Ervaring met Avic-F900BT!!

Jaapgubbels
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 23:04

Bericht door Jaapgubbels »

Ik heb de F900Bt nu al 4 maanden was eerst zeer te vreden.

Echter nu de laatste maanden liep hij een keer helemaal vast tijdens het navigeren en sinds dien doet hij gek.

Wanneer ik de gps antenne heb aangelosten loopt hij steeds vast wanneer ik het stekkerte er uit haal doet hij het normaal.

Hij is al terug gestuurd naar Pioneer en die hebben niks kunnen vinden...

Nieuwe software er wederom op gezet en het probleem is er nog steeds.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wanneer ik de gps antenne heb aangelosten loopt hij steeds vast wanneer ik het stekkerte er uit haal doet hij het normaal.
Dit is wel heel bizar. Ik hoop dat je bedoelt dat alle andere functies werken. Zonder antenne is navigatie vrij ingewikkeld.
Neem voor de zekerheid even een nieuwe GPS-antenne :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

Bericht door Puttie »

Elders op dit forum (en ook in dit topic) is al verwezen naar de laatste firmware update voor de AVIC-F900BT en naar het promofilmpje op YouTube daarover (www.youtube.com/watch?v=24tVA8vBT58). Na een tijdje "verdieping" in deze materie, lijkt mij de AVIC-F900BT toch uiteindelijk de beste (of minst slechte zo jullie willen) keuze in dit prijssegment. De overwegingen daarbij zijn m.i.:
* Betere navigatiescherm lay-out dan de "opgeblazen" Garmin-achtigen (zoals Kenwood)
* Wel hebben van snelheidspuls en gyro, in tegenstelling tot bv. Kenwood
* Goede audio- en video specificaties en recencies
* Redelijke opstarttijd met nieuwe firmware (hoewel ik het direct met iedereen eens ben, dat dit triest langzaam
blijft)
* Nadeel van VDO-PC-5200 combi met Kenwood DDX5022 en Kenwood KCA-BT200 (of Pioneer AVH-P4000DVD en
Pioneer CD-BTB200) lijkt mij (ondanks dat de VDO ongetwijfeld beter navigeert) het stoppen van VDO met de
after-market producten EN het feit dat bij een dergelijke combinatie, op de headunit een "externe" bron moet
worden gekozen om het navigatiescherm te kunnen zien. Hoe kun je dan tegelijkertijd een CD of MP3 afspelen, en
als dat al kan, dan zie je geen info over de CD meer. Of zit dat niet zo?

Tot slot heb ik zelf de neiging om het iets kleinere (plm. 6") scherm van de F-900 of ook de Kenwood 5220BT te prefereren boven een 7" scherm, doordat de volumeregeling een direct toegankelijke draaiknop zo zijn bedieningsvoordelen heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De VDO - Kenwood combi heeft juist het voordeel dat je alles onafhankelijk kunt kiezen, dus je kunt bij wijze dvd kijken of mp3 / ipod luisteren en kijken terwijl de navigatie gewoon doorgaat met praten via de externe speaker.
Dit blijft voor mij de reden om mijn huidige combi te behouden, vooral vanwege de enorme flexibliteit, zeker icm de MC5400 met VDO schermen achterin.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puttie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 19:17

Bericht door Puttie »

OK Gentry, dat snap ik. Maar ik zou graag de navigatie kaart willen zien (en horen via de separate speaker is prima, dat is wel een goede), en tegelijkertijd ge-insert) informatie over het radiostation of de CD willen zien. Zoals op mijn huidige Renault Carminat (dus VDO) fabrieks-af toestel. Dat kan volgens mij niet, omdat je heen en weer moet switchen tussen de schermen.
Overigens, alle respect voor je keuze voor VDO/Kenwood. Ik beslis binnenkort over een navigatietoestel voor mijn nieuwe wagen en de Kenwood/VDO combi is nog steeds een optie, maar....zie mijn eerdere respons.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik begrijp je dilemma, wat de Carminat kan met die teksten eronder kan mijn combi inderdaad niet, ik krijg wel een pop-up regel als het volgende nummer begint van mijn Ipod etc, maar daar blijft het bij. Even een correctie, de VDO Kenwood combi werkt alleen maar met de oudere DDX toestellen, dus niet met de 5022 en 8022

Ik weet niet hoe lang je nog kunt wachten, zowel Pioneer als Kenwood komen over 2 maanden met hun nieuwe lijn, Pioneer komt met de opvolger van de Avic HD serie, de F serie zou ik absoluut niet kopen nu omdat ik bang ben dat die in de toekomst minder goed ondersteunt zal gaan worden als de nieuwe HD serie.
En als de nieuwe Kenwood ook gescheiden rijbaan signalering zoals op de nieuwe Garmin toestellen krijgt is dat toch een serieuze optie, dat betekent namelijk dat ze grafisch ook beter zullen zijn hetgeen sommige hier als groot nadeel zien maar in de praktijk toch best meevalt, hij is duidelijk genoeg qua aanwijzingen, daar gaat het tenslotte om.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gentry schreef:....
Ik weet niet hoe lang je nog kunt wachten, zowel Pioneer als Kenwood komen over 2 maanden met hun nieuwe lijn, Pioneer komt met de opvolger van de Avic HD serie, de F serie zou ik absoluut niet kopen nu omdat ik bang ben dat die in de toekomst minder goed ondersteunt zal gaan worden als de nieuwe HD serie.
....
Interessant, is er al wat meer bekend over die nieuwe Pioneer HD serie ? Heb er verder nog niets over gehoord, ben wel nieuwsgierig :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

is mij nog niets over bekend, behalve dan dat mijn contactpersoon bij Pioneer zegt dat het een veelbelovend toestel is dat de F serie moet doen vergeten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Wanneer zullen ze die productlijn bekent maken. Dit gebeurd toch meestal op de CES of de CEBIT?

Zelf ga ik dit jaar naar de CEBIT. De CES is dit weekend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

hou het maar nauwlettend in de gaten daar en maak feutoos
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Hallo Gentry, weet jou contactpersoon bij Pioneer al iets over de prijsstelling van die nieuw HD serie?

Mijn AVIC-D3 is afgelopen november gestolen en gisteren is mijn AVIC-F900BT gestolen. :(
Zit nu toch weer te denken aan een nieuwe F900BT.
De JVC KW-NX7000 met afneembaar front vind ik niet zo mooi en ik lees er hier ook niet zulke positieve berichten over.
Netzomin over de AVIC-F900BT trouwens.....

Ik heb vandaag met Pioneer gebeld en gevraagd of er plannen zijn voor een model met afneembaar front, maar die zijn er niet zeiden ze.
Over een nieuwe HD serie hebben ze niks gezegd.

Bij het Pioneer nieuws op de CES website staat ook nog niets over de nieuwe HD serie.

Misschien moet ik toch maar even daarop wachten.....?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als je kunt wachten zou ik sowieso wachten, zowel Kenwood als Pioneer komen in april met nieuwe modellen.
De Pioneer die je nu had zou ik nooit willen iig
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ariemens1000
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2009 17:59

SD Kaart

Bericht door ariemens1000 »

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe auto, met Pioneer systeem Avic-F900BT. Kan iemand mij vertellen welke SD kaarten dit systeem leest en tot hoe groot (8 GB of zelfs hoger).
Alsvast bedankt voor ieders reactie!
André Riemens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

SD kaarten zijn niet te krijgen boven de 4GB.
Dan krijg je namelijk een ander format de SDHC.

Volgens de handleiding kan de Pioneer SDHC kaarten aan tot maximaal 8GB (blz 180)

http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... 0BT-DU.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krammetje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:52

Bericht door Krammetje »

Ik ben sinds 3 maand in het bezit van een Pioneer Avic F900bt en eigenlijk ben ik erg tevreden. De laadtijd is inderdaad een nadeel, alhoewel deze met de update wel verbeterd is. Verder is de bediening soms een beetje omslachtig, maar verder ben ik erg tevreden. Wel heb ik nog een drietal vraagjes:

1: Wanneer ik iemand bel hoor ik geen kiestoon. Bovendien hoor ik de eerste seconde wanneer iemand opgenomen heeft niets, wat soms best lastig is. Daarna zijn er geen problemen meer. Als telefoon gebruik ik een HTC Tytn II. Iemand die weet waar het door komt dat ik geen kiestoon hoor en/of waardoor ik de eerste seconde niets hoor?

2: Bij elke handeling die ik die via de stuurbediening of via de pioneer zelf hoor ik een geluid. In het navigatiegedeelte is dit geluid uit te schakelen, echter bij de rest (telefoon, radio, menu enzovoorts) niet.

3: Graag zou ik al mijn geluidsmedia op één schijfje (USB stick of SD kaart) zetten zodat ik niet de hele tijd nieuwe cd's erop hoef te zetten wanneer ik andere muziek wil luisteren. In de handleiding lees ik dat SD kaarten tot 8 GB worden ondersteund en USB-sticks tot 2 GB. Zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben? Is de laadtijd hiervan bijvoorbeeld niet te lang en is een grotere opslagcapaciteit echt niet mogelijk?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
The fox
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:50

tevreden met Avic f900bt

Bericht door The fox »

Ik ben sinds een maand ook in het bezit van de F900BT en ben er tot nu toe erg tevreden over.
Het opstarten zou sneller kunnen maar dat is iets waar ik me niet druk over kan maken. Het systeem is ingebouwd door de Volkswagen dealer dus zaken als DVD kunnen kijken tijdens het rijden zijn al geregeld.

Ook het contact maken met mijn Nokia en overzetten van 150 contactgegevens verliep probleemloos. Bellen is kraakhelder en goed te verstaan.

Ook niet onbelangrijk, het geluid is goed, met behoorlijk wat equalizer mogelijkheden (daar moet je wel even voor gaan zitten, want de instelling hiervan vergt even wat puzzelen).

USB-stick van 4 G erin, werkt prima. De bediening (USB) hiervan is ook gebruikersvriendelijk. (wat meer kleur zou leuk zijn).

Navigeren in 2D met rijrichting omhoog ontbreekt, dat vind ik wel jammer. Gelukkig werkt dit in de 3d stand wel goed. Waarschuwingen bij te hard rijden ervaar ik als prettig, gaat me dit jaar bekeuringen besparen. Het was leuk geweest als je de max.snelheid van de weg waar je op rijdt ook in het scherm had kunnen aflezen. Deze info is wel aanwezig,maar wordt niet afgebeeld.

Resten mij 3 vragen:
* volgens mij kun je instellen dat tijdens een navigatie-aanwijzing de muziek niet stopt, maar verzwakt wordt. Volgens de handleiding kun je dit instellen. De knop hiervoor heb ik ook kunnen vinden, maar de knop is bij mij uitgegrijst en kan ik dus niet instellen zoals ik dat zou willen?
* Het scherm voor de radiozenders had wat flitsender gekund (ala winamp of zoiets), is nu vrij sober. Is hier iets aan te doen?
* er schijnen ook 3d Orientatiepunten in het systeem te zitten. Ik heb er nog geen een gezien. Wie wel? Komen ze vanzelf in beeld of is hier een instelling voor nodig?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mennotootje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 15:17

Bericht door Mennotootje »

Ik gebruik de F900bt nu ruim een maand en ben redelijk tevreden. Ik heb een 16g usb volgepropt met muziek en dat werkt goed, alleen je moet na uit- en inschakelen deze er weer uithalen en er weer instoppen anders laad ie niet. Ditzelfde geld voor mijn 8G sdhc-kaartje en dat is jammer.
Ik heb ook een probleem met m'n HTC dual touch, ook ik heb geen belsignaal als ik iemand opbel en hoor na het opnamen de eerste seconde niks. Weet iemand hier een oplossing voor?
Wellicht heb ik de vraag over de grote van een usb stick hiermee gelijk beantwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rogervb
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2008 16:48

Bericht door rogervb »

Het probleem met de HTC telefoons is volgens mij een HTC probleem. Ik had dit met mijn TyTN II ook, nu ik een Nokia E71 op dezelfde carkit is het probleem opgelost.

The Fox, werkt jouw stuurwielbediening volledig na inbouw door de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

HTC werkt maar met weinig BT apparatuur goed
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krammetje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:52

Bericht door Krammetje »

rogervb schreef:The Fox, werkt jouw stuurwielbediening volledig na inbouw door de dealer?
Ik heb de F900BT ook laten inbouwen bij de Volkswagen-dealer. Harder en zachter en volgend en vorig nummer werkt, evenals het vrijwel geheel dempen van het geluid, maar verder werkt de stuurbediening niet volledig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KvE
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 09:06

MAP updates

Bericht door KvE »

Ik zie op Amazon.com de F900BT te koop staan, echter met USA kaarten.

Weet iemand hoe je de kaarten update van de F900BT?
Kun je zelf ergens europese kaarten kopen en op de F900BT zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat kan prima, alleen dan werkt de unit hoogst waarschijnlijk nog steeds niet en heb je een fraai toestel dat prima CD's speelt maar voor de rest één grote niet functionerende teleurstelling blijkt. Daarin zijn velen je voorgegaan die even slim een USA-koopje dachten te doen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mouse1277
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:34

Re: MAP updates

Bericht door mouse1277 »

KvE schreef:Ik zie op Amazon.com de F900BT te koop staan, echter met USA kaarten.

Weet iemand hoe je de kaarten update van de F900BT?
Kun je zelf ergens europese kaarten kopen en op de F900BT zetten?
Ja hoor, kan prima, kijk even hier: http://www.avic411.com/forum/viewtopic. ... 040c5e6c65.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kijk daar komt de aap uit de mouw! De Russische connectie :lol:
  • Je komt dus niet op een legale manier aan de bewuste software
  • Je moet eerst de navigatie firmware hacken
  • Daarna heb je nog steeds geen mogelijkheid om de Europese FM zenders af te stemmen vanwege de afwijkende spacing
  • Je hebt geen TMC voorziening
  • Het is de vraag of BT werkt zoals jij wilt
Maar by all means, ga je gang en koop zo'n ding en laat ons je teleurstelling weten.
Het is een leuke gok voor een toestel waarvan velen vinden dat het vanwege zijn "kwaliteiten" niet eens op de markt hoort te zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat laatste gold toen de 900 net op de markt kwam. Intussen is er een boel aan bijgespijkerd, het enige echte probleem is nog het trage opstarten van het systeem.
Mbt navigatie is er niet veel op aan te merken, zoals ik ook las in de laatste NaviConnect die net uitgekomen is.
Dat geldt uiteraard voor de units die nieuw zijn, voor de eerste series ligt dat anders. Opletten dus met wat je aankoopt.
En een voordeel: hij wordt nog gewoon op de puls aangesloten :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”