Pioneer f910

Lieroy
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2009 19:51

Pioneer f910

Bericht door Lieroy »

Hallo allemaal op dit forum. Na diefstal van mijn Avic hd3 en inmiddels 3 JVC 7000 apparaten ( alle 3 met verschillende storingen) nu via de dealer een f910 in laten bouwen. FF wennen natuurlijk en mezelf een beetje inlezen in de onhandige gebruiksaanwijzing die op cd rom staat ipv een boekje, heb ik een aantal ( waarschijnlijk beginners) vragen.

1 Als ik een route heb ingetikt en deze volg dan gaat het scherm als ie niet veel te melden heeft ( vaak snelweg), van een 2d of 3d beeld automatisch naar het scherm de de N dus altijd naar het noorden. Omdat ik dit irritant vind vroeg ik me af of iemand weet of ik dit uit kan zetten of anders kan instellen?

2 Via de Pioneer site de flitsservice van Poicon gedownload, uitgepakt en op sd kaartje gezet. Als ik deze open in het sd scherm gebeurd er niks dus ongetwijfelt maak ik ergens een fout. Moet er een bepaald mapje worden aangemaakt net als met pictures of moet ik vanuit een ander scherm importeren? Wie kan me hierin advies geven?

Gebruikerservaringen op wat langere termijn zal ik op het forum posten en voor nuttige tips houdt ik me aanbevolen.

Groeten Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een kaartpresentatie met rijrichting boven is net zo onlogisch als het continu verdraaien van een papieren kaart en vergt bovendien gigantisch veel rekenkracht van de processor
Dus dat men in deze omstandigheden kiest voor Noord boven getuigt m.i. van gezond verstand bij de programmeur.
Gezien de andere ervaringen met dit toestel lijkt het programmeren niet overal zo goed gelukt te zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lieroy
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2009 19:51

Bericht door Lieroy »

Dat kan zijn ,alleen bij de hd3 en de Jvc had je nog de keuze dit wel of niet te gebruiken. De vraag was ook of dit mogelijk is en niet of dit wel of niet van gezond verstand van de programmeur getuigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als je op 3D pictogram drukt op het scherm, gaat het systeem naar 2D navigatie. De ene optie is met Noord omhoog, de andere optie is een kaart die meedraait op het scherm tov de riching waarin je rijdt.
Als de rode N in beeld staat, moet je daarop even aanklikken met een vinger, dan draait de kaart op het scherm mee. Wil je N in beeld, dan klik je op het pictogram rechts in beeld.

Je moet NIET net als bij andere Pio modellen op het kompas pictogram klikken, dat wordt uitgelegd als intoetsen van een lokatie op de kaart.

De flitsservice werkt gewoon volgens de instructie. Gemakkelijker is om de flitsservice niet te installeren en de optie te kiezen die waarschuwt als je te hard rijdt. Dat werkt zeer stimulerend op rijgedrag.... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lieroy
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2009 19:51

Bericht door Lieroy »

Dat begrijp ik dat knopje van 2d/3d/n alleen als je een route hebt ingetoetst dat gaat ie automatisch van 2of 3d naar de n-rijrichting zonder dat je iets doet en dit is vlgns mij niet in te stellen. De avic 3d kon je inderdaad op het kompas drukken om dit te veranderen. Misschien is t alleen ff wennen maar vooralsnog is het irritant.

Vwb de flitscamera's heb je gelijk en kan je je beter aan de snelheid houden maar dan had ik maar een andere auto moeten gaan rijden haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De kaart kan zonder route en met route meedraaien op het scherm of als een gewone kaart met N-boven.
Er is een selectiescherm waarin je kan aangeven op welke kaart wordt teruggevallen.

Voor mensen die problemen hebben met kaartlezen is het meedraaien van de kaart gemakkelijk, omdat dit de situatie is zoals die vanuit de auto wordt waargenomen.

Als je wegrijdt nadat de auto lang geparkeerd is, staat je auto dan op de goede plek op de kaart of heeft je F910BT dan wat tijd nodig om de exacte positie te bepalen ? Dus is de positie op de kaart altijd goed bij vertrek, of duurt het even ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lieroy
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2009 19:51

Bericht door Lieroy »

Tot nu toe is de positie bij wegrijden correct.
Kan je mij vertellen welk selectiescherm dat is dan?
Zonder route blijft ie gewoon op keuze 2d/3d/n dus geen probleem alleen in een voorgeprogrammeerde route valt ie vooral op de snelweg automatisch terug naar de N kant en ik kan niet vinden waar dit in te stellen is.
Ben benieuwd, gr Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chris_3620_be
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2009 15:15

f910bt

Bericht door chris_3620_be »

Hallo iedereen, ik ben sinds twee weken ook de trotse bezitten van een F910bt. Ik ben er over het algemeen tevreden over. Ik lees hier en daar op het forum dat sommigen problemen ervaren met het herkennen van de plaats van vertrek na het parkeren of stilstaan voor lange tijd. Dit probleem speelt bij mij niet. Wat ik wel eens heb meegemaakt, dat als ik bijv met snelheid op een kruispunt af rijdt en dan de remmen inga om rechts af te slaan, dan begint het navigatiesysteem even opnieuw te rekenen in de veronderstelling dat ik rechtdoor ben gegaan. Het systeem corrigeert zichzelf heel snel, overigens.

Maar iets anders vind ik wel vervelend. Bij het starten van de auto, moet ik steeds de voorkeuzezenders van de FM opnieuw instellen. Ik heb de handleiding gevolgd, dus de BSM aan zetten. Deze zoekt de sterkste signalen en vervolgens hou ik de preset channel 1 t/m 6 ingedrukt totdat hij knippert en weer ophoudt met knipperen. Tijdens de rit blijven mijn voorkeurzenders opgeslagen en kan ik probleemloos switchen van usb naar fm. Maar na het uitzetten en opnieuw starten van de wagen, moet ik dus opnieuw zenders gaan zoeken en opslaan in het geheugen. Dat vindt ik vervelend, doe ik iets verkeerd ?

Vervolgens bij het afspelen van USB, wil ik graag random de mp3 laten afspelen. Ook dit moet ik ieders keer bij opstarten opnieuw instellen. Dat wordt ook vervelend, vooral als je meerdere (korte) ritten maakt op een dag.

Mijn eigen schermafbeelding heeft hij dan wel onthouden, ieders keer bij aanzetten komt mijn eigen afbeelding.

Alvast bedankt voor reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat hij de radiozenders niet onthoudt komt vrijwel altijd omdat A4 en A7 verwisseld zijn. Bij vrijwel alle VAG en Opel-modellen zitten deze precies omgedraaid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klopt.

Maar hier zou ook wat anders aan de hand kunnen zijn, en dat is de vraag of zenders die je via deze manier van zoeken, die dus in principe tijdelijk zijn, wel definitief opgeslagen worden.
Mijn systeem doet dat ook niet, als ik een zender definitief wil opslaan, moet ik dat in een ander menu doen.

Tijdens een reis in het buitenland gebruik ik die Scanmogelijkheid uiteraard ook, en als daar dan een interessante zender bij zit sla ik die elders op. Dan kan ik 'm later ook gewoon weer selecteren. Dat kan niet met de zenders uit de Scan.
En dus is het de vraag: doet zich dat hier mogelijkerwijs ook voor?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chris_3620_be
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2009 15:15

Bericht door chris_3620_be »

Hallo Gerrit,

Dankjewel voor je antwoord, daar komen we tenminste verder mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chris_3620_be
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2009 15:15

Bericht door chris_3620_be »

JW ook bedankt voor je antwoord!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Herstellen van vastgelopen Avic F910 BT
    door Aberham » 08 aug 2016 10:04 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 777
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 597
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1117
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 871
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1582
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 447

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”