dag allemaal,
ik heb een heel vreemd probleem, telkens als ik mijn avic-x1 ontkoppeld heb van de stroom om iets bij te bouwen of weg te werken, doet mijn x1 heel vreemd.
op het moment dat ik de stroom opzet gaat de avic-x1 aan zoals gewoonlijk.
maar nu komt het, de scherm klapt zich uit, maar niet helemaal, hij komt helemaal naar buiten maar gaat niet omhoog.
die gebeurd een aantal keer, ik moet dus de auto aan en uitschakelen of frontje weg halen en weer terugplaatsten voordat hij weer begint te werken.
maar zodra hij begint te werken, dan doet hij het voor de rest perfect en zijn er geen problemen meer.
rara wat kan het zijn?
de x1 zit aangesloten op het sleutelcontact en niet rechtstreeks.
tevens heb ik een vraag, op de stroomconnecter van de x1 zit een geel kabel met een blokje aan, aan dat blokje zit ook een zwart kabel aan. ik neem aan dat de gele kabel 12 volt is en dat de zwarte massa is.
maar aan dezelfde connector zit nog een zwarte kabel, waarvoor is deze?
alvast bedankt voor de reacties.
AVIC-X1 problemen
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 jul 2004 20:12
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Zo te zien heb je de unit niet goed aangesloten. Als je GEEN verbinding met de accuplus hebt kan de unit niet goed werken en kun je het soort verschijnselen krijgen als je omschrijft. Die accuplus is essentieel en dient beslist aanwezig te zijn.
Ik neem aan dat je de inbouwinstructie hebt, en zou je dan ook willen aanraden die eens heel goed door te lezen. Daar staat ook beschreven wat de gele en zwarte draden doen en welke functie ze hebben. Als ik het even snel bekijk zijn er verschillende zwart/gele aansluitingen, elk met een eigen functie, maar ook op verschillende punten aangesloten. Een ervan wordt voor de tel-in gebruikt, en da's heel wat anders dan de accuplus
Groet,
JW
Zo te zien heb je de unit niet goed aangesloten. Als je GEEN verbinding met de accuplus hebt kan de unit niet goed werken en kun je het soort verschijnselen krijgen als je omschrijft. Die accuplus is essentieel en dient beslist aanwezig te zijn.
Ik neem aan dat je de inbouwinstructie hebt, en zou je dan ook willen aanraden die eens heel goed door te lezen. Daar staat ook beschreven wat de gele en zwarte draden doen en welke functie ze hebben. Als ik het even snel bekijk zijn er verschillende zwart/gele aansluitingen, elk met een eigen functie, maar ook op verschillende punten aangesloten. Een ervan wordt voor de tel-in gebruikt, en da's heel wat anders dan de accuplus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 333
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 903
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 762
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 372
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 846
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1465
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1069