KIA Sportage (2007): met Pioneer F900BT of F910BT

Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

KIA Sportage (2007): met Pioneer F900BT of F910BT

Bericht door Wimpie44 »

Ik heb in augustus 2009 noodgedwongen een nieuw Pioneer navigatie systeem moeten laten inbouwen. De vorige Pioneer was uit mijn auto verwijderd.....

Vanaf het moment van de inbouw van de F910BT onthoudt het navigatie systeem de lokatie niet waar de rit is beeindigd en de motor wordt afgezet. Start je na korte tijd de auto, dan wordt de parkeer lokatie correct weergegeven op het beeldscherm. Als de auto langer geparkeerd staat en gestart wordt klopt de parkeerlokatie die op het scherm wordt weergegeven niet met de werkelijke lokatie. De maximale fout is ongeveer 3 km afstand. Dat kan ook 100m zijn, maar ook 3km maximaal.

De Pioneer F910BT ontdekt na starten motor en opstarten van de navigatie zelf dat de werkelijke positie een andere is dan de op het beeldscherm aangegeven positie. Je ziet de vermeende positie steeds dichter bij de werkelijke positie komen, dat gebeurt bij stilstand en bij rijden.; Tijdens het rijden en het vinden van de werkelijke positie is de navigatie heel goed.

Ik zou graag willen weten of er meer KIA rijders zijn met een Pioneer. Met de Pioneer AVIC D3(BT) was dit probleem er niet. Zo ja heeft u een KIA met Pioneer F900BT/910BT of een model 700BT/710BT dan hoor ik graag uw ervaringen.

Pioneer support kan het probleem niet oplossen.
Installatiebedrijven kunnen het probleem niet oplossen.

Graag uw reaktie.
W

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zie ook viewtopic.php?t=14424
Ik vraag me af of je deze posting nu al zou moeten maken. Eerst testen lijkt mij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als mensen met de combinatie KIA en Pioneer navigatie deze problematiek hebben, dan is het een algemeen probleem.

Van een KIA dealer/garage die ook de apparatuur inbouwt of een inbouwstation, zou je verwachten dat ze hier mogelijk rekening mee houden als apparatuur wordt ingebouwd.

Ik ben bezig met fysieke revalidatie, door beperkingen in mogelijke bewegingen (bukken, zitten, buigen, trekken, tillen e.d.). Normaal is het uitproberen een fluitje van een cent, met de gegeven beperkingen is het een project met risiko's.

Als het niet beschikbaar zijn van de geparkeerde positie na starten van de motor een algemeen probleem zou zijn, zou ik het graag weten.

In de beschrijving van de F910BT wordt aangegeven dat er informatie verdwijnt als de voedingsspnning wegvalt. Die problemen treden niet op. Het lijkt erop dat de voedingsspanning aanwezig blijft. Meten is weten.....

Zodra ik de boel kan nameten doe ik dat, of iemand die ik het even kan laten doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb naar aanleiding van deze draad en de andere door jou begonnen series uitgebreid gezocht op het net
Nergens is er ook maar iets te vinden van problemen die in de buurt komen van jij ondervindt. Noch bij de Pioneer noch bij de KIA Sportage
Dan dringt zich de veronderstelling op dat je de pech hebt van een ondeugdelijk apparaat of, en dat lijkt me waarschijnlijker, dat het inbouwstation een fout heeft gemaakt (geblunderd) bij het aansluiten. Of verkeerd bedraad, een verkeerde adapater gebruikt, een defecte adapter , noem maar op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Pioneer AVIC F910BT Service documentatie

Bericht door Wimpie44 »

Weet iemand hoe ik aan de service documentatie van de F910BT/710BT zou kunnen komen, of kan iemand mij daaraan helpen, of aangeven waar deze informatie eventueel beschikbaar is.

Het gaat niet om de service documentatie van de F900BT/700BT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De vraag om service documentatie blijft open.

voor vervolg zie:
viewtopic.php?p=87645#87645


Dit draadje kan gesloten worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374
  • AVIC-F910BT wil niet updaten.
    door Herman456 » 27 mar 2015 00:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1235
  • avic f910bt gsm verbinding werkt niet goed
    door leinders » 18 jan 2015 22:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 432
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”