Pioneer AVIC-D3BT (met bluetooth)
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Pioneer AVIC-D3BT (met bluetooth)
Heej mensen,
Volgende week wordt een AVIC-D3BT ingebouwd in me auto. Ik heb hem getest en werkt echt als een tiet. Duidelijk en gestructureerd menu, reageert snel bij menukeuzes. Waarom ik voor de BT versie heb gekozen? Doe je dit niet en je wilt later toch BT dan kost je de BT ontvanger 50 euro meer. (150 euro dus)
Even voor de goede orde. Je bent dus meer kwijt aan kosten dan alleen het systeem zelf. Hieronder een kostenoverzicht bij een Car-Audio specialist. (Globaal omdat het bij elk bedrijf wel weer iets anders gaat)
AVIC-D3BT: €1499 (zonder BT €1399)(Pioneer adviesprijs)
iPod kabel: €29,-
B2S (canbus interface) €149,-
API (als de canbus niet hoeft) €69,-
Dubbeldin inbouw frame €70,-
En dan moet het allemaal nog ingebouwd worden € x,xx (Dit zal wel heel erg verschillen)
Al met al kom je dus rond de 1700 euro's te zitten als je alles compleet wilt hebben. Het B2S of API systeem is bedoeld om de pulse die bij je klokken (voor snelheid) weg te halen om goed te kunnen navigeren. Dit is ook een vereiste, zonder die kabel werkt je navigatie niet.
Je kunt het natuurlijk allemaal zelf inbouwen als je handig bent maar dat betekend wel dat wanneer er iets is je ook op jezelf moet terugvallen. In de meeste gevallen wil je dit niet en is het wellicht verstandiger om het door een specialist uit te laten voeren.
Volgende week wordt een AVIC-D3BT ingebouwd in me auto. Ik heb hem getest en werkt echt als een tiet. Duidelijk en gestructureerd menu, reageert snel bij menukeuzes. Waarom ik voor de BT versie heb gekozen? Doe je dit niet en je wilt later toch BT dan kost je de BT ontvanger 50 euro meer. (150 euro dus)
Even voor de goede orde. Je bent dus meer kwijt aan kosten dan alleen het systeem zelf. Hieronder een kostenoverzicht bij een Car-Audio specialist. (Globaal omdat het bij elk bedrijf wel weer iets anders gaat)
AVIC-D3BT: €1499 (zonder BT €1399)(Pioneer adviesprijs)
iPod kabel: €29,-
B2S (canbus interface) €149,-
API (als de canbus niet hoeft) €69,-
Dubbeldin inbouw frame €70,-
En dan moet het allemaal nog ingebouwd worden € x,xx (Dit zal wel heel erg verschillen)
Al met al kom je dus rond de 1700 euro's te zitten als je alles compleet wilt hebben. Het B2S of API systeem is bedoeld om de pulse die bij je klokken (voor snelheid) weg te halen om goed te kunnen navigeren. Dit is ook een vereiste, zonder die kabel werkt je navigatie niet.
Je kunt het natuurlijk allemaal zelf inbouwen als je handig bent maar dat betekend wel dat wanneer er iets is je ook op jezelf moet terugvallen. In de meeste gevallen wil je dit niet en is het wellicht verstandiger om het door een specialist uit te laten voeren.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Gefeliciteerd met de keurze voor dit systeem. Ik ben er zeker van dat je hier veel plezier aan kunt gaan beleven.
Maar uit je vorige berichten had ik de indruk dat je in ieder geval voor de aanwezige Sony reeds gebruik maakte van zowel een CAN/bus adapter als een fantoomvoeding.
viewtopic.php?p=43611#43611
Dan hoef je die niet meer aan te schaffen.
Een API heb je bij een VW nooit nodig. Je kunt de puls altijd afnemen van de 28 polige stekker achter het instrumentenpaneel. Door het aftappen wordt de ABS niet beìnvloed.
Als alles dnv de reeds aanwezige adapter en het te leveren inbouwframe wordt ingebouwd, hoeft het arbeidsloon niet meer dan 50 euro te bedragen. Het is uiteindelijk maar een goed half uur werk.
Maar uit je vorige berichten had ik de indruk dat je in ieder geval voor de aanwezige Sony reeds gebruik maakte van zowel een CAN/bus adapter als een fantoomvoeding.
viewtopic.php?p=43611#43611
Dan hoef je die niet meer aan te schaffen.
Een API heb je bij een VW nooit nodig. Je kunt de puls altijd afnemen van de 28 polige stekker achter het instrumentenpaneel. Door het aftappen wordt de ABS niet beìnvloed.
Als alles dnv de reeds aanwezige adapter en het te leveren inbouwframe wordt ingebouwd, hoeft het arbeidsloon niet meer dan 50 euro te bedragen. Het is uiteindelijk maar een goed half uur werk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Hey Gerrit, bedankt!
Gelukkig voor mij is de inbouw voor niets. Ik heb de CAN/Bus adapter erop zitten. Echter zit het draadje voor de snelheid niet aangesloten in de CAN/Bus. Dit gaf die gast aan. Weet je waar ze dit af kunnen tappen of heb je zoiets van, dit kun je zelf ook wel. Ik wil natuurlijk niet dubbel betalen terwijl ik geen extra api o.i.d. nodig ben. Als ze zo'n kastje er wel tussen zetten, dan wordt me ABS beinvloed als ik het goed begrijp? Ik ben uiteraard geen kenner van het inbouwen van audio maar is het instrumenten paneel er makkelijk uit te halen en weet je ook zo waar ik de puls kan halen? Welke pin van de 28 polige stekker uiteraard.
Alvast bedankt.
Gelukkig voor mij is de inbouw voor niets. Ik heb de CAN/Bus adapter erop zitten. Echter zit het draadje voor de snelheid niet aangesloten in de CAN/Bus. Dit gaf die gast aan. Weet je waar ze dit af kunnen tappen of heb je zoiets van, dit kun je zelf ook wel. Ik wil natuurlijk niet dubbel betalen terwijl ik geen extra api o.i.d. nodig ben. Als ze zo'n kastje er wel tussen zetten, dan wordt me ABS beinvloed als ik het goed begrijp? Ik ben uiteraard geen kenner van het inbouwen van audio maar is het instrumenten paneel er makkelijk uit te halen en weet je ook zo waar ik de puls kan halen? Welke pin van de 28 polige stekker uiteraard.
Alvast bedankt.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Herstel.... Ik heb het nog even nagekeken. Ik heb dus geen CAN/Bus in me auto. Als ik me niet vergis is het de QuadLock aansluiting. Die monteur gaf aan dat het draadje van de pulse niet aanwezig was en dat ze dus dus nog moesten halen. Dat zal dan wel de CAN/bus worden die ze erin bouwen. Nog even voor de duidelijkheid, het gaat dus alleen maar om een draadje van je 28 polige stekker in het instrumentenpaneel naar de CAN/Bus? Meer hoeft er dan niet gedaan te worden?
Lol, ik snap er niks meer van eerlijk gezegd haha.
Lol, ik snap er niks meer van eerlijk gezegd haha.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Tachosignal:
Kombiinstrument ausbauen. Anschließend am Stecker die Verriegelung lösen und nach links aus der Führung drücken
(siehe Bild 1). Danach das obere Teil des Steckers nach links schieben und abnehmen.
Das Tachosignal befindet sich auf PIN 28, der nicht belegt ist.
Der Pin ist nicht bestückt und muß mit einem MQS BU-Kontakt (VW-Tnr. 000 979 009) nachbestückt werden.
Schwarz/weises Kabel mit PIN 28 verbinden.
Dieses Signal wird vom Datenbus Synthetisch erzeugt!!
Zo staat het in de handleiding voor de Golf V
zie ook : http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Maar laat je niet in de war brengen. Als je Quadlock hebt dan heb je CAN-bus. Er bestaat trouwens geen Golf V zonder CAN-bus. Vanaf de Quadlock kun je dus de signalen met een adapter omzetten naar ISO. Daardoor komt ook meteen de achteruitrijsignalering in beeld.
Het is niet dwingend voorgeschreven want je kunt de betreffende signalen ook gewoon oppikken. Maar denk er aan dat de achteruit absoluut moet worden aangesloten.
In de golf V zit er links onder het schutbord een zekeringhouder/stuureenheid. De achteruit links zit op aansluiting C12 en de achteruitrechts op B1
Kombiinstrument ausbauen. Anschließend am Stecker die Verriegelung lösen und nach links aus der Führung drücken
(siehe Bild 1). Danach das obere Teil des Steckers nach links schieben und abnehmen.
Das Tachosignal befindet sich auf PIN 28, der nicht belegt ist.
Der Pin ist nicht bestückt und muß mit einem MQS BU-Kontakt (VW-Tnr. 000 979 009) nachbestückt werden.
Schwarz/weises Kabel mit PIN 28 verbinden.
Dieses Signal wird vom Datenbus Synthetisch erzeugt!!
Zo staat het in de handleiding voor de Golf V
zie ook : http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Maar laat je niet in de war brengen. Als je Quadlock hebt dan heb je CAN-bus. Er bestaat trouwens geen Golf V zonder CAN-bus. Vanaf de Quadlock kun je dus de signalen met een adapter omzetten naar ISO. Daardoor komt ook meteen de achteruitrijsignalering in beeld.
Het is niet dwingend voorgeschreven want je kunt de betreffende signalen ook gewoon oppikken. Maar denk er aan dat de achteruit absoluut moet worden aangesloten.
In de golf V zit er links onder het schutbord een zekeringhouder/stuureenheid. De achteruit links zit op aansluiting C12 en de achteruitrechts op B1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Om welke reden moet achteruit ook worden aangesloten? Die monteur gaf aan dat ze deze eigenlijk nooit aansluiten.
Volgens mij bedoeld hij dat de B2S: http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf deze er tussen gezet moet worden.
Ik zie nu waar de kabeltjes aangesloten moeten worden op het instrumenten paneel. Vanaf hier gaan deze 2 kabeltjes dus weer in de CAN/Bus? Heb je hier eventueel ook nog een plaatje van?
Volgens mij bedoeld hij dat de B2S: http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf deze er tussen gezet moet worden.
Ik zie nu waar de kabeltjes aangesloten moeten worden op het instrumenten paneel. Vanaf hier gaan deze 2 kabeltjes dus weer in de CAN/Bus? Heb je hier eventueel ook nog een plaatje van?
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Alleen al de opmerking van de monteur geeft mij het vermoeden dat het iemand is die weinig of geen enkel verstand van de werking van een navigatie heeft. Lees onderstaande link maar eens door:Om welke reden moet achteruit ook worden aangesloten? Die monteur gaf aan dat ze deze eigenlijk nooit aansluiten.
viewtopic.php?t=905
viewtopic.php?t=3326
viewtopic.php?t=8120
Zonder een aangesloten achteruit kan de navigatie nooit goed funktioneren.
Ook de opmerking dat hij een B2S wenst te plaatsen doet mij het ergste vermoeden mbt de kennis van de genoemde persoon. Om te beginnen zou het dus alleen maar om de B2S-4 mogen gaan. Daar komen alle noodzakelijke signalen uit. Maar bij geen enkele VW van na 2003 is dit nodig en dat is met duizenden inbouwgevallen ondertussen wel aangetoond.
Maar nogmaals, het is onnodig. Jij hebt al een ISO stekker voor je SONY-radio waar alleen nog maar puls en achteruit aan moeten worden toegevoegd en dan kan deze zo in de Headunit worden geprikt.
Overigens zal die gratis inbouw wel mede gebaseerd zijn op zo min mogelijk bedrading. Snel geld dus en ik zou bij voortduring van zo'n geschil een andere oplossing proberen te zoeken.
NEEEEEEE, natuurlijk niet.Ik zie nu waar de kabeltjes aangesloten moeten worden op het instrumenten paneel. Vanaf hier gaan deze 2 kabeltjes dus weer in de CAN/Bus? Heb je hier eventueel ook nog een plaatje van?
Haal alsjeblieft geen zaken door elkaar. Je gebruikt of de CAN-bus adadapter naar ISO of de rechtstreekse aansluitingen aan geschakelde 12 volt, permanente 12 volt, pulse, achteruit, verlichting etc.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Ik heb even gebeld met de leverancier. Ze geven aan dat het niet nodig is om een CAN/Bus te gebruiken omdat deze er dus al in zit. Wel moet er een API tussen. Ze halen het signaal wel gewoon uit de klokken vandaan, daar zetten ze de api dan weer tussen. Ook gaan ze het achteruit signaal voor me aansluiten met de reden die jij hebt aangegeven Gerrit. Is eigenlijk ook wel logisch.. Heb nog even aangegeven dat het problemen met ABS op kan leveren als dit aangesloten wordt en dat het signaal uit PIN 28 gehaald moet worden.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ze hebben er de ballen verstand van.johnwoo schreef:Ik heb even gebeld. Ze zeggen dat er wel een API tussen moet. :S Ik zou niet weten wat ze bedoelen maar er hoeft toch helemaal geen interface tussen...... Ze bellen me zo terug om het uit te leggen.
Een API is een automatic pulse interface waarvoor eerst de puls moet worden afgetakt om als ingangssignaal te dienen. Een API heb je alleen nodig als de puls niet zuiver genoeg is of als de rechtstreekse aansluiting problemen met de ABS zou kunnen veroorzaken.
Een B2S is een CAN-bus adapter die uit de elektronische signalen die er op deze, ook in jouw VW voorkomende databus, zelf de benodigde signalen samenstelt om te dienen als aansluitpunt voor randapparatuur.
Kijk voor het aansluiten ook even op pagina 153 van de inbouwhandleiding!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Kort maar krachtig komt het hier dus op neer:
Aansluiten PIN28 van instrumentenpaneel naar me CAN/Bus
Aansluiten achteruitrijsignaal naar me CAN/Bus
GPS antenne aansluiten en plaatsen achter het instrumentenpaneel
AVIC-D3BT aansluiten op de CAN/Bus
Aanzetten, calibreren en klaar.
Als ik me vergis hoor ik het graag
Aansluiten PIN28 van instrumentenpaneel naar me CAN/Bus
Aansluiten achteruitrijsignaal naar me CAN/Bus
GPS antenne aansluiten en plaatsen achter het instrumentenpaneel
AVIC-D3BT aansluiten op de CAN/Bus
Aanzetten, calibreren en klaar.
Als ik me vergis hoor ik het graag
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je vergist je volledig mbt aansluiten signalen:johnwoo schreef:Kort maar krachtig komt het hier dus op neer:
Aansluiten PIN28 van instrumentenpaneel naar me CAN/Bus
Aansluiten achteruitrijsignaal naar me CAN/Bus
GPS antenne aansluiten en plaatsen achter het instrumentenpaneel
AVIC-D3BT aansluiten op de CAN/Bus
Aanzetten, calibreren en klaar.
Als ik me vergis hoor ik het graag
Een CAN-bus neem je niet maar die is al in de auto aanwezig als je hem koopt. Het is niet iets dat je vast kunt pkken maar een abstracte voorziening net als een Electronic Stability Program. Het is een elektronisch siganaal dat door de hele auto gebruikt wordt om te signaleren en te sturen.
Als je een CAN bus adapter neemt zoals de B2S-4 hoef je alleen deze aan te sluiten en de uitgaande draden aan de AVIC aan te sluiten dmv ISO stekker die er bij wordt geleverd. Als je inderdaad al een Quadlockstekker hebt met adapter zoals in je eerdere post, moet je die gebruiken.
Bovendien moet je de fantoomvoeding in de antenneleiding opnemen.
Als je geen CAN bus adapter neemt, moet je Pulse wegehalen van Pin28, de achteruit van de stuureenheid, de 12 volt van kleemen 15 en 30 in de auto, de verlichting van de dimlichtaansluiting en de massa aan het voertuig.
Het spijt me heel erg dat ik didactisch kennelijk niet sterk genoeg ben om een ander te laten begrijpen hoe het zit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Ik begrijp hem. Ik heb nog even weer met de leverancier gebeld. Heb gezegd dat de API niet aangesloten hoeft te worden omdat de pulse vanaf Pin 28 goed moet zijn. Waarom ze de API gebruiken is om te zorgen dat ze altijd goed signaal hebben (uit voorzorg zeg maar). Op advies van hun leverancier. Ze gaan het nu eerst zonder de API aansluiten en kijken of dat werkt. Zo niet dan wordt in overleg alsnog de API er tussen gezet. Dit lijkt me fair enough.
Ik ben er zelf bij, niet om te kijken of ze het goed doen maar voor een stukje ervaring zodat ik mijn ervaringen dan weer kan delen met anderen. Mochten we dingen tegenkomen bij het aansluiten dan zal ik dat ook wel even posten.
Ik ben er zelf bij, niet om te kijken of ze het goed doen maar voor een stukje ervaring zodat ik mijn ervaringen dan weer kan delen met anderen. Mochten we dingen tegenkomen bij het aansluiten dan zal ik dat ook wel even posten.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
En de achteruit dan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Die gaan ze ook aansluiten. Dit heb ik uitdrukkelijk verzocht. Wel geven ze aan dat ze nog nooit problemen hebben gehad wanneer de achteruit niet wordt aangesloten. Dit neem ik ook niet in twijfel maar vond het toch beter om hem wel aan te sluiten. Zit er natuurlijk niet voor niks op. Het signaal halen ze geloof ik voor vandaan, waar weet ik niet precies maar dat leek hun geen probleem.
Kun je het trouwens heel makkelijk testen of alles goed is aangesloten?
Kun je het trouwens heel makkelijk testen of alles goed is aangesloten?
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Gelukkig maar.
Dat testen kan straks in het menu van de D3. lees de handleiding maar na.
Nog even:
Als je zoals je zelf beweert dit al hebt:
Dan kun je die bruine en zwarte stekkers zo achterin de D3 prikken. Dan zit er op Pin 1 van het A-blok de pulse en op pin 5 de achteruit. Dit is een adapter van Quadlock naar ISO speciaal voor VW.
Deze heeft dus achterin je SONY gezeten en aangezien deze ook GALA heeft moet de pulse dus aanwezig zijn.
Dat testen kan straks in het menu van de D3. lees de handleiding maar na.
Nog even:
Als je zoals je zelf beweert dit al hebt:
Dan kun je die bruine en zwarte stekkers zo achterin de D3 prikken. Dan zit er op Pin 1 van het A-blok de pulse en op pin 5 de achteruit. Dit is een adapter van Quadlock naar ISO speciaal voor VW.
Deze heeft dus achterin je SONY gezeten en aangezien deze ook GALA heeft moet de pulse dus aanwezig zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Ik zal straks nog even een foto uploaden en deze even posten. Dan weten we het helemaal zeker. Ook zal ik alle kabeltjes even benoemen zodat er geen onduidelijkheden ontstaan.
En dan moet het toch echt allemaal voor iedereen duidelijk zijn. Misschien dat ik een iets andere voorstelling heb van de stekkers etc.. en kun jij zo zeggen van ooo maar jij hebt dit en dat.... Je hoort vanavond nog van me
En dan moet het toch echt allemaal voor iedereen duidelijk zijn. Misschien dat ik een iets andere voorstelling heb van de stekkers etc.. en kun jij zo zeggen van ooo maar jij hebt dit en dat.... Je hoort vanavond nog van me
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Hierbij de gegevens met foto's van de stekkers die in mijn auto zitten. Het past precies op elkaar dus niets is verkeerd of in spiegelbeeld.
Totaalplaatje van alles:
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
+ staat voor 1 pin
De grote stekker die vast aan de auto zit (afbeelding 1):
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
lichtbruin links 8 polig
zwart rechts 8 polig
lichtbruin
+ leeg + leeg
+ bruingroen + bruinblauw
+ bruinrood + bruinzwart
+ leeg +leeg
zwart
+ dik bruin + dik geel roze/rood
+ leeg + dik geel roze/rood
+ dun oranje bruin + dun bruin groen
+ oranje paars + leeg
opzet stekker die aangesloten zit aan de stekker in de auto (afbeelding 2):
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
zwart:
+ groen (left rear) + groen zwart (left rear)
+ wit (left front) + wit zwart (left front)
+ grijs (right front) + grijs zwart (right front)
+ paars(right rear) + paars (right rear)
zwart:
+ zwart (ground) + geel (+12 memory)
+ roze (tel mute los) + leeg
+ leeg + leeg
+ leeg + leeg
kleine bruine stekker: (afbeelding 3) (naar verloop stuk van radio)
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
+ zwart groen + groen
+ zwart wit + wit
+ zwartgrijs + grijs
+ paars zwart + paars
kleine zwarte stekker: (afbeelding 3) (naar verloop stuk van radio)
+ zwart + rood (power, ergens anders vandaan)
+ leeg + blauw (ergens anders vandaan)
+ geel + leeg
+ leeg + leeg
Hopelijk is alles beetje duidelijk opgeschreven zoals ik gedaan heb zodat iedereen er iets aan heeft.
Totaalplaatje van alles:
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
+ staat voor 1 pin
De grote stekker die vast aan de auto zit (afbeelding 1):
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
lichtbruin links 8 polig
zwart rechts 8 polig
lichtbruin
+ leeg + leeg
+ bruingroen + bruinblauw
+ bruinrood + bruinzwart
+ leeg +leeg
zwart
+ dik bruin + dik geel roze/rood
+ leeg + dik geel roze/rood
+ dun oranje bruin + dun bruin groen
+ oranje paars + leeg
opzet stekker die aangesloten zit aan de stekker in de auto (afbeelding 2):
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
zwart:
+ groen (left rear) + groen zwart (left rear)
+ wit (left front) + wit zwart (left front)
+ grijs (right front) + grijs zwart (right front)
+ paars(right rear) + paars (right rear)
zwart:
+ zwart (ground) + geel (+12 memory)
+ roze (tel mute los) + leeg
+ leeg + leeg
+ leeg + leeg
kleine bruine stekker: (afbeelding 3) (naar verloop stuk van radio)
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... f293ddcd30
+ zwart groen + groen
+ zwart wit + wit
+ zwartgrijs + grijs
+ paars zwart + paars
kleine zwarte stekker: (afbeelding 3) (naar verloop stuk van radio)
+ zwart + rood (power, ergens anders vandaan)
+ leeg + blauw (ergens anders vandaan)
+ geel + leeg
+ leeg + leeg
Hopelijk is alles beetje duidelijk opgeschreven zoals ik gedaan heb zodat iedereen er iets aan heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
kan iemand zien aan de gegevens die ik gepost heb of de pulse van de tellers ook zit aangeloten of dat deze nog aangesloten moet worden? hetzelfde voor de pulse van het achteruitrij signaal.
Ik weet niet of hier specifieke kleuren voor worden gebruikt dus weet niet of mijn vraag wel te beantwoorden is via bovenstaande gegevens die ik in me vorige post heb aangegeven.
Ik weet niet of hier specifieke kleuren voor worden gebruikt dus weet niet of mijn vraag wel te beantwoorden is via bovenstaande gegevens die ik in me vorige post heb aangegeven.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Uit de door jou geposte foto's kan ik, ook niet met de door jou gegeven beschrijving, niet concluderen dat puls en achteruit aanwezig zijn. Het ziet er uit als een originele van VW afkomstige en dure adapter waarin normaliter de bewuste signalen aanwezig zouden moeten zijn.
Op de zwarte omhulsels moet diverse malen het VAG beeldmerk staan.
Op de zwarte omhulsels moet diverse malen het VAG beeldmerk staan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Hij zit erin!!!
Alles werkt, Navigatie, Bluetooth (telefoons), iPod, Vooruit signaal, Achteruit signaal.
GPS Antenne is netjes achter het instrumentenpaneel weggewerkt net als de draden voor het voor en achteruit signaal.
Al met al is het systeem keurig ingebouwd door de monteur. Ik heb de installatie gezien en weet precies waar wat moet komen, uiterst leerzaam moet ik zeggen.
Voor de zekerheid hebben we nog even gemeten of we een nette pulse hadden voor het rijden. De pulse kon niet beter (perfect), er hoefte dus verder geen API o.i.d tussen.
Alles netjes weggewerkt en hij staat echt super in me auto!
Gerrit bedankt voor al je hulp die je de laatste weken hebt gegeven, mede dankzij jou is alles nu goed voor elkaar en heb ik toch nog wat kosten weten te besparen.
Mocht er iemand vragen hebben m.b.t. het inbouwen van de Pioneer AVIC-D3BT dan kun je bij mij je vragen kwijt.
Alles werkt, Navigatie, Bluetooth (telefoons), iPod, Vooruit signaal, Achteruit signaal.
GPS Antenne is netjes achter het instrumentenpaneel weggewerkt net als de draden voor het voor en achteruit signaal.
Al met al is het systeem keurig ingebouwd door de monteur. Ik heb de installatie gezien en weet precies waar wat moet komen, uiterst leerzaam moet ik zeggen.
Voor de zekerheid hebben we nog even gemeten of we een nette pulse hadden voor het rijden. De pulse kon niet beter (perfect), er hoefte dus verder geen API o.i.d tussen.
Alles netjes weggewerkt en hij staat echt super in me auto!
Gerrit bedankt voor al je hulp die je de laatste weken hebt gegeven, mede dankzij jou is alles nu goed voor elkaar en heb ik toch nog wat kosten weten te besparen.
Mocht er iemand vragen hebben m.b.t. het inbouwen van de Pioneer AVIC-D3BT dan kun je bij mij je vragen kwijt.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Maar nu willen we ook een paar mooie foto's zien van al dat fraais!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Ik zal morgen even een paar mooie foto's maken!!
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 26 jan 2004 21:35
Ik heb 2 weken geleden ook een Pioneer D3 in laten bouwen in mijn Saab bij mijn carshop. Echter deze vertelde wederom dat er zelfs geen achteruit aansluiting op de D3 zat. Dat deze alleen met snelheidspulse werkt.
Maar goed, het werkt allemaal uitstekend. Het is een prachtig systeem, met alles erop en eraan.
Maar goed, het werkt allemaal uitstekend. Het is een prachtig systeem, met alles erop en eraan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Dan zit de Carshop er naast Er zit zelfs een stekkertje achterop de AVIC-D3 waar opstaat dat het om het achteruit signaal gaat. Hij is bij mij wel aangesloten en werkt perfect..
LET OP: Sluit je hem niet aan en je rijd achteruit (zoals ik elke dag bij het uitrijden van de garage) dan zit je navigatie telkens die aantal meters er naast omdat hij denkt dat je vooruit rijd.. Hiermee raakt je hele nav in de war en heb je een nav die niet juist is afgesteld.
Je kunt het zelfs zien in je nav menu. Bij instellingen waar je ook kan zien hoeveel GPS antennes momenteel zijn geconnect. Daar staat ook het achteruitrij signaal bij. Hier kun je dus ook testen of hij goed werkt. Er staat dus AAN of UIT..
Ik zou er dan ook mee terug gaan om alsnog je achteruit signaal aan te laten sluiten!!
Ook als inbouw voor niets is geweest, je betaald genoeg voor het systeem dus moet het inbouwen ook goed gedaan worden. Geen half werk accepteren.. Het gaat om het aantal uren die eraan besteed moeten worden omdat het even wat tijd kost om de pulse voor het achteruit signaal te vinden.
LET OP: Sluit je hem niet aan en je rijd achteruit (zoals ik elke dag bij het uitrijden van de garage) dan zit je navigatie telkens die aantal meters er naast omdat hij denkt dat je vooruit rijd.. Hiermee raakt je hele nav in de war en heb je een nav die niet juist is afgesteld.
Je kunt het zelfs zien in je nav menu. Bij instellingen waar je ook kan zien hoeveel GPS antennes momenteel zijn geconnect. Daar staat ook het achteruitrij signaal bij. Hier kun je dus ook testen of hij goed werkt. Er staat dus AAN of UIT..
Ik zou er dan ook mee terug gaan om alsnog je achteruit signaal aan te laten sluiten!!
Ook als inbouw voor niets is geweest, je betaald genoeg voor het systeem dus moet het inbouwen ook goed gedaan worden. Geen half werk accepteren.. Het gaat om het aantal uren die eraan besteed moeten worden omdat het even wat tijd kost om de pulse voor het achteruit signaal te vinden.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32
Trouwens Gerrit,
Hierbij mijn auto met het AVIC-D3 ingebouwd in mijn Golf V
Momenteel wordt er geluisterd vanaf m'n iPod...
Hierbij mijn auto met het AVIC-D3 ingebouwd in mijn Golf V
Momenteel wordt er geluisterd vanaf m'n iPod...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1379
-
-
Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen -
Reacties: 0
Weergaves: 872
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 610
-
-
Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 688
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 902
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 766