CNDV_50-MT perfect op Avic-X1

Melissa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:09

CNDV_50-MT perfect op Avic-X1

Bericht door Melissa »

Aanzienlijke verbetering ten op zichte van de standaard DVD die bij de X1 zit.

Volledige postcode-database en een overzichtelijke scherminfo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: CNDV_50-MT perfect op Avic-X1

Bericht door JW »

Melissa schreef:Aanzienlijke verbetering ten op zichte van de standaard DVD die bij de X1 zit.

Volledige postcode-database en een overzichtelijke scherminfo.
Hoe ver gaat die data-base, is dat incl. huisnummers in de straat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

is het accuracy probleem ook opgelost? Dus geen afwijking van 50 meter meer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Wat me trouwens ook interessant lijkt te weten is hoe het met de actualiteit gesteld is van de nieuwe DVD.
Staat bijvoorbeeld de A12<>A30 aansluiting bij Ede er op? En hoe zit het met de N11 naar/bij Alphen a/d Rijn?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Melissa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:09

Bericht door Melissa »

Inderdaad alleen postcode en huisnummmer en rijden maar....perfect

ik rijd er nu een paar dagen mee, maar nog geen problemen ondervonden. Nu eindelijk een duidelijke (grotere) aanwijzingspijl. Heeft nog wel een kleine afwijking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Melissa schreef:Inderdaad alleen postcode en huisnummmer en rijden maar....perfect

ik rijd er nu een paar dagen mee, maar nog geen problemen ondervonden. Nu eindelijk een duidelijke (grotere) aanwijzingspijl. Heeft nog wel een kleine afwijking.
Kun je dat wat nader preciseren? Hoe ervaar je dat nu, is het niet meer als voorheen, oftewel dat je een kruising al voorbij bent en dan pas een instructie krijgt zoals ik hier wel gelezen heb? :oops:

En hoe zit het met de actualiteit van de kaarten. Zitten de N11 en de A12<>A30 er nu wel op, zie m'n eerdere posting?

Dat zijn denk ik belangrijke zaken om te weten voor díe X1 rijders die overwegen de CNDV-50-MT aan te schaffen.
Kun je ons daarover informeren?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

Ik ben sinds kort in het bezit van de CNDV-50MT, moet zeggen dat het echt een verademing is.

* De nauwkeurigheid van mijn systeem is extreem verbeterd, niet te vergelijken met de vorige versie(CNDV-40MT).
* TMC is geupdate met de laatste versie
* Er wordt nu op zeer duidelijke wijze aangegeven op welke rijstrook er gereden moet worden bij een instructie op de snelweg. Bovenin het scherm verschijnen een x aantal zwarte pijlen op grijze achtergrond(als een soort asvalt ;)) één of meerder pijlen zijn groen om aan te geven welke rijstrook gekozen dient te worden.
* Kaartmateriaal is op het eerste gezicht ook verbeterd, in mijn woonplaats wordt eind dit jaar bijvoorbeeld een rotonde aangelegd, deze staat er al op. Verder nog geen fouten tegen gekomen.
* de 'vehicle dynamics' zijn uitgebreid met extra lay-outs, functioneel niet verbeterd, maar ziet er wel leuk uit :D

Verder zijn er nog een aantal bugs uit de vorige versie(s) verholpen, zoals de 'ping' die maar terug bleef komen. Ik ben zeer tevreden met de nieuwe software, en ben blij dat Pioneer deze update uitgebracht heeft. Alleen de prijs is iets minder, 375 euro (bij Halfords).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ernstjan,

Bedankt voor je bericht, en de bevestiging dat deze DVD een duidelijke verbetering is tov de eerste versie.

Zou je nog kunnen toelichten wat je bedoelt met
TMC is geupdate met de laatste versie
En heb jij al kunnen zien/bekijken of de eerder genoemde N11 en de aansluiting A12<>A30 er nu op staan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

Hallo JW,

De TMC software is geupgrade van versie 2.5 naar 3.0, in deze nieuwe versie kunnen meer type verkeersincidenten worden weergegeven. Ben ze eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen, feit is wel dat ik veel meer incidenten in de lijst zie in de gemiddelde ochtend/avondspits.
Wat ik verder nog vergeten was in mijn vorige post, het menu is veeeeel sneller geworden. Het reageert allemaal net even wat soepeler.
Er zitten meer POI's in, tankstations, supermarkten en heeeel veel fast food ketens :) Bij sommige zit nu zelfs het bedrijfslogo!
En.. (belangrijk punt) de afrit nummers zitten er in, dit vond ik ook een groot gemis in de CNDV-40.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

Ohja, voor ik het vergeet, ik kom zelf eigenlijk nooit in de buurt van de N11. Als jij een makkelijke manier weet om dit te testen wil ik dit wel voor je doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

ernstjan schreef:Alleen de prijs is iets minder, 375 euro (bij Halfords).
Ik wil niemand diep ongelukkig maken :( ,maar je kunt deze DVD gewoon bij Pioneer bestellen (nr: CNDV-50MT-UPX). Voor de vaste prijs van € 219,-- (excl verzendkosten). Dit neemt niet weg dat dit nog steeds veel geld is.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ernstjan schreef:Ohja, voor ik het vergeet, ik kom zelf eigenlijk nooit in de buurt van de N11. Als jij een makkelijke manier weet om dit te testen wil ik dit wel voor je doen.
Ik ken de Avic X1 niet dus moet ik even gokken hoe dat daarbij kan.

Bij mijn VDO MS 5500 kun je het doen door een willekeurige bestemming in te geven in Alphen en dan de bestemmingskaart te kiezen. Díe kaart kun je vervolgens van schaal veranderen en ook verschuiven. Dan zie je precies hoe de wegen daar lopen, en dus ook of de N11, die ten zuiden van Alphen loopt en de verbinding vormt tussen de A12 bij Bodegraven en de A4 bij Leiden er helemaal op staat. Dus niet alleen het stuk van Alphen naar Leiden, dat bestaat al wat langer, maar met name het stuk tussen de A12 en Alphen.
Die simulatie kun je dus ook doen door Bodegraven in te geven, misschien nog makkelijker dan Alphen.
Ik ben benieuwd of dat bij jou ook zo kan worden gecheckt.

Ditto de aansluiting van de A30 op de A12 bij Ede.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alleen de prijs is iets minder, 375 euro (bij Halfords).
Ernstjan, volgens Pioneer http://www.pioneer.nl/files/nl/CarPrijs ... rlands.pdf is de prijs inderdaad € 219 dus ik stel je voor om even bij Halfords te reclameren dat ze een vergissing hebben begaan. Desnoods via Hoofdkantoor te Veenendaal. Men is (Uit ervaring) uitermate coulant in dit soort gevallen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

bedankt voor de tip(s), maar ik heb de dvd zelf niet bij de halfords gekocht.. heb er alleen geinformeerd naar de prijs..

JW, ik ga vanavond kijken of de N11 en A30 aansluitingen op de A12 er op staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

JW,

Ik was trouwens pas nog in Alphen a/d Rijn, en heb toen de N11 genomen om thuis te komen(regio Rotterdam).
Even simpel uitgelegd, ik kom vanaf het industrieterein en ga bij het BP tankstation naar links(dat is de N11 toch?).
Toen kwam ik inderdaad op de A12 uit.. als ik naar rechts ga volgens mij de A13, toch?
Sorry, mijn topografie is niet echt goed..
Dit ging goed, (normaal gesproken ga ik daar naar rechts, als ik naar Krimpen a/d IJssel rij) de N11 staat er dus compleet op(als het inderdaad de N11 is waar ik het over heb)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Heb de nieuwe disc 1 dag geprobeerd en hij bevalt me wel. Veel veranderingen, ook in de interface. Het scherm is er daardoor wel drukker (voller) op geworden, mede omdat ik het gevoel heb dat ook alles een beetje groter/vetter is gemaakt om de leesbaarheid te vergroten.
Niet alleen de interface is aangepast, ook staan er nieuwe wegen op en zijn sommige oude fouten gecorrigeerd.
Een uitgebreidere ervaring is te lezen op dit Engelstalige forum.
Je kan ook om je te orienteren eerst bij Pioneer de NL-handleiding downloaden via deze link. Klik met rechter muisknop en selecteer Save as want er komt 7 Mb aan PDF binnen dus het duurt even.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ernstjan schreef:JW,

Ik was trouwens pas nog in Alphen a/d Rijn, en heb toen de N11 genomen om thuis te komen(regio Rotterdam).
Even simpel uitgelegd, ik kom vanaf het industrieterein en ga bij het BP tankstation naar links(dat is de N11 toch?).
Toen kwam ik inderdaad op de A12 uit.. als ik naar rechts ga volgens mij de A13, toch?
Sorry, mijn topografie is niet echt goed..
Dit ging goed, (normaal gesproken ga ik daar naar rechts, als ik naar Krimpen a/d IJssel rij) de N11 staat er dus compleet op(als het inderdaad de N11 is waar ik het over heb)
Hallo,

Waar die BP pomp ligt weet ik eerlijk gezegd niet. Maar kijk maar eens op bijgaande kaart http://www.maporama.com/share/Map.asp?S ... &ZoomSet=7, daar zie je de N11 lopen ten zuiden van Alphen, hier wordt 'ie bij een wat grotere schaal A11 genoemd. Deze vormt de verbinding tussen de A12 bij Reeuwijk en de A4 bij Leiden. Dat stuk vanaf Alphen naar de A12 is nieuw het andere stuk naar de A4 bij Leiden is er al langer.
De hele weg is nu een 100 km/u vierbaans autoweg, welliswaar met wat stoplichten, maar je rijdt niet meer langs de Oude Rijn van Bodegraven naar Alphen zoals voorheen

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

Bericht door ernstjan »

Hallo,

Sorry voor de late reactie. Ik ben vandaag in Alphen geweest, en heb de N11 gevolgt tot de A12. Sterker nog, ik plande mijn route naar Capelle a/d IJssel, en Navi stuurde mij over de N11.
Oftewel, de N11 staat er op :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ernstjan schreef:Hallo,

Sorry voor de late reactie. Ik ben vandaag in Alphen geweest, en heb de N11 gevolgt tot de A12. Sterker nog, ik plande mijn route naar Capelle a/d IJssel, en Navi stuurde mij over de N11.
Oftewel, de N11 staat er op :)
Da's mooi :) Bedankt voor de bevestiging :Yes:
Nou nog even te weten zien te komen of die A30<>A12 aansluiting er op staat, maar dat zal haast wel. Wie bevestigt dat :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwklaassen
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2005 14:57

Bericht door pwklaassen »

Als ik die nieuwste (50) versie er op zet. kan ik dan altijd nog terug naar mijn originele (40) versie???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pwklaassen schreef:Als ik die nieuwste (50) versie er op zet. kan ik dan altijd nog terug naar mijn originele (40) versie???
Waarom zou je dat doen?
Heb je eerst een dikke 200 Euri gespendeerd en dan je ouwe weer terug er op?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=4711

Dit goed lezende kan ik wel begrijpen dat sommigen weer terug willen naar de 40MT
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:viewtopic.php?t=4711

Dit goed lezende kan ik wel begrijpen dat sommigen weer terug willen naar de 40MT
De reacties hierboven lezende, die ik niet anders kan interpreteren als zijnde enthousiast over de nieuwe DVD in vergelijking met de vorige, zet ik wel een paar vraagtekens bij de duitse postings.
Eigenlijk is er daar maar eentje die zegt dat de nieuwe niet goed is, een ander zegt dat 'ie het geld voor de nieuwe niet over heeft omdat er weing verbeterd/veranderd zou zijn tov de 40. Maar niemand gaat terug naar de 40 :!:

Het engelse forum is overwegend, tot zeer, positief over de 50.

Daarbij moet bedacht worden dat het bijna altijd de negatieve reacties zijn die je leest op een forum, die komen van mensen die een probleem hebben en die hulp/bevestiging zoeken. Tevreden gebruikers gaan niet zomaar het internet op om te kijken waar ze van hun tevredenheid blijk kunnen geven.
Dit is al eens eerder op dit forum geschreven, het is goed om dat nog eens te benadrukken.

Als ik een Avic X1 zou hebben, zou ik de nieuwe 50 aanschaffen, geen twijfel daarover. Nobody is perfect, ook deze DVD niet, maar toch.....
Aan PWKlaassen om te besluiten wat híj gaat doen, al dan niet de 200 Euri uitgeven voor de nieuwe versie.
Eenmaal die aangeschaft hebbend ga je uiteraard niet meer terug :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW,

Je hebt in principe gelijk maar de laatste paar postings in deze posting doen ons weer twijfelen aan de correcte implementatie van het TeleAtlas materiaal (de 40MT en de 50MT). Een poster vindt zelfs de zelfde fouten in de software als bij de (nieuwe) TomTom. Ook de verandering in de spraaksturing blijk een probleem.
Ik proef uit deze en andere postings dat men er niet geheel van overtuigd lijkt dat de nieuwste DVD ook inderdaad is gebaseerd op het meest recente kaartmateriaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Het zijn allebei TA based DVD's, en tsja... Maar da's een ander verhaal, daar hebben we al eens een topic en een poll aan besteed :wink:

Dat de DB van de 50 verser is dan die van de 40 is wel zeker. De eerder genoemde N11 langs Alphen stond niet op de 40, dat weet ik van een vriend met een X1 die daar woont, nu staat de N11 wel op de 50. En zo zal het ook wel zijn met de A30<>A12 aansluiting.
Maar dat het niet een DB is van, laten we zeggen januari 2005, da's ook wel zeker. Zal wel ergens medio 2004 zijn gok ik zo, hopelijk komen we daar nog eens achter.

Desalnietemin, de 50 heeft dus niet alleen een nieuwere DB maar is ook sneller en nauwkeuriger zoals een aantal mensen gemeld hebben. Dat zou alles bij elkaar voor míj, als ik een X1 zou hebben de reden zijn 'm wel aan te schaffen, ondanks de negatieve uitlatingen hier en daar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 452
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 494
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 758
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 440
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1247
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 366
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 653

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”