Ik heb de Avic-X1 op snelste route staan. Toch komt-ie niet altijd met de snelste route. Op provinciale trajecten die ik veel rijdt, ken ik wel de snelste route en ik was benieuwd of de Pioneer ze ook zou vinden. Nee dus, hij toont regelmatig andere routes. Wijk ik daarvan af, dan - na de eerste tegenstribbelingen zoals "keer om indien mogelijk" - komt het voor dat het systeem opeens wel de route ziet die ik volg en dan prompt ook een aanmerkelijk kortere reistijd laat zien. Ik kom er niet achter waarom-ie niet meteen de snellere route zag. Zal wel te maken hebben denk ik met de instellingen van gemiddelde snelheid op 3 wegsoorten, maar ik heb ze nog niet zo kunnen instellen dat het probleem is verholpen.
Iemand ook zulke ervaringen of een idee wat te doen?
snelste route Avic-X1
-
- Junior Member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13
Volgens mij zijn deze systemen ook ontwikkeld om de B wegen te vermijden daar waar het kan en dat je dan 1km omrijd is een bijkomstigheid. Ik had het ook gemerkt met mijn p9r.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15
Dank je P3trick. Als het nou boereweggetjes waren dan kon ik er begrip voor hebben, maar nee, het gaat om gewone verharde wegen van 5 meter breed.
Hoe gaat het in praktijk. Pioneer geeft route aan, ik rij anders. Pioneer past route aan maar nog steeds te lang durend. Voorbeeld 25 minuten. Ik neem een gewone afslag en opeens ziet-ie de route die ik wil nemen en maakt er dan - terecht - 18 minuten of zo van.
Kijk, je komt er altijd wel en ook dat is een functie van het systeem en misschien wel de belangrijkste. Op de 2e plaats komt voor mij toch wel de slimheid van de route.
Hoe gaat het in praktijk. Pioneer geeft route aan, ik rij anders. Pioneer past route aan maar nog steeds te lang durend. Voorbeeld 25 minuten. Ik neem een gewone afslag en opeens ziet-ie de route die ik wil nemen en maakt er dan - terecht - 18 minuten of zo van.
Kijk, je komt er altijd wel en ook dat is een functie van het systeem en misschien wel de belangrijkste. Op de 2e plaats komt voor mij toch wel de slimheid van de route.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Kennelijk wordt ook bij Pioneer's Avic X1 het begrip snelste gebruikt voor makkelijkste.
Aan dit punt hebben we al een paar keer aandacht besteed bij andere systemen, waarbij we tot de conclusie komen dat het systeem er, op basis van de coderingen op de kaart CD/DVD voor kiest om hoofdwegen te gebruiken, en vaak zelfs snelwegen ook al zijn die een behoorlijk eind om. Dat geeft dan voor de "vreemdeling' die daar rijdt een makkelijke manier om op z'n bestemming te komen. En laten we wel wezen, de navigatie is in de eerste plaats bedoeld voor iemand die de weg niet kent, niet voor de "insiders"
Gevolgen hiervan zijn als door jou beschreven.
Over dit onderwerp wordt ook door de Navibouwers nagedacht en kort geleden is Blaupunkt bij de E-1 gekomen met de extra keuze mogelijkheid "optimaal" . Als je de BP site opzoekt kun je zien hoe dat ongeveer werkt, en uit berichten bij onze Oosterburen lees ik dat dit inderdaad goed werkt.
Laten we dus hopen dat ook de andere Navibouwers met dergelijke concepten komen, dat zou dan met een SW update te realiseren zijn naar ik denk.
Groet,
JW
Kennelijk wordt ook bij Pioneer's Avic X1 het begrip snelste gebruikt voor makkelijkste.
Aan dit punt hebben we al een paar keer aandacht besteed bij andere systemen, waarbij we tot de conclusie komen dat het systeem er, op basis van de coderingen op de kaart CD/DVD voor kiest om hoofdwegen te gebruiken, en vaak zelfs snelwegen ook al zijn die een behoorlijk eind om. Dat geeft dan voor de "vreemdeling' die daar rijdt een makkelijke manier om op z'n bestemming te komen. En laten we wel wezen, de navigatie is in de eerste plaats bedoeld voor iemand die de weg niet kent, niet voor de "insiders"
Gevolgen hiervan zijn als door jou beschreven.
Over dit onderwerp wordt ook door de Navibouwers nagedacht en kort geleden is Blaupunkt bij de E-1 gekomen met de extra keuze mogelijkheid "optimaal" . Als je de BP site opzoekt kun je zien hoe dat ongeveer werkt, en uit berichten bij onze Oosterburen lees ik dat dit inderdaad goed werkt.
Laten we dus hopen dat ook de andere Navibouwers met dergelijke concepten komen, dat zou dan met een SW update te realiseren zijn naar ik denk.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 724
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 245
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 692
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 554
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 659
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 701
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 598