stuur wiel bediening opel corsa met f900 bt

maurice van munster
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:11

stuur wiel bediening opel corsa met f900 bt

Bericht door maurice van munster »

Hallo ik ben nieuw hier en heb een vraag MBT een pioneer F900 BT
ik heb sinds gisteren 21-11-2008 een opel corsa enjoy met eht intouch pakket.
hierdoor is er in mijn corsa een pioneer f900bt gebouwd.
echter mij stuurwiel bediening werkt niet.
de monteur in de garage vertelde mij netjes dat dit de eerste ker voor hem was en het allemaal nieuw voor hem was.

ik heb de beschrijving nageslagen en er zit (merk afhankelijk )een aansluiting op welke ook is aangesloten.
echter hij reageerd niet .

moet er iets anders nog aangesloten worden of heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt voor jullie hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een dag oud? Dat lijkt me toch meer een zaak voor de leverancier dan voor het Forum
Fijne service met als excuus dat het de eerste keer is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maurice van munster
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:11

Bericht door maurice van munster »

ze kijken as maandag verder (ism) opel.
maar ik was benieuwd of het een bekend euvel is (en misschien makkelijk op te lossen)
vandaar mijn vraag
heeft echter niets met service te maken.
(bij andere garages durven monteurs het niet toe te geven dat ze geen ervaring hebben met inbouw van bepaalde systemen.)
deze gaf meteen toe dat het zijn eerste navigatie van opel was en zei ook maandag ermee aan de slag te gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp niet goed wie je de hand boven het hoofd houdt.
Voor de inbouw van niet Opel apparatuur beschikt de garage gegarandeerd over bepaalde aanwijzingen van de importeur/fabriek. Je koopt verdorie toch een auto met een bestaand pretpakket en dan is het minste dat je mag verwachten dat het ook zal werken.
Met de compatibiliteitslijst van Pioneer moet het mogelijk zijn een adapter te bestellen die tussen Navigatie en aansluitingen van de Corsa wordt geplaatst om zo de stuurwielbediening te kunnen gebruiken.
Daarvoor zijn ook richtlijnen en instructies beschikbaar van Pioneer zelf.

Of de monteur heeft dat tussenstuk niet gemonteerd, of het is er nog niet, of het past sowieso niet maar in ieder geval moet er iemand zijn die voor de aflevering van de auto daar iets zinnigs over had moeten kunnen mededelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

maurice van munster schreef:ze kijken as maandag verder (ism) opel.
maar ik was benieuwd of het een bekend euvel is (en misschien makkelijk op te lossen)
vandaar mijn vraag
heeft echter niets met service te maken.
(bij andere garages durven monteurs het niet toe te geven dat ze geen ervaring hebben met inbouw van bepaalde systemen.)
deze gaf meteen toe dat het zijn eerste navigatie van opel was en zei ook maandag ermee aan de slag te gaan.
Die "ze", dat is de dealer, naar ik aanneem?
Je hebt een contract afgesloten waarin vast ligt wat de leveringsomvang zal zijn. Dat is een contract tussen jou en (de verkoper van, namens) een Opel dealer, en die dealer moet er voor zorgen dat het contract op de juiste manier uitgevoerd wordt.

Natuurlijk, een monteur van die dealer zal niet alles weten, en het is al heel wat dat hij daar op die manier over mag praten. Meestal krijgt een klant geen gelegenheid om met monteurs te praten, zijn gesprekspartner is de dealer zelf.
Zoiets is altijd een spanningsveld, ook ik praat het liefst met de monteurs als het om onderhoudswerkzaamheden van mijn auto gaat, dat hoort nu eenmaal bij de techneut die ik ben. Maar ik realiseer me terdege dat ik een "verbintenis" heb met de dealer en dat het zíjn verantwoordelijkheid is om daar op een goede manier inhoud aan te geven, mbv zijn monteurs.

Samengevat: probeer die info stroom met de monteur overeind te houden, maar realiseer je dat je uiteindelijk "zaken doet" met de dealer. Dat is jouw "contractpartner".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maurice van munster
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:11

Bericht door maurice van munster »

Of de monteur heeft dat tussenstuk niet gemonteerd, of het is er nog niet, of het past sowieso niet maar in ieder geval moet er iemand zijn die voor de aflevering van de auto daar iets zinnigs over had moeten kunnen mededelen.



Kijk daar kan ik iets mee.

ik hou niemand de hand boven het hoofd ook de dealer niet.
het was nou eenmaal vrijdag avond.
dus wel of geen adapter stuk daar kunnen ze wat mee.(stond id iets van in het boek)

kijk ze krijgen van opel een doos met spullen en dat moet erin.
de monteur in kwestie zegt netjes oke das m`n eerste maar dat hoeft geen probleem te zijn.

ik ben dan nieuwsgierig en kan niet tot maandag wachten.vandaar mijn vraag hier.
is het een kleinigheidje en kan ik het zelf oplossen dan doe ik dat anders wachten we tot maandag/dinsdag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik denk dat het verstandig is te wachten rot maandag/dinsdag. Laat hem het probleem oplossen, daar is hij verantwoordelijk voor. En mocht er iets mis gaan daarbij, dan is híj degene die dat dan weer mag corrigeren.

Als je zelf wat doet, en er zou onverhoopt wat mis gaan, dan heb je een probleem. De dealer zou dan (kunnen) zeggen: sorry meneer, daar zijn wij niet voor aansprakelijk te stellen.
Vandaar: even geduld opbrengen, hoe lastig dat ook kan zijn :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Blijft bij mij het onbehaaglijke gevoel van een dealer die de klant de deur uit laat gaan met een duurbetaald product dat niet werkt. Erger nog, waarvan men op de hoogte is dat er iets schort en het de klant lekker zelf laat uitzoeken. Dat kunnen deze "kampioenen in arrogantie" zich kennelijk nog veroorloven.

Ik neem aan dat je ondertussen ook de bijdragen over de ervaringen met de F900VT hebt doorgenomen. Doe dit anders nog even dan heb je misschien komende week nog enkele andere punten van disccussie met deze dealer.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
unkelbee
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 22:24

Bericht door unkelbee »

Hallo,
Even mijn nederige visie op dit probleem : De Pioneer F 900 BT wordt voor de Opel Corsa compleet geleverd met een specifieke Can-Bus Interface van Pioneer voor deze Corsa. De interface zit met een jackplug op de Pioneer aangesloten en geeft o.a achteruitrijdversnelling, verlichting, snelheidspuls en contact uit over deze kabel. Er schijnen meer reclamaties over het niet [goed] werken van de stuurwielbediening te zijn en Pioneer heeft begin februari een verbeterde versie klaar liggen die via Opel besteld, cq omgewisseld kan worden . Succes !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geschikte navigatiesysteem CORSA
    door jamjam » 25 sep 2015 23:11 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1484
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1822
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 741
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 572
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 236
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1294
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2165

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”