Hallo,
wat een geweldig site is dit, veel duidelijker dan de avic911.
Ik wil een Pioneer 920BT inbouwen in mijn Opel Omega uit 2001. Het groene parking brake kabeltje moet ik op de massa aansluiten om het apparaat normaal te kunnen bedienen. Kan ik deze gewoon op de massa van de Din stekker plaatsen of moet ik de kabel verlengen en op een ander punt vastzetten?
En waar moet de rose speedpulse op aangesloten worden? Ik heb geen idee of deze ook op de iso stekker van de omega kan.
Pioneer F920BT in Opel Omega 2001
-
- New Member
-
- Senior Member
Je moet een blauw/rode draad hebben achter het instrumentenpaneel of op de radiostekker, PIN 5, blauw/rood
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Als ik het groene kabeltje aansluit op de massa van de iso stekker blijven de inconen grijs en kan ik geen adres ingeven ofn andere functies bedienen.
Ik heb dit vorig jaar met een Chevrolet Blazer gedaan, ander Pioneer systeem weliswaar, maar dat werkte prima.
En daar paste werkelijk niets op het de ISO aansluitingen.
Pin 5 is bezet door het blauw witte remote kabeltje dus daarvoor zal ik naar het instrumenten paneel moeten gaan denk ik.
Ik heb dit vorig jaar met een Chevrolet Blazer gedaan, ander Pioneer systeem weliswaar, maar dat werkte prima.
En daar paste werkelijk niets op het de ISO aansluitingen.
Pin 5 is bezet door het blauw witte remote kabeltje dus daarvoor zal ik naar het instrumenten paneel moeten gaan denk ik.
Hide post links |
-
- New Member
Zoals ik al zei, ik weet neit wat ik fout doe, af en toe een beetje goed kijken helpt ook wel.
Blauw rode kabel gevonden en speedpulse werkt nu.
Ik krijg alleen die massa niet voor elkaar, als in, de parking brake. Heeft iemand daar een oplossing voor hoe ik dat groene kabeltje aan kan sluiten zodat alle voorzieningen werken, ook tijdens het rijden?
Bedankt alvast,
Manfred
Blauw rode kabel gevonden en speedpulse werkt nu.
Ik krijg alleen die massa niet voor elkaar, als in, de parking brake. Heeft iemand daar een oplossing voor hoe ik dat groene kabeltje aan kan sluiten zodat alle voorzieningen werken, ook tijdens het rijden?
Bedankt alvast,
Manfred
Hide post links |
-
- Senior Member
gewoon de massakabel (bij de stekker) een beetje kaal maken en de kabel er aan vast solderen.
Tape eromheen en klaar is Manf
Tape eromheen en klaar is Manf
Hide post links |
-
- New Member
En klaar is Manf.
Het zat zo. Speedpulse was geen probleem maar de parking brake kabel zal al aan de zwarte massa vast.
Achteraf bleek dat de aansluiting op de pioneer zelf, de zwarte connector, dat die niet helemaal goed zat, de parking brake kabel maakte dus geen contact met het systeem zelf.
Wat kan je daar over lopen puzzelen. En ik was net gestopt met puzzelen.
Ik dank jullie voor de hulp anders was ik er nooit uitgekomen denk ik.
Groeten,
Manfred
Het zat zo. Speedpulse was geen probleem maar de parking brake kabel zal al aan de zwarte massa vast.
Achteraf bleek dat de aansluiting op de pioneer zelf, de zwarte connector, dat die niet helemaal goed zat, de parking brake kabel maakte dus geen contact met het systeem zelf.
Wat kan je daar over lopen puzzelen. En ik was net gestopt met puzzelen.
Ik dank jullie voor de hulp anders was ik er nooit uitgekomen denk ik.
Groeten,
Manfred
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-