Avic X1r - kan niet meer zoeken op nieuwe bestemming etc

Gebruikersavatar
lensjuh
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 15:00

Avic X1r - kan niet meer zoeken op nieuwe bestemming etc

Bericht door lensjuh »

Ik heb een tijd geleden mijn goed werkende navigatiesysteem over laten zetten naar een andere auto. Dit is destijds gebeurd door een pioneer dealer, dus ik verwacht dat dit goed is gedaan. Omdat ik nog een hele oude versie had(60MT), heb ik de 90MT van Internet gedownload en geïnstalleerd.

Vervolgens werkten er diverse touch screen knoppen niet meer zoals het zoeken op nieuwe bestemming en postcode. Ik kan dus geen nieuwe bestemming meer zoeken. Dit heb ik later ook getest met een originele 90MT, maar dit gaf hetzelfde probleem.

Omdat ik bang was een verkeerde update te hebben geïnstalleerd, heb ik gewacht op de 100MT versie. Deze heb ik vandaag geïnstalleerd maar ik stuit nog steeds op hetzelfde probleem. De pioneer helpdesk adviseerde mij om de taal aan te passen naar Engels en vervolgens weer naar Nederlands. Dit kan ik niet doen omdat de meeste touch screen knoppen in 'Instellingen' het niet doen.

Hij gaf aan dat de DVD dan waarschijnlijk beschadigd is en bepaalde dingen niet kan vinden. Dit lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Al mijn DVD's zijn gebrand met een Pioneer brander, verbatim DL+R en op 2,4x. Nu kan ik de helpdesk dit natuurlijk moeilijk gaan vertellen.

Het opmerkelijke is dat ik wel de touch screen knop 'Naar huis' en 'Vorige bestemmingen' kan gebruiken. De navigatie werkt dan ook naar behoren. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen. Heeft iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Avic X1r - kan niet meer zoeken op nieuwe bestemming etc

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarschijnlijk heeft de inbouwer vergeten de handremkabel aan te sluiten
Zorg ervoor dat de handremkabel weer aan massa komt te liggen
Doordat deze niet aan massa ligt "denkt" het systeem dat je nog rijdt en dan is bediening niet mogelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Avic X1r - kan niet meer zoeken op nieuwe bestemming etc

Bericht door JW »

lensjuh schreef:Ik heb een tijd geleden mijn goed werkende navigatiesysteem over laten zetten naar een andere auto. Dit is destijds gebeurd door een pioneer dealer, dus ik verwacht dat dit goed is gedaan. Omdat ik nog een hele oude versie had(60MT), heb ik de 90MT van Internet gedownload en geïnstalleerd.

Vervolgens werkten er diverse touch screen knoppen niet meer zoals het zoeken op nieuwe bestemming en postcode. Ik kan dus geen nieuwe bestemming meer zoeken. Dit heb ik later ook getest met een originele 90MT, maar dit gaf hetzelfde probleem.

Omdat ik bang was een verkeerde update te hebben geïnstalleerd, heb ik gewacht op de 100MT versie. Deze heb ik vandaag geïnstalleerd maar ik stuit nog steeds op hetzelfde probleem. De pioneer helpdesk adviseerde mij om de taal aan te passen naar Engels en vervolgens weer naar Nederlands. Dit kan ik niet doen omdat de meeste touch screen knoppen in 'Instellingen' het niet doen.

Hij gaf aan dat de DVD dan waarschijnlijk beschadigd is en bepaalde dingen niet kan vinden. Dit lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Al mijn DVD's zijn gebrand met een Pioneer brander, verbatim DL+R en op 2,4x. Nu kan ik de helpdesk dit natuurlijk moeilijk gaan vertellen.

Het opmerkelijke is dat ik wel de touch screen knop 'Naar huis' en 'Vorige bestemmingen' kan gebruiken. De navigatie werkt dan ook naar behoren. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen. Heeft iemand een idee?
Ale je het Reglement bestudeerd hebt waarmee je akkoord gegaan bent tijdens je aanmelding op dit Forum, dan weet je dat er op dit Forum geen ondersteuning verstrekt wordt op illegale SW.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Restaurants zoeken
    door mcl » 27 aug 2022 15:25 » in Waze
    Reacties: 1
    Weergaves: 198
  • Pioneer avic D3 doet niets meer na hdd verwijderen en terugplaatsen
    door Floortje » 11 jul 2015 11:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 614
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1731
  • DNX7150DAB start niet meer op
    door nilsdewilde » 18 mei 2016 23:38 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 2435
  • Geen kaarten meer na nieuwsbrief tip
    door JuliavanRob » 15 jul 2016 16:22 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 808
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 860
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 286

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”