Kalibringsrit ANH-P9R

cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Kalibringsrit ANH-P9R

Bericht door cris »

Beste iedereen die reageert,

Ik heb 2hands een ANH-P9R gekocht. Via internet navigatie cd's besteld en een gps ontvanger die geschikt is voor de ANH-P9R. Alles netjes (voor zoverre) aangesloten en de update gedraaid. Ging allemaal prima tot aan 'u kunt de kalibringsrit' starten. Hier gaf hij op het display aan :

U kunt de kalibreringsrit starten!
Wiel: 0, Gyro: -3 Sat: 7
52:.05.40N 05:05.37E

Opvallend was dat Wiel op nul bleef staan en de kalibriringsrit niet tot een voltooing kwam. Nu had ik ergens anders op een forum gelezen dat er ook nog een iso (blauw wit draad) aangesloten moest worden. Is Wiel (snelheidsaanduiding) gekoppeld aan het blauw/witte draad...??
Ik heb er verder niet zoveel verstand van dus als iemand mij zou willen helpen..kindertaal graag!

Hartelijk bedankt, Gegroet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, dat "wiel=0" duidt aan dat de snelheidspuls niet aangesloten is op de ISO-A stekker, pin 1. Die heb je beslist nodig.
In welke auto heb je 'm ingebouwd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Bericht door cris »

Beste JW, bedankt voor je reactie. Ik ga zodadelijk even kijken in hoeverre ik eruit kom met 'pin1'. Het betreft een VW Polo bj 1998. Verder lagen de aansluit kabels er nog netjes bij en is er mijns inziens niks weggeknipt. Maar als je het dan hebt over Pin 1 word het gelijk wel een beetje bewolkt :? MOet ik daar nog een nieuw kabeltje voor halen of is dit kwestie van strippen en inpluggen.. In afwachting van jouw reactie, vriendelijke groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Bericht door cris »

PS: ik heb nog even goed gekeken hoe het eruit ziet. Ik ga ervan uit dat als je het over pin hebt dat je het zwarte aansluit blokje bedoeld. Dit waren iig 16 aansluitingen waarvan er 8 'denk ik' voor de boxen waren pin 5,6,7,8,-13,14,15,16. Van de bovenste rij (uigaande dat dat pin 1 t/m 8 zijn) was de eerste pin zwart (plus?) 2e pin roze (car remote cotrole) 3e pin wit/blauw (car speed signal input). Dus als ik het goed heb zitten ze er allemaal maar maakt het dan ook nog uit in welke volgorde en hoe kan ik erachter komen dat de ook daadwekelijk aan zitten gesloten?? Ik staat trouwens ook niet constant doorgeschakeld (weet niet of dat verder nog van belang is).. Hoop dat je met deze info wat tips kan terug geven.

Vriendelijke groet, Cris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Denk er wel om dat bij een Polo ook de aansluitingen A4 en A7 van de ISO A stekker andersom zitten dan de aansluitingen van de ANH-P9R
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

cris schreef:PS: ik heb nog even goed gekeken hoe het eruit ziet. Ik ga ervan uit dat als je het over pin hebt dat je het zwarte aansluit blokje bedoeld. Dit waren iig 16 aansluitingen waarvan er 8 'denk ik' voor de boxen waren pin 5,6,7,8,-13,14,15,16. Van de bovenste rij (uigaande dat dat pin 1 t/m 8 zijn) was de eerste pin zwart (plus?) 2e pin roze (car remote cotrole) 3e pin wit/blauw (car speed signal input). Dus als ik het goed heb zitten ze er allemaal maar maakt het dan ook nog uit in welke volgorde en hoe kan ik erachter komen dat de ook daadwekelijk aan zitten gesloten?? Ik staat trouwens ook niet constant doorgeschakeld (weet niet of dat verder nog van belang is).. Hoop dat je met deze info wat tips kan terug geven.

Vriendelijke groet, Cris
Kun je van dat aansluitblok een foto maken en dat hier plaatsen?
De ISO-A stekker heeft maar 8 aansluitingen, zo ook het B-blok, zie http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... php?t=3328
Ik maak uit jouw verhaal op dat er in jouw Polo een ander aansluitblok zit.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Bericht door cris »

Ik zal er even een foto van maken. Gaat vandaag en morgen alleen niet lukken. Kan het wel waarderen dat je zo je best doet om te helpen! Kom er vrijdag en anders na het weekend op terug.
Vriendelijke groet, cris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Bericht door cris »

Hier het aansluitblok dat vanuit de auto komt. Zoals je ziet is pin 1 zwart, pin 2 blauw/wit, pin 3 roze. Vandaar mijn verwarring toen je zei dat pin 1 blauw/wit moest zijn. Wordt het knippen en kroonsteentjes of een heel ander aansluitblok??

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij daar in je handen hebt ilijkt mezo te zien niet het "oorspronkelijke" ISO aansluitblok van de POLO
Ik hoop dat iemand anders minder geschrokken is van deze kluwen draden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cris
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:35

Bericht door cris »

haha..nou ik vind het er opzich nog allemaal netjes bij hangen. En het gekke is dat dit blok heel netjes pas achterin anh-p9r?! Hoe hoort het officiële blok eruit te zien dan en nog belangrijker, hoe kan ik deze aansluitingen goed zetten zodat ze ook voor navie herkend worden.

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen idee!
Maar als dit zo in de Pioneer past is het een verloopsnoertje van de ISO van de polo naar deze stekker.
Maar ik dacht toch al eerder te hebben gezien dat de Pioneer ook gewoon een ISO stekker (8 polig) had. Dit is nieuw voor mij
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/d ... l&df_id=33 is vanaf pagina 132 te zien hoe dat zit.
Er is een multipolige aansluiting op de Pioneer, die via een wat draadjes naar een ISO stekker gaat.
Als ik dit zo bekijk ontbreekt de pulsdraad op de losse roze draad. @ Cris: Klopt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Dit is de Pioneer multistekker -> ISO stekker, van daar verder na Polo.
Dit kan zowel CAN als eveneens ISO zijn.
De roze (puls) zit bij Pioneer altijl los van het ISO blok en dient dus altijd
als extra aangesloten te worden. Dit geldt ook voor de achteruit en mute.
De blauw/witte draad is voor de aansturing antenne, bij een polo waarschijnlijk
nodig voor het radiosignaal. Zit gewoon in het ISO blok.
In deze bos zijn ook de rode en gele draad heel makkelijk te wisslen ivm
het VW schema
Pioneer -> CAN, Ford, Japanse ellende, enzzz is er niet, altijd ISO.
Volg de dradenbos het dashboard in en (99% zeker) je komt een ISO blok tegen.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”