CNDV_50-MT perfect op Avic-X1
-
- Junior Member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15
Ik weet niet hoe bedrijven als Teleatlas en Navteq werken, maar ik kan me niet voorstellen dat in de database de actuele situatie van een bepaald moment (zeg januari 2005) staat. Zo kom ik bijvoorbeeld zowel op de 40 als op de 50 versie van de teleatlas dvd niet alleen soms wegen niet tegen die er wel al zijn, maar het omgekeerde komt ook voor: een weg/rotonde die er nog niet is (en verdomd, een paar maanden later is die weg/rotonde er wel!) Is het niet zo dat deze bedrijven afhankelijk zijn van data die uiteindelijk door gemeentes/provincies worden gemaakt en dat de actualiteit van de database dus afhankelijk is van de actualiteit van die aanlevering? Soms levert men een achterhaalde kaart aan, soms een plan, althans dat kan ik me zo voorstellen. De 50-DVD van Teleatlas bevat nieuwere gegevens dan de 40-versie. Maar ook nu zijn er situaties waarin men achterloopt op de werkelijkheid maar ook situaties waarin men voor loopt. Zal altijd wel zo blijven zolang de actualiteit van de aanlevering niet verbetert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Volgens een andere draad in GEO24 beweert Pioneer zelf dat men minimaal 2 jaar nodig heeft om een database tot bruikbare kaartsoftware te verbouwen. Als dit inderdaad zo is dan kun je daaruit je eigen conclusies trekken. En als Navteq beweert, en dat geloof ik, dat ze met testauto's alle routes narijden, dan lijkt het me moeilijk om dit te doen op rotondes die nog in de ontwerpfase zijn. Maar ik weet dat er situaties zijn die eerder op de kaart dan op het land zijn uitgevoerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Voor de gebruikers is het belangrijk dat de kaartgegevens enerzijds zo uitvoerig mogelijk zijn, anderzijds dat ze zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid zitten. En dus zullen de kaartleveranciers naar mogelijkheden zoeken om dit te bewerkstelligen.
In een draadje over de A5 las ik een poos geleden dat Navteq die verbinding tussen de A4 en de A9 al in de DB gezet had ruim voordat de weg open was. Daarmee hielden ze rekening met een zekere tijdsspanne tussen hun "bevriezen" van de DB en het moment waarop de kaartleverancier, in dit geval VDO de kaart op de markt zou brengen.
Zo zijn er wel meer van dit soort gevallen, een berucht voorbeeld is de Rheinbrücke in de A44 bij Düsseldorf. Die was uiteraard al lang bekend bij de kaarten bouwers, echter wanneer zet je 'm er op?
Te laat is vervelend, maar te vroeg is rampzalig omdat je dan echt compleet de mist in gaat. Gelukkig is dat laatste niet gebeurd voor zover ik weet, maar ik bedoel maar...
Samenvattend: de DB die ter beschikking gesteld wordt aan een Navi-leverancier, die op basis daarvan de uiteindelijke CD/DVD maakt, zal goeddeels echte en geverifieerde data bevatten, echter er zullen ook een aantal minder harde data op staan. Die laatsten zullen veelal correct zijn, 100% garantie is daar niet voor.
Toch is het in het belang van de gebruikers dat het zó gedaan wordt, naar ik meen.
Groet,
JW
Voor de gebruikers is het belangrijk dat de kaartgegevens enerzijds zo uitvoerig mogelijk zijn, anderzijds dat ze zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid zitten. En dus zullen de kaartleveranciers naar mogelijkheden zoeken om dit te bewerkstelligen.
In een draadje over de A5 las ik een poos geleden dat Navteq die verbinding tussen de A4 en de A9 al in de DB gezet had ruim voordat de weg open was. Daarmee hielden ze rekening met een zekere tijdsspanne tussen hun "bevriezen" van de DB en het moment waarop de kaartleverancier, in dit geval VDO de kaart op de markt zou brengen.
Zo zijn er wel meer van dit soort gevallen, een berucht voorbeeld is de Rheinbrücke in de A44 bij Düsseldorf. Die was uiteraard al lang bekend bij de kaarten bouwers, echter wanneer zet je 'm er op?
Te laat is vervelend, maar te vroeg is rampzalig omdat je dan echt compleet de mist in gaat. Gelukkig is dat laatste niet gebeurd voor zover ik weet, maar ik bedoel maar...
Samenvattend: de DB die ter beschikking gesteld wordt aan een Navi-leverancier, die op basis daarvan de uiteindelijke CD/DVD maakt, zal goeddeels echte en geverifieerde data bevatten, echter er zullen ook een aantal minder harde data op staan. Die laatsten zullen veelal correct zijn, 100% garantie is daar niet voor.
Toch is het in het belang van de gebruikers dat het zó gedaan wordt, naar ik meen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
Hallo iedereen,
Na lang tobben heb ik toch de nieuwe CNDV-50MT-UPX aangeschaft. Het was wel een smak geld , maar ja, we hebben helaas geen keuze hierin.
Het grootste probleem welk ik ondervond met de CNDV-40M-B, was het gigantisch naijlen van de huidige positie (2-15 meter). Niemand kon me zeggen of dit een hard- of softwarematig probleem was.
Na de update meteen een testrit gemaakt. En zie daar, het naijlen is geheel weg !!!! Zelfs bij een beeldresolutie van 25 meter !!!!!! Alleen dit al is voor mij het aanschaf bedrag waard . Voor degene die twijfelen en ook het naijlen ervaren: Meteen kopen. Dit is een update waar je iets aan hebt.
Voor het uittesten van de actualiteit van de database heb ik helaas nog te weinig tijd gehad.
Na lang tobben heb ik toch de nieuwe CNDV-50MT-UPX aangeschaft. Het was wel een smak geld , maar ja, we hebben helaas geen keuze hierin.
Het grootste probleem welk ik ondervond met de CNDV-40M-B, was het gigantisch naijlen van de huidige positie (2-15 meter). Niemand kon me zeggen of dit een hard- of softwarematig probleem was.
Na de update meteen een testrit gemaakt. En zie daar, het naijlen is geheel weg !!!! Zelfs bij een beeldresolutie van 25 meter !!!!!! Alleen dit al is voor mij het aanschaf bedrag waard . Voor degene die twijfelen en ook het naijlen ervaren: Meteen kopen. Dit is een update waar je iets aan hebt.
Voor het uittesten van de actualiteit van de database heb ik helaas nog te weinig tijd gehad.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Rogér,
En wat een opluchting is het dan na die uitgave dat het value-for-money blijkt te zijn en dus dat je keuze goed geweest is
Overigens vind ik dat bedrag nog alleszins redelijk, als ik zie wat sommige andere leveranciers in rekening brengen....
Veel rijplezier ermee, en we lezen je wederwaardigheden wel, neem ik aan.
Groet,
JW
En wat een opluchting is het dan na die uitgave dat het value-for-money blijkt te zijn en dus dat je keuze goed geweest is
Overigens vind ik dat bedrag nog alleszins redelijk, als ik zie wat sommige andere leveranciers in rekening brengen....
Veel rijplezier ermee, en we lezen je wederwaardigheden wel, neem ik aan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
Toch wel erg raar, en hier is al veel over gezegd, dat je pas na het kopen van een update van 220 euro een systeem hebt wat volgens de verwachtingen werkt. Mijns inziens had mijn systeem bij aanschaf al naar behoren moeten werken. Toch jammer dat Pioneer zijn klanten het bos in blijft sturen. Ik heb dus mijn auto helemaal op de kop gehad om die afwijking er uit te krijgen en alles zonder resultaat.
gr,
Rich
gr,
Rich
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 mei 2005 08:33
Niet alleen Pioneer laat zijn klanten wat betreft updates in de kou staan. Ik woon al 7 jaar in Bergen op Zoom (nieuwbouwwijk) en heb van nov. 2002 t/m april 2005 een Vectra met Siemens navigatie (af fabriek) gehad die continue je de route aangaf tijdens de bouw (1997/1998)
De update (jan. 2004) gaf die fout ook nog en ook die update was verre van "gratis"
De update (jan. 2004) gaf die fout ook nog en ook die update was verre van "gratis"
Hyundai Santa Fe 2.0 CDRi Motion Edition 2005
Navigatie & Entertainment: Avic-X1R met 6 CD-Wisselaar
Communicatie: Nokia 6230
Navigatie & Entertainment: Avic-X1R met 6 CD-Wisselaar
Communicatie: Nokia 6230
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mei 2005 16:46
Firmware en database?
Misschien wat naief, maar betekend het gebruik van de nieuwe versie van de DVD (50) dus ook een update van de interne firmware van de AVIC (interne software) ? of is het alleen de stratendatabase die verbeterd is?
Hyundai Tucson 4WD 2.0
Pioneer AVIC X1
Pioneer TFT screen Headrest (2x)
Pioneer AVIC X1
Pioneer TFT screen Headrest (2x)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Firmware en database?
Jazeker, anders kan bijv. die nauwkeurigheid niet ineens heel veel verbeteren. En er zijn veel meer firmware/besturingsSW aanpassingen, daarover is hier wel het eea te vinden.pioio schreef:Misschien wat naief, maar betekend het gebruik van de nieuwe versie van de DVD (50) dus ook een update van de interne firmware van de AVIC (interne software) ? of is het alleen de stratendatabase die verbeterd is?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jun 2005 14:23
Geen DVD's meer kijken tijdens rijden?
Ik zag ergens op een forum (niet dit forum) staan dat je geen DVD's meer kunt kijken tijdens het rijden zodra je de CNDV-50MT DVD in je Avic-X1 gaat gebruiken. Dit zou zo zijn ondanks dat je de handrem draad aan de masse hebt gemaakt.
Klopt dit? Wie kan dit bevestigen / ontkrachten?
Dit is voor mij een belangrijke reden om de CNDV-50MT wel of niet te kopen....
Bedankt alvast!
Klopt dit? Wie kan dit bevestigen / ontkrachten?
Dit is voor mij een belangrijke reden om de CNDV-50MT wel of niet te kopen....
Bedankt alvast!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 nov 2004 22:17
Re: Geen DVD's meer kijken tijdens rijden?
Niet waar ik kan alles nogJoffer schreef:Ik zag ergens op een forum (niet dit forum) staan dat je geen DVD's meer kunt kijken tijdens het rijden zodra je de CNDV-50MT DVD in je Avic-X1 gaat gebruiken. Dit zou zo zijn ondanks dat je de handrem draad aan de masse hebt gemaakt.
Klopt dit? Wie kan dit bevestigen / ontkrachten?
Dit is voor mij een belangrijke reden om de CNDV-50MT wel of niet te kopen....
Bedankt alvast!
...............??????????????................
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jun 2005 14:23
Installatie...
Als ik straks de CNDV-50MT thuis heb, hoe installeer ik die dan zonder dat alle ellende die ik in andere forums lees over me heen krijg?
Heeft iemand met ervaring een simpele instructie voor me? Ik hoor hier niemand over, dus het zal wel simpel zijn...
Alvast dank!!!
Heeft iemand met ervaring een simpele instructie voor me? Ik hoor hier niemand over, dus het zal wel simpel zijn...
Alvast dank!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 mei 2005 08:33
Re: Geen DVD's meer kijken tijdens rijden?
Geïnstalleerd door de dealer en je kunt (je moet niet kijken onder het rijden, maar da's een ander verhaal) gewoon een DVD afspelen tijdens het rijden.Joffer schreef:Ik zag ergens op een forum (niet dit forum) staan dat je geen DVD's meer kunt kijken tijdens het rijden zodra je de CNDV-50MT DVD in je Avic-X1 gaat gebruiken. Dit zou zo zijn ondanks dat je de handrem draad aan de masse hebt gemaakt.
Klopt dit? Wie kan dit bevestigen / ontkrachten?
Dit is voor mij een belangrijke reden om de CNDV-50MT wel of niet te kopen....
Bedankt alvast!
Vind ik ook wel prettig, want je kunt een DVD ook alleen gebruiken om er naar te luisteren
Hyundai Santa Fe 2.0 CDRi Motion Edition 2005
Navigatie & Entertainment: Avic-X1R met 6 CD-Wisselaar
Communicatie: Nokia 6230
Navigatie & Entertainment: Avic-X1R met 6 CD-Wisselaar
Communicatie: Nokia 6230
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
Hoi,
Zoals jullie hebben (kunnen) gelezen ben ik in bezit van de nieuwste update. De eerste paar dagen was de nauwkeurigheid perfect. Geen enkele afwijking. Maar na een aantal dagen kwamen er toch nog een paar onnauwkeurigheden om de hoek kijken. Op een dag had ik zelfs een paar KM naast de rijbaan gereden (volgens de AVIC ). Op dat moment was de GPS ontvangst maximaal.
Uiteindelijk heb ik de AVIC een software reset gegeven. En zie daar, het systeem navigeert weer perfect, zonder 1 meter afwijking. . Bij het installeren van de nieuwe update heb ik de AVIC niet gereset. Dit stond ook niet in de gebruikershandleiding.
Ik mag toch aannemen dat Pioneer niet dezelfde strategie hanteerd als bv Micro$oft Windows. Met andere woorden. Elke paar dagen je PC resetten wegens een niet juist werkend programma.
Tav de bijgewerkte database: Deze is vrij recent, daar zelfs een rotonde in ons dorp erop staat. (Deze rotonde is pas 1 jaar oud )
Wordt vervolgd.
Zoals jullie hebben (kunnen) gelezen ben ik in bezit van de nieuwste update. De eerste paar dagen was de nauwkeurigheid perfect. Geen enkele afwijking. Maar na een aantal dagen kwamen er toch nog een paar onnauwkeurigheden om de hoek kijken. Op een dag had ik zelfs een paar KM naast de rijbaan gereden (volgens de AVIC ). Op dat moment was de GPS ontvangst maximaal.
Uiteindelijk heb ik de AVIC een software reset gegeven. En zie daar, het systeem navigeert weer perfect, zonder 1 meter afwijking. . Bij het installeren van de nieuwe update heb ik de AVIC niet gereset. Dit stond ook niet in de gebruikershandleiding.
Ik mag toch aannemen dat Pioneer niet dezelfde strategie hanteerd als bv Micro$oft Windows. Met andere woorden. Elke paar dagen je PC resetten wegens een niet juist werkend programma.
Tav de bijgewerkte database: Deze is vrij recent, daar zelfs een rotonde in ons dorp erop staat. (Deze rotonde is pas 1 jaar oud )
Wordt vervolgd.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15
Ik weet het nu zeker JW: de N11 staat er helemaal goed op.JW schreef:En heb jij al kunnen zien/bekijken of de eerder genoemde N11 en de aansluiting A12<>A30 er nu op staan?
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor de terugkoppeling en bevestigingPetercc schreef:Ik weet het nu zeker JW: de N11 staat er helemaal goed op.JW schreef:En heb jij al kunnen zien/bekijken of de eerder genoemde N11 en de aansluiting A12<>A30 er nu op staan?
Peter
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
nog even een vraagje van een leek....
ben in het bezit van een AVIC-900DVD icm AVH-P6600DVD en gebruik de CNDV-30 en heb via via de dvd CNDV_50-MT kunnen bemachtigen. Kan ik deze gebruiken?
gr.
Fons
ben in het bezit van een AVIC-900DVD icm AVH-P6600DVD en gebruik de CNDV-30 en heb via via de dvd CNDV_50-MT kunnen bemachtigen. Kan ik deze gebruiken?
gr.
Fons
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Voor zo'n vraag is het wellicht handiger om een nieuw onderwerp te beginnen.
Ok de CNDV-50MT is voor de volgende systemen:
AVIC 8DVD, 8DVD-2, 9DVD, 9DVD-2, 800DVD, 900DVD
AVIC 60D, 60D-2, 65DVD, 65DV-2, 70D, 70D-2, 75DVD, 75DV-2, 80DA, 80DH-2, 85DAV, 85DHV-2, 90DAV, 90DAV-2
AVIC 600T, 650VT, 700D, 750DV, 800DH, 850DHV, 900HVT, 990HVT
AVIC X1, X1R, 990HVT-2, 905HVT, 650VT-2, 600T-2
Ok de CNDV-50MT is voor de volgende systemen:
AVIC 8DVD, 8DVD-2, 9DVD, 9DVD-2, 800DVD, 900DVD
AVIC 60D, 60D-2, 65DVD, 65DV-2, 70D, 70D-2, 75DVD, 75DV-2, 80DA, 80DH-2, 85DAV, 85DHV-2, 90DAV, 90DAV-2
AVIC 600T, 650VT, 700D, 750DV, 800DH, 850DHV, 900HVT, 990HVT
AVIC X1, X1R, 990HVT-2, 905HVT, 650VT-2, 600T-2
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 494
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 758
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 440
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1247
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 366
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 653