VW Touran RNS MFD2

kpoeyer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2005 19:03

VW Touran RNS MFD2

Bericht door kpoeyer »

hieronder het volledige verhaal

doordat mijn touran ( bedrijfsauto ) is omgebouwd voor grijs kenteken zijn de antenne`s uit de achter zijruiten verwijderd,
dit is inmiddels opgelost door een 16v antenne op de plaats te bouwen van de haaienvin ( GPS ANTENNE )
de gps antenne is naar het dashboard verplaatst
deze werkzaamheden zijn door een vw garage uitgevoerd
nu komt mijn probleem,
een tijdje werkte de navigatie naar behoren
een aantal weken geleden was de kaart helemaal van slag net op de plaatsen in spiegelbeeld lagen
dus heb ik gekeken in de instellingen en de "positie op de kaart "aangepast ,
dit leek goed te werken tot vandaag dan.
op een gegeven moment gaf hij aan dat ik off road reed terwijl dit toch een bekende weg was
dus ik snap er geen moer meer van.
ik heb al een aantal dingen opgezocht in het forum, maar kan niet echt iets vinden

is er een mogelijkheid om bijv de radio te resetten met een trucje
of moet ik maar langs de garage om hun te laten kijken
ik wil natuurlijk ook niet voor aap staan terwijl het misschien iets simpels is

bij voorbaat mijn hartelijke dank :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

een aantal weken geleden was de kaart helemaal van slag net op de plaatsen in spiegelbeeld lagen
Dit is het meest bizarre verschijnsel dat ooit hier op het forum is gepubliceerd.
Dat je het als zodanig interpreteerd kan ik me nog een beetje voorstellen, maar ik acht het voor zeer onwaarschijnlijk. Een beetje flauw misschien, maar heb je de DVD er wel goed inliggen, niet op z'n kop?
De rest van de beschrijving duidt op een ontvangstprobleem met de unit zelf of de GPS antenne.
Bij de RNS2 zit de antenne met een Fakra-stekker links boven in de unit (van achteren gezien) . Misschien is deze daar uit getrokken of is er een probleem met de antenne zelf die, zoals je zegt, naar het dashboard is verplaatst.
Waarom niet onder het aflegvak zoals de bedoeling is?
Het demonteren van de unit is kinderspel, als je de pasrand ronde de unit maar van onder af met een paar stevige rukken hebt verwijderd. Met het verwijderen van 4 torcx-schroeven kun je de unit uitnemen.
Maar wellicht dat de dealer zijn verantwoordelijkheid wil nemen. Je klachten zijn er ernstig genoeg voor.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kpoeyer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2005 19:03

vw touran rns mfd2

Bericht door kpoeyer »

waarschijnlijk is het probleem vandaag opgelost
de kabel van de gps antenne had men in de garage nogal strak naar beneden gebogen
ikl heb zelf het idee dat dat coax kabeltje te strak gebogen was en met de zon op de vooruit
kan dit alleen maar erger worden
dus heb zelf de antenne losgemaakt en de kabel meer ruimte gegeven
hopen dat het zo blijft werken, anders mogen ze een nieuwe monteren :D

heb nu volle bak signaal
maar bedankt voor de info
heb inderdaad zelf ook al de radio verwijderd vandaag ( kinderlijk eenvoudig ) 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Ik wil hier toch even op reageren op de volgende zin :doordat mijn touran ( bedrijfsauto ) is omgebouwd voor grijs kenteken zijn de antenne`s uit de achter zijruiten verwijderd,
Ik heb toch niet zo lang geleden gelezen in een andere topic (kan hem helaas niet meer vinden) bij, ik dacht een Ford Focus, dat het absoluut niet kon, dat er een GPS antenne in de zijruit was ingebouwd. Wat scherts mijn verbazing, dat het dus wel degelijk kan.

En nu ik toch bezig ben ook nog even het volgende: Er wordt in dit forum regelmatig gesproken dat het slecht is als je copieën gebruikt. Dit zou slecht zijn voor het apparaat mn voor het lasertje. Dit is absolute onzin, namelijk het lasertje raakt de CD of DVD helemaal niet en kan daardoor niet stuk gaan. Een orginele CD, DVD wordt geperst en een copie gebrand, waardoor een gebrande CD,DVD wel wat "grover"is ten opzichte van een orginele. Daardoor kan het gebeuren dat hij de CD, DVD niet goed leest, maar gaat daardoor niet van stuk, het enige wat ik kan bedenken dat het lasertje sneller stuk gaat dan bv een gewone CD, DVD speler, is dat hij in een schokkerige omgeving is geplaatst.

Gr.

R.S.Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik het startverhaal lees heeft hij het over de gewone antennes in de zijruiten die verdwenen zijn. Die FM atenne is toen op de plek gekomen waar het haaievinnetje zat, en daar zit normaliter de GPS antenne in. Daarom is de GPS antenne naar binnen verhuisd, op/in het dashboard dus.
Geen GPS in de zijruit dus...

Het laserverhaal zit anders in elkaar.
Uiteraard "slijt" hij niet zoals de naald van een pick-up. Maar wat wel speelt is dat hij meer moeite heeft om de gebrande CD/DVD te lezen, door een andere reflectiegraad. Dat heeft tot gevolg dat de stroom door de laser hoger wordt, en dat doet 'm eerder slijten.
Over dit onderwerp is al veel geschreven, en bepaald niet alleen op dit forum :wink:

Het is een beetje vergelijkbaar met een GSM die slechte ontvangst heeft. Dan gaat de batterij veel korter mee omdat de energie die benodigd is om de zendmast te bereiken groter is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Als ik het startverhaal lees heeft hij het over de gewone antennes in de zijruiten die verdwenen zijn. Die FM atenne is toen op de plek gekomen waar het haaievinnetje zat, en daar zit normaliter de GPS antenne in. Daarom is de GPS antenne naar binnen verhuisd, op/in het dashboard dus.
Geen GPS in de zijruit dus...

Het laserverhaal zit anders in elkaar.
Uiteraard "slijt" hij niet zoals de naald van een pick-up. Maar wat wel speelt is dat hij meer moeite heeft om de gebrande CD/DVD te lezen, door een andere reflectiegraad. Dat heeft tot gevolg dat de stroom door de laser hoger wordt, en dat doet 'm eerder slijten.
Over dit onderwerp is al veel geschreven, en bepaald niet alleen op dit forum :wink:

Het is een beetje vergelijkbaar met een GSM die slechte ontvangst heeft. Dan gaat de batterij veel korter mee omdat de energie die benodigd is om de zendmast te bereiken groter is.

Groet,
JW
Beste JW,

Het verhaal over de antenne heb ik dan verkeerd begrepen :oops:

Over de copieën ben ik het toch niet helemaal met je eens, maar laten wij ons niet weer in een eindeloze discussie storten, ik ga hier eens met personen, die er echt verstand van hebben over hebben, hoe het nu precies zit. Dan kom ik er nog wel op terug oké.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 869
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 498
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 737
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 557
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 455
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1045
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 486

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”