Pioneer F920BT

stringlover
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:44

Pioneer F920BT

Bericht door stringlover »

dag slimme mensen,

ik heb een aantal mndn deze aangeschaft maar ben niet tevree van de navi. Kan ik tomtom opkrijgen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Re: Pioneer F920BT

Bericht door Figaro75 »

Met dubbelzijdige tape blijft een TomTom vast wel zitten op je Pioneer......
Maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

Ik denk Nee, je kan waarschijnlijk geen legale software van TomTom draaien op je Pioneer aangezien dit een multimediatoestel met navigatie betreft en niet alleen een navigatie-eenheid.
Dus ik ga ervan uit dat de software is gecombineerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Re: Pioneer F920BT

Bericht door PJD »

Je kan ook de zuignap op het scherm plakken, gaat uitstekend. :D :D :D :D

Maar zonder gekheid, het is mogelijk als je de complete software gaat herschrijven, dus eigenlijk bijna onmogelijk. :wink: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stringlover
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:44

Re: Pioneer F920BT

Bericht door stringlover »

jawel SLIMME mensen ,

ik bedoel nu echt een legale tomtom op mijn avic 920BT te kunnen draaien en zoals julie het bedoelen kan ik het best met X-tech7 het beste erop plakken dan krijg ge die met een orkaan er ook niet van af, ik wil de software op mijn pioneer van tomtom op kunnen zetten zoals ze dat op gsm en dergelijke doen. Als er iemand een oplossing weet zou ik dat graag weten.Ik heb ook tomtom een mailtje gestuurd kijken als zij me kunnen helpen wat die van de pioneer trekt echt op geen orgel.groetjes van een domme dakwerker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Re: Pioneer F920BT

Bericht door Figaro75 »

:D :D :D
Ach...wij zijn misschien iets te practisch ingesteld 8)

Maar serieus, de navigatiesoftware op je Pioneer maakt onderdeel uit van de volledige SW op je toestel.
Bij een mobiele telefoon is navigatie een aparte applicatie die draait op het besturingsprogramma van je telefoon.
Als je dus andere software-applicaties wil draaien zullen die speciaal voor die specifieke besturingssoftware moeten worden geschreven. Bij mijn weten kan je geen andere applicaties draaien op de Pioneer duszal het installeren van een navigatieprogramma ook niet lukken.

De chinese-meuk is vaak voorzien van bv Win Mobile waar je dus wel andere applicaties op kan draaien.
Maar dan moet je er wel eerst in zien te komen.

Uit berichten op het net blijkt vaak dat rommelen in dit soort systemen 9 van de 10 keer leid tot de wel bekende baksteen.

Dus als je de navigatie niets vind (misschien wat toelichting waarom niet) is de makkelijkste manier een losse NAV-unit met de door jou gewenste software en de Pioneer gewoon blijven gebruiken voor de radio, CD, DVD etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Re: Pioneer F920BT

Bericht door PJD »

Nou slim wil ik niet zeggen. :oops: :oops: :oops:
Maar zoals figaro al zegt, het is een compleet systeem, ongetwijfelt is er iemand die tomtom er op kan krijgen, maar dan moet je dus het hele software verhaal herschrijven voor tomtom en de radio/cd/dvd en bt gedeelte omdat dit in elkaar zit gebakken.
Ik geloof dat in de basissoftware een soort linux draaid op de pioneer maar helemaal aangepast voor dit toestel,
en laat er nu geen tomtom zijn die draaid op dit besturingssysteem, zelfs de nieuwe tomtom versie 8 draaid niet meer op windows mobile, dit word ook niet meer ondersteund.

Dus moet je vanaf het eerste bitje opnieuw beginnen, en ik heb daar zeker geen kaas van gegeten. :mrgreen: :mrgreen:
En of dit dan als legaal kan worden beschouwt laat ik in het midden, ik weet de licentieovereenkomst van tomtom niet uit me hoofd, maar vaak mag je niets veranderen om het op een ander systeem als bedoelt te gebruiken.

Maar ik heb ook een 920, en ben hier zeer tevreden mee, hij navigeert bij mij uit de kunst, dus wat gaat er bij jou dan niet naar je zin??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 764
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1117
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 777
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 868
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 372
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2601

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”