Avic X1BT in VW New Beetle

cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

Avic X1BT in VW New Beetle

Bericht door cyril »

Hoi,

heeft iemand al eens een Avic X1BT aangesloten in VW New Beetle? Heb je nog speciale dingen waar je op moet letten bij een VW? waar haal je de snelheidspulsen vandaan etc?

Ik hoor het graag,

Mvg cyril

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

piep..........

Bericht door cyril »

Tijdens het demonteren van de autoradio zijn de sleutels vast gaan zitten en de radio zit er nog in. Iemand een truc om de lepeltjes eruit te krijgen... Heb nu bijna heel de onderdash eruit en kom er nog niet bij.
Tips zijn echt welkom.

Ik heb wel alvast een goede plek gevonden voor de hide away unit. Deze zit nu op zijn plek. Is het belngrijk dat deze perfect horizontaal is? Ik wil hem namelijk achter het dashboard kastje monteren.

Mvg Cyril

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je unit niet horizontaal en tevens in de lengterichting van de auto wordt gemonteerd, kun je elke vorm van navigatie vergeten.

Het is het beste om een CAN adapter aan te schaffen. Deze wordt aangesloten op de Quadlock stekker van de radio en verzorgt alle signalen die nodig zijn voor jouw X1BT inclusief snelheidssignaal en achteruitrijsignaal.

Als je straks de radio er met de haken helemaal ui hebt getrokken kun je de ze weer makkelijk verwijderen.
Als de radio er nog in zit gaat dit uitsluitend met enig geweld, en dat is vast niet wat je wilt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

stapje verder

Bericht door cyril »

Bedankt voor de tip van het geweld te gebruiken. De radio is er netjes uit gekomen. Ik zie wel dat de vorige eigenaar druk bezig is geweest met de speakers. Dit vermoeden had ik al want er zit een versterker achterin die de speakers aanstuurt. Deze is dan weer verbonden via de originele kabels van VW. Maar daar hoeven niet aan te komen. Dus lekker laten zitten.

Even over de CAN adapter. Ik zie dat deze VW New Beetle geen quadlock stekker heeft (zoals in mijn Audi). De radio is voorzien van drie losse iso blokje. Eentje voor de voeding, de ander voor de speakers en de laatste voor de wisselaar. De speakers kan ik dus direct overzetten maar die van het stroom dus niet. Kan ik deze aansluiten op die CAN adapter en waar kan ik deze bestellen. Is hier dan gelijk het achteruitrijsignaal en de snelheid geregeld?

Verder denk ik dat de hideaway unit perfect achter het dashboard kastje kan passen. Ik kan hem daar netjes horizontaal moneteren bovenop de buizen van de ventilatieunit. Ik zal straks even een foto plaatsen. Mocht dit toch niet gaan dan moet ik alles verplaatsen naar de kofferruimte. Maar dan moet ik weer de antenne flink verlengen.
Dus liever niet.

Ben ik er dus met die CAN-adapter? En waar vind ik die?

Cyril

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er geen Quadlock zit maar aparte ISO blokjes, dan heb je geen CAN Adapter nodig en kun je de benodigde signalen aftakken van deze zwarte ISO A stekker. Het snelheidssignaal zit dan ongetwijfeld op PIN 1.
Alleen het achteruitrijsignaal zul je moeten opscharrelen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

juist!

Bericht door cyril »

Dat ga ik dan proberen. Het snelheidsignaal van het isoblok en het achteruitrijsignaal van de achterlichten trekken. Of kan dit ook ergens anders vandaan?

Mvg cyril
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

deze foto

Bericht door cyril »

Kijk dit zijn de aanlsuitingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: juist!

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

cyril schreef:Dat ga ik dan proberen. Het snelheidsignaal van het isoblok en het achteruitrijsignaal van de achterlichten trekken. Of kan dit ook ergens anders vandaan?

Mvg cyril
Gala (Snelheidssignaal) zit inderdaad op pin 1 en een draad trekken van de achteruitrijlichten is een prima methode
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cyril
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2009 20:59

Hij werkt

Bericht door cyril »

Zo, de eerste resultaten zijn er. De navigatie doet het. Wel de continu en de geschakelde stroom moeten wisselen. Is volgens mij vaker bij Audi en VW. Er staan nog 6 dingen op het to do lijstje:

-Achteruitrij signaal aansluiten (kon niet bij het achterlicht komen deze zit bij de beetle op een speciale plek. eens kijken waar ik nog meer de kabel kan vinden)

-radio inbouwframe plaatsen. (Beetle heeft een afronding rond de radio nu eevn het frontje bestellen en inbouwen voor de afwerking)

-radio verder erin schuiven (Stekt nu nog uit omdat ik niet alle stekkers etc. weg gewerkt krijg. Doe ik als ik het frma goed heb.

-BT carkit van massa voorzien. Dan kan ik hem testen en

-Mcrofoon plaatsen

-Ipod unit plaatsen

Maar het apparaat doet het, ook de pulsen (sneldheid) werkten prima. Alles zit nu achter het dashboardkastje weggewerkt. Het was even proppen maar alles staat daar in de juiste richting en horizontaal.

Foto's volgen.

Wie weet waar ik makkelijk het achteruitrijsignaal van een new beetle kan oppakken?

Mvg cyril

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aan het regelapparaat links onder de stuurkolom is de aansluiting op pin 4 met een zwart/blauwe draad voor de achteruitrijverlichting
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 492
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 970
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 428
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 463
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 859
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 353
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 634

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”