Ervaring met Avic-F900BT!!

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt op de site van Pioneer alle gegevens opzoeken. Maar de 700 is ook gewoon een TT met groot scherm. Zonder puls of gyro.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

help

Bericht door vin831 »

ok dat heb ik dan ook al wel gedaan maar ik lees tot mijn verbazing dat het een slecht app zou zijn en ik heb er vandaag 1 besteld het zou volgens zeggen een drama te zijn tijdens het opstarten en ik moet ongeveer een keer of 12 per dag gebruik van maken het gaat mij er dan dus om dat ik er geen spijt van krijg ik heb nu een rn300 in mijn vw zitten vandaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Afgezien van de kosten van de kosten voor de cd's is de RNS300 een perfecte navigatie.
Bestel dat ding van Pioneer onmiddellijk af. Tot nu toe is het een ramp gebleken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

help

Bericht door vin831 »

ok dat is erg duidelijk maar ik heb voor de rns300 de vdo 5000/of 5200 gehad werkte erg goed maar die rns 300 daar integen vind ik weer een ramp wat vind jij van de rns510 die is dan wel pas in feb weer leverbaar vind jij dat ik daar op moet wachten??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

tja, als je VDO gewend bent is alles toch minder....dus mijn combi kan ik je van harte aanbevelen!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wachten op de RNS510 of er eentje van MP plukken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Je kunt op de site van Pioneer alle gegevens opzoeken. Maar de 700 is ook gewoon een TT met groot scherm. Zonder puls of gyro.
Waar slaat dat OOK op? Toch niet op de F900BT, want die heeft wel een puls en gyroaansluiting, als ik eerdere postings goed gelezen heb?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even wat zoeken, dan kom ik bij de inbouwhandleiding van de F900BT en de F700BT http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... F900BT.pdf

Daarin staat een zin over de 700BT, zie plaatje.

Oftewel, de 700BT hoeft niet op de puls aangesloten te worden, maar kan dat wel? En als je het niet doet wordt 'ie onnauwkeurig?

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat OOK slaat op alle andere apparaten die zonder puls of gyro werken en daar hoort de 700 ook bij.
Reeds op de eerste pagina van de beschrijving van de beschikbare typen wordt dudielijk gemaakt dat de 900 de enige Multi Sensor Navigatie is van de nieuwe serie. En als je bij kenmerken kijkt zul je constateren dat er alleen bij de 900 een regel is waar staat: Multi-Sensor Navigatie Ja
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mkraker
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 10:30

Bericht door mkraker »

Ik heb nu 3 weken mijn AVIC-700BT. In deze tijd gereden naar Oostenrijk en veel nederlandse ritten.
Ok , compleet starten duurt ca. 1 minuut , radio doet het in 5 seconden. Voor de rest is het een fantastisch apparaat welke me nog geen enkele keer het bos in heeft gestuurd.

Nadat het systeem is gestart werkt het gewoon goed. Ook de SD kaart werkt naar behoren. Enige wat bij mij niet werkt is de IPOD, daar ik een te hoge software versie heb (2.0) , terwijl de AVIC-F700BT max. 1.4 ondersteund.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit apparaat en heb er geen spijt van.

gr. michel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt goed.
Ook maar eens in een vergelijktest viewtopic.php?t=11733 uitproberen? Ben je daarvoor in?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

mkraker schreef:Ik heb nu 3 weken mijn AVIC-700BT. In deze tijd gereden naar Oostenrijk en veel nederlandse ritten.
Ok , compleet starten duurt ca. 1 minuut , radio doet het in 5 seconden. Voor de rest is het een fantastisch apparaat welke me nog geen enkele keer het bos in heeft gestuurd.

Nadat het systeem is gestart werkt het gewoon goed. Ook de SD kaart werkt naar behoren. Enige wat bij mij niet werkt is de IPOD, daar ik een te hoge software versie heb (2.0) , terwijl de AVIC-F700BT max. 1.4 ondersteund.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit apparaat en heb er geen spijt van.

gr. michel.
wat heb jij hiervoor gehad als toestel...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Reha
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2008 16:38

Bericht door Reha »

mkraker schreef:Ok , compleet starten duurt ca. 1 minuut , radio doet het in 5 seconden.
gr. michel.
Ik begrijp dat je niet een adres kunt/mag programeren als de handrem niet is aangetrokken.
Houdt dat in dat je (minimaal) 1 minuut met handrem aan moet wachten in de auto voordat je je adres kunt instellen en daarna pas kunt wegrijden?

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Eea heeft niets met elkaar te maken.
De kabel die aan de handrem wordt vastgemaakt zorgt ervoor dat je alleen met aangetrokken handrem het systeem kunt bedienen. Als je deze kabel gewoon aan massa legt bereik je hetzelfde en kun je de unit tijdens het rijden bedienen.
Die 1 minuut wachttijd is de ervaring van diegenen die er misschien al aan gewend zijn dat het opstarten verschrikkelijk lang duurt. Nieuwe gebruikers melden een opstarttijd van 2 minuten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mkraker
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 10:30

Bericht door mkraker »

@reha
Ik kan gewoon mijn route intoetsen tijdens het autorijden , geen probleem.

@gerritje, bij mij duurt het toch echt niet langer dan 60 seconden, alhoewel dit uiteraard wel te lang is. Maar goed, buiten dat ben ik uitermate tevreden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mkraker
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 10:30

Bericht door mkraker »

Gentry schreef:
mkraker schreef:Ik heb nu 3 weken mijn AVIC-700BT. In deze tijd gereden naar Oostenrijk en veel nederlandse ritten.
Ok , compleet starten duurt ca. 1 minuut , radio doet het in 5 seconden. Voor de rest is het een fantastisch apparaat welke me nog geen enkele keer het bos in heeft gestuurd.

Nadat het systeem is gestart werkt het gewoon goed. Ook de SD kaart werkt naar behoren. Enige wat bij mij niet werkt is de IPOD, daar ik een te hoge software versie heb (2.0) , terwijl de AVIC-F700BT max. 1.4 ondersteund.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit apparaat en heb er geen spijt van.

gr. michel.
wat heb jij hiervoor gehad als toestel...
Hiervoor had ik een SONY navu92, dat vond ik nou een baggerding. :shock:
En daarvoor had ik een RNS300, mee tevreden , behalve de fileontwijking , die werkte absoluut niet , en hij onthield ook oude files. zeer irritant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

tja, dan is het al zoals je zegt, alles beter dan wat je had
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.avic411.com/forum/viewforum. ... =0&start=0
Als je niets te doen hebt: 4 paginas met daarin enkele duizenden posts alleen maar over problemen en storingen van de nieuwe F-series.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:http://www.avic411.com/forum/viewforum. ... =0&start=0
Als je niets te doen hebt: 4 paginas met daarin enkele duizenden posts alleen maar over problemen en storingen van de nieuwe F-series.
heb je ook zo'n site gevonden over de Kenwood DNX series? :roll:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar wil je nu echt dat ik jou verdrietig maak :?: :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

welja, dat kan ik er vandaag nog wel bijhebben.....makemyday
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

ter reparatie aangeboden

Bericht door hansvl »

Nadat het forum me een aantal jaren terug prima had geholpen met m'n vdo systeem, kom ik nu weer terug voor hulp.
Ook ik was de gelukkige om als één van de eerste de 900BT te mogen ontvangen. Schandalig dat deze door de kwaliteitscontrole is gekomen, maar goed de eerste update kwam al na 2 weken. (v.015) Nu, na 2 maanden, bleef het systeem maar opnieuw opstarten en kwam hier niet meer uit. Zelfs de inbouwer had na 2,5 uur geen oplossing. Apparaat is dus teruggestuurd na Pioneer.

Aangezien ik nu dus de aansluitingen kan zien heb ik de volgende vraag voor jullie: ik heb een passat 3C en zie dat de pulsdraad niet is aangesloten. Kan het zijn dat deze in de stekker zit met alle draden en dat hij het signaal hiervandaan pakt? Of heeft de dealer 'm niet aangesloten?

Verder nog een tip voor jullie: als je inlogt op pioneer is er nieuwe software beschikbaar voor de 900 (v.019). De verbeteringen ken ik dus niet, ik heb 'm nog niet kunnen installeren.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij een Passat moet de pilsdraad ook worden aangesloten achter het instrumentenpaneel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Bij een Passat moet de pilsdraad ook worden aangesloten achter het instrumentenpaneel
proost gerritje!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chiel9
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:42

korte review

Bericht door chiel9 »

Sinds gisteren is de Pioneer F900BT geinstalleerd in mijn Honda Civic Hybrid.

Veel gebruikersinformatie is niet te vinden op internet dus vind ik wel nuttig om mijn ervaringen met jullie te delen.

Firmware
Eerst heb ik een update uitgevoerd van 1.001500 naar 1.001600. Na registratie op de pioneer.nl site bleek ook een 1.001900 firmware beschikbaar, dus die daarna ook uitgevoerd. Bij die laatste wordt ook de Windows CE image overschreven van versie 6.0.6.0 naar 6.0.9.0. Het scherm bleef na de update zwart. Na handmatig herstarten door de motor uit en aan te zetten, deed alles het weer.
De 1.001600 versie zorge ervoor dat het volume van de SD of USB niet plotseling naar maximaal springt. Wat de 1.001900 voor verbeteringen brengt kon ik niet terugvinden.

Opstartsnelheid
Waar ik met een beetje vrees naar uitkeek was de snelheid van het sysyteem Vooral na de negatieve berichtgeving hierover. Wat mij betreft was de vrees ongegrond. Het klopt dat het systeem tot 1 1/2 minuut nodig heeft om volledig op te starten maar zoals eerder gepost werkt het geluid al na 5 seconden. Na een 1/2 minuut kan je al wat heen en weer navigeren in de schermen en na 1 1/2 minuut is mijn telefoon automatsch aangesloten. Ik vind dit prima werken en zeker geen punt om het systeem op af te schrijven. Al denken andere mensen hier blijkbaar anders over.

Algemeen
De algemene indruk van het systeem na het eerste speelkwartiertje is uitermate goed.
De telefoon, navigatie en AV bronnen werken goed samen. Navigeren van de een na de ander gaat redelijk makkelijk. Voor mensen die wat minder ervaring hebben met windows besturingssystemen hebben misschien iets langer nodig om de 'logica' van het systeem te leren kennen. Enig minpuntje tot nu toe is de eerder genoemde onmogelijkheid om de spraak navigatie aanwijzingen makkelijk uit te zetten tijdens gebruik. In de stad met veen bochten en afslagen krijg je dan wel onnodig veel onderbrekingen van je muziek die uit gaat tijdens de aanwijzingen (muziek blijft wel doorspelen). Voor mij niet heel storend.

De reactietijd is gevoelsmatig net iets te langzaam. Als je je daarop instelt is er echter prima mee te werken. Tip voor Pioneer is om in een volgende versie toch een iets snellere chip te gebruiken.

De draaiknop moet ik even aan wennen, de randen zijn glad en de knop niet heel groot wat draaien met mijn grote vingers wel tot een geconcentreerde taak maken. Gelukkig heb ik stuurwielbediening wat veelal voldoende is.

Navigatie
DVD kijken en navigatie instellen tijdens het rijden gaat bij mij wel. Ik weet niet of de dealer dit heeft 'geregeld' door de massa van de handrem aan te sluiten of omdat dit toch fabriek af gewoon zo werkt. In ieder geval is dit wel heel fijn.

De navigatie instellen en gebruiken werkt boven verwachting goed. Heel gebruiksvriendelijk en vergeleken met mijn Tom Tom 7 is de gebruiksvriendelijkheid minstens even hoog. Of de routes ook net zo goed zijn als Tom Tom moet nog blijken. De kaarten zijn in ieder geval ook van Tele Atlas.

Na registratie op de Pioneer site krijg je een code om een jaarlang gratis flitspalen info te krijgen. Dit heb ik gelijk geinstalleerd. Ik heb ze al wel op de kaart zien staan maar of ze ook een waarschuwing geven als je er één nadert weet ik nog niet.

Ook zit er verkeersinformatie op het systeem. Dit ziet er goed uit maar hoe dit verder te gebruiken en of routes hier automatisch op worden aangepast moet ik nog ondervinden.

AV bronnen
Op USB en SD muziek afspelen werkt prima. Ik heb een Ipod kabel maar nog geen iPod, dus hier (nog) geen ervaring. Mijn Zen echter wel aangesloten op de aux in. Dit werkt wel (als je de AV2 iig aanzet) maar het lijkt wel of het geluid dan minder klinkt. Eingelijk is dit ook geen aux aansluiting maar een AV aansluiting waar je ook video mee kan kijken en hier is ook een speciale kabel voor te bestellen. Ik denk er nu nog over om alle muziek op USB/SD te zetten of een iPod te gaan proberen.

DVD kijken gaat eigenlijk prima al is het nog niet heel zonnig geweest (qua reflectie). Wel een prima manier om je Muziek DVD weer eens te bekijken/luisteren.

Divx ook geprobeerd vanaf SD. Dit werkt maar niet alle formaten. Ik moet nog even onderzoeken wat wel en wat niet werkt. Als er mp3 en divx (of xvid) op de SD staan kan je hier eenvoudig tussen wisselen in het menu. Als je een grote divx laadt duurt dit wel even voordat deze geladen is.

De radio moet ik nog even onder controle krijgen. Hier zijn veel mogelijkheden en instellingen en niet allemaal even makkelijk herkenbaar. Het ziet er wel mooi uit met veel informatie over de zenders die je luistert.

Het volume is per AV bron apart in te stellen. Dit is wel makkelijk maar houdt ook in dat als je overschakelt op een andere bron het volume opeens anders kan zijn.

Telefoon
Mijn HTC Touch Cruise en Nokia 6300 werken allebei prima op de Pioneer. Echter kunnen ze niet allebei tegelijk gepared zijn, wat ik wel jammer vind.
De connectie wordt na 1 1/2 automatisch gemaakt.
Als iemad tips heeft om het volume van de microfoon harder te kunnen zetten hoor ik het graag. Ik klink nogal ver weg volgens de eerste bellers.
Het telefoonboek heb ik nog niet overgezet omdat ik zo snel nog geen functie vond om dit in één keer te kunnen doen. Hopelijk vind ik die nog.

Conclusie
De eertse indruk is dus goed. Ik denk dat ik hier heel tevreden mee ga zijn en dat ondanks kleine tekortkomingen het systeem behoorlijk functioneerd. Je moet het systeem even leren kennen. Zoals gezegd zal de een hier sneller in zijn dan de ander. Ik vind de vele (aansluit)mogelijkheden en functionaliteiten het de prijs waar(d) maken.

Oh ja, en je eigen (Honda) logo als opstartlogo gebruiken maakt het wel helemaal af :D







Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”