Wimpie44 schreef:
1) De Pioneer AVIC F910BT krijgt de speedpuls keurig door. Bij zeer langzaam rijden wordt de snelheid zeer nauwkeurig en correct aangegeven in het sat. menu.
2) Als de auto afgeschermd wordt om de ontvangst van de satelieten te bemoeilijken, dan blijven alle satelieten in beeld, de signaalsterkte blijft voldoende en ook de nav. unit geeft aan keurig aan of de auto stilstaat of iets beweegt.
3) Bij verschillende inbouwstations heeft men de boel gecontroleerd, het is geen probleem dat veroorzaakt wordt door de inbouw en aansluiting van het nav. systeem op het boordnet van de auto. Alle noodzakelijke signalen komen goed in de unit en worden keurig verwerkt.
4) De afwijkingen bij wegrijden en het verliezen van de laatste positie wordt niet door afscherming van bomen of gebouwen veroorzaakt. Ook in open terrein treedt deze fout op. Dus motor afzetten, opnieuw motor starten, navigatie unit laten opstarten. Op dat moment wordt de lokatie waar de auto staat, niet correct weergegeven. De adresinformatie op het scherm klopt ook niet.
5) De conclusie is dat de Pioneer F910BT de veroorzaker van de problemen is en dat dit mogelijk met firmware zal moeten worden opgelost...... Deze problemen worden niet veroorzaakt door verkeerde aansluiting en verkeerde inbouw van het navigatiesysteem. Het navigatiesysteem reageert op alle invloeden, maar geeft de positie, de richting niet altijd correct weer. Soms loopt het navigatiesysteem voor op de feitelijke situatie in het verkeer. De pijl die de auto op het scherm voorstelt is zo'n 50 meter verder dan de werkelijkheid.
1 en 2) Die snelheid zie je in het SAT menu? Is dat dan de snelheid zoals afgeleid wordt van de GPS ontvangst?
Als dat zo is zegt dat niks over het goed doorkomen en verwerken van de puls.
Je kunt dat testen door de GPS antenne even te bedekken met een stuk alu-folie, wat gebeurt er dan?
3) Hoe is die D3 er destijds "uitgehaald", netjes de stekkers losgemaakt of draden doorgeknipt/losgerukt? In dat laatste geval kan er ergens wat dieper weg in de dash wél wat misgegaan zijn, ik zou niet op voorhand aannnemen dat dit allemaal OK is.
METEN is WETEN, heeft de inbouwer dat zorgvuldig gedaan, en met name de puls gecheckt met een scoop of op een andere manier.
Wat ook nog kan spelen is dat de 910 gevoeliger is voor een "strakke puls" dan de D3 dat was.
4) Dat kan dus nog altijd te maken hebben met het niet goed verwerken van de info omdat er toch iets niet goed zit met de aansluitingen, zie 3)
5) Dat lijkt voor de hand te liggen, echter zolang als de punten 1-3 niet 100% zeker zijn is deze conclusie imho nog niet gerechtvaardigd.
Groet,
JW