Sinds woensdag 1 november 2006 ben ik de eigenaar van een door een erkende garage ingebouwde avic-X1BT.
Ik heb er één probleempje mee: "Hij raakt regelmatig de weg krijt"
Als ik met de auto rechtsaf ga, gaat de navigatiepijl linksaf en andersom.
Hierdoor denkt de navigatie dat ik ergens anders rijd waardoor er steeds een herberekening van de route komt. Maar iedere keer als ik een bocht maak (rotonde is nog erger), dan rijdt mijn navigatie zo het bos in, en kan ik beter het ouderwedse stratenboekje pakken.
Ik heb de garage gebelt en zei vertelde mij dat het systeem zichzelf moet inleren, en verwees mij naar de optie "gyro".
Ik zie op het scherm dat de balkjes voor de richting rechts en links op de "gyro" maar één blokje hebben en dat er nog een lange weg te gaan is voordat deze balk vol is.
Mijn vraag is:
Gaat het "gyro" systeem zichzelf op den duur automatisch corrigeren of is er iets anders aan de hand.
Groet,
Gertjan
Pioneer Avic-X1BT is de weg kwijt
-
- New Member
-
- Senior Member
Weet je waar de Black-Box zit weggebouwd?
Als je 'm kunt vinden kijk dan of 'ie (bijna) horizontaal zit met de pijl in de lengte richting van de auto. Als dat niet het geval is zal de navi nooit goed werken.
Groet,
JW
Als je 'm kunt vinden kijk dan of 'ie (bijna) horizontaal zit met de pijl in de lengte richting van de auto. Als dat niet het geval is zal de navi nooit goed werken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dan is je pulsdraad niet goed aangesloten. Als je gaat naar Instellingen > Hardware instellingen > Aansluitingen dan moet deze gyro inderdaad oplopen naar ongeveer 31 als je 120 km/u rijdt. Zoniet dan is de pulsdraad niet of niet goed aangesloten en moet de navigatie het alleen doen met de gps signalen waardoor je soms ook door weilanden rijd e.d.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Weergaves: 1113
-
-
Weergaves: 1602
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 471
-
-
Weergaves: 469
-
-
Pioneer avic f80DAB
door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen -
Weergaves: 543
-
-
-
Weergaves: 766