Pioneer F10

Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Pioneer F10

Bericht door Eddy Vetterlein »

Pioneer F10

Heb sinds enkele dagen een Pioneer F10 ter vervanging van mijn Kenwood Dnx5220Bt.
Het verschil is enorm.
Na 10 seconden is de navigatie bruikbaar (na 5 seconden heb je al muziek).

Bij het inbrengen van een bestemming kan je het systeem tot 6 verschillende routes laten berekenen waar je dan kan tussen kiezen.
Elke route wordt grafisch in een andere kleur op het scherm weergegeven.

Ook de rijbaanassistent en de weergave van de borden met op en afritten op autostrades werken subliem.
Een duidelijke zandloper en een aangename stem zorgen ervoor dat je steeds op tijd de nodige manoeuvres kan uitvoeren.
Het scherm toont trouwens de twee opeenvolgende manoeuvres steeds op het scherm.
Bij het afwijken van je route herberekent het systeem bliksemsnel een andere route.

De routes worden ook logischer uitgestippeld (grotere banen ipv kleinere wegen) wat de indruk wekt dat voor onze gebieden TeleAtlas misschien toch iets sterker staat tegenover Navteq.
Met uitzondering van kleine straten wordt desgewenst de toegestane snelheid op de kaart getoond.

Wat de flitspalen betreft, Pioneer is de software nog aan het schrijven voor melding van flitspalen op de F10

Eigen favorieten kan je toevoegen via SD-kaart (als je ze van internet plukt) of bewerken door ze op een SD-kaart weg te schrijven en in je pc te steken.
Dit wil zeggen dat je dus ook gewoon een backup van je favorieten op een SD-kaart kan maken.
De gekozen Poi's worden ook netjes op de kaart weergegeven en het systeem past via auto-zoom de kaart steeds perfect aan zodat je hier verder geen instellingen moet voor aanpassen.

Ook de TMC-ontvangst werkt vlekkeloos.
Je krijgt een duidelijke omschrijving van de verkeersproblemen op het scherm en icoontjes verschijnen overal op de kaart.
Bij het vinden van een betere route wordt deze op de kaart voorgesteld en kan je kiezen voor de nieuwe route of het behouden van de eerder ingebrachte route.

Het geluid van de verschillende AV-bronnen kunnen aangepast worden ten opzichte van de radio.
Zo kan je het geluid van mp3’s op een SD-kaart en een Ipod bijstellen (+/- db) zodat alles uiteindelijk hetzelfde volume heeft dan de radio.

De menustructuur is heel duidelijk en in maximum 2 stappen ben je bijna steeds daar waar je moet zijn.
Ook het bijregelen van het volume van de navigatie kan je vlekkeloos al rijdend doen.

De gsm werkt perfect en was meteen gevonden.

Het is een echt plezier om met dit toestel te rijden.
Je zou er haast extra km’s gaan voor rijden.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je verhaal, dat klinkt heel plezierig. En met name die opstartsnelheid is heeeel veel beter dan die van de 900.

Nog een vraag: kun je bij TMC zelf een TMC-zender kiezen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Bericht door Eddy Vetterlein »

Er is een standaard voorkeur TMC dienstverlener ingesteld voor ieder land.
Het navigatiesysteem stemt af op de radiozender met de beste ontvangst van de RDS-TMC diensten die de voorkeur genieten.
Als u een voorkeur heeft voor een andere RDS-TMC dienstverlener, kunt u handmatig een selectie maken uit de beschikbare RDS-TMC diensten.
Bij meerdere TMC dienstverleners, staan deze vermeld in een lijst, de standaard staat als eerste en je kan manueel een andere selecteren.

Op onderstaande link kan je de handleiding (198 paginas) downloaden in pdf.
DOE DIT !
http://www.pioneer.be/nl/support/manual ... index.html

Dat het nu een navigatiesysteem, een ijskast of een wasmachine betreft, als je een volledige handleiding (en de Pioneer IS volledig) kan inkijken vooraleer je iets beslist, dan koop je geen kat in een zak.

Volgens verschillende verkopers (want ik heb nu wel even tijd genomen) zijn de goedkopere systemen (Pioneer 700/900/910 & de Kenwood DNX... enz) geschreven op een windows-platform om kosten te drukken maar is deze F10 opnieuw een door Pioneer zelf ontwikkeld systeem.

Het resultaat is in elk geval grandioos.

Het toestel is niet het goedkoopste, maar een goedkoper merk/model waar je niet helemaal tevreden mee bent en dat je uiteindelijk beslist om te vervangen door iets anders, kost ook geld!

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die handleiding zal ik zeker ophalen en opslaan. Zó doe ik dat met elke handleiding die ik tegenkom, en dus staan er al de nodige GB's op de schijf :wink:

Dat je zelf een TMC zender kunt kiezen klinkt me als muziek in de oren. Want eerlijk gezegd, dát is voor mij een heel belangrijk, zo niet het belangrijkste punt. Navigeren kunnen ze allemaal wel, maar goed omgaan met TMC, en zelf de goeie zender kunnen kiezen, dat is maar weinig systemen gegeven. En op dat punt ben ik super verwend door mijn VDO-TMC, incl. V-Trafic in Frankrijk.
Dat brengt me bij de vraag: kun je in Duitsland en Frankrijk ook TMC-Pro pakken?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Dat brengt me bij de vraag: kun je in Duitsland en Frankrijk ook TMC-Pro pakken?
Dat brengt mij nu bij de volgende vraag, moet je eerst niet in die landen rijden, om dat te constateren :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eddy Vetterlein heeft uitvoerig studie gemaakt van dit systeem, alvorens het aan te schaffen. Hij beschikt dus ongetwijfeld over de informatie aangaande TMC, waartoe ook behoort of TMC-Pro vrijgeschakeld is. En zo ja, in welke landen. Daarvoor hoef je die landen niet eerst te bezoeken.
Vandaar mijn vraag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Eddy Vetterlein schreef:.....
Volgens verschillende verkopers (want ik heb nu wel even tijd genomen) zijn de goedkopere systemen (Pioneer 700/900/910 & de Kenwood DNX... enz) geschreven op een windows-platform om kosten te drukken maar is deze F10 opnieuw een door Pioneer zelf ontwikkeld systeem.
......
Niet dat het wat uitmaakt :wink: , maar beide series zijn op Windows gebaseerd. Alleen voor de 910 serie is dat
Windows CE, voor de F10 zijn ze weer terug gegaan naar Windows Automotive, zoals bij de vorige HD serie....
En inderdaad schijnt het zo te zijn, zoals je schreef, dat Pioneer het programmeren voor de F10 serie maar weer zelf ter hand heeft genomen.....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

TMC/TMC Pro

Bericht door Eddy Vetterlein »

Ik heb deze vraag overgemaakt aan de supportafdeling van Pioneer.
Dit gaat trouwens zeer vlot.
Ze garanderen een antwoord binnen de 2 werkdagen maar ik had steeds de volgende dag reeds een mail terug.

Ziehier hun antwoord:

Geachte heer /mevrouw,
Betreft de vraag Tmc/TmcPro
Dank u voor uw reactie.
Aangaande uw vraag over TmcPro kunnen wij u het volgende meedelen:
Deze term is bij ons geheel niet bekend.
Al onze toestellen maken gebruik van abonnementen die Pioneer heeft aangekocht voor het navigatie gebruik van alle verkochte toestellen.
Dit geld voor alle Europeesche landen.
Een ander TMC systeem is niet handmatig aan te passen.
Bij ons is niets bekend of het door u genoemde TMC Pro ooit mogelijk zal zijn.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Pioneer Support schreef:Aangaande uw vraag over TmcPro kunnen wij u het volgende meedelen:
Deze term is bij ons geheel niet bekend.
Dat zijn nog eens afdelingen waar je wat aan hebt! :roll:
Als je niet eens weet waar de vraag over gaat is het ook niet zo moeilijk om vlot antwoord te geven :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Wijninga
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2009 11:56

Pioneer F10

Bericht door Danny Wijninga »

Ik ben internationaal (zelfstandig) koerier en heb sinds 4 weken ook de F10.
Daarvoor had ik de 900, maar deze lief steeds vast, deed (ook na reparatie) op een gegeven moment helemaal niks meer.

Ten opzichte van de 900 is de F10 inderdaad een verbetering, tenminste, voor wat betreft de menustructuur, snelheid van het opstarten en het bedienen van de equalizer.
Ook de stembediening is erg fijn, alhoewel men bij Pioneer wel eens de TTS mag door ontwikkelen.

Sommige zinnen worden slecht uitgesproken zodat je het bijna niet verstaat.

Erg raar vind ik het dat bijvoorbeeld de 900 alle bebording zoals die boven de snelweg hangt, wel laat zien (zelfs in de kleur zoals gebruikelijk is in dat land) en zelfs het snelwegicoontje goed afbeeld, maar de F10 heeft dat niet, alleen maar een paar kleine pijltjes, en soms laat 'ie inderdaad de bebording van de afrit zien, maar ook niet altijd.

Tevens kun je de 900 zo instellen dat 'ie automatisch (bij het naderen van de volgende actie) overschakeld van 2D naar 3D en dan ook inzoomd, maar bij de F10 kan dit ook niet, erg jammer want de F10 is toch al gauw zo'n € 500,- duurder.

Het volgende vreemde wat een groot nadeel is, is het feit dat de F10 rechts-boven laat zien welke straat je over een x aantal km's in moet, maar pas een paar honderd meter, als je vaak in het drukke verkeer al niet meer goed kan anticiperen, een pijl laat zien.

Dit doet 'ie ook op de snelweg.

Over bijvoorbeeld 100 km moet ik vanaf de A2 de A3 pakken in Duitsland, zonder dat er een pijl bijstaat welke richting het op is, die komt er pas 2 km vantevoren bij te staan.

Als laatste heb ik al 4 verschillende telefoons uitgeprobeerd via de ingebouwde carkit, maar bij elke telefoon kan de andere partij mij erg slecht horen, en hoort ook steeds een harde brom.

Ik rijdt echt door heel Europa, van Polen tot Spanje, en van Ierland tot Italië, dus ik heb 'm echt al veelvuldig kunnen testen.

Groetjes Danny.
Europe Transport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Eén van de oorzaken van de afwijkende presentatie zou kunnen zijn dat de nieuwere typen niet meer gebaseerd zijn op de iGo software
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moris
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:25

Bericht door Moris »

Onze 2 gsm's van Nokia werken tot nu toe perfekt en zonder enig probleem :D

Nokia 6300 & Nokia 6310, deze hebben beiden wel de laatste firmware!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Re: Pioneer F10

Bericht door Eddy Vetterlein »

Danny Wijninga schreef:Ik ben internationaal (zelfstandig) koerier en heb sinds 4 weken ook de F10.
Daarvoor had ik de 900, maar deze lief steeds vast, deed (ook na reparatie) op een gegeven moment helemaal niks meer.

Ten opzichte van de 900 is de F10 inderdaad een verbetering, tenminste, voor wat betreft de menustructuur, snelheid van het opstarten en het bedienen van de equalizer.
Ook de stembediening is erg fijn, alhoewel men bij Pioneer wel eens de TTS mag door ontwikkelen.

Sommige zinnen worden slecht uitgesproken zodat je het bijna niet verstaat.

Erg raar vind ik het dat bijvoorbeeld de 900 alle bebording zoals die boven de snelweg hangt, wel laat zien (zelfs in de kleur zoals gebruikelijk is in dat land) en zelfs het snelwegicoontje goed afbeeld, maar de F10 heeft dat niet, alleen maar een paar kleine pijltjes, en soms laat 'ie inderdaad de bebording van de afrit zien, maar ook niet altijd.

Tevens kun je de 900 zo instellen dat 'ie automatisch (bij het naderen van de volgende actie) overschakeld van 2D naar 3D en dan ook inzoomd, maar bij de F10 kan dit ook niet, erg jammer want de F10 is toch al gauw zo'n € 500,- duurder.

Het volgende vreemde wat een groot nadeel is, is het feit dat de F10 rechts-boven laat zien welke straat je over een x aantal km's in moet, maar pas een paar honderd meter, als je vaak in het drukke verkeer al niet meer goed kan anticiperen, een pijl laat zien.

Dit doet 'ie ook op de snelweg.

Over bijvoorbeeld 100 km moet ik vanaf de A2 de A3 pakken in Duitsland, zonder dat er een pijl bijstaat welke richting het op is, die komt er pas 2 km vantevoren bij te staan.

Als laatste heb ik al 4 verschillende telefoons uitgeprobeerd via de ingebouwde carkit, maar bij elke telefoon kan de andere partij mij erg slecht horen, en hoort ook steeds een harde brom.

Ik rijdt echt door heel Europa, van Polen tot Spanje, en van Ierland tot Italië, dus ik heb 'm echt al veelvuldig kunnen testen.

Groetjes Danny.
Europe Transport
Wat zijn jou ervaringen dan met TMC in an die landen ?
Met vriendelijke groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Compatibiliteit Gsm met Avic F10Bt

Bericht door Eddy Vetterlein »

Op de Duitse site van Pioneer staat dit overzicht van compatibiliteit van Gsm's met de Avic XXXBt

http://www.pioneer.de/files/eur/Car/AVI ... bility.pdf

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moris
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:25

Re: Pioneer F10

Bericht door Moris »

Eddy Vetterlein schreef:Pioneer F10

Het geluid van de verschillende AV-bronnen kunnen aangepast worden ten opzichte van de radio.
Zo kan je het geluid van mp3’s op een SD-kaart en een Ipod bijstellen (+/- db) zodat alles uiteindelijk hetzelfde volume heeft dan de radio.
Groetjes
Kan je me zeggen waar deze mogelijkheid om het geluid van de verschillende bronnen afzonderlijk te regelen zit verscholen in de menu.
Ik ben deze optie helaas nog niet tegen gekomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Bericht door Eddy Vetterlein »

Niveau van de signaalbron aanpassen.

Voorkeursinstellingen aanpassen. Handleiding pagina 148 (Hoofdstuk 29)

Met behulp van SLA (aanpassing van het bronniveau) kunt u het geluidsniveau van de diverse signaalbronnen apart instellen om te voorkomen dat het volume plotseling verandert wanneer u naar een andere signaalbron overschakelt.

De instellingen zijn gebaseerd op het volumeniveau van de FM-tuner, dat dus onveranderd zal blijven.

1 Vergelijk het volume van de FM-tuner met dat van de signaalbron die u wilt instellen.
2 Tip [SLA] in het “Instellingen AV-geluid” menu aan.

= Zie Het “Instellingen AV-geluid” menu weergeven op bladzijde 144 voor details.

3 Tip [+] of [–] aan om het volume van de signaalbron aan te passen.

+8dB tot –8dB wordt weergegeven wanneer het signaalbronvolume verhoogd of verlaagd wordt.

De volgende AV-bronnen worden automatisch op hetzelfde signaalbronvolume ingesteld.

DVD-V en DVD-VR
CD, ROM, DivX
EXT1 en EXT2
AV1 en AV2
SD en USB

Er kan een verschillend bronvolumeniveau voor iPod en USB worden ingesteld.


Het aangepaste volume is van toepassing op de geselecteerde audiobron.

In mijn geval: kies SD-kaart als audiobron (de mp3's van de SD-kaart worden afgespeeld) en ga naar SLA zoals hierboven beschreven om het niveau van de SD-kaart aan te passen.

Kies nadien Ipod (de mp3's van de Ipod worden afgespeeld) en ga naar SLA zoals hierboven beschreven om het niveau van de Ipod aan te passen.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moris
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:25

Bericht door Moris »

Bedankt, voor je uitgebreide toelichting :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olliebollie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2010 11:06

Bericht door olliebollie »

Ben voor het eerst op dit forum, en wil jullie even waarschuwen voor de f10bt.
Wat een ongelofelijk slecht navigatie progamma is navgate.
Ben altijd tom tom gewend geweest, en navgate is simpel gezegd niet te vergelijken.
Ben net terug uit spanje en heb de nodige irritatie achter de rug dankzij dit pokke apparaat@!
Dus mijn advies niet kopen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

@olliebollie
Zie mijn reactie op je eerste bericht.
Kan je wat uitgebreider je ervaring onderbouwen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olliebollie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2010 11:06

Bericht door olliebollie »

Ik ben destijds nl tot kopen over gegaan omdat dit ding overal de hemel wordt ingeprezen.
Mijn ervaring met de navi is echter zo tegengevallen dat dit wel even gemeld mag worden.
Ik geef enkele voorbeelden:
* geen directe mogenlijkheid tot bestemming kiezen op kaart, alleen via omweg bij favorieten.
* geen mogenlijkheid tot ingrijpen in gekozen route.
* geen correctie mogenlijkheid tijdens rijden.
* met geen mogenlijkheid alternatieve routes te vergelijken, tenzij je een wonderkind bent die alle straatnamen van heel europa uit zijn hoofd weet..
* geen toets spraak uit (fijn als je kinderen achterin slapen).
* ding weet niet wat een centrum is...

enz enz enz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 787
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1123
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 749
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 878
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 522
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 456

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”