Kan iemand mij vertellen of ik het moment waarop ik een gesproken filemelding krijg kan instellen.
Reed vorige week Amsterdam uit via A10 en A1 en op het moment dat ik de A10 opreed kwam ik vast te staan.
Pas toen ik al hoog en breed op de A1 bij Diemen zat kreeg ik de melding dat er een file was.
Goh dat was me nog niet opgevallen.
Had voorheen een VDO systeem met TMC box maar die gaf eigenlijk op het moment dat ik een route instelde al aan dat er op die route een file of langzaam rijdend verkeer stond.
TMC info erg laat bij AVIC X1
-
- Starting Member
-
- New Member
tmc info
beetje late reactie maar toch
Misschien was die file net ontstaan en waren de radio zenders nog niet op de hoogte
er zijn ook files die ze niet doorgeven omdat ze er elke dag staan
misschien helpt het dat je eerst ff ververst voordat je gaat rijden
dat doe ik ook voor de zekerheid
Misschien was die file net ontstaan en waren de radio zenders nog niet op de hoogte
er zijn ook files die ze niet doorgeven omdat ze er elke dag staan
misschien helpt het dat je eerst ff ververst voordat je gaat rijden
dat doe ik ook voor de zekerheid
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
welke navigatie DVD gebruik je 2004 /2005 en dan welke versie CNDV50MT EW/ A of B of de C
want bij de nieuwe dvd de CNDV 50MT EW/C werkt de tmc echt perfect
want bij de nieuwe dvd de CNDV 50MT EW/C werkt de tmc echt perfect
Hide post links |
-
- Average Member
Gisteren was het ook weer RUK met de TMC op de avic-x1. Ik rij op de A12 vanuit Den Haag richting utrecht en op de radio wordt er een file van 9 km gemeld tussen Oudenrijn en Driebergen. Deze file werd ook op het signaleringsbord boven de weg aangegeven. Mijn Avic-X1 had deze file dus NIET.
Omdat ik naar Nijmegen moest ben ik dus de A2 opgereden en pas na 20 minuten rijden kwam deze file op mijn Avic-X1 in beeld.
Ja, dit is met de DVD 50-versie en het blijft onbetrouwbaar dus.
groet,
Rich
Omdat ik naar Nijmegen moest ben ik dus de A2 opgereden en pas na 20 minuten rijden kwam deze file op mijn Avic-X1 in beeld.
groet,
Rich
Hide post links |
-
- Senior Member
TMC van Pioneer en Kenwood kan niet tippen aan die van VDO, daar heb ik ook inmiddels ervaring mee en was voor mij 1 van de redenen om terug te keren op het oude nest (lees VDO)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook met de wetenschap dat onze oosterburen klagen over reeds 10 jaar geleden veranderde verkeerssituaties die niet op de 50MT voorkomen vraagt men zich af of de 60MT al in aantocht is. De enige goede versie die er volgens velen ooit geweest is was de MT20
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat lag gisteren wellicht niet aan jouw systeem maar aan de gebrekkige TMC informatie over die opstoppingRich schreef:Gisteren was het ook weer RUK met de TMC op de avic-x1. Ik rij op de A12 vanuit Den Haag richting utrecht en op de radio wordt er een file van 9 km gemeld tussen Oudenrijn en Driebergen. Deze file werd ook op het signaleringsbord boven de weg aangegeven. Mijn Avic-X1 had deze file dus NIET.
groet,
Rich
Toevallig reed ik gisterenmiddag vanaf Driebergen naar Utrecht, rond 4 uur, en toen zag ik dat er net na Bunnik, gerekend vanaf Utrecht een forse aanrijding geweest was. Op dat moment was de politie bezig de zaak weer vrij te maken, met takelwagens enz.
Ik had mijn TMC op RWS-NOS staan, en daarin stond er wel een file vanaf kruispunt Lunetten, maar die werd met een lengte van 3 km aangegeven, met een verwachte vertraging van 3 minuten. Dáár zat dus het probleem, die info was fout, want op dat moment stond het gewoon al stil vanaf Lunetten tot vlak na Bunnik, drie rijen dik.
Zelfs mijn onvolprezen VDO TMC box kon er niet meer van maken, de TMC info deugde gewoon niet
Overigens, welke (TMC) zender had jij aanstaan?
En welke versie van de 50 heb jij, de C zoals pioneercar aangeeft? Of nog de A of B?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
Hoi JW,
de TMC zender die ik op had staan was RAD1 dus dezelfde die jij op had staan. Ik heb ook nog even overgeschakeld naar een andere maar die bood ook niks.
De DVD versie die ik heb is de A versie. Wat zijn de verschillen tussen A, B of C?
Rich
de TMC zender die ik op had staan was RAD1 dus dezelfde die jij op had staan. Ik heb ook nog even overgeschakeld naar een andere maar die bood ook niks.
De DVD versie die ik heb is de A versie. Wat zijn de verschillen tussen A, B of C?
Rich
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mijn info is dat de besturingsSW versie van die DVD. Hopelijk kan Pioneercar daar wat meer over vertellenRich schreef:Hoi JW,
Rich
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De CNDV-50MT EW/* is er dus in 3 versies: waarvan de EW/C de laatste is.
Dit is de ENIGE versie waar de TMC redelijk tot goed werkt!
Aldus uit de andere fora gedestilleerd
Stop de DVD in je computer en zoek de file DVI.DAT hierin staat op de DISC NAME regel de versie van de DVD
Dit is de ENIGE versie waar de TMC redelijk tot goed werkt!
Aldus uit de andere fora gedestilleerd
Stop de DVD in je computer en zoek de file DVI.DAT hierin staat op de DISC NAME regel de versie van de DVD
DISC VERSION [04012E00]
FORMAT [KIWI]
MAP VERSION [20]
MARKET VERSION [EW]
DATE [040512]
DISC NAME [CNDV-40MT/EW-A]
1DM APL VERSION [1.020300]
TP APL VERSION [4.000003]
RC APL VERSION [***]
DATA COMPANY [IPC]
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
Ik weet al dat ik dus de A versie heb en niet de C. De vraag is natuurlijk of ik deze dan kostenloos kan omruilen. Ik vind het overigens ook apart dat Pioneer zelf geen melding doet van updates op de DVD, behalve dan als er een compleet nieuwe is waar ze weer 300 euro voor kunnen vragen.
Ik hoop nog steeds dat iemand mij de exacte verschillen kan vertellen tussen de A, B en C.
Rich
Ik hoop nog steeds dat iemand mij de exacte verschillen kan vertellen tussen de A, B en C.
Rich
Hide post links |
-
- Senior Member
Pioneer doet dat kennelijk niet, zoals ook hier te lezen is. Daar wordt ook nog eens gemeld dat de C versie de enige is met een goed werkende TMC.Rich schreef:Ik weet al dat ik dus de A versie heb en niet de C. De vraag is natuurlijk of ik deze dan kostenloos kan omruilen. Ik vind het overigens ook apart dat Pioneer zelf geen melding doet van updates op de DVD, behalve dan als er een compleet nieuwe is waar ze weer 300 euro voor kunnen vragen.
Rich
Mijn advies: neem contact op met Pioneer, en probeer met de nodige onderbouwing een C-versie los te praten. Waar nodig/gewemst zullen we je uiterard proberen te helpen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 567