums e.d. staat, dan bij hun in de download sectie.... dus sja, dan ga ik op een nederlandstalig forum eens navraag doen, en aangezien er nog geen topic over de x3 bestond heb ik er 1 gestart.

En waarom volkomen kul ?
Heb je het systeem zelf getest, en geconcludeerd dat er up to date kaarten bij zitten ?? Nee, dat dacht ik al.

Gisteren reed ik op de A12 vanaf den haag naar Utrecht, en merkte dat de pioneer me bij utrecht de hoofdbaan op wilde sturen, terwijl ik toch echt de parallel baan moet hebben om eraf te mogen.
Deze wegwijziging is ondertussen minimaal 6 tot 10 maanden geleden doorgevoerd, en ik mag toch aannemen dat er bij een nieuw systeem nieuwe kaarten zitten... niet dus.
Dus vandaar mijn vraag waar ik een update van de kaarten vandaan kan halen.

Ook mijn vraag over de flitspalen lijkt mij niet vreemd...
Ik heb ze niet perse nodig, maar het lijkt mij wel handig om erbij te hebben.

Thats all....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

kaarten zijn meestal niet jonger dan een jaar bij geleverde systeem, in juli mijn auto geleverd gekregen met pioneer d3bt, kaarten die erbij zitten zijn van april 2006. ook bij het nieuwe h3dbt systeem zijn de kaarten van april 2006.

hoe het met flitspalen zit bij jouw systeem, geen idee eigenlijk. via teleatlas word alleen flitspaalinfo voor de hd1bt geleverd (teleatlas). voor een workaround zie ander topic over de d3bt en flitspaalinfo (ff zoeken), ik weet niet of dit lukt op jouw systeem, anders even googlen, er is genoeg info over te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ElRenegado schreef:Nou Nou..... het mag zeker wel op een wat normalere manier gezegdt worden.
Pure wanhoop.... nou nee.
Meteen aan de bel hangen ?? Nee ook niet waar... ik heb gegoogled, diverse site's doorgespit, en gebeld met pioneer.
Alleen meneer pioneer vertelde me dat als er zoiets beschikbaar word, het eerder op forums e.d. staat, dan bij hun in de download sectie.... dus sja, dan ga ik op een nederlandstalig forum eens navraag doen, en aangezien er nog geen topic over de x3 bestond heb ik er 1 gestart.

En waarom volkomen kul ?
Heb je het systeem zelf getest, en geconcludeerd dat er up to date kaarten bij zitten ?? Nee, dat dacht ik al.

Gisteren reed ik op de A12 vanaf den haag naar Utrecht, en merkte dat de pioneer me bij utrecht de hoofdbaan op wilde sturen, terwijl ik toch echt de parallel baan moet hebben om eraf te mogen.
Deze wegwijziging is ondertussen minimaal 6 tot 10 maanden geleden doorgevoerd, en ik mag toch aannemen dat er bij een nieuw systeem nieuwe kaarten zitten... niet dus.
Dus vandaar mijn vraag waar ik een update van de kaarten vandaan kan halen.

Ook mijn vraag over de flitspalen lijkt mij niet vreemd...
Ik heb ze niet perse nodig, maar het lijkt mij wel handig om erbij te hebben.

Thats all....
Die nieuwe, eerdere afslag naar Nieuwegein en Houten is er een dik half jaar geleden gekomen, voorheen moest je pal na het viadukt afbuigen.
Ik ben benieuwd of die nieuwe situatie op de nieuwe DVD zal staan die ik dezer dagen voor mijn systeem zal krijgen, die heeft een DataBase Q4/2006. Het zal er om houen....
Dat 'ie niet op de TeleAtlas kaart voor jouw systeem staat is logisch, die is ouder dan Q4/2006.
Op dit forum is het al vaker geschreven, er gaat heel wat tijd overheen voordat nieuwigheden in kaarten verwerkt zijn, een jaar is niks bijzonders.
En voorts, kaartupdates zul je niet vaker zien verschijnen dat eens per jaar, als het dat al haalt....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een systeem -zoals je zelf stelt- enkel dagen in bezit hebt en je hebt al gegoogeld en Pioneer gebeld komt dat bij mij over als "meteen aan de bel hangen".
En bij het googelen had je van te voren allerlei bijzonderheden over de actualiteit van de kaarten kunnen aantreffen. Pioneer levert zijn materiaal doorgaans met de laatste software en kaartupdates vind je niet, die zul je moeten kopen. En dat geldt trouwens ook voor een kaartupdate als die over een maand beschikbaar zou komen. Ook wat klantvriendelijkheid betreft heeft Pioneer in dit opzicht een bedenkelijke reputatie omdat men de laatste jaren soms 3 updates nodig had om een correcte versie op de markt te brengen, steeds tegen volledige betaling van weer > € 200
Het zou me niet verbazen als de Speed Camera add ons van TeleAtlas voor de HD3 ook voor de X3 gebruikt kunnen worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou, niet helemaal. Met de CNDV-700 update is het kaartmateriaal van 2007......
Daarover is al eerder gediscussiëerd. Als de editie van 2007 is, dwz in dat jaar in de verkoop gekomen, mag je bij de meest actuele leverancier blij zijn als de database uitgebracht is in het laatste kwartaal van 2006. En dat zegt weer niet meer dan dat er wijzigingen tot die tijd zijn meegenomen, maar beslist niet ALLE wijzigingen.
En aangezien Pionier, ik moet het herhalen, nog nimmer een actuele kaart CD/DVD heeft geleverd, en er op de gegevensdragers ook zorgvuldig wordt vermeden te vermelden waarop de gegevens zijn gebaseerd, lijkt het me net iets te kras om te spreken van een kaart van 2007.
VDO Dayton levert kaartmateriaal in een editie 2007/2008. Nog zo'n hap gebakken lucht die nergens op slaat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:
Nou, niet helemaal. Met de CNDV-700 update is het kaartmateriaal van 2007......
Daarover is al eerder gediscussiëerd. Als de editie van 2007 is, dwz in dat jaar in de verkoop gekomen, mag je bij de meest actuele leverancier blij zijn als de database uitgebracht is in het laatste kwartaal van 2006. En dat zegt weer niet meer dan dat er wijzigingen tot die tijd zijn meegenomen, maar beslist niet ALLE wijzigingen.
En aangezien Pionier, ik moet het herhalen, nog nimmer een actuele kaart CD/DVD heeft geleverd, en er op de gegevensdragers ook zorgvuldig wordt vermeden te vermelden waarop de gegevens zijn gebaseerd, lijkt het me net iets te kras om te spreken van een kaart van 2007.
VDO Dayton levert kaartmateriaal in een editie 2007/2008. Nog zo'n hap gebakken lucht die nergens op slaat.
Ik zie het nog iets anders, bij NT en TA is er heus wel een actuele DB, maar het is volgens mij gewoon een dood ordinare centen kwestie, het is maar wat de fabrikanten er voor over hebben, hoe minder, hoe ouder de DB.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”