Avic8DVD2 upgrade

Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Bij het opruimen van de schuur van me oom kwam ik het volgende tegen:

Avic8DVD2 inclusief AVD-W6010 scherm.
Echter dit systeem is al zeker van 3 auto's geleden bij hem. Heeft er wel 2 op korte termijn kapot gehad, maar dat terzijde..

Nu zit ik er aan te denken om dit systeem in te bouwen in mijn auto, echter wil ik natuurlijk wel de meest recente navigatie sofware e.d. Echter nu kom ik erachter dat ik waarschijnlijk niet verder kom dat de huidige versie die erin zit, want er zit namelijk geen touchscreen op terwijl ik dit wel voorbij zie komen...

nu heb ik toch een vraag...
Stel ik ga dit systeem upgraden met een AVD-W6210 scherm (touchscreen) en daarna bijvoorbeeld de CNDV-80MT cd gebruiken zal dit systeem dan zonder problemen gaan werken??

Heeft iemand hier nog verdere ervaring mee?

Alvast bedankt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook al hang je er een ander scherm aan dan nog kun je het niet als modern touchscreen-systeem gebruiken. Nog afgezien van het feit of je er überhaupt wel een andersoortig scherm aan kunt hangen. Voorzover mij bekend is er geen oplossing
Je blijft aangewezen op de AB en daarmee ben je ook veroordeeld tot de CNDV-40R. Over en uit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door wmp »

Mista t schreef:nu heb ik toch een vraag...
Stel ik ga dit systeem upgraden met een AVD-W6210 scherm (touchscreen) en daarna bijvoorbeeld de CNDV-80MT cd gebruiken zal dit systeem dan zonder problemen gaan werken??
Denk het niet, omdat het hele touch-screen gebeuren niet alleen een software matige verandering is, maar ook een hardware matige.
De touchscreen signalen moeten op één of andere wijze door de navigatie-unit gelezen kunnen worden. En daar is niet uitsluitend via software in te voorzien, daar zal ook electronisch één en ander bij betrokken zijn.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Ben erachter gekomen door de hulp van pioneer dat ik hiervoor dan een verloopkabel nodig heb, de cd-rgb600 deze help dan om het scherm aan te sturen, is een 26 pins aansluiting....
waarschijnlijk zal de update naar de CNDV-80MT software de besturing ook installeren, waardoor ik de volledige functionaliteit krijg....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door JW »

Ga je nu die kabel aanschaffen?
We zijn heeeeel benieuwd naar het vervolg :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mista t schreef:Ben erachter gekomen door de hulp van pioneer dat ik hiervoor dan een verloopkabel nodig heb, de cd-rgb600 deze help dan om het scherm aan te sturen, is een 26 pins aansluiting....
waarschijnlijk zal de update naar de CNDV-80MT software de besturing ook installeren, waardoor ik de volledige functionaliteit krijg....
Alvorens je op dit pad te begeven zou je je licht eens moeten opsteken bij www.avic411.com
Dan laat je alle hoop op een oplossing wel varen. De computer kan geen touchscreen aan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door wmp »

Gerritje schreef:
Mista t schreef:Ben erachter gekomen door de hulp van pioneer dat ik hiervoor dan een verloopkabel nodig heb, de cd-rgb600 deze help dan om het scherm aan te sturen, is een 26 pins aansluiting....
waarschijnlijk zal de update naar de CNDV-80MT software de besturing ook installeren, waardoor ik de volledige functionaliteit krijg....
Alvorens je op dit pad te begeven zou je je licht eens moeten opsteken bij http://www.avic411.com
Dan laat je alle hoop op een oplossing wel varen. De computer kan geen touchscreen aan!
Lekker positief <kuch>
Heb je ook een link naar een bericht aldaar ? Dit helpt namelijk niet echt. :?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kan het bericht zelf niet meer zo snel terugvinden maar destijds was er een poging ondernomen met een geforceerde upgrade om er een touchscreen aan te hangen met als resultaat duisternis!

De benamingen in de VS zijn namelijk anders en dat maakt het zoeken niet eenvoudiger
Er is oa sprake van AVIC-8DVD en 88DVD

Maar misschien dat je hier wel vrolijk van wordt:
http://www.navigatieforum.nl/forum/viewtopic.php?t=7617

Maar naar verluidt zou er dan ook een CNDV-21 nodig zijn om te upgraden :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Ben er nog eens dieper ingedoken.

De kabel is inderdaad iets wat pioneer zelf ook aangeeft als combinatie met de Avic8-dvdII en bijvoorbeeld de AVH series met klapscherm.
echter heb ik nog geen duidelijke afbeelding gevonden van de kabel, want vond er wel eentje bijvoorbeeld bij partspoints, maar die is korter dan een andere die ik ben tegen gekomen.

nu moet ik alleen nog even een goede AVD-W6210 scherm vinden en de goede CD's.

Zodra ik een update heb laat ik het hier wel weten.
Waarschijnlijk zal dit systeem eerst even gaan draaien met de AVD-W6010 om te kijken of het nog een beetje werkt.
En omdat ik weinig zin heb om nu in de kou te gaan sleutelen.

Maar laat het snel weten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door wmp »

Ben er erg benieuwd naar, vind het altijd leuk oudere systemen weer nieuw leven in te blazen, ipv die wegsmijt cultuur. :P
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

OKe even een update met betrekking tot dit plan...

Op dit moment is het zo dat de oude configuratie zit ingebouwd,bestaande uit:

Avic8 DVD navigatie computer
AVD-W6010 scherm

nadat ik vandaag de hele boel had ingebouwd en de unit heb gestart kreeg ik de melding:
Insert Correct Cd.
Echter zit er een originele CNDV-40MT dvd in, welke schoon is...

Iemand enig idee hoe ik deze toch aan de gang krijg?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De kabel tussen Black box en head unit kan AFAIK op 2 manieren worden aangesloten
Misschien dat omdraaien helpt. Voorheen wel!
En anders zal wer tocj wel iets niet zo erg "compatibel" zijn :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Maar hoe bedoel je dat precies dan? Dat deze andersom aangesloten kan worden?
met en zonder verloop stekker dan ofzo?

Dan moet ik dat nog eens goed bekijken, heb deze ook zo gekregen van me oom en ging ervanuit dat de bekabeling zoals bijgeleverd ook de bekabeling was waarmee deze configuratie ook heeft gewerkt, aan de andere kant hebben ze bij hem op zijn werk meerdere soorten gehad en misschien dat er een verloopkabel bij gedaan is, die op een ander scherm werkte...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb hier ooit een geval gehad waarbij de zaak niet werkte omdat de stekker in de black box in de head unit moest en andersom. Iets met Bruin-Bruin en Zwart-Zwart :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Haha, heel duidelijk....

De blackbox heeft een paarse stekker dat heb ik gezien, maar durf even niet te zeggen wat voor kabel de navunit heeft... Maar daar zit wel een verloop tussen met een haakse stekker... Morgen maar eens daar naar kijken....

Kan niet zijn dat de laser vervuilt is ofzo, want dan zou hij de disc helemaal niet meer lezen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Zo dan nu even een update,

Nadat ik gisteren de boel had geinstalleerd bleek de unit te vragen naar de goede disc,
Er blijkt nu wel de CNDV-40R in te zitten. Vandaag terwijl het contact aanstond maar eens een harde reset gedaan,voeding eruit gehaald en weer teruggezet... Daarna startte het systeem wel goed op.
Echter nu komt het leuke..... Het systeem start helemaal goed uit, komt in het waarschuwingsscherm, waar je dan op ok moet drukken ivm de veiligheidswaarschuwing...... de afstandsbediening ligt als het goed is nog ergen bij mij oom de garage... Gevolg is dat ik nu niet verder kom dan dit opstartscherm.... WEl jammer, want had graag willen kijken of alles goed was aangesloten... nu moet ik komende week maar eens goed in de garage zoeken van me oom of ik deze nog kan vinden......
anders moet ik maar op zoek naar een touchscreen, maar dat is dan de volgende stap.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe heb je nu ineens van een CNDV-40MT een 40R kunnen maken?

Maar zelfs als je nog een AB vindt heb je nog steeds een systeem met volkomen verouderde kaartsoftware. Of dat handig is?
Dan ben je wel gedwongen om die proef met een TS headunit te doen om te zien of er nog iets van te bakken is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mista t
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:44

Re: Avic8DVD2 upgrade

Bericht door Mista t »

Nou dat het nu in eens een CNDV40r is ipv de MT waar ik eerder over praatte is een slordige fout van mij... Zag toen ik de dvd eruit haalde dat er CNDV40 op stond, echter in mijn veronderstelling dacht ik dat het dus de MT was... bij nader inzien zag ik dat het de CNDV40R was....

Het klopt inderdaad dat het dan "zwaar" verouderde kaarten zijn... Echter vind ik het gewoon zonde om deze unit weg te gooien als hij goed werk... Het is dan ook wel de bedoeling om uiteindelijk de boel te upgraden naar een versie met touchscreen. Uiteindelijk is de laatste software dan ook de CNDV80... die uiteindelijk toch ook verouderd is....

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik het systeem wel gewoon wil proberen om er zoveel mogelijk uit te halen...

Een voordeel is dat als ik in de toekomst weer besluit een ander systeem aan te schaffen,een groot deel van bekabeling er toch ligt....

Het houd je natuurlijk ook gewoon weer van de straat......Uiteindelijk kan ik de blackbox nog gebruiken om er een dvd speler op aan te sluiten.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Upgrade Tomtom Go 910
    door bols » 17 aug 2015 15:50 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 493
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1853
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 636

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”