pioneer avic d3

johnnyp
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2009 18:06

pioneer avic d3

Bericht door johnnyp »

hallo ik heb jullie hulp nodig..

ben er enig tijd aan het kloten met de avid d3 die ik heb, ik heb de volgende problemen.

soms geeft hij uit 't niets Insert appropiate disk aan, dan zet ik mijn navigatie dvd erin dan komt er te staan, haal cd eruit en voer juiste cd in. hij blijft dan ook op deze scherm hangen, en ik kan verder niks meer met de radio doen.

laat ik hem even staan, of haal ik de stekkers (iso) er af, dan werkt hij weer gewoon.

met deze probleem, ben ik al tig x terug geweest naar verkoper.

er is nieuwe software geinstalleerd, nieuwe lens, en weet ik wat allemaal, maar toch blijf hij het doen. (heb geen garantie meer btw) gebeurt vaak, als ik ergens naar toe rij, auto uit doe en dan weer aan...


en dan nog het navigatieprobleem.

ik kan mijn huis/bestemming alles invoeren, maar als beginplaats blijft hij ergens in frankrijk staan ... grande armee boulevard. dus dan zie ik dat het vanaf daar naar mijn huis 455km is... terwijl ik voor mijn huis sta..

heb fabrieksinstellingen alles weer geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik hem van die begin plaats af krijg,


iemand die mij kan helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Twee dinge:
In de eerste plaats lijkt het er sterk op dat de permanente en de geschakelde 12 volt omgedraaid zitten. Dit komt voornamelijk voor bij auto's van VAG en Opel. Zodoende kan hij de posities niet op slaan en begint telkens opnieuw na het opstarten.

Het andere probleem kon wel eens te maken hebben met de temperatuur. Doordat het toestel zijn warmte niet kwijt kan loopt de temperatuur teveel op en krijg je de vreemdste verschijnselen.

Dan mag de "officiële fabrieksgarantie" wel zijn verlopen, dat neemt niet weg dat je al de hele tijd met een ondeugdelijk toestel rond rijdt. Daarop zijn de normale, voor iedereen geldende regels voor consumentenkoop van toepassing. Je hebt vanaf het begein problemen, de leverancier heeft zijn best gedaan maar het probleem blijft. Dan zou je aanspraak kunnen maken op ontbinding van de koopovereenkomst.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnnyp
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2009 18:06

Bericht door johnnyp »

hoi gerrit, bedankt voor je antwoord...

ik heb de kabels idd omgedraaid, omdat hij anders niks onthoud.
maar de beginplaats blijft in frankrijk staan.

en dat idee heb ik dus ook, dat hij gewoon te warm word... meestal als je hem laat afkoelen doet hij het weer prima.
maar heb hierdoor hoop gezeik gehad met de verkoper van apparaat. ik ben nou al zovaak bij hem geweest, dat ik nu wel ff genoeg van hem heb... ik heb een vriend werken bij de pioneer, misschien dat die nog wat voor me kan beteken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaydee84
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 11:23

Bericht door Jaydee84 »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met het Frankrijk verhaal, je staat midden in Parijs. Ik heb toen mijn GPS-kabel verplaatst naar het raam.
Je kunt zien bij de optie "aansluitingen" dat hij nu een beter ontvangst heeft.

Vervolgens ga je in het NAVI-menu naar "basisinstelling" -> "Hardware-informatie" -> "3D sensor calibratie".
Dan krijg je 3 opties -> "totaal afgelegde weg", "Speed pulse teller" en "calibratie gegevens" Die opties moet je aantippen en dan bij alle 3 "wissen" tippen.

Daarna geef je een route in en ga je een stukje rijden. Als het goed is moet ie je dan vinden.

Je zult het vast ondertussen al opgelost hebben, maar voor de mensen die hetzelfde probleem hebben kunnen deze stappen uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnnyp
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2009 18:06

Bericht door johnnyp »

bedankt, ik had het nog niet gevonden.... gebruikte tot nu toe gewoon een tomtom, zal het zo ff proberen.l

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaydee84
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 11:23

Bericht door Jaydee84 »

Hey JohnnyP,

Ik was benieuwd of het inmiddels al was gelukt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnnyp
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2009 18:06

Bericht door johnnyp »

hoi jay, heel erg bedankt... heb de tom tom meteen kado gedaan... was verder wel ff uitvogelen hoe het werkt.... maar ben nu iig van frankrijk af..

als ik de radio opstart en dan navigatie doe, kom ik wel altijd bij een scherm met DEMO/Winkeldemo uit... heb jij dat ook? of doe ik iets fout?


iig zitten heel wat opties op zo'n ding, die moet ik nog ff onder de knie krijgen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

Hey

ikzelf heb het bovenstaande probleem ook met onze Avic-d3

alleen om het ff nog wat raarder te maken:

hij blokkeert het signaal van andere navigatiesystemen :shock:

Heb Tomtom geprobeerd, werkt perfect 3-4 mtr. vab de auto vandaan maar als ik binnen het bereik van onze auto kom dan heeft de tomtom ineens ook geen signaal meer...
als ik het contact dan afzet van de auto doet de tomtom het binnen 3 seconden weer gewoon.

echt bizar dit

om het verhaal compleet te maken:

Pioneer Avic is ingebouwd door erkende VW dealer en heeft het 2 jaar perfect gedaan.
in februari dit jaar hadden we een kleine schade aan de bestuurdersportier en sindsdien is het begonnen.
Eerst was de pioneer de huidige locatie kwijt (waren in Parijs) toen melding "insert appropriate disc"
toen maar de pioneer gereset en heeft het ca. 3 maanden goed gedaan en toen weer vastlopers en diverse meldingen van Buitensporige vibratie tot insert appropriate disc.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Sta op het punt om naar de VW dealer te rijden al heb ik niet het idee dat dat wat oplevert...:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt er sterk op dat het DVD loopwerk is overleden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

Het rare is dat eerst de navigatie raar ging doen en dat daarna 2-3weken daarna pas het prbleem met het uitspugen van de dvdv kwam

zal toch maar eens een afspraak maken in de garage :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
lipplaa
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:41

Re: pioneer avic d3

Bericht door lipplaa »

Er is al wat over geschreven maar mijn Avic D3 staat ook in Parijs en hij wil daar niet meer weg. De oplossingen van resetten heb ik al geprobeerd maar lost niets op.
Zijn er nog andere voorstellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 777
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1445
  • pioneer kaartsoftware avic 800 dvd
    door bing0000 » 28 aug 2014 20:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2601
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1083
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1582

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”