Ervaring met Avic-F900BT!!

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In het betreffende commentaar wordt trouwens ook enkele malen genoemd dat ie minder beroerd is dan de 7220 :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Met de 7220 heb ik geen ervaring.
Feit is wel dat de 8220 echt wel snel is, dat ie minder navigeert dan een VDO hoeven we niet over te discussieren, maar dat het verder een prima appraraat is bewijzen de verkoopcijfers wel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

maar dat het verder een prima appraraat is bewijzen de verkoopcijfers wel.
Jij als commerciële man zou toch moeten weten dat verkoopcijfers niete hoeven zeggen over de kwaliteit van het product. Hooguit over de marketing ervan. :?
En dat een apparaat zoals jouw `DomDom met een doosje` zo goed verkoopt zegt m.i. meer over het gebrek aan kennis van de kopers, dan over de kwaliteit. :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo langzamerhand wordt het tijd om eens een goed opgezette test te gaan doen met dit soort navi's. En wat mij betreft mag dat dan vergeleken worden met de onvolprezen VDO 5200. Want eerlijk gezegd, op deze wijze "vergelijken", dat mist wel een stuk objectiviteit, mede door het ontbreken van criteria.

Ik weet niet of het Duitse (Auto) Connect hier al iets over gepubliceerd heeft, in het verleden waren er wel diverse vergelijktesten. Daar viel op detail wel eens wat op aan te merken, maar op hoofdlijnen waren dat interessante vergelijkingen en testen.
Ik zal eens kijken of daar nog wat aan gedaan wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

djmelkpak ik he dus ook een zwart stipje in mijn rode navigatie pijl die er lekker in rond danst echt heel vaag ja :? verder vind ik het systeem wel erg mooi uit zien maar ja net wat indereen zegt hier hij is een beetje sloooooooom :lol: maar pioneer had gewoon een snellere processor erin moeten zetten voor windows CE en het is jammer dat ze dat niet hebben gedaan!!! SUKKELS :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

he eironman! heb je ook al gekeken of dat dansende stipje erin zit als de handrem aansluiting eraf is?
zo en zo moet ik van het weekend nog even achter de radio zijn dus kan ik het zelf ook testen
maar scheelt weer werk als jij dat al geprobeert hebt :) dan zal ik daar nog even over berichten
wat ik ook heb gemerkt is dat de navigatie stem niet goed in te stellen is met radio normaal
met een sd kaart kan het dan knoerthard zijn en anders met sd normaal en met radio bijna niet te horen :( maja.
vind het geluidje wel grappig als je te hard gaat bij een flitspaal die ingesteld is op max km jammer dat het niet standaard zo is als tie op 0km staat terwijl het systeem toch wel weet hoe hard je daar mag rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

nee nog niet getest met handrem eraf :lol: srry. Maar klopt je hebt geluid verschil bij andere bronnen en dat is echt onwijs veel beetje jammer wel mischien gaan ze er nog eens iets heel erg aan veranderen met firmware update want dat zou echt wel beter zijn want wordt er soms gek van. Ps laat me weten of het mysteriouse stippje nog weg gaat :shock: :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

eironman23 schreef:nee nog niet getest met handrem eraf :lol: srry. :shock: :?
Nu had ik al gezien dat spelling niet tot je sterke punten behoorde :oops: , maar dat je nog steeds navigeert en auto rijdt zonder de handrem eraf te halen wekt nog meer verbazing, wat heet, ontsteltenis :shock:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

handig moet je zijn he :wink: :wink: rij jij wel auto dan zonder handrem erop :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

ik vond het al zo stinken ineens in me auto! nu weet ik dus waarom!
het is de handrem! :D
ik laat wel even weten of het stippie verdwijnt eironman, als de AANSLUITING die op de HANDREM behoort aangesloten te zijn niet meer aangesloten is. ga er morgen naar alle waarschijnlijkheid aan werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

he djmelkpak hoe heb jij die flits poi's erop gezet want kom daar niet helemaal uit en in de handleiding staat er ook weinig over :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djmelkpak
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:55

Bericht door djmelkpak »

als je naar deze website gaat van pioneer
https://secure.pioneer.eu/int/pub/showL ... navgate.do
en je registreert je daar, dan krijg je als je je serie nummer invoert die op de doos staat een code om 1 jaar lang gratis flitspalen te downloaden voor je systeem! ps ook zonder de aansluiting op de handrem blijf ik dat stippie houden in het pijltje! :( binnenkort maar weer eens bellen met die rakkers van pioneer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

ja maar hoe krijg je ze dan op je navi want heb wel sd kaart lezer maar hij vind hem niet poi warner moet ik een speciale map maken??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LeonFR
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2008 23:41

Bericht door LeonFR »

eironman23 schreef:ja maar hoe krijg je ze dan op je navi want heb wel sd kaart lezer maar hij vind hem niet poi warner moet ik een speciale map maken??
Heel simpel eigenlijk..
Steek je blanco SD kaartje in de radio en zet hem op het contact. Wacht totdat ie helemaal is opgestart.
Zet de radio uit en neem het SD kaartje uit de radio en steek hem in de pc.
Start nu het POI Warner programmaatje en kies voor Nederlands en vervolgens 2x voor installaren.
Zodra je klaar bent, proggie afsluiten, kaartje uitnemen (veilig verwijderen) en in de radio steken.
Contact weer aan en in het opstartproces van de radio, neemt ie de POI's van het kaartje over.
Zodra de radio is volledig opgestart, ben je klaar en mag het kaartje er weer uit.

Laat even weten of het je gelukt is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LeonFR
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2008 23:41

Bericht door LeonFR »

Heeft trouwens al iemand het (te downloaden) programmaatje gevonden, waarmee je gereden routes kunt uitlezen.
En waarmee je eigen POI's offline kunt bewerken?
Het heet NavGate Feeds .. http://www.pioneer.eu/eur/products/10/2 ... eator.html

Ik kan dit programma nergens vinden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Bericht door juno »

Op de site van je link staat ook .......................
(link, details, etc. when available
Dus als ik dat zo lees zou ik zeggen dat het nog niet beschikbaar is :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eironman23
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:49

Bericht door eironman23 »

flitspalen staan er in ja dus werkt goed. En dat poi programma is er inderdaad nog niet staat in de handleiding wel dat hij gewoon van de website is te downloaden alleen moeten ze dus nog steeds het programma maken :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

Halo,

Even mijn ervaring neerpennen met de F 900BT.
Jongens laat dat toestel links liggen want het is ROMMEL !!!!!
Ik ben helemaal geen Pioneer-hater want in mijn tweede auto zit de AVIC-D3BT en dit toestel is op alle vlakken superieur aan de F900BT

Een kleine bloemlezing :

Tergend traag opstarten, zonder SD kaart of Ipod aangesloten een dikke 2 minuten eer je iets zinnigs kan doen !!
Ik had een SD kaartje van 8 Gb met Mp3'tjes insteken en plots was de opstarttijd meer dan 5 minuten !!!! dikwijls moest het toestel terug afsluiten om vervolgens opnieuw te starten...alvorens een streepje muziek te hebben was ik dikwijls al op de bestemming aangekomen.

Eens opgestart werkt alles ook behoorlijk traag, zelfs een nieuwe bestemming invoeren doe je best aan de rand van de weg en niet al rijdend.

Telefoon : inderdaad klinkt het bij de ontvanger van je oproep alsof je mijlen ver van de micro zit, alhoewel deze ongeveer 30 cm van mijn mond hangt...of je moet geweldig brullen wat bij lange conversaties irriterend werkt.

telefoongeheugen heeft ook een eigenaardigheid : het kan per naam maar één nummer aan terwijl dit bij de D3 niet zo was (daar had ik onder één naam soms verschillende nummers)

Ik heb dik spijt dat ik hiervoor 1200 euro heb moeten neertellen, het enige wat mij rest is dit zo snel mogelijk als tweedehands verkopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan kun jij je aansluiten in de rij van de heftig teleurgestelden. Daarvan zijn er er bij onze Oosterburen bosjes te vinden :twisted:
Slechte beurt van Pioneer. Met name de HD3BT doet het prima heb ik begrepen, beetje duur welliswaar maar niks mee mis. En de D3BT kan er ook mee door, met als duidelijk nadeel de DVD, die gewisseld moet worden....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Belgaboy schreef:Halo,

Even mijn ervaring neerpennen met de F 900BT.
Jongens laat dat toestel links liggen want het is ROMMEL !!!!!
.....
Heb je trouwens al wel de ge-update versie? Zo niet, wellicht dat dat wat helpt....
click:update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

Heb de F900BT slechts één week geleden gekocht en het toestel had de update al geinstalleerd...
Update was bedoeld om problemen met het plots verhogende volume op te lossen maar van sneller opstarten was geen sprake...
Heb ergens gelezen dat dit te wijten is aan een veel te trage processor voor windows CE het besturingssysteem van deze unit.
Er valt met een update dus weinig uit te richten !!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

help

Bericht door vin831 »

hoi mensen ik ben hier net nieuw maar daar gaat het mij nu even niet om ik heb vandaag de avic-f9oobt besteld maar zie nu weinig goeds moet ik het echt afzeggen????? ik heb nu een rn300 in mijn vw zitten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als je het mij vraagt.......en je kunt er nog vanaf.........afzeggen!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikwerd
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2008 13:48

Bericht door Strikwerd »

Als bv op een forum zoals http://avic411.com/forum/ kijkt, lees je dat veel problemen met de f serie van Pioneer opgelost zijn met de software update. Grootste probleem blijft de lange opstarttijd, maar dingen als trage bediening enzo en vooral de geluidskwaliteit van de bluetooth mobiele telefoonverbinding is enorm verbeterd.
Natuurlijk blijven er wensen en problemen over maar die zijn bij veel apparaten uit deze prijsklasse aan de orde, dus een nieuwe beschouwing t.o.v. bv de nieuwe Kenwood DNX modellen is op zijn plaats lijkt me.

Omdat de Pioneer wél met pulse aansluiting en een gyroscoop werkt waardoor navigatie ook op plekken met slechte GPS onvangst gewaarborgd blijft, is de F900 nu juist weer boven aan mijn lijstje komen staan - let wel voor een apparaat in deze prijsklasse !!

Gr.
Strikwerd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

help

Bericht door vin831 »

geld dit ook voor de f700bt ?? of moet ik de rns 510 kopen maar die is pas in feb 09 weer leverbaar dit ivm display modificatie(volgens mijn vw dealer)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”