Gebruikers ervaring F900BT VS F910BT op dit moment

peerke1987
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2009 15:32

Gebruikers ervaring F900BT VS F910BT op dit moment

Bericht door peerke1987 »

Beste Forum leden,

Ik ben al een tijd een auto aan het restaureren en eindelijk komt het zover dat ik mag nadenken over mijn HIFI in de auto. Dus ook oven een radio, ik heb een eigen middenconsole gebouwd en ik heb alle plek dus kan inbouwen wat ik wil.

Ik ben verschillende winkels afgegaan met advies en de Pioneer F910 doet mij goed, behalve dan het prijs kaartje.
Zo heb ik ook veel rondgekeken op forums en lees helaas veel negatieve berichten over de pioneer toestellen.

Echter zijn de meeste van deze berichten te oud om zeker te zijn, ik ben benieuwd naar wat de software updates gedaan hebben.


Nu heb ik 2 opties, de f900BT en de F910BT. Dit zijn nieuwe apparaten maar voor een redelijk interessante prijs, voor 3xx en 6xx. Welke zoude jullie kiezen? Is de f910BT een grote verbetering??

Hoor het graag,
peter van der pol

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het zou zonde zijn als je je project afsluit met aanschaf van een F900 omdat de prijs gunstig is.....vooral met oude software is die niet aan te bevelen, met de meest recente software is hij echter al een stuk beter en is het als je budget niet meer toelaat een oplossing.
F910 is op zich voor het geld niet verkeerd, je kunt evt een Alpine NAV407 overwegen of de Kenwood DNX5240BT.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peerke1987
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2009 15:32

Bericht door peerke1987 »

Maar even over de werking van de 910? even los van het budget? Die is goed neem ik aan?

ik bedoel geen nare bugs of iets dergelijks, eventuele iets langere opstart tijden maken me niet uit.

Hoe zit het met updates vanuit pioneer? zijn die regelmatig(wanneer nodig)


Ik hoor het graag,

alvast bedankt voor je antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

F910 werkt verder op zich goed, geen rare bugs.
Updates is geen zinnig woord over te zeggen echter heeft Pioneer daar een niet te beste naam in, dan heb je met Kenwood een betere partner.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peerke1987
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2009 15:32

Bericht door peerke1987 »

Dat is in iedergeval al fijn om te horen.

De kaarten? zijn die makkelijk te updaten? En zijn er kosten aan verbonden? Ofkunnen deze ook"gedownload" worden?

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard zijn daar kosten aan verbonden, hoe moet de kaartenmaker ze anders bekostigen?

En over illegale kaarten door downloaden praten we hier niet :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

de AVIC F900-BT

Bericht door Terrano »

Ik heb dit apparaat nieuw aangekocht en ... hert slaat steeds op de meest onmogelijke momenten tilt !!!
Het "ding" (want meer is dit niet waard) is reeds driemaal terug bij Pioneer binnengeweest en nu doet ie weer alles wat... niet gevraagd wordt.
Ik zou zelfs de raad geven om niets van F900 of F910BT aan te schaffen...

ik zal enkele probleempjes voorleggen die ik al meegemaakt heb, kriskras door elkaar (dus trek je van de volgorde niks aan):
- volume gaat naar maximum zonder dat ik ook maar één toets aanraak... verminder je dit terug dan floept hij even later weer gezellig de hoogte in.
- getoonde kaart komt niet overeen met de werkelijkheid (op een bepaald moment reed ik volgens de kaart door een natuurgebied waar geen wegen waren om dan iets verder als trein gewoon de sporen te volgen... en dit alles zo een 20km verwijderd van de plaats waar ik werkelijk was.
- het ding floept gewoon uit, start op, floept uit, start op, floept uit, start op .... met enkel een flikkerend beginscherm van navgate als intermezzo.... en dit duurt zo voort tot... je het contact uit zet... mooi hoor als je een ritje van 50 km aan het rijden bent met een flikkerend navigatiebeeld waar je geen bal aan hebt... je wordt erdoor afgeleidt en raakt enorm geënerveerd wat de veiligheid op de weg zeker niet ten goede komt
- voortdurend herbereken ook al is er geen file of wat dan ook te bespeuren

En nu ben ik al dingen vergeten maar ik verbaas me erover dat ik het ding nog niet met de hamer "bijgewerkt" heb.
Als ik naar de verdeler (die tevens mijn garagehouder is) rijd dan komen de vijsjes van mijn dashboard al los omdat ze weten dat "het ding" weer gedemonteerd dient te worden...
Het is echt zielig, zelfs nà de derde keer... toen had ik andere kaartsoftware (zag ik al direkt aan de lay-out), ik denk diegene die ze in de F910-BT steken, maar na enkele tijd sprong ook alles weer heen en weer, geen enkele reset helpt me verder dus heb ik nu een héél boze mail gestuurd naar mijn verdeler, ze gaan die integraal naar Pioneer doorzenden want het potje kookt hier nu echt wel over...
Zo dat is mijn ervaring met het hogervernoemd rotding....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik dit zo lees:
- getoonde kaart komt niet overeen met de werkelijkheid, op een bepaald moment reed ik volgens de kaart door een natuurgebied waar geen wegen waren om dan iets verder als trein gewoon de sporen te volgen... en dit alles zo een 20km verwijderd van de plaats waar ik werkelijk was.
- voortdurend herbereken ook al is er geen file of wat dan ook te bespeuren

dan krijg ik de indruk dat dit veroorzaakt zou kunnen worden door een niet goedwerkende puls.

En dus de vraag: in welke auto heb je deze 900 ingebouwd?
Je schrijft verder:
Als ik naar de verdeler (die tevens mijn garagehouder is) rijd dan komen de vijsjes van mijn dashboard al los omdat ze weten dat "het ding" weer gedemonteerd dient te worden...
Is híj degene die de 900 ingebouwd heeft? En zo ja, hoe heeft hij dat gedaan, heeft hij de puls goed opgezocht en aangesloten?
En is de achteruit ook correct aangesloten?

Uiteraard kan het zijn dat er iets helemaal mis is met jouw 900, maar het is goed je zeker te stellen dat er niks mis is met de aansluitingen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nog een vraag: waar zit de GPS antenne?
Zit die op het dak van de auto, zo'n haaievin of iets dergelijks, of zit 'ie ergens in de dash weggestopt?

Reden voor m'n vraag: als je schrijft dat je er soms 20 km naast zit op de kaart zou het kunnen zijn dat je geen GPS ontvangst hebt.
In je systeem kun je dat checken, en dus: wat is daarover te vinden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • AVIC-F910BT wil niet updaten.
    door Herman456 » 27 mar 2015 00:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1235
  • avic f910bt gsm verbinding werkt niet goed
    door leinders » 18 jan 2015 22:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 432
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 999

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”