Ervaring met Avic-F900BT!!

eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Ervaring met Avic-F900BT!!

Bericht door eironman23 »

heeft er iemand hier ervarind met het pioneer systeem Avic-F900BT want heb namelijk heel veel gelezen hier op het forum dat je wel snelheids signaal moet aansluiten en je reverse anders raakt je navigatie in de war. Maar nou zit er op de nieuwe pioneer versie ook nog een kabel voor je handrem :? :? :shock: want hij moet weten wanneer je deze aanspand en wanneer niet ? waar is dit voor nodig en heeft het wel nut? ik denk dat het voor je dvd functie is dat hij als je hem aansluit alleen werkt wanneer je de handrem aantrekt :oops: weet ook niet of het zo is hoor, hoor het graag van jullie. Oja en nog wat heb nou zo'n stuur bediening omvormer gekocht van pioneer maar heb ik ook deze nodig B2S-8 CAN-bus Interface want die dingen zijn nog verrot duur :lol: . hoop dat jullie mij kunnen helpen!!! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die ervaringen zullen er nog niet zijn, denk ik zo.
Bij onze Oosterburen is de eerste net geleverd, met een hoop problemen, zie http://forum.pocketnavigation.de/tid1111696-sid.htm en http://forum.pocketnavigation.de/tid1114689-sid.htm

Dat de kabel aan de handrem gelegd moet worden is standaard praktijk. Op die manier wordt vermeden dat je DVD kijkt tijdens het rijden :oops:
Daarover is al -tig keer geschreven, hier op het Forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hij is nog niet leverbaar en wordt steeds uitgesteld....je ziet bij de reactie van JW waarom.
Waarom geen Kenwood DNX8220BT? hoef je ook geen puls aan te sluiten. Erg goed apparaat.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vooral deze uitspraak valt me op:

Von der Navigation der Garmin Geräte bin ich jedoch nicht überzeugt bzw. enttäuscht.
Die Routenführung ist katastrophal schlecht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

hahahaha, ik hoor andere ervaringen....

wij gaan binnenkort samen op stap met JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

euhhhhh :oops: niet leverbaar ik heb hem thuis leggen :lol: alleen weet nou al hoe ik dvd beveiliging kan omzeilen want je moet hem dan gewoon op massa aansluiten je handrem draad dus das wel makelijk!! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

eironman23 schreef:euhhhhh :oops: niet leverbaar ik heb hem thuis leggen :lol: alleen weet nou al hoe ik dvd beveiliging kan omzeilen want je moet hem dan gewoon op massa aansluiten je handrem draad dus das wel makelijk!! :wink:
Waar heb je 'm vandaan? Als dat "import" is kun je je lol nog op, vrees ik :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

geen import besteld bij coolsound.nl maar gewoon regio 2 dvd ned handleiding etc!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

humm, ben benieuwd, kan evengoed import zijn

hou ons op de hoogte
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

De eerste Avic-F900BT zijn ook al geleverd aan de VW dealer.
Er zijn er nog maar een paar uitgeleverd. We hebben een paar dagen geleden de eerste ontvangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Op dit amerikaanse forum kan je veel info vinden:
click:F-series 411 forum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

ik heb sinds kort de f900bt in het bezit:

op zich is het een mooi systeem de handrem kabel moet je wel aansluiten dit ivm
het kijken van dvd en het instellen van je systeem en het invoeren van een adres waar je
heen wil navigeren anders werkt dit dus niet om dit toch te realiseren heb ik de handremkabel gewoon aan de slee vast gemaakt (ground) het systeem is daarbij flink traag met het opstarten en hij kan ook niet handmatig uitgezet worden dit is heel vervelend omdat ik in mijn peugeot geen contactslot aansluiting heb en de radio dus aangaat wanneer ik de deur open doe of de kofferbak en hij pas 2 minuten later nadat ik uitgestapt ben uit gaat dus moet ik hiervoor een nieuw kabeltje trekken die dat wel doet. ook zit er een mysterieus stippeltje in mijn navigatiepijl die in de pijl heen en weer huppelt?? pioneer gebelt en wist ook niet wat ze er mee aan moesten. mijn redenering hiervan kan zijn dat het systeem denkt dat ie op de handrem staat. ga ik dus nog testen of het daar daadwerkelijk wat mee te maken heeft. de pulse kan je bij dit systeem niet nachecken of tie daadwerkelijk goed aangesloten zit en het beeld met dvd kijken vind ik eigenlijk toch iets te klein.
het geluid is goed de navigatie is ook goed en met de carkit is ook goed overweg te gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

schijnt dat er voor dat trage nog een firmware update uitkomt en ja ik heb ook al de handrem meteen aan de ground vastgezet! ben benieuwd krijg morgen eindelijk mijn goed CARPI stekker binnen dus kan hem dan eindelijk plaatsen vertel er later meer over :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

als je een klein blauw rond stickertje op je doos hebt zitten zit de allernieuwste update er al op daarom is de
f900bt verlaat op de markt gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

dat is mooi klein blauw stickertje zit er lekker op bij mij net effe gekeken Joepie :lol: :lol: :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

een goede zaak! even een vraag aan je. heb jij ook een kleine zwart bewegend stipje in je rode navigatiepijl? als tie in de nachtstand staat is tie wit vind het een beetje appart. pioneer helpdesk wist ook niet wat dat was. ik zat zelf dus te denken dat het komt, omdat het systeem denkt dat ie op de handrem staat dus zou jij dat ook moeten zien. anders is me puls misschien los geraakt achter. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

eironman23 schreef:schijnt dat er voor dat trage nog een firmware update uitkomt ....:
Nope, als je op het Amerikaanse forum kijkt, zie je dat daar inmiddels een firmware update uitgebracht is om een groot aantal bugs te verhelpen. Hierbij is echter niets gedaan aan de opstartsnelheid. Door Pioneer is gesteld dat hier niets aan te veranderen is. Platform is Windows CE, en dat is helaas traag wat dat betreft.
Wel is er wat gedaan aan de opstartsnelheid wanneer je een ipod aangesloten hebt. In de eerste versie maakte hij elke keer een index aan voor spraakbesturing van de ipod bij het opstarten, hetgeen vrij lang duurde. Dit is nu opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Die ervaringen zullen er nog niet zijn, denk ik zo.
Bij onze Oosterburen is de eerste net geleverd, met een hoop problemen, zie http://forum.pocketnavigation.de/tid1111696-sid.htm en http://forum.pocketnavigation.de/tid1114689-sid.htm
Groet,
JW
Ik neem aan dat door de nieuwe gebruikers niet erg goed is gekeken naar het commentaar, speciaal uit de laatste link.
Daarbij is de TS nog redelijk mild in zijn eindbeoordeling, maar feitelijk komt het erop neer dat het gewoon een heel slecht ontworpen apparaat is waarbij voornamelijk de traagheid op alle gebieden er uit springt. Zelfs apparaten van 10 jaar ouder hadden een duidelijk betere performance
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:
JW schreef:Die ervaringen zullen er nog niet zijn, denk ik zo.
Bij onze Oosterburen is de eerste net geleverd, met een hoop problemen, zie http://forum.pocketnavigation.de/tid1111696-sid.htm en http://forum.pocketnavigation.de/tid1114689-sid.htm
Groet,
JW
Ik neem aan dat door de nieuwe gebruikers niet erg goed is gekeken naar het commentaar, speciaal uit de laatste link.
Daarbij is de TS nog redelijk mild in zijn eindbeoordeling, maar feitelijk komt het erop neer dat het gewoon een heel slecht ontworpen apparaat is waarbij voornamelijk de traagheid op alle gebieden er uit springt. Zelfs apparaten van 10 jaar ouder hadden een duidelijk betere performance
Klopt, maar er zijn dit keer geloof ik wel wat meer verschillen tussen de Amerikaanse en de Europese versies om de een of andere reden...
Voor zover ik kan zien en lezen, support de Europese versie bijv. geen besturing d.m.v. spraak, de Amerikaanse versie wel. Vind ik overigens wel vreemd....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Europese versie doet dit volgens het commentaar wel. Weet zelfs de verschillen tussen de diverse dialekten!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

ik heb inderdaad geen spraakbesturing kunnen ontdekken en als je niet achteruit kan inparkeren moet
je misschien echt naar de rijschool terug dus maakt het late opstarten van het systeem en dus ook de achteruitrijcamara mij niet zoveel uit. heb immers een goede rijschool gehad! :D natuurlijk zijn er minpunten maar met het ontwerp is helemaal niets mis, hij ziet er mooi uit! enige problemen met de trage bediening, het opstarten en de flitspalen info die er matig op komen te staan hopen dat de volgende update als tie er komt hier en in andere kleine problemen met het systeem een eind aan maken. een slaapstand zou misschien een oplossing zijn voor vele ergenis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

djmelkpak schreef:ik heb inderdaad geen spraakbesturing kunnen ontdekken en als je niet achteruit kan inparkeren moet
je misschien echt naar de rijschool terug dus maakt het late opstarten van het systeem en dus ook de achteruitrijcamara mij niet zoveel uit.
?? Denk dat het probleem meer zit in het feit dat de navigatie pas na 1 a 1,5 minuut beschikbaar is....
Maar goed, zijn wel meer systemen die traag zijn bij het opstarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En de touchscreen reactietijd van soms 3 seconden, en de trage heberekening, en het trage zoomen en de trage kaartopbouw en de veel te kleine icoontjes etc etc
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Ter controle staat hier trouwens de update voor de Europese versie(s):
click:software update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

het zijn nogal wat zaken die niet in orde lijken, er zijn andere die dit beter voor elkaar hebben.

Welke navigatiesoftware gebruikt Pioneer voor deze nieuwe toestellen?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”