Ervaring met Avic-F900BT!!

mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Schade viel gelukkig mee, de dief heeft netjes de bekabeling losgeknipt en het dashboard niet vernield.
Ik hoop dat die looser gelukkig gaat worden met dit onding.

Die code is zeker zo te kraken?

En wat vinden jullie van de Kenwood DNX5220BT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die wordt er net zo makkelijk uitgejat als de Pioneer.
Maar wat betreft navigatie dien je te bedenken dat dit een toestel is zonder puls en gyro met alle beperkingen vandien. De herhalingsfrequentie van de positieupdate is ook slechts 1x per seconde en dat is anno 2008 ontoelaatbaar. Dat hoort zeker een factor 10 hoger te liggen voor een toestel zonder puls. Als je bedenkt dat met 1 positie per seconde de auto met 100 km/h al meer dan 30 m verder is, valt dit niet goed te praten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sprinterke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:53

Bericht door sprinterke »

ik ben zeer tevreden over de ALPINE NVE-N099P (dvd navigatie unit) + ALPINE IVA-W505R. Het enige wat er niet op zit is bluetooth, maar had ik niet nodig. Dit toestel is een verademing na de F900BT, het scherm is veel groter en duidelijker. En vooral dit systeem is supersnel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In welke prijsklasse valt dit systeem?
En hoe zit het met de kaart-updates, komen die met een goede regelmaat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sprinterke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:53

Bericht door sprinterke »

Systeem kost ongeveer 1700 euro (plaatsing inbegrepen). Kaarten zijn van 2007, wanneer er nieuwe uitkomen, en hoeveel die kosten moet ik nog eens uitzoeken. De kaarten zijn van SMART MAP PRO versie Z4.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gerritje schreef: Maar wat betreft navigatie dien je te bedenken dat dit een toestel is zonder puls en gyro met alle beperkingen vandien. De herhalingsfrequentie van de positieupdate is ook slechts 1x per seconde en dat is anno 2008 ontoelaatbaar. Dat hoort zeker een factor 10 hoger te liggen voor een toestel zonder puls. Als je bedenkt dat met 1 positie per seconde de auto met 100 km/h al meer dan 30 m verder is, valt dit niet goed te praten.
Dat is idd niet echt goed. Maar wat is een goed alternatief voor mijn eerste D3? Ik wil eigenlijk wel een alles in een systeem voor rond de € 1000,-

Ik heb een achteruitrij camera, bluetooth en stuurbediening nodig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

mvdenzen schreef:Schade viel gelukkig mee, de dief heeft netjes de bekabeling losgeknipt en het dashboard niet vernield.
Ik hoop dat die looser gelukkig gaat worden met dit onding.

Die code is zeker zo te kraken?

En wat vinden jullie van de Kenwood DNX5220BT
De 5220 is voor het door jou aangegeven budget het beste wat je voor dat geld kunt kopen, een heel goede BT en een prima navigatie (ondanks wat Gerritje zegt, hij voldoet prima en is snel genoeg), toch zou ik even doorsparen voor de 8220, die heeft toch iets meer uitstraling en veel meer mogelijkheden.
Alternatief is de Alpine inderdaad of de Clarion MAX983HD, laatste is retesnel, maar beide zijn toch duurder dan de Kenwood.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gentry schreef:
mvdenzen schreef:Schade viel gelukkig mee, de dief heeft netjes de bekabeling losgeknipt en het dashboard niet vernield.
Ik hoop dat die looser gelukkig gaat worden met dit onding.

Die code is zeker zo te kraken?

En wat vinden jullie van de Kenwood DNX5220BT
De 5220 is voor het door jou aangegeven budget het beste wat je voor dat geld kunt kopen, een heel goede BT en een prima navigatie (ondanks wat Gerritje zegt, hij voldoet prima en is snel genoeg), toch zou ik even doorsparen voor de 8220, die heeft toch iets meer uitstraling en veel meer mogelijkheden.
Alternatief is de Alpine inderdaad of de Clarion MAX983HD, laatste is retesnel, maar beide zijn toch duurder dan de Kenwood.
Bedankt voor het advies.
Ik zag de JVC KW-NX7000 staan met afneembaar front. Is dat nog een optie?
Ik zat te denken om gewoon een goed kluisje in mijn auto te bouwen voor het frontje.
Ik heb de specs van de nx7000 gezien en kan daar niet iets raars in vinden.

Op het forum vindt ik wel wat info maar dat is vanbegin augustus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De JVC heb ik geen ervaring mee, de ervaring die ik heb tav updates zijn niet positief.
Bedenk jezelf, ga je iedere keer het front eraf halen???
Ik zou als je nog geen alarm in je auto hebt daar eerst in investeren.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gentry schreef:De JVC heb ik geen ervaring mee, de ervaring die ik heb tav updates zijn niet positief.
Bedenk jezelf, ga je iedere keer het front eraf halen???
Ik zou als je nog geen alarm in je auto hebt daar eerst in investeren.
Het is een leaseauto Ssangyong Rexton uit 2007 met een van fabriek af alarm. Echter dat alarm werkt niet zoals het moet. Tot 2 keer toe is mijn navi al voor mijn deur eruit gejat. De verzekering betaald nog steeds maar het is niet echt mijn probleem. Ik heb het al regelmatig aangekaart bij de lease maatschappij en de dealer.

Mijn eerste was een D3 waar ik net een jaar van heb kunnen genieten. De 2e een F900 heeft er 30 dagen ingezeten :evil: Waarschijnlijk staan we op het favorietenlijstje nu.
Dat die F900 gejat is maakte me ninder droevig dan die D3. Die F900 was toch een waardeloos apparaat die ik niet zelf had uitgekozen.

Nu zoek ik weer wat nieuws en ga van mijn leasemaatschappij een goed alarm eisen.
Ze regelen dat maar met Ssangyong. Het is toch niet normaal dat er bij een auto van bijna €60k een alarm wordt geleverd dat het niet doet tot 2 keer? Ik begin het nu wel zat te worden die onzin met aangiftes.

Mijn dealer adviseerde de 5220BT van Kenwood (maar hij had ook al de F900 gekocht dus of dat een goed advies is weet ik niet) Ik moet dus binnen een budget blijven van de D3 een systeem uitzoeken die voldoet.

Het is een moeilijke keuze

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bij een Rexton van 2007 moet je toch het hele paneel rond de radio etc verwijderen om de radio er een beetje fatsoenlijk uit te halen, hebben ze dat ook die 2 keer gedaan?

Een idee is misschien om de nieuwe radio aan het metalen inbouwframe te fixeren en speciale schroeven te gebruiken om dat frame weer vast te zetten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gentry schreef:Bij een Rexton van 2007 moet je toch het hele paneel rond de radio etc verwijderen om de radio er een beetje fatsoenlijk uit te halen, hebben ze dat ook die 2 keer gedaan?

Een idee is misschien om de nieuwe radio aan het metalen inbouwframe te fixeren en speciale schroeven te gebruiken om dat frame weer vast te zetten.

Werkt gewoon met een slede en een afdek randje. Volgens mij zijn het professionals want de schade valt mee en er is niets onnodig vernield.
Dat van het frame is een goed idee. Nog beter is een goed alarm want dan laten ze lopen ze voorbij.
Mijn buurman heeft nog steeds een F900 in zijn alfa 159 maar die heeft van die rode leds knipperen in zijn raam. Die hebben ze dus laten zitten, waarschijnlijk om die leds.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Raar, de Rexton die ik onlangs gedaan heb daarvan moest ik het hele middenpaneel verwijderen.
Kun jij eens een foto van je dash hier plaatsen?
Sowieso zou ik die ledjes in de deuren maken als ik jou was.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gentry schreef:Raar, de Rexton die ik onlangs gedaan heb daarvan moest ik het hele middenpaneel verwijderen.
Kun jij eens een foto van je dash hier plaatsen?
Sowieso zou ik die ledjes in de deuren maken als ik jou was.
Ik zal die foto's plaatsen.
De leasemaatschappij gaat waarschijnlijk een navi met afneembaar front verplicht stellen. Dan blijft de keus beperkt tot de JVC NX7000 denk ik? Om zijn er nog andere goede alternatieven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Tja, dan wordt het misschien lastig...wellicht een klapscherm van Kenwood met een VDO PC?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chiel9
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:42

laatste firmware update

Bericht door chiel9 »

lekker ontopic die discussie over andere systemen :roll:

De laatste firmware (versie 20) werkt prima maar heb eigenlijk geen idee wat de verschillen zouden moeten zijn.
Of het wishfull denken is weet ik niet, maar het systeem lijkt een tikje sneller te zijn, of ik begin er gewoon aan te wennen...
Weet iemand waar Pioneer een changelog bijhoudt?

Verder hebben die prutsers van Pioneer de stuurwielbediening zo gemaakt dat bij radiozenders met de Channel toets niet van voorgeprogrameerde zender wordt gewisseld maar dat hij gaat zoeken op de FM band. Erg vervelend.

Meest irritant blijft dat ik niet goed verstaanbaar ben met de carkit. Ook niet als ik heel dichtbij in de microfoon praat. Met diverse toestellen geprobeerd dus het ligt echt aan de Pioneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Ik heb toch voor een JVC KW-NX7000 gekozen.
Ik wens iedereen hier met een F900BT serie succes en ik hoop voor jullie dat Pioneer het licht gaat zien met toekomstige firmware upgrades. Maar als ik de berichten op de buitenlandse fora's lees is de F serie een dood geboren kindje van Pioneer en gaat men er niet in investeren.

Voor diegene die deze site gevonden heeft VOORDAT hij een F serie aanschaft heb ik 1 advies:

KOOP HEM NIET, LEES HET FORUM EN LEES DE SLECHTE RECENTIES :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: laatste firmware update

Bericht door quell »

chiel9 schreef:...
Verder hebben die prutsers van Pioneer de stuurwielbediening zo gemaakt dat bij radiozenders met de Channel toets niet van voorgeprogrameerde zender wordt gewisseld maar dat hij gaat zoeken op de FM band. Erg vervelend.
....
Ik weet niet of het bij jou hetzelfde werkt, maar bij mij (hd3) maakt het dus uit of je de zoek(channel) toets lang of kort indrukt. Kort indrukken is zoeken, lang indrukken is volgende/vorige preset....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basta
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008 20:55

Bericht door basta »

Inmiddels draai ik uiteraard de meest recente firmware, maar ben nog steeds erg ontevreden over het apparaat. De spontane vastlopers en het af en toe schokken van de muziek zijn irritant, maar wat ik werkelijk een probleem vind is de belfunctie... Als ik door mijn muziek zit te bladeren terwijl ik aan het navigeren ben, en dan gebeld wordt, is het niet meer mogelijk om terug te schakelen naar de navi modus. Aangezien ik het navi geluid uit heb staan, kan ik dan dus pas weer zien waar ik heen moet als ik eerst mijn telefoongesprek beeindig en dan naar het navi scherm terug ga!!!! Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Teebeutel
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:41

Bericht door Teebeutel »

Das Telefon-, Navigations-und AV-Quellen arbeiten gut zusammen

das kann ich nicht bestätigen, denn wenn ich telefoniere ist das Navi nicht zu bedienen. Man kann auch keine Daten, wie Ankunftzeit usw., ablesen. Auch kann ich während des Telefongespräches, keine Adresse eingeben. Es kommt doch öfter vor, dass man zu einer neuen Adresse geschickt wird.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

nieuwe software update!

Bericht door hansvl »

Vanuit betrouwbare bron, heb ik vernomen dat eerstdaags (vandaag/morgen) er een nieuwe belangrijke update komt. Hierdoor zou het systeem opstarten in minder dan een derde van de huidige tijd, er een snellere gps fix plaatsvindt etc etc.

Houd de website dus in de gaten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Update doet oa het volgende:
- Opstarttijd ongeveer 30 seconden
- Touchscreen gevoeligheid aangepast.
- Zoomen verbeterd

Mogelijk deze week nog release
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Weet iemand of het mogelijk is een nokia N96 aan te sluiten, zodat je ook tv kan kijken op de f-900bt?

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tank
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2008 23:17

Bericht door Tank »

Gentry schreef:Update doet oa het volgende:
- Opstarttijd ongeveer 30 seconden
- Touchscreen gevoeligheid aangepast.
- Zoomen verbeterd

Mogelijk deze week nog release
Dat is goed nieuws!
Ik heb de F900BT besteld maar ben gaan twijfelen na het lezen van dit forum en zit te dubben om eventueel naar de Kenwood DNX 8220BT switchen, maar deze fix doet een hoop goed.
Als dan de meldingen mbt flitspalen nog beter geregeld kunnen worden is de F900BT volgens mij weer de beste optie, of zie ik dat verkeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Tank schreef:Als dan de meldingen mbt flitspalen nog beter geregeld kunnen worden is de F900BT volgens mij weer de beste optie, of zie ik dat verkeerd?
Laat ik het zo zeggen, ik zie het heeeeel anders.
De Pioneer heeft een mooier navigatiebeeld, maar voor de rest verslaat de Kenwood hem als je het mij vraagt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”