Ervaring met Avic-F900BT!!

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn Zen echter wel aangesloten op de aux in. Dit werkt wel (als je de AV2 iig aanzet) maar het lijkt wel of het geluid dan minder klinkt.
Ik heb zelf ook een Zen en als je de aux kabel onderaan in het witte aansluitblok steekt, is het geluid 100% sprankelender dan via de normale hoofdtelefoon-aansluiting. Het is een "bekend" probleem volgens Creative maar tot nu toe hebben ze er niets aan gedaan.

Het is goed om te lezen dat je kunt leven met de opstarttijd maar ik zou zelf bij een modern toestel 15 seconden het aanvaardbare maximum vinden voor alle functies
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chiel9
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:42

Bericht door chiel9 »

Ik heb zelf ook een Zen en als je de aux kabel onderaan in het witte aansluitblok steekt, is het geluid 100% sprankelender dan via de normale hoofdtelefoon-aansluiting. Het is een "bekend" probleem volgens Creative maar tot nu toe hebben ze er niets aan gedaan.
Dank je voor de tip :) Had ik wellicht zelf kunnen bedenken :roll:
Het is goed om te lezen dat je kunt leven met de opstarttijd maar ik zou zelf bij een modern toestel 15 seconden het aanvaardbare maximum vinden voor alle functies
Het is ook verre van idiaal en het is zeker een issue waar ze hard aan moeten werken. Ik vermoed dat naast Pioneer ook Microsoft hier een hoop in kan betekenen met het Windows CE besturingssysteem. De problemen zijn inmiddels wel bekend bij Pioneer en ik denk dat dit issue ook veel aandacht krijgt.

:idea: Misschien moeten ze een soort slaapstand verzinnen waarbij het systeem minstens een paar dagen in stand by kan blijven staan voordat het definitief uitgaat. Dan ben je voor de meeste ritjes verzekerd van een direct werkend systeem bij het instappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Na diefstal van mijn avic-d3 (waar ik gelukkig een diefstalcode op had gezet) vandaag mijn F900BT gekregen.
Men zegt dat die diefstalcode niet te kraken is dus ik hoop dat mijn oude D3 waardeloos is.
Wat mij opviel:

Er zit geen uitgebreide handleiding in in het pakket, die kan je downloaden? Raar want om iets goed te kunnen begrijpen moet je het ookm kunnen printen.
Ik mis heel veel handige zaken die ook wel op de D3 had.
Het scherm is kleiner maar wel veel scherper.
Reactie tijd is traag, vooral met inzoomen loop je vaak net iets te laat door.
Inzoomen is ook heel onhandig met die volume knop. D3 had dat beter geregeld
Opstarten is traag, erg wennen.
Mis de knop om Truus makkelijk uit te zetten. Truus heeft af en toe ook nog hele rare nederlandse uitspraken. Over 100 meter hebt u uw bestemming bereikt? Wat was er mis met de aanwijzingen van de oude pioneers?
Achteruit rijcamera doet het prima

Ik ga de nieuwe firmware 1.001900 installeren, misschien dat iets oplost?

Ik kom niet uit de volgende problemen:

Hoe kan ik in de 2D weergave de Koers boven zetten ipv Noord boven? Ik navigeer meestal 2D en met Noord boven is dat bijna niet te doen.

Heeft er iemand een duidelijke uitleg hoe ik van mijn Nokia N73 en mijn HTC S710 de telefoonboeken kan overzetten?

Kan ik ook een route voor bv 10 of 20 km blokkeren?

Is er al een nieuwe kaartsoftware beschikbaar? en hoe werkt dit? Downloaden op een SD kaart en uploaden naar de F900?

Wat is die TTS? Ik las iets over gesproken sms berichten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

TTS is Text to Speech
Hierbij leest een synthetische stem de standaard geformuleerde waarschuwingen voor. Hierbij is dus niet de hele tekst ingesproken, opgenomen en als geluidsfragment beschikbaar.
Over het algemeen krijg je daardoor wel veel informatie maar we zijn nog lang niet zo ver dat het ook echt natuurlijk klinkt, verre van dat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

mvdenzen schreef: .....
Ik ga de nieuwe firmware 1.001900 installeren, misschien dat iets oplost?

Hoe kan ik in de 2D weergave de Koers boven zetten ipv Noord boven? Ik navigeer meestal 2D en met Noord boven is dat bijna niet te doen.

Is er al een nieuwe kaartsoftware beschikbaar? en hoe werkt dit? Downloaden op een SD kaart en uploaden naar de F900?


Firmware 1.0019 lost voor zover ik weet alleen wat volume probleempjes op..
Veranderen van Noord of rijrichting boven kan alleen in de 3d mode. Om de een of andere reden is dit in de 2d mode niet mogelijk..... foutje?....
v.w.b. kaartsoftware, het systeem is net uit, dus uiteraard is er nog geen nieuwe kaartsoftware. Normaal voor Pioneer is zo 1 keer per jaar....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Veranderen van Noord of rijrichting boven kan alleen in de 3d mode
Weet je dat zeker?
Stel je hebt 3 D op staan met Noord boven en je rijdt naar het zuiden. Dan krijg je een heeeeellll erg raar beeld voorgeschoteld waarbij je alleen kunt zien wat achter je ligt!

Alle 3d presentaties geven een Head up beeld en Pioneer kan nauwelijks zo'n blunder hebben begaan
Normaal voor Pioneer is zo 1 keer per jaar....
Behalve voor de Avic 8 met ab, de ANH-P9R en ANH-P10MP waarvoor we al 3 jaar geen update hebben gezien en het twijfelachtig is of er ooit nog iets komt. Daarbij in aanmerking genomen dat voor de andere DVD apparaten nog nooit één update goed is geweest meteen bij het uitbrengen, de nieuwe 80MT heeft ook alweer gigantische gebreken die in Duitsland tot uitstel van verkoop leidden, zou ik hier niet al te veel waarde aan hechten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:
Veranderen van Noord of rijrichting boven kan alleen in de 3d mode
Weet je dat zeker?
Stel je hebt 3 D op staan met Noord boven en je rijdt naar het zuiden. Dan krijg je een heeeeellll erg raar beeld voorgeschoteld waarbij je alleen kunt zien wat achter je ligt!

Alle 3d presentaties geven een Head up beeld en Pioneer kan nauwelijks zo'n blunder hebben begaan
.
Ja, in de 2D mode kan je alleen "kiezen" voor Noord boven. In de 3Dmode heb je rijrichting boven en dmv tilt en rotate andere mogelijkheden....(al is in 3D mode de keuze rijrichting boven de meest logische natuurlijk)

Punt is dat je in 2D mode dus alleen Noord boven hebt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zet hem dan eens in Noord boven bij 3 D en maak een footootje terwil je naar het zuiden rijdt.
Dan zul je zien dat dit niet kan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Zet hem dan eens in Noord boven bij 3 D en maak een footootje terwil je naar het zuiden rijdt.
Dan zul je zien dat dit niet kan
Waar het om gaat (waar de vraag over ging) is dat in 2D mode in elk geval alleen "Noord boven" mogelijk is.... :wink: Bij de meeste systemen kan je in 2D mode kiezen....

Maar vwb 3D mode heb je glijk, en is "rijrichting boven" de enige optie, maar kan je via "tilt" en "rotate" nog wat geintjes uithalen...

edited 14:38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dus zelfs Pioneer was niet zo stom om zoiets te verzinnen :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Dus zelfs Pioneer was niet zo stom om zoiets te verzinnen :roll:
Nee, alleen hebben ze dus wel in tegenstelling tot al hun andere modellen vergeten om een "rijrichting boven" in de 2D kaart te implementeren..... :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gerritje schreef:Dus zelfs Pioneer was niet zo stom om zoiets te verzinnen :roll:
Volgens mij is Gerritje geen fan van Pioneer :wink:

Iemand al het telefoonboek van een Nokia overgezet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

quell schreef:
Gerritje schreef:Zet hem dan eens in Noord boven bij 3 D en maak een footootje terwil je naar het zuiden rijdt.
Dan zul je zien dat dit niet kan
Waar het om gaat (waar de vraag over ging) is dat in 2D mode in elk geval alleen "Noord boven" mogelijk is.... :wink:
Slechte zaak van Pioneer. Ik snap dat niet want de D3 had deze mogelijkheid wel en nu wijzigen ze dat zomaar?. Ze denken bij Pioneer zeker dat iedereen het leuk vindt om met een spannende 3D beeld te rijden. 2D vindt ik nog steeds de beste modus maar dan we met rijrichting boven. Anders heeft het geen zin.

Tot op heden vindt ik de F900 geen aanrader. De vooruitgang op het gebied van beeldscherpte wordt teniet gedaan door stomme programatuur manco's.

En waarom heeft men het navigeren naar postcodes eruit gehaald??? Onbegrijpelijk!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige natuurlijke wijze waarop je je echt goed kunt orienteren is met Noord boven, zoals elke gedrukte kaart op de hele wereld ook wordt gemaakt. Je gaat naar Spanje toe waarschijnlijk ook niet met de kaart achterste voren rijden om de weg te zoeken! Het vereist gewenning, dat zeker vandaar de voorkeur voor rijrichting.
Bovendien is het voor de opbouw van het scherm veel eenvoudiger en sneller om dit te verschuiven ipv iedere keer een volledig beeld te verdraaien. Daar wordt een systeem ontzettend traag van.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

quell schreef:
Gerritje schreef:
Veranderen van Noord of rijrichting boven kan alleen in de 3d mode
Weet je dat zeker?
Stel je hebt 3 D op staan met Noord boven en je rijdt naar het zuiden. Dan krijg je een heeeeellll erg raar beeld voorgeschoteld waarbij je alleen kunt zien wat achter je ligt!

Alle 3d presentaties geven een Head up beeld en Pioneer kan nauwelijks zo'n blunder hebben begaan
.
Ja, in de 2D mode kan je alleen "kiezen" voor Noord boven. In de 3Dmode heb je rijrichting boven en dmv tilt en rotate andere mogelijkheden....(al is in 3D mode de keuze rijrichting boven de meest logische natuurlijk)

Punt is dat je in 2D mode dus alleen Noord boven hebt....
Hoe heb je je telefoonboek overgezet? Ik krijg het met mijn Nokia N73 en 3110 niet voor elkaar. Graag een uitleg if possible :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

mvdenzen schreef:Hoe heb je je telefoonboek overgezet? Ik krijg het met mijn Nokia N73 en 3110 niet voor elkaar. Graag een uitleg if possible :wink:
Volgens amerikaans forum:
set phone to: always visible
f900: phone> settings > conection > add device> search > touch my phone
a900: "pioneer navi wants to connect" accept

f900: phonebook transfer > yes > ok> then it says loading and after a minute it says its finished.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

telefoonboek overzetten is gelukt. Alleen mijn N73 wilde niet echt.

Vandaag voor het eerst genavigeert met de F900. Ik ben blij dat ik de weg wist want anders was het niets geworden.
Erg vaag allemaal vergeleken met de D3. Niet over nagedacht allemaal door pioneer. Ik ben is staat om hem op MP te zettten en gewoon een D3 terug te kopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Groot gelijk! Dan kun je tenminste navigeren zodra je de contactsleutel omdraait :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basta
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008 20:55

Bericht door basta »

Mijn eerste post en ik begin gelijk te zeuren, maar het is niets persoonlijks hoor :wink:

Ik heb mijn unit geregistreerd zodat ik een jaar gratis flitspalen krijg. Deze heb ik er ook opgezet, geen problemen daar. Mijn vraag is de volgende: hoe zet ik de geluidswaarschuwing harder? Het is nu nauwlijks hoorbaar... een of ander vaag hondengeblaf. Met een muziekje aan hoor ik het echt niet!

Ook vroeg ik me af of het TING geluid wat je bij het bedienen van knopjes krijgt uit te zetten is. In de navi mode kun je het gedeeltelijk uitschakelen, maar dat geldt niet voor algemeen gebruik, zoals door menuutjes navigeren en het volume harder zetten op mijn stuurwiel. Nu hoor ik bij volume verhogen op het stuur steeds TING TING TING bij een paar klikjes harder... vreselijk irritant!

Thx!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

basta schreef:Mijn eerste post en ik begin gelijk te zeuren, maar het is niets persoonlijks hoor :wink:

Ik heb mijn unit geregistreerd zodat ik een jaar gratis flitspalen krijg. Deze heb ik er ook opgezet, geen problemen daar. Mijn vraag is de volgende: hoe zet ik de geluidswaarschuwing harder? Het is nu nauwlijks hoorbaar... een of ander vaag hondengeblaf. Met een muziekje aan hoor ik het echt niet!

Ook vroeg ik me af of het TING geluid wat je bij het bedienen van knopjes krijgt uit te zetten is. In de navi mode kun je het gedeeltelijk uitschakelen, maar dat geldt niet voor algemeen gebruik, zoals door menuutjes navigeren en het volume harder zetten op mijn stuurwiel. Nu hoor ik bij volume verhogen op het stuur steeds TING TING TING bij een paar klikjes harder... vreselijk irritant!

Thx!
even de site door lezen dan kan je zien dat het inderdaad niet voledig is uit te zetten is en wat betreft de blaffende honden daar word ik helemaal gek van moet er weer gouw van af kan jij na install van die flitspaal hem ook update??? ik niet namelijk en er staat dus ook niet alles op en ook zeker niet op de juise plaats

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basta
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008 20:55

Bericht door basta »

even de site door lezen dan kan je zien dat het inderdaad niet voledig is uit te zetten is en wat betreft de blaffende honden daar word ik helemaal gek van moet er weer gouw van af kan jij na install van die flitspaal hem ook update??? ik niet namelijk en er staat dus ook niet alles op en ook zeker niet op de juise plaats
Ok thx, had ik nog niet gevonden. Maar bij jou is het geluid van de flitspalen dus juist te hard?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

basta schreef:
even de site door lezen dan kan je zien dat het inderdaad niet voledig is uit te zetten is en wat betreft de blaffende honden daar word ik helemaal gek van moet er weer gouw van af kan jij na install van die flitspaal hem ook update??? ik niet namelijk en er staat dus ook niet alles op en ook zeker niet op de juise plaats
Ok thx, had ik nog niet gevonden. Maar bij jou is het geluid van de flitspalen dus juist te hard?
nee ik vind het niet te hard maar vind het geblaf zeer vervelend en ook lastig dat de gewone palen gewoon niet eens op staan of aan de juiste kant van de weg staan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

chiel9 schreef:Het is ook verre van idiaal en het is zeker een issue waar ze hard aan moeten werken. Ik vermoed dat naast Pioneer ook Microsoft hier een hoop in kan betekenen met het Windows CE besturingssysteem. De problemen zijn inmiddels wel bekend bij Pioneer en ik denk dat dit issue ook veel aandacht krijgt.

:idea: Misschien moeten ze een soort slaapstand verzinnen waarbij het systeem minstens een paar dagen in stand by kan blijven staan voordat het definitief uitgaat. Dan ben je voor de meeste ritjes verzekerd van een direct werkend systeem bij het instappen.
Die slaapstand is een mogelijkheid, maar feit is dat Pioneer met dit model er niet zoveel kan en wil veranderen. Alle aandacht gaat naar de nieuwe HD3.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

basta schreef:Mijn eerste post en ik begin gelijk te zeuren, maar het is niets persoonlijks hoor :wink:

Ook vroeg ik me af of het TING geluid wat je bij het bedienen van knopjes krijgt uit te zetten is. In de navi mode kun je het gedeeltelijk uitschakelen, maar dat geldt niet voor algemeen gebruik, zoals door menuutjes navigeren en het volume harder zetten op mijn stuurwiel. Nu hoor ik bij volume verhogen op het stuur steeds TING TING TING bij een paar klikjes harder... vreselijk irritant!

Thx!
Niet standaard, alleen door de unit te "hacken".... Maar als je niet weet wat je doet, zou ik dit niet aanraden.
Op het Amerikaanse forum zijn ze erachter gekomen hoe je via een truc in windows CE kan booten, en vandaaruit allerlei files kunt aanpassen. 1 van de hacks is het vervangen van de keybeep door een "stille" file, schijnt de response ook wat beter van te worden :wink:

o.a. click: hacks f900

.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

er is een nieuwe update deze er even opzetten weer wat probleempjes opgelost update is versie is 1.001900

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”