Calibratierit ANH-P9R

911GT2
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:07

Calibratierit ANH-P9R

Bericht door 911GT2 »

Ik heb een auto gekocht met de ANH-P9R-BK ingebouwd. Meteen testen natuurlijk. Geen GPS aangesloten, geen probleem, op ebay een gps muis gekocht cd gevonden (CNCD 60) en alles werkt als de spreekwoordelijke trein. Dacht ik.
Vol goede moet aan de kalibratirit begonnen. Dik 50 km gereden maar hij blijft aangeven 'klaar voor calibratierit' ik krijg wel gps data door, de gyro geeft ook waarden, alleen de wielomtrek blijft op 0 staan. Die krijg ik ook niet aangepast.

Verder zit hij niet op de pulsdraad aangesloten van de auto omdat ik 1. geen idee heb waar die zit en 2. betwijfel of die uberhaubt aanwezig is (Porsche 944 van 1990).

Dus na de rit contact uit, opnieuw aan geeft hij weer het startmenu waar ik taal moet selecteren en alles. Die radio zelf zit goed aangesloten want het geheugen van de radiozenders en cd blijft bewaard dus dat kan het ook niet zijn.

Doe ik iets fout? De handleidingen heb ik allemaal doorgenomen, en konden me niet echt verder helpen, ook de search hier op calibreren en op ANH-P9R leverde niet op wat ik zocht.

Sorry dat mijn eerste post meteen een vraag moet zijn :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Calibratierit ANH-P9R

Bericht door JW »

911GT2 schreef:Ik heb een auto gekocht met de ANH-P9R-BK ingebouwd. Meteen testen natuurlijk. Geen GPS aangesloten, geen probleem, op ebay een gps muis gekocht cd gevonden (CNCD 60) en alles werkt als de spreekwoordelijke trein. Dacht ik.
Vol goede moet aan de kalibratirit begonnen. Dik 50 km gereden maar hij blijft aangeven 'klaar voor calibratierit' ik krijg wel gps data door, de gyro geeft ook waarden, alleen de wielomtrek blijft op 0 staan. Die krijg ik ook niet aangepast.

Verder zit hij niet op de pulsdraad aangesloten van de auto omdat ik 1. geen idee heb waar die zit en 2. betwijfel of die uberhaubt aanwezig is (Porsche 944 van 1990).

Dus na de rit contact uit, opnieuw aan geeft hij weer het startmenu waar ik taal moet selecteren en alles. Die radio zelf zit goed aangesloten want het geheugen van de radiozenders en cd blijft bewaard dus dat kan het ook niet zijn.

Doe ik iets fout? De handleidingen heb ik allemaal doorgenomen, en konden me niet echt verder helpen, ook de search hier op calibreren en op ANH-P9R leverde niet op wat ik zocht.

Sorry dat mijn eerste post meteen een vraag moet zijn :oops:
Zonder die pulse zal er nooit een kalibratie plaats vinden. Immers, kalibreren is niks anders dan de computer laten weten welk pulsgetal er hoort bij een bepaalde afgelegde weg.
Lees eens Kalibreren, hoe werkt dat nou?, dan wordt dat wel duidelijk.

Oftewel, je zult die puls moeten aansluiten. En pak dan gelijk de achteruit mee.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
911GT2
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:07

Bericht door 911GT2 »

Ok top ga ik doen. De achteruit is dus net zo'n must als de puls concludeer ik hieruit :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou je toch ook willen adviseren eens naar de juiste aansluiting van A4 en A7 te kijken. Die zitten, ook bij een Porsche precies andersom dan bij een standaard ISO Stekker. Dat verklaart ook het terugkerende startmenu na het uitzetten van het contact.

Denk er ook even bij na dat je moeite doet voor een systeem waarvoor geen updates meer verschijnen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
911GT2
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:07

Bericht door 911GT2 »

Gerritje schreef:Ik zou je toch ook willen adviseren eens naar de juiste aansluiting van A4 en A7 te kijken. Die zitten, ook bij een Porsche precies andersom dan bij een standaard ISO Stekker. Dat verklaart ook het terugkerende startmenu na het uitzetten van het contact.

Denk er ook even bij na dat je moeite doet voor een systeem waarvoor geen updates meer verschijnen.
Je draden zijn wel goed aangesloten. Zoals ik al aangaf, het gegeugen werkt prima. Alleen bij de navigatie krijg ik het startmenu omdat ik blijkbaar de calibratie niet lukt zonder de aansluiting van de pulsgever en de achteruitrij schakelaar.

Dat er geen updates voor komen vind ik niet erg de Porsche is een derde auto en ik ben niet echt afhankelijk van de navigatie. Maar hij zat er nou eenmaal in en dan moet het ook werken bij mij :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

911GT2 schreef:Je draden zijn wel goed aangesloten. Zoals ik al aangaf, het gegeugen werkt prima. Alleen bij de navigatie krijg ik het startmenu omdat ik blijkbaar de calibratie niet lukt zonder de aansluiting van de pulsgever en de achteruitrij schakelaar.
Die conclusie mag je niet altijd trekken. Het geheugen van de radiozenders kan best worden bewaard door een batterijtje in het toestel en hoeft niet van de permanente 12 volt te komen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat het geheugen met de radiozenders goed werkt staat los van de correcte aansluiting A4-A7.
Die zenders worden in een intern geheugen opgeslagen, ze blijven daar óók in staan als je de spanning er helemaal afhaalt.
Zó werkt dat bij mijn radio, en naar ik denk dus ook bij jou.

Het feit dat je de taal opnieuw moet ingeven doet mij vermoeden dat de A4 en A7 vewisseld zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
911GT2
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:07

Bericht door 911GT2 »

Intussen is de calibratierit geslaagd, de achteruit is nog niet aangesloten maar dat schijnt geen invloed te hebben 8)
Wat ik me wel afvraag is dit: ik heb de eerste cd geïnstalleerd, dien ik de overige 3 ook te installeren? Want nu kan ik alleen naar het centrum van een stad navigeren.

En dat lukt zonder navigatie meestal ook wel. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je moet in de Benelux CD 2 gebruiken en dat staat ook op de cd's gedrukt
Je hebt geen cd geïnstalleerd alleen de software geladen en die is identiek op alle vier de cd's
En de achteruit is bijzonder belangrijk behalve voor degnen die niet wensen te begrijpen waarom :wink:

De verpakking van de cncd-60 geeft aan:

TMC Coverage Area: NL / D / I / S / DK / A / CH
CD1: S / N / FIN / DK / GB / IRL
Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Groot Brittannië, Ierland
CD2: B / NL / L / D / DK / A / CH / FL / PL
België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Polen
CD3: B / L / F / E / P / MC / AND / GBZ.
België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Andorra, Gibraltar
CD4: I / A / CH / FL / RSM / V / CZ / SK
Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, San Marino, Vatikaanstad Tsjechië, Slowakije
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
911GT2
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 00:07

Bericht door 911GT2 »

Dank je :)

Waarom is de achteruit dan zo belangrijk? Enlighten me ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=905

En over kalibreren in zijn algemeenheid:
viewtopic.php?t=8120
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”