Pioneer ANH-P9R met Becker Traffic Pro 10

nickmanns
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:26

Pioneer ANH-P9R met Becker Traffic Pro 10

Bericht door nickmanns »

Hoi allemaal...

Ik heb een Pioneer ANH-P9R met de CNCD60 uit 2006. Ik wil graag meer up-to-date kaarten gebruiken en had gehoord dat Becker Traffic Pro 10 zou moeten werken op de ANH-P9R. Voor ik kostbare nieuwe kaarten ga aanschaffen, zou ik graag een aantal dingen willen weten:
* Werkt BTP10 inderdaad op de ANH-P9R
* Moet ik speciale acties uithalen of is het een kwestie van CD erin, en het werkt ?

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze navi van Pioneer is net zo'n kloon van de Traffic Pro als de JVC NX1 en de Sony MEX100
Mbt tot het gebruik van Traffic Pro 10 in de Pioneer moet je twee zaken onderscheiden:
  • Het updaten van de software
  • Het gebruik van de kaartgegevens
Om onduidelijke redenen lukt het updaten niet bij alle toestellen. Er is geen peil op te trekken. Dit terwijl het bij Sony en JVC altijd goed gaat.
Is de ANH-P9R reeds voorzien van de CDCD 60 software , die overeenkomt met de TP 10 versie, dan werken de cd's gewoon. Dit is in jouw geval van toepassing

De database van de TP10 is 15 maanden jonger dan die van de Pioneer. Ze komen uit de dezelfde machine van Navteq. Natuurlijk is de set cd's voor de Pioneer volkomen verouderd en feitelijk niet eens meer goed bruikbaar, de TP 10 begint zelf ook aardige ouderdomsverschijnselen te vertonen, wat heet?

TP 10.0 KN062EU16x24T01.DB
KN Kompilation Navteq
062 2e kwartaal 2006
EU Europa
16x 16 bit computer

CNCD 60 KN051EU16X04T01.DB
KN Kompilation Navteq
051 1e kwartaal 2005
EU Europa
16x 16 bit computer

Hoewel er al enige tijd geruchten circuleren, zou het me niet verbazen als er nooit meer een nieuwe versie zou komen voor de TP. Eea betekent dan ook het definitieve einde voor de ANH P9R
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nickmanns
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:26

Bericht door nickmanns »

Dank je voor het antwoord Gerritje ! Is het toevallig bekend dat andere pakketten (al dan niet van Becker) ook werken met de ANH-P9R. Anders vrees ik inderdaad dat deze navi het einde van zijn levensduur nadert :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Net als met de oorspronkelijke Becker is er geen enkele andere software die hiermee wil samenwerken. Zo is het ook ontworpen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nickmanns
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:26

Bericht door nickmanns »

Hoi,

Ik zag gisteren in het werkplaatsmenu bij 'versie' dat er nog steeds 3.0 staat. Ik heb de originele CNCD 60 cds en verwacht daarom ook versie 6.0 te zien.

Kan ik met een harde reset de huidige software uit mn ANH-P9R krijgen en met de CNCD 60 cds deze up to date maken ? Het apparaat vraag bij ingave CD niet om up te daten.

Nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De verwachting dat je 6.0 te zien krijgt is niet onlogisch.
Maar de werkelijke versie van de CNCD 60 is toch echt bekend als Version 3.0.5
Bij de Traffic Pro is dit Version 10.0.2

Voorzover mij bekend zijn de enige versies die zijn uitgebracht CNCD-20, CNCD-40 en CNCD-60. Allemaal uitsluitend gerelateerd aan het jaar van uitgave: 2002, 2004 en 2006
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nickmanns
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:26

Bericht door nickmanns »

Hoi Gerritje,

Dank je voor je antwoord. Blijft dus raar dat ik geen 3.0.5 zie maar 3.0. Heb jij ervaring of een harde reset en herinstallatie van CNCD60 dit probleem kan verhelpen. Of wordt de software niet verwijdert van de ANH-P9R bij een harde reset ?

Alvast bedankt weer :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is helemaal niet raar want de extra aanduiding .5 is waarschijnlijk helemaal niet belangrijk. Bij de "moeder" Becker staat er ook gewoon 10.0 en niets extra's.

En nee, een harde reset verwijdert uiteraard geen software, dat zou wat moois zijn.
Als je de software opnieuw wilt laden, zul je eerst een oude versie, dus de 40 of de 20 moeten laden en daarna weer terug naar de 60. Maar de dwingende reden hiervoor ontgaat me volkomen. Hij werkt en wat denk je te bereiken?

Maar mbt tot het updaten heb je zelf al geconcludeerd dat het einde nadert en wellicht kun je hem nu nog redelijk goed verkopen en een toestel aanschaffen waarvan de updates nog wel een aantal jaren te verwachten zijn.
Je zult, ook uit de andere bijdragen mbt Pioneer apparatuur ondertussen wel hebben kunnen lezen dat zelfs als er een update komt, deze niet altijd heel erg betrouwbaar is.

Zeker op dit moment zijn de radionavi's van VDODayton degenen met de grootste en meest actuele dekking. Daar kan geen enkel ander merk, ook prijstechnisch niet, tegenop, zeker niet als je heel Europa op CD er bij wenst te hebben. Ter vergelijking: VDODayton € 199 tegen Blaupunkt TravelPilot E € 1600 :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Voorzover mij bekend zijn de enige versies die zijn uitgebracht CNCD-20, CNCD-40 en CNCD-60. Allemaal uitsluitend gerelateerd aan het jaar van uitgave: 2002, 2004 en 2006
Dit klopt niet wat Gerritje zegt.

De juiste versies zijn CNCD 2.0 uit 2002, CNCD 3.0 uit 2003 en de CNCD 6.0 uit 2006.

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waarvan akte.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 836
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2656
  • osmand+ en traffic
    door jefvandejumenas » 07 nov 2014 11:57 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 2
    Weergaves: 734
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 531
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 779
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 597

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”