AVIC F910BT ter vervanging van een AVIC-D3

Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

AVIC F910BT ter vervanging van een AVIC-D3

Bericht door Wimpie44 »

Mijn ervaringen met de AVIC D3 waren uitstekend. Ik had er veel negatieve berichten over gelezen, maar in de praktijk niets dan lof voor dit systeem. Ook de geluidsinstallatie (radio/dvd was uitstekend). Interface via touchscreen beviel ook goed.
Helaas is dit systeem uit mijn auto verwijderd.

1/. Is de AVIC F910BT tov de AVIC D3 een verbetering, niet wat navigatie maar ook wat de geluidsinstallatie betreft ?
2/. Als de D3 is verwijderd, kan dan eenvoudig de AVIC F910BT (zelf) geinstalleerd worden. Als je geen auto-man bent, kan je het ding dan beter laten installeren ?

Ik begrijp dat het kaartmateriaal niet meer op DVD wordt geleverd maar is voorgeinstalleerd.

Zijn er mensen met praktijk ervaring wat betreft het gebruik van de AVIC F910BT ? Hoe zijn die ervaringen + / - ?

Op de website van Pioneer staat een grote update van de firmware voor dit model, zijn er zoveel problemen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Over de Avic F900 is al aardig wat geschreven hier, de F910 belooft beterschap.
Maar hij is pas net leverbaar. Wil je op safe gaan kijk dan ook eens bij andere merken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frkoi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 aug 2006 22:53

Bericht door frkoi »

de f910 is wel op een aantal punten verbeterd, maar nog niet alle dingen zijn zo als ze moeten zijn.
Ik heb geen idee of dat in deze nog komt. Er zijn wel veel veranderingen in de F310 al doorgevoerd, maar dat is weer een erg uitgekleed systeem. Wachte is mss op de F10BT, maar die zal voor de meesten wel weer te duur zijn (1699 euris)
Pioneer avh-p7000cd*avm-p9000r*avic-8dvd*xdv-p9*cdx-p1220*CNDV40R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Bij mij is de AVIC-D3 uit de auto verwijderd.

In de 2 DIN opening ontbreekt in het dashbord ook het montage materiaal om de 2 DIN unit te kunnen monteren.
Is voor de montage gestandaardiseerd montage materiaal beschikbaar, waar is dat te koop ?
Is dat automerk specifiek of hetzelfde in de meeste auto's ?

Als de handel dan opnieuw gemonteerd zou worden, dan ontbreekt in het standaard pakket van Pioneer de afwerking voor het inbouwgedeelte in het dashbord. Dus de zijplaaten met de afwerkte randen (links/rechtds van) naast het beeldscherm van de navigatieunit.


Kan iemand aangeven wat voor materiaal er nog meer besteld moet worden (bij Pioneer of dealer auto?).

Als je later aansluitingen wilt toevoegen is het handig als je weet hoe je de navigatie unit zonder beschadigingen uit het dashbord kan verwijderen, en evt. de inbouwlijsten van het dashbord uit het dashbord kan losnemen.
De schade die ontstaat door het verkeerd verwijderen is groter dan de kosten van een nieuwe navigatieunit.
Is hier documentatie over te vinden/te koop/beschikbaar ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Om welke merk/type auto gaat het ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Gebruikershandleiding en Inbouwinstructie van de Pioneer nav. systemen zijn bekend. De automerk gebonden info niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Bedankt voor de link naar het benodigde Pioneer front voor de Pioneer 2DIN navigatie units.

Bij de Pioneer navigatie units worden 3 kabels meegeleverd om aan te kunnen sluiten op de boordinstallatie van de auto.

De auto heeft een witte ISO ? connector. Daar zal een verloopkabel voor nodig zijn, omdat geen van de 3 Pioneerkabels op deze connector passen. Weet iemand een merk/typenummer voor een verloopkabel ? Waar is die te koop of te bestellen?


Bedankt voor de reactie en het meedenken.
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wimpie44 schreef:Bedankt voor de link naar het benodigde Pioneer front voor de Pioneer 2DIN navigatie units.

Bij de Pioneer navigatie units worden 3 kabels meegeleverd om aan te kunnen sluiten op de boordinstallatie van de auto.

De auto heeft een witte ISO ? connector. Daar zal een verloopkabel voor nodig zijn, omdat geen van de 3 Pioneerkabels op deze connector passen. Weet iemand een merk/typenummer voor een verloopkabel ? Waar is die te koop of te bestellen?


Bedankt voor de reactie en het meedenken.
Wim
....vandaar die vraag van Quell: Om welke merk/type auto gaat het ??? :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Ik heb even met de F910BT in een auto op de weg gereden

1/. BT met GSM werkt goed, er zit lichte storing op het signaal (als je er echt op let), niet hinderlijk

2/. geluidskwaliteit van de installatie is goed, doet niet onder voor D3.

3/. het kaartmateriaal is van vrij recente datum, veel recente aanpassingen aan wegen in de randstad staan erop. Meer recente kaartinfo dan D3.

4/. de bediening van het apparaat is eenvoudig

5/. de stembegeleiding is beter geworden, minder onnodige gekrakeel dan op D3, voorbereidingswaarschuwingen

6/. de microfoon voor telefoneren kan je op een strategische plek in de cabine bevestigen, voor max. veiligheid en minste storing en omgevingsinvloeden. Zelfs het meegeleverde exemplaar voldoet.

7/. weergave van DVD en CD is uitstekend

8/. POI is eenvoudig te selecteren

9/. contact uit GSM worden foutloos overgenomen, nadeel is dat achter alles Mobiel staat. Dus in de telefoon XYZ dan op het Nav systeem XYZ Mobiel. Dit ontkracht de pictogrammen die gebruikt worden, teveel tekst.


Het opstarten van het systeem wordt gesplitst, het radiodeel is er vrij snel, het initialiseren van het navigatiesysteem duurt wat langer. Het blijft binnen de perken.....

Als er goede of slechte dingen te melden zijn, zal ik het melden.

W

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Documentatie

1. Op CD wordt de bedieningshandleiding van de AVIC F910BT geleverd. Als boekje wordt de handleiding niet meegeleverd. (?) Naar deze handleiding wordt verwezen in de Quick Start Guide.
Dit zou gewoon meegeleverd moeten worden.

De meegeleverde boekwerkjes hebben betrekking op inbouw/installatie en de garantievoorwaarden/regels.


Navigatie

1. soms gaat de richtingspijl van het voertuig op het scherm in de tegengestelde richting staan als je stilstaat. (nee, er wordt niet achteruit gereden :wink: )

2. bij kruispunten en rotondes gaat de voertuigrichtings pijl verder dan het kruispunt of de rotonde en komt dan even later op de weg te staan waar je rijdt.

3. als je bij de bestemming aankomt en je gaat van de openbare weg bijv. een gewone oprit van een woning op dan blijft de voertuig richtingspijl in de oorspronkelijke rijrichting op de openbare weg staan.

4. navigatie op huisnummers in een straat geeft niet altijd de juiste eindbestemming aan. Dit is hetzelfde probleem als wat je ziet op Google Maps / Google Earth. Ook in GPS op telefoons treden die fouten op. Standaard fouten die nog steeds in het gebruikte kaartmateriaal zitten. Ook bij andere merken gaat dit fout....

5. de weergave van het kaartmateriaal is van betere kwaliteit en overzichtelijker dan in de AVIC D3. De voorbereidende handelingen worden aangegeven/weergegeven.

6. de posities en de signaalsterkte van de GPS gebruikte satelieten kan worden gecontroleerd en worden weergegeven.

7. het is ook mogelijk om coordinaten in te voeren.

Firmware level
1. de firmware in de F910BT is van het laatste firmware level, opwaarderen hoeft niet, als je een recent model hebt aangeschaft. Je kan eenvoudig controleren welk level firmware op de unit geinstalleerd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ 1 en 2) Is het toestel al volledig gekalibreerd? Dit zou er op kunnen duiden dat dit nog niet volledig afgerond is, dan wel dat de puls niet geweldig is.

@ 4) Huisnummers worden als "blokken" in de kaarten gezet en "evenredig verdeeld". Daarover is al vaker geschreven, het is voor een kaarten maker niet te doen elk huis afzonderlijk vast te leggen in de DataBase.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Vandaag grotere afstanden met de F910BT gereden.

Het snelheidssignaal en het achteruitrijsignaal worden op de juiste manier aan de unit doorgegeven. Een AVIC D3 unit, werkt met dezelfde aanslutingen.

Het kaartmateriaal dat in het geheugen van de navigatieunit geinstalleerd is, is gebaseerd op de gegevens van 2008. De weergave van de kaarten is beter dan in de D3. Ook is er een 3D weergave mogelijkheid.

De geluidsinstallatie is voortreffelijk, goed in te stellen op de karakteristieken van de cabine en de persoonlijke voorkeur, ook aan te passen aan het soort muziek of gesproken woord van radio, CD of DVD.

De calibratie van het touch screen heb ik opnieuw gedaan.

Ik zal kijken of de calibratiemethode in de installatiehandleiding die meegeleverd wordt, beschreven is.
De aansluitingen voor snelheid (rose), voor achteruit )paars/wit) zijn standaard aanwezig op de ISO connector voor Pioneer apparatuur en werden eerder door de AVIC D3 gebruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De voertuig richtingspijl reageert in de D3 en de F910BT verschillend.
Het is even wennen als je van D3 naar F910BT overstapt.

De meegeleverde microfoon bij de F910BT werkt voortreffelijk bij GSM BT telefonie.
Er is geen enkel stoorsignaal.

Belangrijk is dat alle kabels / bedrading tov elkaar op de juiste manier worden aangelegd.
Er worden dan geen ongewenste signalen opgepikt.

Een speciale microfoon - voor telefoneren - is niet nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als de auto lange tijd geparkeerd is op hetzelfde adres, dan blijkt na starten, dat de positie van de auto op een andere plek staat, dan waar de voorgaande rit beeindigd is.

De fout varieert van 50-150 meter. Een verkeerde straat. Ga ik rijden dan zoekt het systeem de goede plaats en die wordt dan ongeveer binnen 150-200 meter eenduidig gevonden.

Bij parkeren staat de auto voor een woning. In de luwte van een dichtbegroeide boom.

Ik ging ervan uit dat de laatste positie door de navigatieunit onthouden wordt. Ik weet niet of dit verschijnsel ook vanaf andere lokaties optreedt.

Zijn er meer mensen die dit verschijnsel herkennen met een F900BT/F910BT ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Wimpie44 schreef:Als de auto lange tijd geparkeerd is op hetzelfde adres, dan blijkt na starten, dat de positie van de auto op een andere plek staat, dan waar de voorgaande rit beeindigd is.

De fout varieert van 50-150 meter. Een verkeerde straat. Ga ik rijden dan zoekt het systeem de goede plaats en die wordt dan ongeveer binnen 150-200 meter eenduidig gevonden.

Bij parkeren staat de auto voor een woning. In de luwte van een dichtbegroeide boom.

Ik ging ervan uit dat de laatste positie door de navigatieunit onthouden wordt. Ik weet niet of dit verschijnsel ook vanaf andere lokaties optreedt.

Zijn er meer mensen die dit verschijnsel herkennen met een F900BT/F910BT ?
Ik vermoed dat hij de positie "corrigeerd" aan de hand van de ontvangen GPS coordinaten bij het opnieuw opstarten na enige tijd...Aangezien hier redelijk grote afwijkingen mogelijk zijn (zeker aangezien je onder een boom staat, die de ontvangst bemoeilijkt) kan je inderdaad in eerste instantie afwijkingen van zo'n 100 meter krijgen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Het kaart materiaal is van 2008. Klop je adressen in, in een aantal gemeenten, dan zijn die adressen onbekend.
Kijk je op de kaart, dan staan de gezochte straatnamen vermeld. Als binnen een gemeente meerdere kernen zijn, staan de straatnamen niet onder de gemeente of plaats binnen de gemeente waar je dat verwacht, maar in een kern binnen de gemeente waar de straat niet thuishoort...... Heel lastig.

Bij opstarten en wegrijden staat de vertrek positie vaak op een verkeerd adres, zelfs in een andere wijk. Na rijden corrigeert het systeem zich zelf netjes.

De voertuig pijl komt als je op een kruizing voor de stopstreep van een stoplicht staat, tot midden op de kruizing te staan.
Sla je dan rechtsaf op de kruizing, dan gaat de pijl even rechtdoor en klapt dan om naar rechts. Bij de D3 liep dat allemaal vlekkeloos. Het is net of de projectie van de voertuigpijl op het scherm teveel vooruit loopt op de werkelijke positie van de auto.

De meest recente versie van de firmware is af fabriek op de AVIC F910BT geinstalleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is allemaal prachtig uitgelegd maar het komt mij voor dat degene die dit soort kromme software heeft geprogrammeerd met gezwnde spoed dient te worden opgenomen :roll: Dat zijn de echte gevaren voor de navigatie-community
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Om te kijken of het een uniek Pioneer probleem is dat adressen verkeerd herkend of zelfs niet herkend worden heb ik wat geexperimenteerd met ander kaartmateriaal, gewoon op internet.

Ook daar worden straatnamen in een grote gemeente met verschillende kernen verkeerd aangegeven of niet herkend. Bij google maps wordt (soms) netjes aangegeven, dat een adres dat je zoekt in de plaats waaronder het valt, wat de kaart betreft onder een andere kern valt en wordt ook onder die andere kern vermeld. Map24 lost het net zo op.....

M.a.w. het is geen Pioneer probleem, maar een probleem dat in het kaartmateriaal van verschillende kom-af aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Het invoeren van naam en adres gegevens voor navigatie doeleinden via Google Maps gaat heel eenvoudig. Je klopt de gegevens in bij Google Maps en het Navgate FEEDS programma op de PC maakt op een SD/USB geheugenkaart of op de PC de bestanden aan die het navigatiesysteem nodig heeft. Het overnemen van de locatiegegevens op het navigatie systeem is zowel van SD als USB geheugenkaarten af naar het systeem zelf toe een fluitje van een cent.
Je kan ook de routeplanning doen via de SD/USB geheugenkaart, je hoeft de gegevens dus niet op te nemen in het navigatiesysteem zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Wat opvalt dat is als de auto geparkeerd geweest is en het systeem heeft uitgestaan, dat het opnieuw vaststellen van de juiste vertreklocatie even duurt en gedurende de eerste paar honderd meter toch wel onnauwkeurig en verkeerd is. Daarna pikt het systeem de juiste locaties haarfijn op. Het lijkt ook alsof de gyrosensoren en de kaartinfo tesamen gepaard worden aan de GPS gegevens en dat daarop correcties plaatsvinden.

Bij de D3 was ik gewend dat bij wegrijden, alles meteen op de goede positie stond.

Bij de F910BT zie ik ook de richtingverandering niet als ik van de openbare weg afsla en een oprit voor een woonhuis oprijdt (dus bv. op een prive erf voor een woonhuis). De richtingspijl blijft dan op de openbare weg gepositioneerd in de laatste rijrichting. Ook dat was bij de D3 beter geregeld.

Ik heb niet kunnen vinden of de calibratie procedure op een speciale manier moet worden uitgevoerd. Of dat het systeem zichzelf opvoedt en self-learning is. Als ik naar de posities van de satelieten op het beeldscherm kijk, dan worden is het signaal sterk genoeg, er wordt aangegeven dat de ontvangst betrouwbaar genoeg is voor GPS positie bepaling. Wat betreft de signaalsterkte per sateliet, dat is 2-3 streepjes in de goede kleur. Ook voldoende satelieten worden sterk genoeg ontvangen om positie te kunnen bepalen.

Is er een speciale calibratie methode om de positiebepaling nauwkeurig te kunnen laten worden?
In de Gebruikers Handleiding heb ik daarover niets kunnen vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt er toch verdacht veel op dat er iets niet helemaal goed is met pulse en/of gyro
Wat je beschrijft, ook ivm de D3 mag bij een toestel dat deze aansluitingen heeft en dient te gebruiken, niet voorkomen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Gerritje

Ik heb het systeem laten inbouwen, ik kan de puls/gyro zelf niet controleren.

Zijn er voor calibratie van een navigatiesysteem bijzondere handelingen nodig?
In de gebruikers handleiding, die niet op papier wordt meegeleverd, die op cd-rom staat of te downloaden is, heb ik daarover niets kunnen vinden. Ook in de inbouwinstructie niet. Alleen iets over hoeken tov recht vooruit en elevatie, dus schuine opstelling van de navigatieunit.

Voor de rest is het 1/. handrem signaal, 2/. snelheidssignaal en 3/. achteruitrij signaal dat aan de navigatieunit moet worden doorgegeven en dus in de bedrading aanwezig moet zijn of moet zijn aangelegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou graag ook een 2nd opinion hebben maar het heeft er alle schijn van dat je snelheidssignaal niet werkt en ik heb ook mijn twijfels over de rest van het functioneren van het toestel.
Hij hoort de laatst bekende positie op te slaan om daarmee de volgende gebruiksperiode mee verder te gaan. Dat doet elk toestel dat met puls/gyro werkt en correct is aangesloten.
Misschien het zoveelste geval van een "goed bekend staand" inbouwstation? Is het misschien een VW of Opel waar het is ingebouwd of heb ik die mededeling gemist?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Wimpie44.

De beide manuals (inbouw en gebruikers) zijn gewoon te downloaden bij Pioneer.

Net als Gerritje heb ik de indruk dat er iets niet (goed) aangesloten is, de puls is daarbij de eerste verdachte. Maar ook de verwisseling van de geschakelde en de constante plus kan een (fatale) rol spelen.
Oftewel: het begin zit in een check of alles wel goed aangesloten is.
En is ná de inbouw een reset gedaan? Dát staat in de handleiding als startpunt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Gerritje / JW

Bedankt voor het meedenken en jullie reactie.


Het gaat om een KIA SPORTAGE.
=====================

Ik heb als gebruiker geen reset gedaan. Ik weet niet of er een reset gedaan is na de inbouw. Ik zag in de log dat er een stuk met de auto gereden is, meer technische details kon ik niet achterhalen. In de D3 kon je vrij gedetailleerd alles zichtbaar maken.

Ik kan ook zelf een volledige of gedeeltelijke reset doen en dan kijken of dat helpt.

Bij het schade herstel bedrijf heeft iemand de navigatieunit ingebouwd die ook veel ervaring met de AVIC D3 zou hebben. Ik heb zelf een lijst gemaakt met controle punten waarop bij de inbouw moest worden gelet. Ik had wat twijfels over de knowhow en ervaring met navigatiesystemen..... Daarnaast de inbouwinstructie en handleiding en een Quick Start meegeleverd.

Mijn indruk is dat het navigatiesysteem zelf in orde is, maar dat er bepaalde signaleringen van de auto niet worden verwerkt. Dat kan het snelheidssignaal zijn (rose draad?). Ik heb gevraagd of ze het achteruit rijsignaal hebben aangesloten (paars/--- draad). De handrem signalering is aangesloten.

Moeten er voor calibratie bepaalde zaken gebeuren ? Of is dat gewoon een stuk auto gaan rijden en dan klopt het vanzelf allemaal? Is het verstandig als ik een volledige reset uitvoer en dan kijk wat de situatie wordt ?


Eigenlijk moet je de auto terugbrengen en eisen dat het goed wordt opgeleverd...... Ik denk dat uitdeukwerk en spuitwerk de specialiteit van het huis is, niet inbouwen navigatiesystemen..... De verzekering stuurt je naar dat bedrijf toe en het bedrijf roept, inbouwen geen enkel probleem als je de unit zelf aanlevert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • AVIC-F910BT wil niet updaten.
    door Herman456 » 27 mar 2015 00:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1235
  • avic f910bt gsm verbinding werkt niet goed
    door leinders » 18 jan 2015 22:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 432
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 970
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 492
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 428
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 463
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 422

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”