Pioneer Avic D3BT of Pioneer Avic HD3BT

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de aanvulling en uitleg.
Ik ben een nitwit op dit gebied, MP3's gebruik ik niet, vandaar :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Eea neemt niet weg dat als Pioneer zo slim zou zijn om een opslag van MP3 bestanden mogelijk te maken, deze hele toestand niet noodzakelijk zou zijn. En dan heb je die hele Gracenote toestand ook niet nodig.
Daar klopt trouwens alleen met populaire muziek iets van. En dan nog zijn misschien de titels wel correct maar klopt het album weer niet. Bij klassiek komen de meest waanzinnige determinaties uit de bus rollen. Dan is het weer het probleem om ze juist niet te laten zien!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Eea neemt niet weg dat als Pioneer zo slim zou zijn om een opslag van MP3 bestanden mogelijk te maken, deze hele toestand niet noodzakelijk zou zijn. En dan heb je die hele Gracenote toestand ook niet nodig.
Daar klopt trouwens alleen met populaire muziek iets van. En dan nog zijn misschien de titels wel correct maar klopt het album weer niet. Bij klassiek komen de meest waanzinnige determinaties uit de bus rollen. Dan is het weer het probleem om ze juist niet te laten zien!
ja, maar zoals gezegt, als je het niet met de database eens bent (via de computer), kan je de boel altijd gewoon op de computer editen, hetgeen eenvoudiger is en waar je meer tekens beschikbaar hebt als via het touchscreen keyboard op de Pioneer.
Zie trouwens niet helemaal in wat opslag van MP3 daar mee te maken heeft, want ook die titels komen ergens vandaan... :wink: , dus probleem kwa titels blijft hetzelfde....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zie trouwens niet helemaal in wat opslag van MP3 daar mee te maken heeft, want ook die titels komen ergens vandaan... , dus probleem kwa titels blijft hetzelfde....
Als je MP3 incl ID3 tags in een keer kunt overzetten ben je verlost van het iedere keer opzoeken in de database van de Pioneer. Als je alles van te voren op de PC doet zijn er meer uitgebreide mogelijkheden en snellere met ID3 tags dan met CD text. En er is een keuze uit diverse programma's die vaak handiger zijn dan Gracenote.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef: Als je alles van te voren op de PC doet zijn er meer uitgebreide mogelijkheden en snellere met ID3 tags dan met CD text. En er is een keuze uit diverse programma's die vaak handiger zijn dan Gracenote.
Dat klopt, maar een programma als bijv. Nero gebruikt dus ook diezelfde databases zoals bijv. freedb om de cd-text aan te maken, en niet gracenote...
Maar goed, da's allemaal een heel andere discussie die niets met navigatie te maken heeft :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Wimpie44 schreef: Waarom zou een backup-CD niet werken ?
Ik heb gekozen voor D3BT en het bevalt uitstekend.
De reactie op mijn antwoord op de vraag was:
JW schreef: Kun je me uitleggen waarom je een back-up van je originele CD zou gebruiken om die vervolgens op de HD te zetten? Waarom maak je dan eerst die back-up en speel je 'm niet gewoon in met je origineel?
1/. in de auto gebruik ik geen originele CD's of DVD's ivm kans op beschadigen. Het is een prive Backup-CD/DVD.
2/. ik kopieer niet naar de HD omdat dat niet met de D3BT kan. Mijn reactie was een antwoord in vragende vorm op de gestelde vraag van TS.
3/. de filosofie van Pioneer is niet om een CD/DVD verzameling als aparte klus op de HD te zetten. Als je een CD/DVD afspeelt, kan je op dat moment de CD/DVD overzetten naar de HD. Er is geen sprake van een klus of extra werk.
4/. een iPod aangesloten op de D3BT werkt goed en is veel goedkoper. Met de beperkingen die duidelijk zijn beschreven kom ik goed uit de voeten. Voordeel is dat je helemaal geen CD/DVD's nodig hebt.

Ik zie elk navigatiesysteem voorlopig nog als tijdelijk. De markt is nog teveel in beweging, de apparatuur is vergankelijk op korte termijn en heeft waarschijnlijk een zeer korte economische levensduur. Het is apparatuur die valt in de consumenten markt, als zodanig worden de produkten ook behandeld, de klant ook. De apparatuur kan nuttig zijn, het zijn daarnaast vooral hebbedingetjes, speeltjes, nice-to-have.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 752
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”