Pioneer AVIC-X1 en verkeerde positie

Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Pioneer AVIC-X1 en verkeerde positie

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Sinds 1 maand heb ik een Avic-X1, maar wat me opvalt is dat de positie op de kaart niet (altijd) overeenkomt met de werkelijkheid. Het verschil bedraagt +/- 25 meter. Indien ik op de kruising sta dan geeft de map aan dat de kruising nog moet komen. Bij navigeren is dit zeer hinderlijk, daar de begeleiding pas, nadat je de bocht om bent, de melding geeft "Hier links/recht afslaan". :oops:
Ik heb de calibratiegegevens reeds gewist en opnieuw gecalibreerd.
Moet je opnieuw calibreren tijdens navigatie of zonder navigatie ? :?:

Het valt me dan ook op dat ik op de kaart naast de weg rij. Na een 25 meter herkent hij deze "fout" en springt snel over naar de weg. :? Ik ben dus altijd eerder op de locatie aanwezig dan de kaart aangeeft. Nooit anders om !
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Van het calibreren van de X1 weet ik niet veel, ik weet wel dat je moet calibreren zonder navigatie. Je moet dan juist veel bochten en kruisingen rijden en niet alleen maar doorgaande weg.

Wat ik me wel afvraag of je X1 wel helemaal correct is ingebouwd en of je NAV wel voldoende SAT's ziet. Ik weet dat de ophanging van de X! hide away unit erg nauw luistert. Hij moet echt in de rijrichting van de auto worden geplaatst en horizontaal hangen/liggen. Als je niet voldoende SAT's ontvangt of er g onregelmatig kan je ook problemen krijgen. Kan je ook aangeven of je KM puls goed is aangesloten. Deze is ook cruciaal voor een vlekkeloze begeleiding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

De hide-away unit is juist gemonteerd, met de ventilator rechts, richting achterkant auto. De KM puls is ook goed aangesloten daar ik de teller zie oplopen in het AVIC-X1 menu. Ik zal vanavond het aantal ontvangen satalieten nakijken. De calibratie heb ik inderdaad tijdens het navigeren gedaan. Misschien is dit het probleem :?:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@Fantom:

Ik zie meestal tussen de 4 - 6 rode en de rest gele SAT's. (bewolkt weer !) Rechts naast de antenne zie ik tussen de 0-3 verticale streepjes. Waar deze voor dienen weet ik helaas niet :?: Het lijkt net of de KM-puls te weinig pulsen afgeeft t.a.v. de kaart plaats bepaling. Maar daar is toch eigenlijk de calibratie voor: Het synchroniseren van oa KM-puls/SAT's en de kaart - coordinaten. :!:
Ik heb wel, via het Duitse Nav forum, begrepen dat de AVIC-X1 pas na een aantal duizend KM nauwkeuriger wordt. :? (Leerperiode). De meeste gebruikers ondervinden eerst een afwijking van +/- 20meter en vervolgens neemt deze langzaam af naar nagenoeg 0 meter. In hoeverre dit op waarheid berust weet ik niet.

Tevens zie ik geen metalen plaatje onder de GPS antenne. De antenne is rechtstreeks geplakt (met dubbelzijdige tape) op het dashboard. Moet dit plaatje aanwezig zijn ?
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

rlemmens schreef:@Fantom:

Ik zie meestal tussen de 4 - 6 rode en de rest gele SAT's. (bewolkt weer !) Rechts naast de antenne zie ik tussen de 0-3 verticale streepjes. Waar deze voor dienen weet ik helaas niet :?: Het lijkt net of de KM-puls te weinig pulsen afgeeft t.a.v. de kaart plaats bepaling. Maar daar is toch eigenlijk de calibratie voor: Het synchroniseren van oa KM-puls/SAT's en de kaart - coordinaten. :!:
Ik heb wel, via het Duitse Nav forum, begrepen dat de AVIC-X1 pas na een aantal duizend KM nauwkeuriger wordt. :? (Leerperiode). De meeste gebruikers ondervinden eerst een afwijking van +/- 20meter en vervolgens neemt deze langzaam af naar nagenoeg 0 meter. In hoeverre dit op waarheid berust weet ik niet.
Tevens zie ik geen metalen plaatje onder de GPS antenne. De antenne is rechtstreeks geplakt (met dubbelzijdige tape) op het dashboard. Moet dit plaatje aanwezig zijn ?
-bij de Pioneer avic x-1 bij mij in de showroom zie ik naast de antenne meestal 5 a 6 verticale streepjes (oranje), wat erop duidt het aantal satellieten.als jij er maar 0-3 ziet is er iets niet goed met je gps-antenne. :idea: probeer ,indien mogelijk, de antenne eens op het dak te plaatsen en kijk dan in het menu naar je gps-ontvangst of die beter wordt of plaats het metalen plaatje onder de gps-antenne ( zie onder)
-dat hij na een aantal duizenk KM nauwkeuriger wordt is niet waar, als ik er een inbouw en naar buiten rij en een klein stukje ga rijden ( ongeveer 5 km) is ie al vrij nauwkeurig.(géén afwijking van 20 meter)
-volgens de installatiehandleiding moet het metalen plaatje wel onder de antenne geplaatst worden, doe ik ook altijd en heb nooit problemen met de gps-ontvangst.

succes, en laat even weten of je iets verder bent gekomen met je probleem.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Variant
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:19

Bericht door Variant »

rlemmens schreef:
Tevens zie ik geen metalen plaatje onder de GPS antenne. De antenne is rechtstreeks geplakt (met dubbelzijdige tape) op het dashboard. Moet dit plaatje aanwezig zijn ?
Ik ben als VW-liefhebber nu even niet helemaal zeker van mijn zaak.... Maar heeft een Touran geen warmtewerende voorruit? Probeer zoals Topsport zegt de Antenne eens op het dak te leggen. Dan weet je zeker dat de ontvangst (normaal gesproken) goed moet zijn. Tevens weet je dan direct of het probleem in de voorruit zit, als de ontvangst opeens goed blijkt te zijn.

Ps. Waar woon je ergens in Limburg? :wink:
Golf III Variant.

=============
Te Koop:

Pioneer
Avic-8DVDII
AVM P7000R
AVX-7300
CDX-P1250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@TopSport:
Ik zie meestal tussen de 4 - 6 rode en de rest gele SAT's. (bewolkt weer !) Rechts naast de antenne zie ik tussen de 0-3 verticale streepjes. Waar deze voor dienen weet ik helaas niet
Volgens mij hebben we hier over iets anders. De 4-6 rode en rest gele bedoel ik mee de Nav symbooltje. Maar tussen het antenne symbooltje en de Nav's zitten er max 3 streepjes ||| Volgens mij geven deze het GPS signaal sterkte aan en niet het aantal GPS signalen. :?:

Tav het metalen plaatje: Is dit zelf te maken of evt los te bestellen ? Een mobiel inbouwstation heeft me deze AVIC-X1 ingebouwd. Maar in de doos met niet gebruikte onderdelen/kabeltjes zit geen metalen plaatje. :cry:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

rlemmens schreef:@TopSport:
Ik zie meestal tussen de 4 - 6 rode en de rest gele SAT's. (bewolkt weer !) Rechts naast de antenne zie ik tussen de 0-3 verticale streepjes. Waar deze voor dienen weet ik helaas niet
Volgens mij hebben we hier over iets anders. De 4-6 rode en rest gele bedoel ik mee de Nav symbooltje. Maar tussen het antenne symbooltje en de Nav's zitten er max 3 streepjes ||| Volgens mij geven deze het GPS signaal sterkte aan en niet het aantal GPS signalen. :?:
Wat zegt de handleiding hier over? Ik neem aan dat in de handleiding staat hoe je kan zien dat je voldoende ontvangst hebt om goed te kunnen navigeren. Bij VDO is dat dus minimaal 3 sats en ik neem aan dat je bij de X1 ook minimaal 3 sats goed moet ontvangen.
rlemmens schreef:Tav het metalen plaatje: Is dit zelf te maken of evt los te bestellen ? Een mobiel inbouwstation heeft me deze AVIC-X1 ingebouwd. Maar in de doos met niet gebruikte onderdelen/kabeltjes zit geen metalen plaatje. :cry:
Ik zou even je inbouw station vragen of zij dat plaatje nog hebben cq. of ze een andere voor je hebben. Zij hebben het tenslotte ingebouwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

@ rlemmens

als ik nu kijk op de avic x-1 zie ik bij info en dan bij aansluitingen, zie ik 6 van de 8 verticale streepjes die oranje zijn. de meeste navigatiesystemen kunnen maximaal 8 satellieten ontvangen, dus geeft deze info wel het aantal satellieten aan.
ps waar zie jij dan de De 4-6 rode en rest gele bedoel ik mee de Nav symbooltje, ik kan ze niet vinden :cry:

ik zou toch even kijken of je satellietontvangst veranderd als je de gps-antenne even op het dak plaatst , ik denk dat daar het probleem zit omdat jij maar 3 verticale streepjes hebt en ik 6 :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Ik heb de handleiding hierover geraadpleegd:
GPS antenne
Geeft de aansluitingsstatus van de GPS
antenne weer, de ontvangstgevoeligheid,
en het aantal satellieten waarvan het signaal
wordt ontvangen.
De 3 verticale streepjes is de ontvangstgevoeligheid. Vervolgens heb je max 8 zwarte sat's. Deze kunnen de volgende kleur hebben zwart, geel of rood/oranje.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

rlemmens schreef:Ik heb de handleiding hierover geraadpleegd:
GPS antenne
Geeft de aansluitingsstatus van de GPS
antenne weer, de ontvangstgevoeligheid,
en het aantal satellieten waarvan het signaal
wordt ontvangen.
De 3 verticale streepjes is de ontvangstgevoeligheid. Vervolgens heb je max 8 zwarte sat's. Deze kunnen de volgende kleur hebben zwart, geel of rood/oranje.
Op pagina 52 van de handleiding staat een stukje over het controleren van de signalen. Daar staat ook iets hoe je je sat ontvangst kan controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fantom schreef: Wat zegt de handleiding hier over? Ik neem aan dat in de handleiding staat hoe je kan zien dat je voldoende ontvangst hebt om goed te kunnen navigeren. Bij VDO is dat dus minimaal 3 sats en ik neem aan dat je bij de X1 ook minimaal 3 sats goed moet ontvangen.
Dat minimum is vier, en zo staat het ook in het VDO manual :lol:
Drie zou theoretisch genoeg zijn voor een 2-D bepaling, daarvoor moet je dan wel een atoomklok aan boord van je Navi hebben. En omdat die nu eenmaal ontbreekt, heb je de 4e Sat nodig om met een truc de goede tijdsbepaling te krijgen. Zie de verhalen bij www.trimble.com , de leverancier van de Lassen module die in vele Navi's zit ingebouwd.

Maar let wel, die 4 Sat's moeten wel stabiel blijven, dus dezelfde zijn gedurende een redelijk lange periode, denk in vele minuten :!: . Alleen dán ziet de GPS module in je Navi kans om de positie goed uit te rekenen, met telkens wisselende satellieten lukt dat dus niet.
Conclusie: je hebt eigenlijk altijd wel minimaal 5 Sat's nodig om de plaatsbepaling door de GPS mogelijk te maken, en als je dan ook nog eens de hoogte informatie wilt hebben, reken dan maar met minimaal 6. Ik kon dat afgelopen zomer goed merken toen ik in de franse bergen reed. Mijn GPS antenne zit optimaal op het dak van de Xantia, en toch viel met enige regelmaat de hoogte indicatie weg :cry:

Hier zie je overigens weer het voordeel van een vast ingebouwde Navi. Als die eenmaal goed gecalibreerd is heb je de GPS info nauwelijks nodig. De puls en de gyro doen het werk wel bij de mapmatching.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

JW schreef:
Fantom schreef: Wat zegt de handleiding hier over? Ik neem aan dat in de handleiding staat hoe je kan zien dat je voldoende ontvangst hebt om goed te kunnen navigeren. Bij VDO is dat dus minimaal 3 sats en ik neem aan dat je bij de X1 ook minimaal 3 sats goed moet ontvangen.
Dat minimum is vier, en zo staat het ook in het VDO manual :lol:
Drie zou theoretisch genoeg zijn voor een 2-D bepaling, daarvoor moet je dan wel een atoomklok aan boord van je Navi hebben. En omdat die nu eenmaal ontbreekt, heb je de 4e Sat nodig om met een truc de goede tijdsbepaling te krijgen. Zie de verhalen bij www.trimble.com , de leverancier van de Lassen module die in vele Navi's zit ingebouwd.
@JW Om niet te veel van het topic af te wijden maar ik kan het toch niet laten :lol: Het worden bij jou steeds meer sats :lol: Ik geloof je gelijk hoor maar bij mijn MS5400 gaat de indicatie van rood naar zwart bij 3 sats. Dit betekent toch dat je aan drie sats genoeg hebt om een plaatsbepaling te doen. :?: :arrow: We hadden het niet over de tijd. Of heeft dat er indirect toch mee te maken. I'm lost wat dat betreft :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Fantom,

Toch, die 4 (stabiele) sat's zijn nodig, dat staat ook in je manual!
Neem 'ns een kwartiertje, en laat dat Trimble verhaal op je inwerken, dan begrijp je ook hoe het met die tijdsfactor zit.
Er ontbreekt nu eenmaal een tijdsreferentie, en die wordt er met een truc weer ingebracht, hoe kan anders je GPS module de plaats bepalen? Immers, de Sat's doen niks anders dan een heel nauwkeurig tijdssignaal uitzenden, en jouw module berekent door de tijdsverschillen de afstand tot die Sat's. :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

x1 I am lost!!

Bericht door negotiator31 »

Hi leute,

Daar zijn we weer... er staat nu wel heel veel informatie. En voor de gewone leek kan ik het volgen tot aan berichtje 2 en dan heb ik er echt geen zin meer in. Volgens mij gaat het nog gewoon om rlemmens, die voor veel geld een heel mooi multimedia systeem heeft gekocht en nu om de 20 meter verkeerd rijdt :D

Om het heel simpel te houden ten eerste zou ik terug gaan naar het inbouwstation, want zij moeten afmaken waar ze aan begonnen en waar je ze voor betaald hebt! (Goedwerkend en compleet)

Ten tweede voor je eigen IQ is het altijd leuk een beetje zelfkennis op te doen van je eigen systeem.

En daarvoor zijn we hier want met zijn allen weten we veel meer, tot we zoveel weten dat we het niet meer weten, wat we weten.

Maar volgens mij moet je een aantal dingen doen.

1. Zorg eerst een goede positie voor de GPS( Probeer het eerst op het dak, als je dat nog voor elkaar krijgt)
2. Contoleer een goede aansluiting en werking van de snelheidspulse
3. Controleer goede plaats en richting van de navicomp
4. Voer de exacte huidige lokatie in (niet op de gok, maar exact)
5. Evt Calibratie( Heb ik tot nu nog niet eens gedaan AVIC800)

Deze punten moeten zorgen voor goede werking van het navigatie systeem.


Iemand nog aanvullingen?
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: x1 I am lost!!

Bericht door Fantom »

negotiator31 schreef:Hi leute,

Daar zijn we weer... er staat nu wel heel veel informatie. En voor de gewone leek kan ik het volgen tot aan berichtje 2 en dan heb ik er echt geen zin meer in. Volgens mij gaat het nog gewoon om rlemmens, die voor veel geld een heel mooi multimedia systeem heeft gekocht en nu om de 20 meter verkeerd rijdt :D

Om het heel simpel te houden ten eerste zou ik terug gaan naar het inbouwstation, want zij moeten afmaken waar ze aan begonnen en waar je ze voor betaald hebt! (Goedwerkend en compleet)

Ten tweede voor je eigen IQ is het altijd leuk een beetje zelfkennis op te doen van je eigen systeem.

En daarvoor zijn we hier want met zijn allen weten we veel meer, tot we zoveel weten dat we het niet meer weten wat we weten.

Maar volgens mij moet je een aantal dingen doen.

1. Controleer eerst een goede positie de GPS
2. Contoleer goede werking van de snelheidspulse
3. Controleer plaats en richting van de navicomp
4. Voer een goede huidige lokatie in (niet op de gok, maar exact)
5. Evt Calibratie( Heb ik tot nu nog niet eens gedaan AVIC800)

Deze punten moeten zorgen voor goede werking va het navigatie systeem.


Iemand nog aanvullingen?
Het klopt we zijn een beetje afgedwaald van het probleem. :oops: maar wat jij hier boven aangeeft aan punten die moeten worden gecontroleerd die zijn al aangegeven. rlemmers gaf aan dat alle punten okee waren. Er is alleen nog een vraag hoe je kan zien op de X1 dat je SAT ontvangst goed is. :idea: Ik geef toe dat rlemmers idd ook naar het inbouw station kan rijden en daar het probleem melden. Ik weet niet of hij dat al heeft gedaan. Het is een optie.

En verder, Jah we zijn idd hier met z'n allen om elkaar te helpen. En zoals dat altijd gaat met een paar enthousiastelingen bij elkaar. Je dwaalt wel eens af of je gaat te diep de materie in 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Ja, daar heb je ook gelijk in fantom! Daar is ook helemaal mis mee.
Het klopt we zijn een beetje afgedwaald van het probleem. maar wat jij hier boven aangeeft aan punten die moeten worden gecontroleerd die zijn al aangegeven. rlemmers gaf aan dat alle punten okee waren.
Ik kan er niet uithalen dat hij de GPS al getest heeft op het dak, want ik kan me voorstellen dat hij geen speling meer heeft, mocht het goed zijn weggewerkt. Ik denk wel dat het probleem daar ligt namelijk...... dat de gps goed is aangesloten, maar niet op een goede plaats.

we zullen moeten wachten op antwoord rlemmens. Euh.......... Biertje......? :Beer:
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Hier ben ik weer. (moet ook af en toe werken :lol: )
1. Zorg eerst een goede positie voor de GPS( Probeer het eerst op het dak, als je dat nog voor elkaar krijgt)
Op het dak plaatsen is helaas is dit niet mogelijk. Het kabeltje is net te kort. Ik heb hem al verplaatst van het rechter zijraampje (niet die van de deur !) naar de bovenkant van het dashboard. De ontvangst is al beter, maar ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een test rit te maken. De opmerking geldt nog steeds: Er is (nog steeds) geen metalen plaatje aanwezig aan de onderkant van de GPS antenne. :!:
2. Contoleer een goede aansluiting en werking van de snelheidspulse
3. Controleer goede plaats en richting van de navicomp
Beide zijn in orde.
4. Voer de exacte huidige lokatie in (niet op de gok, maar exact)
Moet je eerst evt corrigeren en dan pas calibreren of net andersom :?:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Hi Roger

Dat dacht ik al! Kon ik me ook niet voorstellen als de gps antenne was weggewerkt.
Moet je eerst evt corrigeren en dan pas calibreren of net andersom
Wellicht eerst resetten..... :cry: want pioneer geeft toch aan als het toestel niet funtioneert zoals hij hoort te functioneren, deze resetten.

Huidige positie eerst exact invoeren en daarna calibreren... maar daar weet Topsport alles van geloof ik. Zoals ik al zei; ik heb nog nooit gecalibreerd. Tot nu toe niet nodig gehad.

Misschien een tip. als ik de huidige postie bepaal, zorg ik altijd dat ik op een markant punt sta die exact met de kaart overeen komt bijv kruispunt, zijweg.. enz zodat je op de meter nauwkeurig je postie kan invoeren. En dan kan ik met behulp van de GPS zo wegrijden.........
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

He, hij saat er twee keer in! kan je hem nog verwijderen?

het metalen plaatje kan je het beste halen bij het inbouwstation, want deze hoort er bij te zitten. Het is trouwens niet meer dan een vierkantje plaatje "stickerformaat", want er dik is hij niet. Ik denk dat ik er zelf ook nog wel een heb liggen.
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@negotiator31:

Ik kan het dubbele bericht niet verwijderen. Daarstraks was wel iets misgegaan met het refreshen. Misschien komt het daardoor.
Ik heb inbouwer gemaild voor het plaatje, maar nog geen antwoord hierop gekregen. Mocht hij deze niet meer hebben, is het dan mogelijk om zo'n plaatje van je over te kopen :wink:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Tweede bericht is weggehaald :wink:

Groet,
JW, Moderator
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

negotiator31 schreef:

Huidige positie eerst exact invoeren en daarna calibreren... maar daar weet Topsport alles van geloof ik. Zoals ik al zei; ik heb nog nooit gecalibreerd. Tot nu toe niet nodig gehad.
Misschien een tip. als ik de huidige postie bepaal, zorg ik altijd dat ik op een markant punt sta die exact met de kaart overeen komt bijv kruispunt, zijweg.. enz zodat je op de meter nauwkeurig je postie kan invoeren. En dan kan ik met behulp van de GPS zo wegrijden.........
als hij voldoende satellieten ontvangt, hoef je geen exacte positie in te voeren, doe ik ook nooit.
gewoon een stuk gaan rijden met veel afslagen binnen de bebouwde kom.
dit doen zonder bestemming in te voeren, alleen kaart op display en kan je meteen zien of hij juist werkt met afslagen.

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Hi rogier,

Ik zal eens gaan zoeken :shock: Als ik wat vind laat ik het gelijk weten.
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

We zijn al iets verder:

* Eerst op een goede referentie punt geparkeerd. Vervolgens het aantal SAT's gecontroleerd (8 rode/oranje, 3 streepje voor ontvangst gevoeligheid) en daarna de 3D calibratie gegevens gewist.
Let op: Volgens de kaart + SAT's ben ik niet op de plaats waar ik eigenlijk sta :oops:
* Toen maar een nieuwe (handmatige en juiste) locatie ingesteld.
* Vervolgens een test rit gemaakt in ons dorp, daar zijn tenminste heel veel kleine straten en zijstraten, totdat de 3D calibratie weer op 3D-Hybride stond. Hij herkende vrijwel alle zijstraten op de juiste locatie. :wink:

Op een wat langere route blijkt +/- 90% te kloppen, maar soms zitten er ook een paar blunders in :( (Dan rij ik midden door het bos, in huizen enz :wink: +/- 20 meter parallel met de weg :!: ) Na 20-50 meter herkent hij zijn eigen blunder en corrigeerd deze.

Moet morgen voor m'n werk naar Weert, dus dan kan ik daar ook even testen. :lol:

Tav de metalen plaat onder de antenne:
* Zonder metaal: 6 rode/oranje SAT's en 1 streep ontvangst gevoeligheid.
* Met metaal: 6 rode/oranje SAT's en 3 strepen (max) ontvangst gevoeligheid.

Voor het plaatje heb ik tijdelijk een zijmontage steun gebruikt van de DVD-wisselaar. Ziet niet uit maar werkt wel.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 2002
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 787
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 798
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 471
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 902
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 468
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 580

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”