PioneerHELP!!

michaelbarten
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009 01:52

PioneerHELP!!

Bericht door michaelbarten »

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb een aantal vragen.

Nu las ik hier dat de pulsekabel voor een scenic vanaf 2000 de pulse op de radio stekker kammer a pin1 farbe grau. kan worden aangesloten. Kan iemand mij vertellen wat kammer A is en welke pin1 dan ook is.

Daarnaast kan iemand mij vertellen hoe je nou het snelste een pioneer syateem kan aansluiten zonder dat je kabels naar je achteruit moet trekken en achter de tellers.
Ik heb weleens gehoord dat dit allemaal veel makkelijker kan. zoals paars/wit op het chassis plus zwart.
mintgroen op aarde van de radio etc. KLopt dit allemaal zo ja kan iemand mij dit bevestigen en eventueel schema laten zien met kleuren.

Daarnaast is de volgende vraag over een golf variant uit 2008 nieuw model. Er zit een avic f900bt in maar de stuurbediening werkt hier niet meer van. Kan deze wel werken doormiddel van een speciale kabel of zo weet iemand dit zo ja graag reactie.

Alvast bedankt voor alle moeite.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de radioruimte zit een zwarte stekker die voor de stroomverzorging en GALA is bedoeld.
Op Pin 1 van deze stekker zit bij jouw Scenic het snelheidssignaal (GALA) dat nodig is voor de navigatie.
Er is geen snelle manier van aansluiten. Er is slechts één manier en dat is volledig zoals het in de handleiding staat.
Achter de tellers hoef je niet te zijn, alle aansluitingen bevinden zich in de zwarte en bruine stekkers. Alleen voor achteruitrijsignaal en handremkabel moet je een stel draden trekken.

Voor de ISO Stekkers: http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=3328

Om de stuurwielbediening geschikt te maken voor de F900BT zul je een speciale Pioneer CAN bus adapter nodig hebben. Of deze toen al bestond moet je checken bij Pioneer. Deze had de dealer dan bij de inbouw kunnen monteren in een auto met deze voorziening. Overigens wel tegen meerprijs natuurlijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”