Ervaring met Avic-F900BT!!

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

vin831 schreef:er is een nieuwe update deze er even opzetten weer wat probleempjes opgelost update is versie is 1.001900
Het geen reeds dagen terug al werd gemeld :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

Gerritje schreef:
vin831 schreef:er is een nieuwe update deze er even opzetten weer wat probleempjes opgelost update is versie is 1.001900
Het geen reeds dagen terug al werd gemeld :oops:
ok vreemd mijn dealer is afgelopen vrijdag om 17.00 uur er pas van op de hoogte gebracht (sorry)

kan je mij dan vertellen wat er in is veranderd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niets om je voor te schamen.
Maar zoals wellicht uit mijn signature blijkt, heb ik niets met Pioneer en al helemaal niet met deze serie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

gerritje kijk ook eens op de site van pioneer ik had ook eerst die van julie 08 is ook versie is 1.001900 en ik heb hem vandaag die van aug 08 geupdate is dus ook versie is 1.001900 maar daar zit wel een verandering in dus is niet overbodig om deze er op te zetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

er was van de week een vraag over die flistspaal geblaf wat niet te horen was en is nu na die update wel te horen want als je je aan de snelheid houd is alles stil dus geen singiaal en als je nu te hard rijd dempt de muziek en begint het geblaf ( er is dus volgens mij wel een nieuwe update )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

mvdenzen schreef:
Ik ga de nieuwe firmware 1.001900 installeren, misschien dat iets oplost?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LeonFR
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2008 23:41

Bericht door LeonFR »

vin831 schreef:er was van de week een vraag over die flistspaal geblaf wat niet te horen was en is nu na die update wel te horen want als je je aan de snelheid houd is alles stil dus geen singiaal en als je nu te hard rijd dempt de muziek en begint het geblaf ( er is dus volgens mij wel een nieuwe update )
Vreselijk irritant!
als notoire hardrijder had ik voldoende aan 'n zacht tikkend achtergrond-geluid bij het naderen van een flitslocatie en een zacht (achtergrond) geblaf wanneer ik te hard naderde.
Nu, na de laatste update (versie x.x.19), valt mijn muziek stil als ik een flitslocatie nader! En dat zijn er nogal veel..
Instellen op simpel en proberen niet te hard te rijden dan maar.. en owee als je te hard rijdt.. dan ontneemt Pioneer je jouw muziek. vreselijk!!!

Volume van geblaf lijkt gekoppeld aan het volume van de stem. Daarmee heb ik het volume van de hond (wie verzint er deze geluiden?) kunnen afstellen.

Voor de rest ben ik overigens best te spreken over het ding.. niets is 100% perfect, toch? :D
Heb het idee dat de firmware upgrade ook iets positiefs heeft bracht! Sinds de update reageert ie beter en sneller op het aanraken van het scherm en zijn de config-instellingen beter af te lezen (maar daar kom je doorgaans na afregeling niet meer zoveel)
Seat Leon FR 2.0 tdi 125kw (170pk) met AVIC F900BT, iPod video & SD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basta
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008 20:55

Bericht door basta »

vin831 schreef:er is een nieuwe update deze er even opzetten weer wat probleempjes opgelost update is versie is 1.001900
Wat voor probleempjes lost deze update op? kan nergens echt een duidelijk verhaal vinden.

Trouwens, de hack heb ik inmiddels uitgevoerd, geen gezeur meer met de keybeep, maar vind je unit nog steeds ruk om eerlijk te zijn. Al is het alleen al het probleem dat tijdens bellen de unit niet meer bediend kan worden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

djmelkpak schreef:een goede zaak! even een vraag aan je. heb jij ook een kleine zwart bewegend stipje in je rode navigatiepijl? als tie in de nachtstand staat is tie wit vind het een beetje appart. pioneer helpdesk wist ook niet wat dat was. ik zat zelf dus te denken dat het komt, omdat het systeem denkt dat ie op de handrem staat dus zou jij dat ook moeten zien. anders is me puls misschien los geraakt achter. 8)
Is alweer van een tijdje geleden, maar las zojuist dat het stipje je werkelijke GPS positie aangeeft ( De positiepijl kan afwijken, aangezien normaal "snap-to-road" actief is). Indien het stipje in de pijl zit, mag je dus niet klagen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

navigatie terug + NavFeeds

Bericht door hansvl »

vanmiddag is m'n 900BT weer ingebouwd na reparatie. Moederbord navigatie-unit en nog iets vervangen.
Moet altijd 3 kwartier terugrijden, maar thuisgekomen nog geen gps-fix ........Ben benieuwd.

Zag op de site van pioneer dat de 19 software er niet meer opstaat. Wel staat nu de software om je eigen poi toe te voegen klaar om te downloaden. Gaat via verschillende manieren waaronder google maps (verzenden naar gps/pioneer)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

Bericht door hansvl »

update: na het verleggen van de gps antenne en deze tevens vervangen door een nieuwe was de fix snel gemaakt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

Bericht door hansvl »

kan iemand me helpen? De 19 versie heb ik kunnen downloaden, maar ik krijg 'm niet geinstalleerd.
Ik heb m'n kaartje geformatteerd, de hele map LPUE080 erop gezet, kaartje erin, motor aan, maar er gebeurt niets.
Toen dat niet lukte heb ik de map geopend en de losse onderdelen gekopieerd. Ook dan doet ie niets.
Wat doe ik fout?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sprinterke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:53

Bericht door sprinterke »

Wat ik ongelooflijk mis is de functie om in 2D view de bovenkant van de kaart met de rijrichting te zetten. Als ik me niet vergis is het in 2D view enkel mogelijk om het noorden bovenaan te zetten, en dat werkt dus niet handig. Ik kan ook moeilijk aannemen dat het niet in te stellen is. Misschien kijk ik erover ?
Ook is het niet mogelijk een HTC TyttnII te koppelen met Bluetooth.
Het opstarten is zeer traag, de achteruitcamera is wel sneller beschikbaar.
Reactietijd bij aantoetsen is ook te langzaam.
Voordien had ik een AVIC uit 2001 (weet de naam niet direct meer), die zijn navigatie gaf ook in vogelvlucht een rode lijn naar je bestemming, dat was wel praktisch. Ook kon je daar kiezen tussen een aantal routes, snel, kort, groen, ... bij de nieuwe heb je die keuze niet telkens.
Meer ervaringen volgen nog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik ongelooflijk mis is de functie om in 2D view de bovenkant van de kaart met de rijrichting te zetten. Als ik me niet vergis is het in 2D view enkel mogelijk om het noorden bovenaan te zetten, en dat werkt dus niet handig. Ik kan ook moeilijk aannemen dat het niet in te stellen is. Misschien kijk ik erover ?
In een andere discussie werd er gesteld dat dit alleen in 3D mode mogelijk was. :?
quell schreef:Veranderen van Noord of rijrichting boven kan alleen in de 3d mode. Om de een of andere reden is dit in de 2d mode niet mogelijk..... foutje?....
Misschien had je toch je TNS600 maar moeten houden. Daarvan is in ieder geval bewezen dat het een betrouwbaar systeem is! :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sprinterke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:53

Bericht door sprinterke »

De TNS600 heb ik nog hoor. Ik hoop dat er vlug een update komt voor dit 2D Noordprobleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansvl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2004 10:01

Bericht door hansvl »

na alle mindere geluiden nu ook maar eens een positief geluid:
door het vervangen van het moederbord werkten mijn flitspalen info niet meer. De software dacht natuurlijk dat het een andere computer was. Nadat ik een mail had gestuurd naar pioneer kreeg ik heel snel een antwoord met een aantal oplossingen. Helaas bleken deze niet te werken, hetgeen ik ze terugmailde.
Dezelfde ochtend (!) kreeg ik een telefoontje (!) van ze uit belgie dat ze de vraag gingen doorspelen naar de ingenieurs. Hierdoor kon hij niet beloven dat ik binnen 2 dagen een antwoord kreeg, en dat het misschien 3 dagen ging duren.
In deze tijd was ik positief verrast door dit serviceniveau

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

En we zijn nu enkele dagen verder. Al een reactie van pioneer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wegens leveringsproblemen bij VW met de RNS510 werd in de afgelopen tijd de klanten als alternatief o.a. een F900BT aangeboden. Van de 9 afgeleverde systemen zijn er ook 9 weer terug gekomen omdat geen van de klanten ook maar in de verste verte tevreden was over het toestel. De dealer is hier ook weer ijlings mee gestopt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Sinds een paar dagen een probleem met het wachtwoord.
Na invoeren vraagt hij soms weer opnieuw het wachtwoord.
Heel vreemd, de auto kan een nacht geparkeerd staan en als ik daarna start, start de F900 zonder problemen op.
Daarna kan die bij bv het afzetten van het contact voor 5 minuten, het opstart wachtwoord vragen.
Dit gebeurd regelmatig op onverklaarbare momenten

Iemand een idee

En laatst zag ik in een keer MSNDIRECT in mijn scherm.
Hoe kan ik dit zien en wat is het want ik kan het nu nergens meer vinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basta
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008 20:55

Bericht door basta »

Weet iemand hoe je die @#$%$ flitspalen weer kunt verwijderen uit het systeem?
Ik heb de orginele SD inhoud niet meer waarmee ik ze erop heb gezet, heb die kaart namelijk gewist.

Het volgende heb ik geprobeerd: opstarten met SD kaart erin (dan wordt device bestandje aangemaakt), die vervolgens in pc stoppen en het update progje runnen. Eerste wat me dan opvalt is dat ik NIET voor de optie uninstall kan kiezen. Dus ik kies eerst voor install en als dat op het kaartje staat run ik het progje nogmaals, om dan voor remove te kiezen. Dan stop ik hem in de auto... maar de palen blijven bestaan.

Wat nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sprinterke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:53

Bericht door sprinterke »

Pioneer heeft bevestigd dat er geen aanpassing komt om de kaart met de rijrichting naar boven te zetten (2D).
Gisteren heeft de installateur de F900 vervangen door een ALPINE systeem Alpine IVA-W502R + NVE-N099P, moet zeggen dat dit écht wel top is, een 7 inch scherm, zeer snel, en de menu's die Alpine hier gebruikt lijken zeer veel op de oude Pioneer menu's (AVIC-60). Mijn oordeel over de F900, goed voor mensen die nooit eerder een navigatiesysteem hadden en veel tijd hebben om de zaak te bedienen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vin831
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:02

Bericht door vin831 »

er is weer een nieuwe update xxx20 ik weet nog niet wat er is veranderd ik ga er morgen mee rijden als ik het weet laat ik het wel weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Vanmorgen is mijn F900 uit mijn auto gejat!
Ik heb wel de securituycode erin gezet dus ik hoop dat ze er niets aan hebben.
Het enige voordeel is dat ik nu een nieuwe moet kopen en dat zal zeker geen F900BT worden!

Wat kunnen jullie me adviseren? Ik heb een D3 gehad die prima beviel.
Wat is op dit moment de beste keuze?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's balen :twisted:
Valt de schade verder mee?

Moeilijke keuze, er is op dit moment niet een éénduidige winnaar.
Mijn keuze zou nog altijd zijn een VDO PC 5200, gecombineerd met een Kenwood Headunit. Dat moet dan wel een iets ouder type zijn dan de 8220, die werkt niet samen met de 5200.
Desgewenst kan Gentry je wel helpen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vanmorgen is mijn F900 uit mijn auto gejat
!
Pleit ook niet echt voor het IQ van de dief :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2602
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1343
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 661
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1301
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 374

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”